Xionc w sutannie

[Tej (bezsensownej) opowiastki nie należy brać na poważnie, dystans do siebie oraz swoich poglądów jest zalecany^^]

 

Ojciec Konstanty - prawy katolik - jeszcze nie wiedział, że wstanie tak wcześnie rano może przyprawić go o ból głowy. Wstał ze skromnie pościelonego łóżka, wypił filiżankę kawy z gosposią, a na sam koniec ubrał sutannę, której wygląd dawał naprawdę wiele...wiele do życzenia. Ów szata była eterycznie czarna, a zdobiły ją setki, może tysiące małych ornamentów przez co leżała niczym strój klowna na rosłym i opasłym mężczyźnie.

- Dobrze, droga kobieto, idę! - oznajmił, dopijając na szybkości resztki sypanej kawy.

- Chwila! Dokąd się wybierasz? - zawołała gosposia.

- Jak to "dokąd"? Prowadzić mszę dla wiernych, skądś pieniądze brać trzeba, sam pan Jezus przecie głosił "Nie samym chlebem człowiek żyje"

Spojrzała na niego jak na jakiegoś oszołoma bez piątej klepki...

- Z ciebie taki ksiądz jak ze mnie tancerka w cyrku!

- Czyli jestem bardzo dobry - dodał od siebie po zastanowieniu - Prawda, Wacuś?

Mały, może siedmioletni chłopczyk przybiegł na wezwanie...

- Prawda, tato!

- Widzisz? - Konstanty uniósł brwi do góry - Ty durna kobieto... - wyszedł.

- Gdzie tata się udał? - spytało dziecko.

- Zarobić pieniążki, ale za godzinkę będzie...

- Dzięki mamusiu!

Następne częściXionc, ale gladiator...

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • DEMONul1234 08.03.2020
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Shogun 08.03.2020
    No no no, ciekawe czy mimo wszystko będzie burza.
  • DEMONul1234 08.03.2020
    Właściwie dla tej burzy to napisałem ^^
  • Kocwiaczek 08.03.2020
    DEMONul1234 dlaczego sutanna miała wiele do życzenia skoro leżała jak ulał? ;)

    Oj stąpasz po cienkim lodzie :D ja osobiście uważam, że księża powinni mieć normalne rodziny. Wyplenilibyśmy tym sposobem różne dewiacje, właśnie takie akcje z panią na boku, wykorzystywanie dzieci no i w końcu może by wiedzieli o czym mówią z doświadczenia, a nie bo gdzieś przeczytali lub im ktoś napisał.
  • Kocwiaczek 08.03.2020
    A i w jaki sposób to jego życie się wywrociło do góry nogami? Bo tego chyba nie załapałam.
  • DEMONul1234 08.03.2020
    Kocwiaczek Woops, to zdanie było moim niedopatrzeniem, lecę poprawiać.
  • DEMONul1234 08.03.2020
    Kocwiaczek Poprawiłem, dzięks ^^
  • Kocwiaczek 08.03.2020
    DEMONul1234 o i super, a czemu umalowanym? (nie czepiam się tylko staram się ci pomóc uwiarygodnić historyjkę) i usuń na nim bo masz potem znowu na.
  • DEMONul1234 08.03.2020
    Kocwiaczek ^^
  • Kocwiaczek 08.03.2020
    DEMONul1234 i jest great ;)
  • Pan Buczybór 08.03.2020
    ehhhhh, no, powiedziałbym kontrowersyjne, ale bez szału. Efektu wow brak, trochę za mało tego wszystkiego, a sam żart i humor mocno zużyte.
  • piliery 08.03.2020
    Zakłamanie trzeba tępić - szczególnie wśród elit. Szkoda że ta krótka forma stworzona dla kontrowersji napisana została bez znajomości tematu.
  • DEMONul1234 08.03.2020
    Szkoda, że ktoś wziął to do siebie po tym, jak dałem krótką notkę na początku ^^
  • piliery 08.03.2020
    DEMONul1234 do siebie? Nie. To kwestia szczegółów, których widać nie znasz. Oceniam w miarę pozytywnie choć wolałbym jakiś szerszy kontekst.
  • Bajkopisarz 08.03.2020
    „Wstał ze skromnie pościelonego łóżka, wypił filiżankę kawy z gosposią, a na sam koniec ubrał sutannę, której wygląd dawał naprawdę wiele...wiele do życzenia.”
    Wstał – Podniósł się (unikasz powtórki ze wstaniem z poprzedniego zdania)
    Założył sutannę (ubrać można choinkę)
    Wygląd pozostawiał
    „Ów szata była eterycznie”
    Owa szata (r. żeński)

    Jedno się nie zgadza: do księdza wszyscy mówią „ojcze”, za wyjątkiem jego własnych dzieci, które mówią do niego „wujku”.
    A poza tym ksiądz to taki sam facet jak wszyscy, podlega prawom fizjologii, z racji zawodu ma nawet lepszy dostęp do kobiet niż przeciętny facet, więc się zdarza ? Żadna sensacja czy zgorszenie, przynajmniej dla mnie, no ale ja jestem w oddaleniu od tej organizacji, więc trudno, żeby mnie to ruszało.
  • befana_di_campi 08.03.2020
    Wierni czekają? Baba po chałupie się kręci, dzieciak mówi "tato".

    No nic, ksiądz polsko-katolicki. U nich to norma :p
  • sisi55 08.03.2020
    Książa nie zawsze przyrzekają celibat np. w prawosławiu. Według mnie nie budzi to kontrowersji. Nie dość, że na tej stronce i tak jest już dużo szamba to próbujesz wywołać kolejne.
  • DEMONul1234 08.03.2020
    ^^
  • sisi55 08.03.2020
    DEMONul1234 Co to ma znaczyć...
  • befana_di_campi 08.03.2020
    Zob.: Mickiewicz A.: "Dziady kowieńskie" ;)

    Też są dziatki :-)
  • Józef Kemilk 09.03.2020
    Marne, ani odkrywcze, ani zabawne. Takie na siłę, byle spróbować dołożyć.
  • DEMONul1234 09.03.2020
    ^^

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania