Wspaniałe stulecie, na podstawie serialu.

 

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • betti 16.07.2019
    Czemu robisz streszczenie z jakiegoś dennego serialu? Podoba Ci się życie w haremie?
  • nel55 16.07.2019
    Mi się ten serial podobał:D ale życie w haremie podoba mi się średnio
  • betti 16.07.2019
    Mnie się w ogóle nie podoba, być czyjąś własnością i nie mieć głosu... iść, gdzie pan każe - nie mieć żadnych praw - ubierać się w te burki - zgroza.

    A co Ci w nim podoba?
  • nel55 16.07.2019
    Następnym razem opiszę czas honoru to lepszy serial niż wspaniałe stulecie
  • betti 16.07.2019
    nel55 no, to może być lepsze, ja akurat nie oglądam tv (poza meczami) więc chętnie zerknę, tytuł dobry.
  • Tjeri 16.07.2019
    O serialu niewiele wiem, choć tematyka akurat literackogenna. Sam tekst zaś jest słaby. Na początku myślałam że to będzie jakaś bajka dla dzieci (pałac cały ze złota, w tym ślicznym pałacu).
    Rzuca się w oczy nienaturalne słownictwo - np. "obecnie wpatrywała się w wielki księżyc" - to obecnie kompletnie tu nie pasuje. Takich kwiatków jest bardzo bardzo dużo.
    Dalej - czytelnik widzi słowa zamiast obrazów i akcji. Do tego te słowa brzmią nieporadnie. Widać, że średnio sobie radzisz z narracją trzecioosobową. Może spróbuj ten tekst napisać w pierwszej? Ogólnie niezły temat na wprawkę - bo można tu spróbować wszystkiego - i opisów i dialogów i samej akcji. Warto popracować nad tym zanim wrzucisz następne części, bo w tej odsłonie tekst jest po prostu zły.
  • Nachszon 16.07.2019
    Bliski Wschód, orient zawsze fascynował ludzi, Ciebie widzę też. I bardzo dobrze, bo to potężna i niezwykle wartościowa kultura. Wbrew powszechnemu mniemaniu kobieta na Bliskim Wschodzie to kobieta, która zna swoją wartość (również finansową), to kobieta, o którą się walczy, również pracą i zarabianiem pieniędzy. To kobieta w większości domów naprawdę kochana, ale przystawianie europejskiej, a w szczególności wschodnioeuropejskiej kalki do relacji bliskowschodniej jest nieporozumieniem. To nie jest miłość zapijaczonego wszechpolskiego wulgarnego podśmierdującego potem i niemytym dupskiem buraka. Owszem, tamta jest zaborcza, ale ognista, bezwzględna i higienicznie czysta. A w większości domów (muzułmańskich) kobieta tam wewnątrz gra naprawdę pierwsze skrzypce.
    Tekst nad poziomy nie wylatuje, ale mimo to niesie zapach tamtych stron, jak "Księga tysiąca i jednej nocy". Popraw proszę dywizy na półpauzy i tu Ci się zlało:
    "strachugdy" powinno być: "strachu, gdy"
    I tu spację trzeba usunąć przed przecinkiem:
    "drzwiach ,"

    pozdrawiam
  • Bogumił 16.07.2019
    Rozbawiłeś mnie Nochszonie tą pochwałą islamu, i w dodatku przeciwstawiając go naszej kulturze. Ostatnio w Maroku ścięto dwie turystki nocujące w górach Atlasu Wysokiego. W tym samym czasie ścięto Marokankę, za zbyt swobodne prowadzenie się kolejną kobietę. A to wierzchołek góry lodowej. W Rimini ci wielbiący kobiety muzułmanie wielokrotnie gwałcili w Rimini studentkę z Lublina. Pochodzili z Maroka, Nigerii i bodajże z Kongo.
  • Nachszon 16.07.2019
    Bogumił Mówisz o mordercach, a ci są w każdej kulturze. Nie chwalę islamu, nie chwalę żadnej religii, chwalę kulturę i ludzi. A religijni pojebańcy są w każdym wyznaniu.
  • Bogumił 16.07.2019
    Nachszon Mówię o kulturze. Poczytaj co oni wyprawiali wobec Greków, których okupowali przez 500 lat. Owszem, Grek Ibrahim Pasza był wezyrem bodajże, ale to jednostka, a dziesiątki tysięcy żyły w terrorze. Poczytaj co te pięknoduchy robiły z Serbami, zaszywanie psów w brzuchach matek, którym wyrwano płody itp., itd. A okrucieństwo wobec ludności na naszych Kresach. Myślałem, że pod kilkusetletnich kontaktach z islamem na południowo - wschodnich rubieżach Rzeczypospolitej Polacy są już uodpornieni na chwalenie tej kultury.
  • Bogumił 16.07.2019
    Nachszon To nie wyjątki i czarne owce, tam to norma. W necie jest dostępny filimik jak gwałcą dziewczynę w autobusie w centrum bodajże Marakkerszu, czy jakiegoś innego dużego miasta. To ja już wole pijanego gbura bo jakby co, mogę mu dać w mordę i w odwecie nie zaatakuje mnie nożem.
  • betti 16.07.2019
    Ty się, Bogumił nie znasz. Nachszon, jako - święty człowiek - wie wszystko i lepiej.

    Pokłony bić, a nie w opozycji. Kultura boska, wyznawcy święci. Amen.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania