Pokaż listęUkryj listę

Wójt, ale anarchista! Z cyklu "Głos wójta Jana Bursztyna" (1)

Z cyklu "Głos wójta Jana Bursztyna" (1)

 

- Ludzie otwórzcie sobie oczy! Życie społeczne nie może opierać się na wartościach politycznych, lecz moralnych. Z polityki nie można wywodzić żadnych wartości moralnych. Polityka służy wyzyskowi społeczeństwa przez organizację zwaną państwem, która dąży do zniewolenia ludzi przez przymusowe pobieranie danin, opłat oraz podatków. A państwo tylko przez mechanizm zniewolenia może się bogacić. Dlatego, dopóki istnieć będzie jakiekolwiek państwo, dopóty będzie wyzysk! Życie społeczne, jeśli naród chce przetrwać, musi opierać się o takie wartości jak miłość, miłosierdzie i współczucie. Czy wy nie widzicie, że wskutek braku tych wartości cierpimy? - powiedział wójt Jan Bursztyn. Te słowa wypowiedział jak na ironię w Urzędzie Skarbowym, bo musiał uregulować swoje rodzinne sprawy podatkowe.

...

Niniejszy tekst nie jest opinią, lecz jest fikcją pseudoliteracką powstałą na bazie publicystyki s-f. i nie ma na celu żadnej propagandy. Proszę odróżnić fikcję od polityki. A złośliwe komentarze świadczą tylko o neurastenii lub psychozie albo o braku dojrzałości piszących je osobników. Dlatego postanowiłem nie odpowiadać na żadne komentarze i tym bardziej jakiekolwiek pisać. Moim celem na opowi.pl jest ćwiczenie pisania, a nie wyrażanie opinii lub manipulowanie. Nie jestem trollem!

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania