W teatrze

Kiedy weszłam do sali teatralnej było już dobrze po ósmej, o której to przedstawienie miało się rozpocząć. Ku mojemu zdziwieniu i mimo późnej pory, sala była całkiem pusta, a spektakl już trwał. Usiadłam więc w pierszym rzędzie, dokładnie na przeciwko jedynej na scenie aktorki. Była ona przebrana za baletnicę, cała na biało. Tańczyła, nie widząc pustej sali, myślami była daleko a wzrok miała dziki i rozbiegany.

Nagle jak za dymnej kurtyny wyłoniły się kolejne postaci. Rozpoczęły one swój szaleńczy taniec: biegały, tarzały się, czołgały i przepychały się między sobą po całej scenie. Tylko tancerka pozostawała spokojna i kontynuowała wolny taniec ze smutnym wyrazem twarzy.

W pewnym momencie jedna z rozbieganych postaci wpadła na aktorkę. Jej ładna buźka zmieniła się nie do poznania, wyrażała teraz nieskrywaną i szczerą nienawiść. Pstryknęła palcami i wtedy cały tłum za jej plecami zaczął płonąć. Biegali w panice we wszystkie strony, jednak gorące języki ognia dopadły każdego. Wśród ich krzyków bólu, w jej czarnych oczach odbijały się ciepłe płomienie nieopanowanego żywiołu.

Niespodziewanie ktoś podciął cienkie linki, na których wisiała baletnica. Bezsilna upadła na podłogę, przy czym rozcięła sobie skroń. Teraz po jej pustej twarzy toczyła się tylko jedna kropla czarnej krwi i jedna przeźroczysta łza.

Czerwona kurtyna opadła z cichym szelestem.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (45)

  • Neurotyk 21.03.2016
    Bardzo podobało mi się zobrazowanie tego snu?, marzenia, tańca wyobraźni. Teatr to żywioł, płomienie to żywioł, połączyłaś dwa żywioły – świetnie :) Wielka piątka. Wczoraj oglądałem Bodzia, czyli serial "Bodo" na jedynce i tam też była scena z przecięciem liny i upadkiem aktorki, śpiewaczki z huśtawki :)
  • Lotta 21.03.2016
    Dziękuję bardzo. :D nie widziałam tego serialu. Warto nadrobić te zaległości?
  • Neurotyk 21.03.2016
    Lotta, warto! to nowa produkcja tvp, opowiada o życiu śpiewaka i aktora - Eugeniusza Bodo (20 lecie między wojenne). Świetny klimat teatru, starych melodii, śpiewu, kina. Jest ciekawie, i śmiesznie i gorzko. Link do odcinków, które już był (3) :
    http://vod.tvp.pl/23759101/bodo
  • Neurotyk mnie ten serial nie wciągnął wcale... Jakiś taki... kiepsko zrealizowany mi się wydaje :D
  • Neurotyk 21.03.2016
    Szymon Szczechowicz haha nie idealnie, ale przyznaj, że jak na obecne tvn owskie standardy, to wyszło nie najgorzej :)
  • Neurotyk tvpnowskie :D Na szczęście tvn się za to nie brał :D
  • Neurotyk 21.03.2016
    Szymon Szczechowicz wiesz, ja wyznaje pogląd: z braku laku.. albo: na bezrybiu i rak ryba, także świadomy jestem braków artystycznych "Bodo", jednak, cóż, to też nie katastrofa, lampka wina, chipsy albo orzeszki i da się oglądać :)
  • Neurotyk gdybym tylko miał czas na ,,brak laku"... Dziadziusiu, zrób za mnie zadanka z Herlinga Grudzińskiego, a ja pobyczę się... nawet ,,Bodo" mogę oglądać już...
  • Neurotyk 21.03.2016
    Szymon Szczechowicz hahaha, dawaj te zadania :)
  • Lotta 21.03.2016
    Szymon, te zadania to chyba nie na jutro?! Prawda???
  • Lotta NA JUTRO! CAŁA KSERÓWECZKA! MUAHAHAHAHAHA
  • Neurotyk 21.03.2016
    Szymon Szczechowicz wy się znacie?:D
  • Neurotyk niestety...
  • Neurotyk 21.03.2016
    Szymon Szczechowicz czemu tak mówisz, to nie miłe :/
  • O-Ren Ishii 21.03.2016
    Neurotyk, bo to Szymon xD
  • Lotta 21.03.2016
    Dzięki...
  • Neuro ,,Bo to Szymon"... Dziękuję Ren! :)
  • Lotta tak naprawdę to naprawdę na jutro jest polski... ślęczę już trzecią godzinkę :D
  • Lotta 21.03.2016
    Neurotyk, można się przyzwyczić, on nigdy nie jest miły. A jego broda jest jeszcze gorsza :(
  • Neurotyk 21.03.2016
    Lotta współczuje... kopnij go jutro w jaja :)
  • Lotta 21.03.2016
    O nie :( myślałam, że na po świętach! No ale od czego są te trzy historie z rana ;)
  • O-Ren Ishii 21.03.2016
    Wiem, że nie jest miły.
    To takie urocze. Szczególnie to, że nie lubi jak mu się wysyła serduszka XDD
    Jak ja kocham wkurwiać ._.
  • Neurotyk Et te Brute contra me?!
  • Lotta 21.03.2016
    Neurotyk haha na pewno to zrobię xD
  • Lotta nie zdążysz na historiach... proponuję zacząć przynajmniej...
  • Nie lubię Cię smarkaczu... wiesz o tym? :D
  • Lotta 21.03.2016
    Szymon Szczechowicz ok, ok postaram się.
  • O-Ren Ishii 21.03.2016
    Wiem, Szymon, wiem!
    Ja Ciebie też ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
  • Ren brrrr, póki co wynocha mi z miłościami i serduszkami. Dość się najadłem!
  • Lotta 21.03.2016
    I teraz po tych jego złośliwościach się słodko zrobiło. ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ masz Szymonie, to za karę xD podziel się z brodą
  • O-Ren Ishii 21.03.2016
    Wiem! Ale wysyłam Ci serduszka, bo Cię nie lubię (tak naprawdę to lubię).
    No ale ten... To mój rysunek Ci się nie spodoba :(
  • Lotta nie dostaniesz kserówki do odpisania. *huehuehue*
  • Lotta 21.03.2016
    Szymon i tak bym nie dostała.
  • Lotta racja. Od Morelii też nie dostaniesz.
  • Lotta 21.03.2016
    Eh, to tym bardziej idę ją robić :(
  • Angela 21.03.2016
    Dobrze oddany klimat, naprawdę można się było wczuć : ) 5
  • Lotta 21.03.2016
    Dziękuję ślicznie, taki był zamiar. ;)
  • Rasia 21.03.2016
    "Kiedy weszłam do sali teatralnej było już dobrze po ósmej" - przecinek po "teatralnej"
    "Była ona przebrana za baletnicę, cała na biało. Tańczyła, nie widząc pustej sali, myślami była" - była x2
    "była daleko a wzrok miała dziki i rozbiegany." - przecinek po "daleko"
    "Nagle jak za dymnej kurtyny wyłoniły się kolejne postaci." - postacie*, wiele osób popełnia ten błąd. W staropolszczyźnie ten wyraz był stosowany, jednak teraz "postaci" używa się tylko w liczbie mnogiej w dopełniaczu, taki jest poprawny zapis.
    "Rozpoczęły one swój szaleńczy taniec" - właściwie "one" można wywalić, zbędne słowo, a takich należy się wystrzegać
    Opowiadanie ciekawe, chociaż w moim odczuciu zbyt popędziłaś do przodu z akcją, wszystko wydawało się chaotyczne i momentami po prostu niespójne. No ale jako że to początki z prozą, mogę przymknąć na to oko ;) Tekst w każdym razie jest pomysłowy, a zakończenie stanowi takie ładne zwieńczenie, jest najmocniejszym punktem. Zostawiam 4 :)
  • Lotta 21.03.2016
    Dziękuję Ci bardzo. ;D
  • KarolaKorman 22.03.2016
    Ależ to musiało być mroczne przedstawienie, grrrr :)
  • Lotta 22.03.2016
    Takie są najlepsze :D
  • Morelia 22.03.2016
    Bardzo mi się podoba ten tajemniczy klimacik rodem z Czarnego Łabędzia.Tekst naprawdę przypadł mi do gustu, jednak muszę przyznać rację Rasi, że byłoby to o niebo lepsze jakbyś jeszcze nad tym trochę przysiadła i rozwinęła bardziej cały opis, tak żeby po tym wysokim locie w teatralną przestrzeń nie spaść po prostu z hukiem na ziemię. Mimo wszystko zostawiam piąteczkę, taką z minusem ;)
  • Lotta 22.03.2016
    Dziękuję Ci. ;)
  • ArgentumMortem 23.03.2016
    Bardzo dobre opowiadanie, zostawiam oczywiście piątkę, dobrze piszesz i zapraszam do mnie.
  • Yona 23.03.2016
    "na przeciwko jedynej na scenie aktorki"-powinno być "naprzeciwko".Poza tym fajnie,zostawiam 4 :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania