Wilki

Wilki to grupa. Grupa pewnych osobników - wilków. To zwierzęta, ssaki, żyjące w lesie, mięsożerne, posiadające sierść, oczy, nos, jamę ustną, uszy, język, kręgosłup, mózg i wiele wiele innych rzeczy, które można by porównać do ludzi. Zwierze jak zwierze. Nic nadzwyczajnego. Heh...wiem. Mi też się tak najpierw wydawało.

Są to zwierzęta monogamiczne. Jeżeli już samica i samiec dobiorą się w parę, nie opuszczą siebie aż do śmierci. Zabijają nie dla tego, że się pokłóciły, czy dla tego, że się nie lubią. Polują, żeby przetrwać. Gdy rodzą się małe szczeniaki, nie ma takiej opcji, żeby choć jedno nie zostało pokochane przez wilczycę. Wilki dobierają się w małe zgrupowania zwane watahami. Bronią siebie nawzajem. Jedni są silniejsi, drudzy mniej. Nie odrzucają tych słabszych, bo każdy, każdy jest tak samo ważny i przydatny. U nich nie ma czegoś takiego jak nienawiść, zdrada, sąd czy problemy rodzinne.

Czy wilki to przypadkiem nie aby lepsza wersja ludzi?

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Nazareth 23.10.2016
    Wilki to grupa wilków - czy to aby nie zbyt śmiały wniosek? A poważnie, nie wiem co chciałaś tym tekstem osiągnąć, nie bardzo widzę cel czy też większą estetykę. I tak, wilki odrzucają słabszych, poczytaj np. o samcu omega. W stadzie każdy wilk faktycznie spełnia jakąś rolę, lecz nie każdy jest tak samo przydatny. W watasze są niesnaski i nieporozumienia (międzyinnymi o pozycję samca alfa) i osobniki z jednego stada mogą się nie lubić, dlatego jest potrzebny samiec omega. "Gdy rodzą się małe szczeniaki, nie ma takiej opcji, żeby choć jedno nie zostało pokochane przez wilczycę." - a reszta to co? Siekana wątróbka? Podsumowując tekst krótki, dużo za krótki i mało wiesz o wilkach. A jak się kiedyś dowiesz więcej to będziesz wiedzieć, by nie porównywać ich z ludźmi, bo to dla nich wielka obraza. Z pozdrowieniami samozwańczy basior opowi.
  • Nazareth 24.10.2016
    Gwoli ścisłości: to 1 to nie odemnie, zostawiłem bez oceny.
  • Bio 24.10.2016
    Przed pisaniem tego teksu czytałam o wilkach w internecie, ale większość informacji mam od mojego wujka-leśnika. Ale Twoje przed ostatnie zdanie było całkiem ciekawe. ;) Również pozdrawiam ;)
  • Perzigon69 24.10.2016
    Dwa pierwsze zdania trochę SUABE, zgadzam się z Nazarethem, że trochę za krótkie. Wilki to nie lepsza wersja ludzi. Po prostu zwierzęta czasem mają więcej mózgu od nas, my za bardzo kombinujemy. Pozostawiam bez oceny i czekam na kolejne teksty :)
  • Pan Buczybór 24.10.2016
    Ładne wypracowanie na biologię. Nie trafia do mnie. Bez oceny. Przykro mi.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania