Więzy rodzinne - Dziedzictwo - Prolog

Są ludzie, którzy mają wrodzone skłonności. Odpowiedzialne są za to geny. Za skłonność do alkoholizmu odpowiada allel A, skłonności do samobójstw allel S - co nie znaczy, że noszący gen A osobnik będzie alkoholikiem. On jest bardziej narażony na nadużywanie i w rezultacie do nałogu w sprzyjających ku temu warunkach.

Taką ciekawostkę się ostatnio dowiedziałam i się z Wami dzielę :)

Te słowa napisałam na Forum Opowi. pl w wątku Mam pytanie 2 i to właśnie one zainspirowały mnie do napisania tego tekstu. Początkowo miało to być opowiadanie długością podobne do Białego ptaka. Temat ten sam, czyli Więzy rodzinne, ale inne spojrzenie. Zaczęłam pisać i po chwili zorientowałam się, że moja wyobraźnia ma za dużo do powiedzenia, żeby zrobić z tego coś krótkiego i wyszło długie. Dla lepszego czytania podzieliłam na części. Zapraszam :)

 

~*~

Chciałabym, żeby tych zapisków nigdy nie znalazł mój syn, a jeżeli już się to wydarzy, byle doszło do tego...

 

Na całość zapraszam do Zeszytu czwartego mojej książki Opowiadania z zakładką :)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Pasja 09.02.2017
    Gdyby tak zebrać kilka rodzin i posłuchać dziedzictwa, to myślę, że dużo by je łączyło. Uwazam, że ogromną rolę mają w dziedzictwie mają niestety kobiety. One skrywają sekrety, martwią się o chleb nasz powszedni i one są jako te drugie. Zostałyśmy chyba pokrzywdzone przez Boga, stworzył człowieka, a później kobietę. Jeśli chodzi o geny to dzisiaj wszystko jest możliwe. Czytałam świetną książkę Karzeł Mendla Simona Mawera o genach. Pozdrawiam ciepło. I 5
  • KarolaKorman 09.02.2017
    Dziękuję za komentarz, w którym wyłapałaś wiele z tego, o czym będę pisać w tym tekście :) Również pozdrawiam :)
  • Karawan 09.02.2017
    Przed chwilą właśnie pisałem Pasji - Ona chyba nie jest z Ziemi - podgląda myśli! Moje także! Niechby chociaż napisała jak się nauczyć magii... ;(
    A poza tym 5!.
  • KarolaKorman 09.02.2017
    Karawan, czyli ciebie też prześwietliła? Dziękuję :)
  • Karawan 10.02.2017
    KarolaKorman Dokładnie!
  • KarolaKorman 10.02.2017
    Karawan, ha, ha :)
  • Katra 09.02.2017
    Zostawiam 5 i chyba będę tu wpadać częściej ;)
  • KarolaKorman 09.02.2017
    Zapraszam serdecznie, trochę tego się uzbierało, ale może Cię nie zanudzę :)
  • Freya 09.02.2017
    Obawiam się, że co niektóre osoby posiadające obie te skłonności, o których mówisz we wstępniaku przed tekstem opka, mogą opacznie zrozumieć jej kombinację literową. Otóż jeśli mają je obie razem, czyli; A i S, to mogą se pomyśleć, że są AS-ami. :)
    Masz w tekście dwa długaśne, fajnie rozbudowane zdania, ale to drugie (przedostatnie w tekście) nie bardzo mi się podobuje. Po mojemu, to po "stolicy" - mógłby być przecinek i byłoby wtedy wtrącenie. l proszę mnie nie bić za tę uwagę i teges. Pzdr ;)
  • KarolaKorman 09.02.2017
    Przecinek wstawiłam wedle życzeń :) Tak, pewnie niejednokrotnie tak sobie właśnie myślą, ASy tak mają :) To żart oczywiście i nie gniewam się, a cieszę, że mogłam cię gościć :) Dziękuję i również pozdrawiam :)
  • Zjarany Leniwiec 09.02.2017
    Skoro to prolog... to ja zdecydowanie czekam na więcej! Bardzo mi się spodobało. Zasłużone 5 i pozdrówki
  • KarolaKorman 09.02.2017
    Bardzo dziękuję i zapraszam na więcej, ale uprzedzam, że trochę tego jest :)
  • Zjarany Leniwiec 09.02.2017
    KarolaKorman W tym przypadku im więcej tym lepiej ;)
  • SisterofBlood 09.02.2017
    Czekam na ciąg dalszy niecierpliwie. :) 5
  • KarolaKorman 10.02.2017
    Cieszę się i zapraszam do kontynuacji :)
  • Adam T 10.02.2017
    Więzy rodzinne - te dwa słowa zawsze źle mi się kojarzyły, więzy to dla mnie rodzaj zniewolenia, nie wzajemnej bliskości. Podobnie mam jeśli chodzi o inne okropne określenie - uprawiać seks :) Uprawiać, można POLE, ewentualnie ugór i nie ma w tym niczego przyjemnego, tylko mozolna harówa. Ok, teraz na temat. Bardzo nostalgicznie, lekko, ciekawa rozbieżność w temacie Boga, do tego tajemnica, kto wie, może mroczna, może jakieś brzemię dziedzictwa? Może coś o ASach? Zaciekawiony, zostawiam z przyjemnością pięć :)
  • KarolaKorman 10.02.2017
    One nie tylko to się tak kojarzą, ale uznawane są za synonim więzi, które mają się kojarzyć dobrze :)
    Cieszę się, że zainteresowałam. Wstawiłam właśnie część pierwszą, zapraszam do kontynuacji :)
  • illibro 10.02.2017
    Piąteczka ;) ...
  • KarolaKorman 10.02.2017
    Dziękuję :)
  • Ewcia 10.02.2017
    Czekam na ciąg dalszy.Daję 5
  • Specific_girl 12.02.2017
    Jak zwykle, kiedy tylko ujrzałam, że wstawiłaś coś nowego, coś, co ma części i przy czym będę mogła posiedzieć trochę czasu i przemknąć jak przez dobrą i ciekawą książkę, nie mogłam postąpić inaczej.
    Wiesz jak bardzo lubię tTwoje teksty, są jedne z najlepszych i niby o niczym konkretnym rozdział nie był, bo jakbym na to nie spojrzała, krótko naznaczyłaś ślady rodziny, to co zostało przekazane i to, jakim to było, to oczywiście nie mogłabym tego zostawić i nie przejść do następnego rozdziału, bo wiem, że kazy kolejny będzie krył coś ciekawego, a wiec już zostwiłam 5 i lecę dalej. :)
  • KarolaKorman 12.02.2017
    patty, jesteś cudna :) Czytaj, zapraszam i dziel się ze mną Twoimi spostrzeżeniami :)
  • Szudracz 12.02.2017
    Bardzo dobra pierwsza cześć :) 5
  • KarolaKorman 15.02.2017
    Dziękuję i zapraszam :)
  • Amy 15.02.2017
    Dawno mnie tu nie było, zaległości się nazbierało... Zawsze kiedy wracam na Opowi po dłuższej przerwie, zastanawiam się, od czego zacząć. I dziś też nie wiedziałam, aż zobaczyłam link z Twoim Nickiem (można tak napisać?) No w każdym razie z mojej perspektywy tak to mniej więcej wyglądało, więc uznajmy, ze można. No i już wiedziałam, co będę robić i jakie zaległości nadrobię najpierw :)
  • KarolaKorman 15.02.2017
    Amy, ty zawsze wlejesz słodycz w me serce :) Dziękuję :)
  • Amy 15.02.2017
    Karola, a Ty zawsze sprawiasz, że się uśmiecham. Dziękuję Ci za To :)
  • KarolaKorman 15.02.2017
    Amy, jestem wzruszona, nigdy nie przyszło mi to do głowy, ale skoro jest tak, jak piszesz, to dla mnie zaszczyt :)
  • alex 27.02.2017
    Jestem nowy. Na tej stronie. Czytałem przed chwilką twoje uwagi odnośnie Ashley. No i sobie pomyślałem jak pisze ten Karol. No i fajnie pisze. Miałaś pewnie piatke z polskiego. Ja miałem trzy na szynach. Jestem nieuważny, bo myślałem że to Karol. Ale mi dusza szeptała, że to kobieta. Piszesz bardzo ładnie. Jak profesjonalny pisarz. Będę miał chwilkę to sie bliżej zapoznam o duszy tego co chcesz powiedzieć. Rzuć okiem na moje opowiadanko. Pewnie mi sie oberwie. Wiem, że mam pomysły. Może uda mi się poprawić styl. Przeczytam cały utwór z twojej strony to sie znowu odezwę. So long.
  • alex 27.02.2017
    Jestem nowy. Na tej stronie. Czytałem przed chwilką twoje uwagi odnośnie Ashley. No i sobie pomyślałem jak pisze ten Karol. No i fajnie pisze. Miałaś pewnie piatke z polskiego. Ja miałem trzy na szynach. Jestem nieuważny, bo myślałem że to Karol. Ale mi dusza szeptała, że to kobieta. Piszesz bardzo ładnie. Jak profesjonalny pisarz. Będę miał chwilkę to sie bliżej zapoznam o duszy tego co chcesz powiedzieć. Rzuć okiem na moje opowiadanko. Pewnie mi sie oberwie. Wiem, że mam pomysły. Może uda mi się poprawić styl. Przeczytam cały utwór z twojej strony to sie znowu odezwę. So long.
  • Zwierz 27.02.2017
    Załóż konto i dopiero wtedy dodawaj opowiadania.
  • KarolaKorman 27.02.2017
    Dziękuję serdecznie :) Jak uda ci się dotrzeć do końca, proszę, zostaw komentarz :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania