Poprzednie częściVirgil cz. 1 (pełna)

Virgil i strona techniczna radia (najbardziej żenujący Virgil z cyklu)

Virgil i strona techniczna radia

 

– Bob, zadzwonił jakiś wariat i powiedział, że zabije siebie a potem całą rodzinę!

– To niemożliwe.

– Oczywiście, przecież pomylił kolejności.

– Nie o to chodzi, Virgil. To niemożliwe, bo wyłączyłem telefony od słuchaczy. Nie powinienem zostawiać cię samego przy konsolecie.

– Jakiej konsolecie?

– Tej, przy której siedziałeś.

– Ten stół to była konsoleta?

– Tak, przyciskałeś coś?

– Nie! Położyłem tylko kanapkę…

– I tą kanapką wywołałeś tego wariata.

– Dziwne, bo wcale nie był głodny.

– Co mu powiedziałeś?

– Poradziłem mu, żeby najpierw zabił rodzinę a dopiero później siebie, co według mnie jest bardziej logiczne. Wiem, bo sam kiedyś próbowałem zrobić to według jego kolejności.

– Z jakim rezultatem?

– Rodzinę próbowałem przestraszyć na śmierć już jako duch, ale byłem zbyt zabawny.

– Virgil, nawet jako zmarły nie potrafisz zachować powagi. Co takiego zrobiłeś, że nie bali się?

– Moim zdaniem zupełnie nic. Pomyślałem tylko, że skoro byłem już duchem, to powinienem wejść do domu przez ściany.

– Jako duch nie powinieneś mieć z tym kłopotu.

– Okazuje się, że to nie takie proste. Zapomniałem, że nasze ściany stawiała ta słynna firma budowlana szczycąca się hasłem: „Śpij spokojnie – przez nasze ściany, okna i drzwi nie przejdzie nawet duch”. No i nie przeszedł… Czekałem więc pod drzwiami. Zapytali, dlaczego tam stoję, zamiast po prostu wejść jak inne duchy.

– I co im odpowiedziałeś?

– Że mam pewien problem techniczny i zapytałem, czy nie mogliby ustawić się do zabicia przed domem. Wybuchnęli śmiechem, po czym powiedzieli, że nie przyjmują akwizytorów.

– Dziwię się, że po tym wszystkim nie umarłeś ze wstydu.

– Musiałbym umrzeć po raz drugi, to było niemożliwe od strony technicznej, Bob.

 

***

 

– Powiedz lepiej, jak skończyła się historia z tym wariatem.

– Nagle głos urwał się. Może zaczął realizować plan?

– Słyszałeś jakieś dźwięki?

– Coś w stylu: „koniec nagrania”.

– Nagrania?

– Tak.

– Wszystko jasne. Odtworzyłeś tą kanapką nasz cykl słuchowisk kryminalnych.

– Dlaczego puszczacie takie głupie teksty, jak ten z zabiciem najpierw siebie a potem rodziny. Kto to pisze?

– Bardzo dobry autor. Po prostu puściłeś nagranie od tyłu.

 

KONIEC

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Nuncjusz 04.04.2017
    Bdb, może dlatego, że chciałeś by było to do dupy. Okazuje się jednak, że jest w moim guście
  • Neurotyk 04.04.2017
    Nie – takie własnie mam poczucie humoru. Jedno z wielu. Jestem neurotykiem i mam kilka poczuć humory.
  • Nuncjusz 04.04.2017
    Neurotyk to szkoda, że masz też te inne, te żenujące XD
  • Neurotyk 04.04.2017
    Nuncjusz, bywa :)
  • Enchanteuse 04.04.2017
    Fajne to. Dobrze sie czyta . 5 ode mnie :)
  • Neurotyk 04.04.2017
    Enchanteuse, miło, że się podobało :)
  • KarolaKorman 04.04.2017
    Jak fajnie było znowu przeczytać Virgila :) Rozmowa o kolejności zdarzeń świetna :) No i 5 :)
  • Neurotyk 04.04.2017
    Karolka, suchary takie moje :)
  • Pan Buczybór 04.04.2017
    Heh. Pastisz niezły, a raczej parodia. 5
  • betti 04.04.2017
    Nie przepadam za czarnym humorem, ale bardzo dobrze napisane, co niewątpliwie jest atutem tego tekstu.

    Pozdrawiam.elka.
  • Neurotyk 02.09.2017
    Dzięki, Betti :)
  • Margerita 05.04.2017
    podobało mi się i daję pięć
  • Mała Maggie 06.04.2017
    Hej, wybacz, że tak nie na temat ale nie mogę jeszcze dodać żadnego wątku na forum. Ile trzeba czekać na zaakceptowanie przez moderatora wiersza/opowiadania? Dodałam wczoraj około 19 chyba i jeszcze nie ma.... zaczynam się obawiać, że mogli odrzucić, choć jest napisane u mnie w profilu, że oczekuje na akceptacje, a u siebie na poczcie informacji o odrzuceniu nie znalazłam.
  • Nuncjusz 06.04.2017
    broń cię panie boże, żeby dodawać nowe wątki na forum
    wątków na forum jest przeszło 800, wybierz sobie dowolny i tam możesz pisac co chcesz
  • Mała Maggie 06.04.2017
    Nuncjusz
    Ziemia się zawali? :P Ale okej, może znajdę jakiś pasujący.
  • Nuncjusz 06.04.2017
    Mała Maggie podniosłem do góry oodpowiedni wątek dla nowych
    tak, zawali się, na forum jest straszny burdel i nie ma potrzeby go powiększać
  • Mała Maggie 06.04.2017
    Nuncjusz
    Rozumiem.
  • Mała Maggie 06.04.2017
    Rozdaję swój tekst na tacy, bo nikt nie umieścił go w ostatnio publikowanych, więc już jest, jakby co...
  • marok 08.04.2017
    Przybyłem i zostsawiam 5 :)
  • Neurotyk 08.04.2017
    Wspaniale

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania