Z życia korporacji

Z życia korporacji

Był u nas w firmie taki jeden pracownik, zatrudniony na akord. Ogólnie prostak, gbur i cham. Ordynarny w obejściu, jakby chowany w oborze. Do wpółpracowników odzywał się wulgarnie. Ale byli o zgrozo tacy, i co gorsza takie, którzy go tolerowali, a nawet lubili.

 

Nie raz mijałam go na korytarzu, albo spotykałam w stołówce. Niesympatyczny typek. Patrzył spode łba. Przekrwionymi oczami, pełnymi złości, jak hiszpański byk na arenie. Gdy mówiłam mu „dzień dobry” odburkiwał niewyraźnie jakiś niecenzuralne słowo. Później już z nim nie rozmawiałam. Dałam sobie spokój. Byłam szarą myszką, niezbyt ładną, to nie zwracał na mnie za bardzo uwagi.

 

Często brał urlopy na żądanie, albo bezpłatne na telefon. Wszyscy wiedzieliśmy, że leczy kaca. Nie potrafił się powstrzymać. Ale szef te jego wybryki tolerował, bo dzisiaj trudno o pracowników, a wiadomo, jak nie pił to robota paliła mu się w rękach. Był więc tolerowany.

 

Bywały okresy, jak wszył sobie esperal, to potrafił być nawet miły i sympatyczny. Dopóki go sobie nie wygrzebał, tego esperalu.

 

Takiej jednej dziuni z personalnego nawet wpadł w oko. Nie wiem co ona w nim widziała. Wypłatę przepijał w tydzień. Czasem kupowała mu lody, albo stawiała drinka. Dawała na drobne wydatki, prała skarpety. Ale też nie był jej wierny. Bez przerwy flirtował i próbował umawiać się z innymi. Typowy babiarz. Ale jej to nie przeszkadzało. Niechby pił i bił, a nawet zdradzał, dla niej liczyło się to, że był.

 

Pewnego razu, od jednej takiej ślicznotki, co pracowała w zaopatrzeniu, dostał kosza i się wściekł. To było tajemnicą poliszynela w całej firmie. Chodził struty przez dwa tygodnie. Jak to, że jemu to się zdarzyło. Że któraś mu śmiała odmówić. Takiemu przystojniakowi. Miał nadmiernie rozdęte ego. Rozumiecie.

 

Zemścił się na tej ślicznotce razem ze swoją dziunią. On za to, że dostał kosza, dziunia nie chciała mieć konkurencji pod bokiem. W Fotoszopie sfałszowali jakieś papiery i wysłali do szefa anonim, że ślicznotka zdefraudowała kasę podczas delegacji. Zwolniono ją bez wyjaśnień. Później, choć od jakiegoś czasu jej nie było, rozsiewali plotki, że to on jej nie chciał i inne tego typu pomówienia.

 

Któregoś dnia zabrali go do Tworek, bo dostał szału. Pewnie znowu któraś z naszych dziewczyn dała mu kosza. I już go więcej nie zobaczyliśmy. Tak się skończyła ta historia.

 

Koniec;))

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • TomaszBordo 29.11.2019
    Piątka
  • bogumil1 29.11.2019
    Dzięki Tomku, chciałem to wstawić w niedzielę, zaraz po wydarzeniach w Wilnie z ubiegłego piątku, kiedy to odbył się uroczysty pogrzeb na Rossie ciał dwudziestu powstańców zamordowanych w latach 1863 - 64 i wrzuconych przez Rosjan do anonimowych dołów na Górze Zamkowej, ale wtedy nie weszło.
  • Neurotyk 29.11.2019
    Można nie znosić osoby autora ale jedynkować utwór w hołdzie poległym – to kurwa tylko może.

    BAJ
  • Neurotyk 29.11.2019
    Ciekaw jestem nicków...
  • betti 29.11.2019
    Tu niektórym wszystko wymknęło się spod kontroli, nie panują już nad tym.
  • piliery 29.11.2019
    Pamięć buduje świat, wspólnoty i tożsamość - bez niej nas wszystkich NIE MA.. Dzięki Ci za ten wiersz. 5
  • bogumil1 29.11.2019
    Dzięki piliery.
  • AlaOlaUla 29.11.2019
    "Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie.
    Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
    Kto cię stracił. Dziś piękność twą w całej ozdobie. Widzę i opisuję, bo tęsknię po tobie".

    Ci zaś, co życie za ciebie stracili
    Winy wszelakie krwią odkupili
    Bo trzeba stracić, by zyskać co dobre
    Życie w spokoju, bez wojen i godne
    Chwała tym, co powstali
    I w tej ziemi zostali
    Krew za ciebie przelali
    Życie młode oddali
    Za nas.
  • bogumil1 29.11.2019
    Dzięki Alu.
  • Jared 29.11.2019
    Przecietny, naiwnie-patetyczny, wydumany i płytki jak programy TVP. Dwója :)
  • bogumil1 29.11.2019
    A ktoś tu napisał lepszy? Podobno jesteś dobry to napisz.
  • Jared 29.11.2019
    bogumil1, nie na wszystko warto tracić czas
  • bogumil1 29.11.2019
    Jared na naszych bohaterów warto.
  • Pan Buczybór 30.11.2019
    patetyczne
    i ten samotny przecinek jest jak belka w oku
    ale ogólnie to nawet niezłe, choć wolałbym żebyś napisał jakiś fajny epos bohaterski wychwalający poświęcenie powstańców i bożą opatrzność
  • bogumil1 30.11.2019
    To Boża opatrzność pozwoliła ich po 154 latach odnaleźć. Obsunęła się ziemia na Górze Zamkowej w Wilnie. Zamordowano ich i pochowano w nieznanym miejscu. Tam stał przez kilkadziesiąt lat garnizon rosyjski.

    Może napiszę, na pewno nie epos ale jakiś wiersz. Myślałem o tym.
  • bogumil1 30.11.2019
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania