Wspomnienia

Był rok 1986. Ukończyłem piąty rok życia. Jak większość dzieci w tamtych czasach, z niecierpliwością czekałem na emisję wieczorynki w jedynym polskim kanale, jaki wtedy był. TVP wyświetlało bajki w każdy dzień o godzinie 19:30. Pewnego razu przeżyłem szok! Zamiast bajki to puścili mecz piłkarski.

-Tato, co jest? Dlaczego nie ma wieczorynki. - markotnym głosem zadałem pytanie swemu Tacie.

- Dzisiaj wszyscy dorośli muszą oglądać mecz. Za chwile Polska będzie grała z Brazylią. Usiądź i kibicuj ze mną — odpowiedział mi tata.

- Nie!! Dlaczego! To niesprawiedliwe! Ja chce bajkę! Ja chce bajkę! - Łzy zaczęły mi spływać mi po policzkach. W pewnym momencie nie wytrzymałem i złapałem za drewniany klocek leżący obok mnie i z całych sił rzuciłem nim o podłogę.

- Marsz do swojego pokoju! - wykrzykną do mnie Tata.

Odwróciłem się plecami do telewizora i trzy razy tupnąłem nogą o podłogę.

-Nienawidzę sportu! Nie lubie piłki! Aby przegrali i nigdy ich nie pokazywali w telewizji — Za szlochały od płaczu krzyczałem na cały pokój i pobiegłem pożalić się Mamie.

16 lat później (2002 rok)

W letni upalny dzień wychodzę z pracy i biegnę do domu. Boje się, że się spóźnię na mecz rozpoczęcia Mistrzostw Swiata w piłce nożnej. W końcu jestem w domu! Ściągam buty na przedpokoju i nie bacząc na nic kieruje się w stronę telewizora. Udało mi się! Telewizor już gra i za moment zacznie się mecz reprezentacji Polski z Koreą Południową. Miałem do wyboru dwie stacje telewizyjne. Wybrałem tradycyjny głos Dariusza Szpakowskiego w TVP

- 16 lat przyszło nam czekać na ponowny występ Polski na Mundialu. - Oznajmił komentator w telewizji Szpakowski Dariusz.

Zacisnąłem mocno pięści.

- Musimy mecz wygrać, muśimy — Krzyczałem po cichu po nosem do siebie. Polska mecz z Koreą przegrała a my nie wyszliśmy z grupy. Udało nam się wygrać z USA 3-1 a jedną z bramek zdobył Emanuel Olisadebe. Pierwszy czarnoskóry piłkarz w historii naszej piłki.

Dzisiaj jesteśmy w trakcie kolejnego turnieju piłkarskiego. Gra Polska reprezentacja i bardzo jej kibicuje. Ogólnie interesuje się całymi Mistrzostwami Europy. Nigdy bym nie zamienił meczu za bajkę. Wspomnienia zostały. Świat widziany oczami dziecka i dorosłego człowieka.

Zwycięstwa z Niemcami w czwartek!!!

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Okropny 15.06.2016
    Ej stary, takich błędów to ja nawet u Magdy Margerity nie widziałem.
  • maga 15.06.2016
    Poprawie jutro. Napisane na szybko. Dyslekcia i co zrobić.
  • maga 15.06.2016
    Pisałem w telefońie. Wiem, że nie jest to wytłumaczeńie. Sorry
  • xxECxx 15.06.2016
    Powiedz mi jaki jest sens zamieszczania tekstu, który ma w sobie tyle błędów (?) i jeszcze się przyznajesz, że zdajesz sobie z tego sprawę... Zrób to konkretnie, a później publikuj, reprezentujmy jakiś poziom.
  • maga 15.06.2016
    Zgadzam się )
  • Ńie ma. Przynajmńiej to popraw jutro
  • maga 15.06.2016
    Dobra )
  • KarolaKorman 15.06.2016
    Duży jest już z Ciebie chłopiec i wierzę, że kibicujesz z całego serca naszym sportowcom, ale rób to z szacunkiem. Ogólnie tekst mi się podobał, błędy - szał mistrzostw, nie oceniam, pozdrawiam :)
  • maga 15.06.2016
    Miło mi bardzo, że tekst się Tobie podobał. Przepraszam za błędy. Takst poprawiłem. Pozdrawiam serdeczńie.
  • maga 15.06.2016
    Poprawione ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania