chcieli by malowała kwiaty

i barwne motyle

sfałszowany obraz

spoza szkieł różowych

wciśniętych na siłę

w gotowe kontury

 

zakaz potykania się

na ciągle nierównych

chodnikach

wciąż brak podjazdów

dla niepełnosprawnych

znów koła ugrzęzły

bez szans

 

by dotrzeć na łąkę

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (209)

  • JamCi 01.10.2019
    Ang tak. Rozumiem bardziej niż myślisz. Piszesz, co ja mgliście myślę. Rozwijasz się.
  • Angela 01.10.2019
    To jesteśmy jednomyślne, choć te myśli raczej smutne, niestety.
    Dziękuję Ci gorąco <3
  • JamCi 01.10.2019
    Angela nie wszystko wesołe. Nie zawsze się da.
  • Angela 01.10.2019
    JamCi wiem (wzdycha).
  • Bogumił 01.10.2019
    Ja tam skłonności do narzekactwa nie nazwałbym rozwijaniem się.
  • JamCi 01.10.2019
    To nie narzekanie Boguś. To jest coś innego.
  • Angela 01.10.2019
    Boguś, ja się takimi ludźmi zajmuję, nawet sobie sprawy nie zdajesz jak jest im ciężko i czasem
    nawet do okna nie podchodzą, by nie zazdrościć tym co na zewnątrz.
    Nie będę pisać jak im cudnie, na drugim, trzecim piętrze bez windy, kiedy świat ogranicza się do czterech ścian.
  • Morf 01.10.2019
    Bardzo mi się podoba.
    Taka dobra treść zasługuje na nieco lepszy tytuł ;-)
    Może coś intrygującego? No nie wiem...
    W każdym razie podoba mi się i tyle! A może i aż ;-)
  • Angela 01.10.2019
    Wymyślanie tytułu jest gorsze od pisania wiersza. Obawiam się, że mógłby być zbyt, hmm... no nie wiem.
    Niech treść sama za siebie mówi.
    Dziękuję pięknie.
  • Zaciekawiony 01.10.2019
    Angela
    Znam problem. Ten dylemat "dodać tytuł, którzy podsumuje o co chodziło, czy może tylko dodać jako jeszcze jedną linijkę? A może wtedy całość będzie zbyt dopowiedziana i wyjdę na pretensjonalnego?"
  • Angela 01.10.2019
    Zaciekawiony ano : D
  • Morf 03.10.2019
    "Malowane kwiaty" - wystarczy...
  • Angela 03.10.2019
    Morf wydaje mi się, że bez tego "chciei" tytuł straci to, co dla treści istotne i będzie banalny.
  • Zaciekawiony 01.10.2019
    Sfałszowany obraz... gotowych obrazków?
  • Angela 01.10.2019
    No tak, nie zawsze to co gotowe, poddane na tacy jest zgodne z prawdą. Puki co, inaczej tego w słowa
    ubrać nie potrafię.
  • Zaciekawiony 01.10.2019
    Angela Może coś w stylu "gotowych ramek/konturów"? Mówi się czasem o ujmowaniu czegoś w pewne ramy, z kolei z konturów składają się rysunki kolorowanek.
  • Angela 01.10.2019
    Zaciekawiony może faktycznie podepnę "kontury". Dziękuję za podpowiedź : )
  • Tjeri 01.10.2019
    To coś w tytule jest szkaradne, choć przewrotnie możesz mówić, że to symbol krat... A kraty do wiersza pasują idealnie. Nie mniej uważam, że wiersz bez tytułu jest nieskończony.
    Tekst jest mocny, refleksyjny.
  • Angela 01.10.2019
    Tjeri, ale jaki tytuł bym nie wstawiła, będzie wydawał mi się pretensjonalny. Nie wiem.
    Miło, że zajrzałaś, dziękuję za komentarz i pozdrawiam.
  • Tjeri 01.10.2019
    Angela - kwestia przemyślenia. Czasem trzeba wspiąć się na pobliski pagórek, poczekać na mgłę - i taki obraz dopiero wziąć za tytuł.
  • Angela 01.10.2019
    Tjeri to poczekam, jak się mgła pojawi, to i tytuł się znajdzie : )
  • W pierwszym momencie nie załapałem przesłania; i to jest chyba wada tego wiersza. Pozdrawiam
  • Angela 01.10.2019
    Bo nie może być zbyt dosłownie, byłoby nudno.
    Dziękuję za odwiedziny.
    Pozdrawiam.
  • kalaallisut 01.10.2019
    Tu muszę na dwa razy, chwila, ale tytuł kurcze nie powiem jak mi się skojarzył.
  • kalaallisut 01.10.2019
    Zakaz, niedostępność i utrudnienia... końcówka mocna.
  • Angela 01.10.2019
    W tytule równie dobrze mogły być kropki czy co tam, to nie miało znaczenia.
    Bardzo mi miło, że zajrzałaś. Ślicznie dziękuję i pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 01.10.2019
    Angelo→Chyba jednak tekst kryje więcej. Tak napisany. Pozdrawiam:)                             
    ????︽▲︽▲︽▲︽?⬅
  • Angela 01.10.2019
    Ważne co czytelnik jest w stanie w nim zobaczyć. Jeżeli wzbudza emocje, jakiekolwiek, to nic mi więcej
    do szczęścia nie trzeba.
    Dziękuję i pozdrawiam : )
  • Witam,
    Bardzo przejmujący i jednocześnie delikatny, nienachalny utwór.
    A jakie jest znaczenie tych znaczków zamiast tytułu?
  • Angela 01.10.2019
    Znaczki nie mają znaczenia, po prostu każdy tytuł wydawał mi się zbyt nadmuchany : )
    Pięknie dziękuję za miły komentarz.
    Pozdrawiam.
  • betti 01.10.2019
    Puenta słaba. Zaczęłaś od trudu tworzenia obrazu, którego nie było pod powieką, bo rzeczywistość była inna. Pokazałaś też, jak trudno dojść, żeby zobaczyć... i zakończyłaś łąką. Nie wiem, ale z boku to wygląda, jakbyś się śpieszyła i nie przemyślała do końca, o czym świadczy też brak tytułu. A może, to przeświadczenie, że co byś nie wystawiła, to i tak większość przyjdzie i pochwali w ramach rewanżu? Czy jednak warto? Może właśnie warto zrobić coś dobrze i mieć nieporównywalni większą satysfakcję. Przemyśl.
  • Zaciekawiony 01.10.2019
    Betti
    A jakby to zamienić na uprawę pieczarek?
  • betti 01.10.2019
    Zaciekawiony to zamień, skoro dostrzegasz taką konieczność.
  • Angela 01.10.2019
    "Pokazałaś też, jak trudno dojść, żeby zobaczyć... i zakończyłaś łąką" - droga betti, może trudno Ci to
    sobie wyobrazić, ale dla niektórych ta "łąka" jest niby ziemia obiecana. Dla Ciebie tylko trochę trawy i
    jakieś badyle, dla nich kontakt z naturą, odmienny od betonowych ścian.
    Pisałam co czułam, gotowa na wszystkie, także negatywne komentarze, oczywiście, jeśli nie będzie
    w nich pogardy dla choroby i ułomności.
  • Angela 01.10.2019
    Zaciekawiony no wiesz Ty co ; )
  • betti 01.10.2019
    Angela i o to właśnie chodzi, co napisałaś w komentarzu. Nie ''łąka'', tylko odczucia, to trzeba ubrać w słowa, uderzyć w czytelnika.
  • Angela 01.10.2019
    betti moja podopieczna właśnie o ŁĄCE - całkiem normalnej i prawdziwej marzy. Zwykłe pragnienie,
    daje miejsce na myślenie, nie zawsze trzeba mocno, nachalnie, z pazurami.
    Kto co będzie chciał zobaczyć - zobaczy.
    Tyle mi wystarczy.
  • Zaciekawiony 01.10.2019
    betti
    A jeśli te odczucia wiążą się właśnie z łąką? Byłby to zresztą ładny kontrast - oczekiwania że się będzie malowało kolorowe kwiatki i motylki, i rzeczywistość, gdy do prawdziwej łąki z kwiatkami i motylkami nikt nie chce pomóc się dostać.
  • betti 01.10.2019
    Angela Twoja podopieczna może sobie marzyć o łące, a Ty niby poetka, więc nazwij jej tęsknoty, a nie ograniczasz się do ''łąki''.

    Zresztą g. mnie to obchodzi, napisałam swoje zdanie. Mam lepszych doradców.
  • betti 01.10.2019
    masz - korekta.
  • Angela 01.10.2019
    betti piszę sercem, nie pasuje to nie czytaj. Proste, prawda?
  • betti 01.10.2019
    Angela rozumu też zacznij używać, nie zaszkodzi na pewno.
  • Angela 01.10.2019
    betti to już tysięczny chyba raz jak piszę, że NIE poetka i być nią wcale nie zamierzam.
    Rozumu od Analfabetki oczekujesz? Przecież ja w klawisze na chybił trafił biję : )
  • betti 01.10.2019
    Angela to po co piszesz wiersze, wszak to tylko poeci?

    Teraz zrób z siebie jeszcze ofiarę losu... łatwiejsze od dobrej puenty.
    Powodzenia.
  • A. Hope.S 01.10.2019
    Angela Znalazłam ostatnio bardzo dobre antidotum na podniesione ciśnie...
    " olej to, co sprawa jego podwyższeniu" ;) :* więcej na priv, wiesz gdzie, co i jak... jesteś mądra <3
  • A. Hope.S 01.10.2019
    ciśnienie*
  • Angela 01.10.2019
    betti nie, pisać może każdy, poeci to nie jakaś nacja uprzywilejowana. Choć pewnie byś chciała.
    Nie ofiarę losu, a Twojej wredoty, przecież za Tobą powtórzyłam, od Ciebie to cudne miano
    otrzymałam, tak więc ten...
    Dobranoc.
  • betti 01.10.2019
    Angela to miano otrzymałaś za błędy, za rażące błędy. Za orty, co dla ludzi parających się pisaniem, jest hańbą. Tyle w temacie.
  • Angela 01.10.2019
    betti czyli żaden "dys" nie ma prawa pisać. Fajnie wiedzieć. Tumany do pracy w polu, ale tylko przy
    jarzynkach prostych w nazwie, co by przy np: buraku, kapuście czy marchewce orta nie walnęli.
  • Angela 01.10.2019
    betti a teraz bądź uprzejma, zniknąć. Z góry dziękuję i pozdrowienia sobie daruję.
  • betti 01.10.2019
    Angela chyba nie wiesz, na czym polega dysleksja. Osoby nią dotknięte muszą mieć wszystkie zasady w małym paluszku. To jest podstawą do wydawania zaświadczeń.
  • Angela 01.10.2019
    betti jestem dysortograficzką (zaświadczenie jest) i możesz mi wierzyć, że nawet znajomość
    zasad nic nie pomoże bo przeliteruję na głos bezbłędnie a i tak z bykiem napiszę. Sporo
    pracowałam i jest zdecydowanie lepiej niż kiedyś, dlatego Twoje złośliwości raczej mnie nie skrzywdzą. Wydaje mi się, że jednak brak Ci kompetencji do wydawania osądów, na czyjkolwiek temat.
    Ponieważ jednak wydaje Ci się ciągle, że zjadłaś wszystkie rozumy, rozmowę naszą uznaję za bezcelową.
  • betti 01.10.2019
    Angela z bykiem możesz napisać, ale ze znajomością zasad - poprawiasz. Na tym polega praca przy dysleksji. Akurat ten temat znam b. dobrze. Ja niczego nie piszę złośliwie, nie wiem czemu tak to odbierasz. Po prostu znam temat, a Ty czarujesz rzeczywistość. Poza tym teraz mając takie programy komputerowe pisać z błędami?
  • A. Hope.S 01.10.2019
    betti Ptrazzyłam na to co piszesz... umiem wiele znieść, ale przeczytaj ten tekst ze zrozumieniem! tu nie jest ważne czy interpunkcja jest wstawiona, jaki jest szyk, lecz przypatrz sie logicznie, popcornie.
    Szczerze? To aż mi wstyd za ciebie! wilka pani, która nie umie odróżnić złudy od rzeczywistości oraz tego co jest nadzieją...
    Wstyd i hańba Betti. Gratulacje.
  • Zaciekawiony 02.10.2019
    A. Hope.S
    Betti po prostu miała z Angelą od dawna na pieńku, a że tutaj nie znalazła nic merytorycznego do zarzucenia to walnęła tym oskarżeniem, że w wierszu użyto łąki aby przypodobać się publiczności (wraz ze sprzecznym z tym twierdzeniem, że publiczność chwaliłaby ją cokolwiek by się tam znalazło - bo skoro fani chwaliliby ją nawet, gdyby na końcu była uprawa pieczarek, to czemu łąka ma być schlebianiem gustom?)
  • Angela 02.10.2019
    betti nawet znając zasady, niektórych błędów się nie dostrzeże, ale tak, zapomniałam, pani wydająca
    mi zaświadczenie na pewno sama była naćpanym nieukiem a Ty wiesz lepiej. I ciekawostka na
    koniec, otóż to właśnie ona, całe wieki temu, zachęciła mnie do pisania.
    Temat uznaję za zakończony.

    Hope, daj sobie spokój z tą osobą. Nie warto kochana.
  • Angela 02.10.2019
    Zaciekawiony i podsumował : D
  • A. Hope.S 02.10.2019
    betti wytłumaczę ci tekst Angelik..
    1 wers - widzisz przez różowe okulary - złuda... kminisz bazę?
    2 wers - potykasz się nie tylko o własne nogi, ale również o kłody, którzy inni ci podkładają
    3 wers - masz nadzieję, aby mieć radość z życia, by dojść gdzie chcesz ale nie umiesz, chociaż masz przed oczami życiowy cel.

    Jeśli ktoś mądrzejszy widzi to inaczej, niech zamilknie.
  • betti 02.10.2019
    Zaciekawiony g. wiesz. Napisałam prawdę, jak odbieram. Z tym samym spotkałaby się na każdym portalu, jak nie wierzy, niech wstawi, może dzięki temu zrozumiecie, że nie chcę szkodzić, tylko pomóc. Tyle w temacie.
  • betti 02.10.2019
    A. Hope.S dobrze się czujesz? Ten wierszyk nie jest trudny do zrozumienia, więc nie wiem, w co się bawisz...
  • A. Hope.S 02.10.2019
    betti A dziękuję za zapytanie o moje zdrowie, jakoś ma się w najlepszym porządku. Rozsądek oraz logika są w jednej parze. Co tam u ciebie betti?
  • Angela 02.10.2019
    betti tylko czy ja o Twoją pomoc prosiłam? Pomogli mi Zaciekawiony i Tjeri, zdecydowanie nie Ty.
    Nie potrafisz pomagać, a jedynie kąsać i puki sama tego nie zrozumiesz i nie zmienisz, swoje
    "dobre rady" trzymaj proszę daleko od mojej osoby.
  • Angela 02.10.2019
    A. Hope.S <3
  • Zaciekawiony 02.10.2019
    betti
    Jesteś jak siłacz, co chce chronić jajko mocno ściskając je w dłoni. Tylko jak coś się stanie, to dorabiasz do tego ideologię, że widocznie już było uszkodzone i nie było warto brać w rękę.

    Tworzenie insynuacji co do niecnych intencji to ma być merytoryczna krytyka? Taka, jaką dostałaby na każdym innym portalu?
  • A. Hope.S 02.10.2019
    Angela autor tego tekstu może być totalnie do bani, ale tekst jest logiczny... Ten kto potrafi go zrozumieć, a nie czepiać sie mini błędów.
  • Beatka 04.04.2020
    Angela Według mnie to jest piękne :)
    Zgadzam się.
  • Angela 07.04.2020
    Beatka dziękuję ślicznie.
  • Tjeri 01.10.2019
    Ja sobie myślę, że sama łąka może być takim uderzeniem. Można by ją tylko zenterować. Właśnie ta "zwykłość" celu boli.
  • Angela 01.10.2019
    a to nie będzie śmiesznie wyglądać, ta samotna łąka poniżej?
  • Tjeri 01.10.2019
    Angela, najlepiej przymierzyć. Na pewno słowo w ten sposób zaakcentowane słowo nabierze mocy. Pozostaje kwestia wyważenia, coby o efekciarstwo nie być posądzonym.
  • Angela 01.10.2019
    Tjeri spróbuję, ale wydaje mi się, że nędza, taki ni to wystrzał, ni to pierd wyjdzie. Jak możesz, to zerknij.
  • Tjeri 01.10.2019
    No i niekoniecznie samą łąkę. Na pewno z przyimkiem, a może i całym wersem? Nie wiem, sama wyczujesz.
  • Angela 01.10.2019
    Tjeri tak jest chyba dobrze. Dzięki : )
  • Tjeri 01.10.2019
    Angela też tak myślę.
    Mam jeszcze jedną propozycję. Wiem, że dużo osób neguje takie tytuły, ale dla mnie są idealnym wyjściem w sytuacji takiej jak Twoja (czyli że każdy tytuł wydaje Ci się nieodpowiedni, nie chcesz też dopowiadać. Ja czasem lubię dać pierwszy wers jako tytuł (oczywiście tego wersu już nie powtarzamy). Zyskałabyś oryginalny tytuł, jednocześnie akcent na tą pierwszą frazę, która podkreśli jeszcze znaczenie ostatniej. O, cuś takiego:

    chcieli by malowała kwiaty

    i barwne motyle
    sfałszowany obraz
    spoza szkieł różowych
    wciśniętych na siłę
    gotowych konturów

    zakaz potykania się
    na chodnikach ciągle nierównych
    znów koła ugrzęzły
    gdy brak podjazdów
    dla niepełnosprawnych

    by dotrzeć na łąkę
  • Tjeri 01.10.2019
    I jeszcze "by" można by zamienić na "jak".
  • Angela 01.10.2019
    Tjeri ciekawie. Przemyślę i chyba przemodeluję, ale dopiero jutro, bo nosem o klawiaturę haczę.
    Jeszcze raz dziękuję, że Ci się chciało nad tym przysiąść.
    Dobrej nocy.
  • A. Hope.S 01.10.2019
    <3 to wiesz!
  • Angela 01.10.2019
    Dziękuję <3
  • A. Hope.S 01.10.2019
    Angela "perełkę" musze sobie odświeżyć. zdobię to jednakże jutro. <3
  • Angela 01.10.2019
    A. Hope.S spokojnie, ni ucieknie Ci : ) <3
  • A. Hope.S 01.10.2019
    Angela Mam hope!
  • sensol 01.10.2019
    smutne. podoba mi się. chociaż smutne.
  • Angela 01.10.2019
    Nie smutaj. Dziękuję pięknie.
    Pozdrawiam.
  • Berkas 01.10.2019
    Mi się podobało
  • Angela 01.10.2019
    Mi się podobało, że Tobie się podobało : )
    Dziękuję.
  • Berkas 01.10.2019
    Angela w sumie najpierw zbłądziłem w komentarze i się zastanawiałem o co tyle hałasu. Wiersz jest przyjemny ;)
  • Angela 01.10.2019
    Berkas i nie było o co, ale niektórzy lubią : )
    Jeszcze raz dziękuję.
  • piliery 02.10.2019
    Podjęłaś bardzo ważny temat. Bardzo ten tekst gazetowy i nawet nie publicystyczny. Dla mnie mało czytelny. Wg. mnie zgubiłaś to co najważniejsze - tęsknotę za łąką.
  • betti 02.10.2019
    Pisałam o tym, ale nie trafia... łąka wystarczy. Brak słów.
  • piliery 02.10.2019
    Kilka osób i ja też polecam wszystkim czytanie swoich wierszy na głos. Łatwiej wtedy wyłowic błędy. Tu problemem jest nieobecne pragnienie. Jest tu o czym pisać. Łąka to przestrzeń, wolność, spokój, zapach, kolor, niebo, cisza, ptaki, wspomnienie - ogromny ładunek emocji. Wobec próby osadzenia w klatce nakazów i dobrymi chęciami brukowanego piekła - łąka musi być antidotum. Rozumiem Angela że zdaje Ci się to słowo jak bomba atomowa ale... nie jest.
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery... Nie będę wtrącać się w spory, ale to muszę bo się uduszę... Uśmiałam się do łez.
    Dobranoc!
  • betti 02.10.2019
    Tjeri się śmieje, a jednak swoje wiersze pisze perfekcyjnie. Też można się pośmiać z tych rad, które tutaj daje...
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri a cóż takiego śmiesznego? Też tę radę mi dawałaś (wczesniej ja Tobie :) ). To nie jest smieszne. To dobry sposób na autokorektę.
  • Tjeri 02.10.2019
    betti - to nie było do Ciebie i z Ciebie.
    Twoje stanowisko rozumiem, choć nie podzielam uporu. Niektóre rzeczy każdy odbiera inaczej.
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery - tak skorzystam z okazji - jeśli to Ty faktycznie na fb, a nie ktoś kto się pod Ciebie podszywa - nie rób tego więcej.
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri ?
  • piliery 02.10.2019
    mozesz wyjasnić? Na fb nie mam profilu o takim nicku
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery- jeśli to Ty, to komunikat przekazany. Jeśli nie, to traktuj jako niebyły.
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri mogła byś przesłać mi link? Jeśli ktoś się pode mnie podszywa - wolał bym wiedzieć.
  • betti 02.10.2019
    Tjeri czy Ty swój wiersz, zakończyłabyś ''łąką''? Nie wierzę, zbyt dobry masz smak.
  • piliery 02.10.2019
    a choć ogólnie, o co chodzi?
  • Tjeri 02.10.2019
    betti, właśnie tu niepotrzebny upór. Bo to jak punk, który przychodzi do fryzjera, a ten mu mówi, że lepiej by mu było bez irokeza. Jak można się domyślić, fryzjer dobrałby mu lepszą fryzurę. Ale irokez to sedno, nie można tak po prostu zgolić.
    Dla mnie ta łąka jest mocna, właśnie dlatego, że to takie zwykłe, małe, niedostrzegalne dla człowieka bez barier marzenie.
  • Tjeri 02.10.2019
    Być może można lepiej, jeśli masz pomysł - po prostu zaproponuj. Może Twój będzie lepszy i będzie pasował.
  • betti 02.10.2019
    Tjeri wymyślasz. Nie wierzę, że piszesz to serio. Ten wiersz jest źle napisany, a puenta do d.

    Dobrze, to wiesz. Chyba, że ktoś Ci wiersze pisze... bo pisząc tak jak Ty, ma się wyrobiony smak.
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery - zapytałam ulpublicznie czy to Ty, bo to jedyny sposób weryfikacji, gdy nie ma pw. Reszty publicznie nie podam. Powiedzmy że chodzi o nękanie (ale nie takie żeby skakać z mostu). Jeśli nie Ty, to wiem kto.
  • piliery 02.10.2019
    Myśle że wpadłąś w pułapke własnej wyobraźni. Druga zwrotka jest tak sucha, gazetowa ze zderzenie z łąka znika i zamiast "bomby atomowej" mamy suchy kikucik
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri czy ktoś używa mojego nicku?
  • Tjeri 02.10.2019
    betti, myślę, że mnie przeceniasz.
    Nie ma tu co dyskutować. Czasem coś trafi w wrażliwość, czasem nie.
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery nie.
  • Tjeri 02.10.2019
    Znaczy nie w imieniu na fb.. w messengerze
  • betti 02.10.2019
    Tjeri też zaczynam myśleć, że miałam o Twojej wiedzy, na temat poezji, zbyt dobre zdanie. Rozczarowałaś... na HuH jest klasa, może to mnie zmyliło.
    Dobranoc.
  • Tjeri 02.10.2019
    Nie jestem pewna czy to nie Ty, ale obojętnie kto to - nie mam zamiaru podejmować z tym kimś dyskusji.
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri nie mam prywatnych kontaktów z nikim z opowi i nie znam ani nazwisk, ani jakichkolwiek adresów. Póki co nie interesuje mnie to.
  • Tjeri 02.10.2019
    betti - nie jestem i nigdy nie będę poetką.
    Może mało wiem, może się nie znam- ale komenty zawsze piszę szczerze. To jedyna moja zaleta.
    Co do huh - tak klasa, większość utworów stąd by się nie przebiła. Wada jest taka, że jest mały ruch.
    Dobranoc.
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery - spoko. Napisałam na wszelki wypadek. Ty czy nie Ty (jeśli nie Ty, to przepraszam za zamieszanie), myślę, że do hejtera dotrze.
  • Tjeri 02.10.2019
    Angela... Strasznie Cię przepraszam za śmiecenie, już uciekam.
  • betti 02.10.2019
    Tjeri ale to nie powód, żeby chwalić chłam... bo w takiej sytuacji ludzie żyją w mylnym pojęciu, że piszą dobrze, gdy nawet znośnie nie potrafią. Po co ich krzywdzić fałszywą opinią?
  • Tjeri 02.10.2019
    betti - jak powiedziałam, nie splamiłam się nieszczerą opinią. Wiersz nie jest doskonały, ale uderza i daje do myślenia.
  • betti 02.10.2019
    Tjeri jest dobrze napisany?
  • Tjeri 02.10.2019
    betti - można na pewno wyciągnąć z tematu więcej. Aczkolwiek przy łące się z Tobą nie zgadzam.
    Dlaczego po prostu nie zaproponujesz swoich zmian?
  • betti 02.10.2019
    Tjeri bo musiałabym wszystko zmienić i dobrze o tym wiesz. Nie chcesz napisać, że jest źle napisany... nie stać Ciebie na szczerość. Szkoda...
  • piliery 02.10.2019
    swoich - nie moich :)
  • Tjeri 02.10.2019
    betti - myśl sobie o mnie co chcesz. Wiersz na mnie zadziałał (z chłamami tak się nie dzieje). Zaproponowałam ile umiałam, by go ulepszyć. Nie, nie powiem że jest źle napisany, bo tak nie uważam. Na pewno nie jest idealny i moża sporo poprawić, ale ma moc - dla mnie to bardzo dużo.
    W kwestii szczerości, mogę iść spać spokojnie. Co mam zamiar właśnie teraz zrobić. Dobrej nocy.
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri to mnie zadziwiasz bo wiersz faktycznie jest źle napisany
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery Ty chwaliłeś akurat takie wiersze (że nawet mi przed monitorem wstyd było), zaś nie rozumiałeś innych... że wiesz... Bez obrazy - jesteśmy z innych bajek. A teraz naprawdę już idę, czas spać. Dobranoc.
  • betti 02.10.2019
    Może najważniejsze, żeby nas lubili, prawda, Tjeri?

    Śpij, z czystym sumieniem, skoro potrafisz... Dobranoc.
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri co najmniej przesadzasz. Nie myl sporu o formę ze sporem o treść.
  • kalaallisut 02.10.2019
    Tjeri i tak ja to odbieram, właśnie nie spięcie się na Himalaje, tylko to co w zasięgu ręki jest niedostępne. To co inni mają ot tak, idą bez zastanowienia. Dlatego uważam końcówka jest mocna.
  • Tjeri 02.10.2019
    kalaallisut, dokładnie tak odbieram.
  • Florian Konrad 02.10.2019
    pierwsza niegramatyczna
  • Canulas 02.10.2019
    Pierwsza to taki protest-song bez "songu", co to już mam raczej dość, ale druga swym barwnym zapisem ubogaca sporo. Tak więc odczuciowe rozdroże u mnie, ale raczej in+
  • Ritha 02.10.2019
    Przede wszystkim ten tytul odrzuca mnie na kilometr. A dalej nie wiem, bo mnie odrzuciło. Tekst bez tytulu jest jak człowiek bez imienia, albo bez... twarzy.
  • Angela 02.10.2019
    No, już jest tytuł, czyli wierszyk otrzymał własny ryjek : )
  • Ritha 02.10.2019
    Angela piekny tytul *.*
  • Angela 02.10.2019
    Ritha tylko dzięki Tjeri, bo jak ja bym wymyśliła, to tylko płakać.
  • Tjeri 02.10.2019
    Wracam jeszcze raz. Pogrzebałam nieco i choć ta wersja nie satysfakcjonuje mnie do końca, to możesz spojrzeć moimi oczami, może nasuną Ci się jakieś swoje zmiany. Pierwszy wers użyłam jako tytuł. Zlikwidowałam inwersje,.gdzieś tam zmieniłam kolejność.
    Moje myśli krążą wokół "zakazu". Nie do końca rozumiem kontekstu w jakim go użyłaś (w tej formie gramatycznej, w tym sąsiedztwie). Coś mi tam haczy. Może coś sama pogmerasz. Wiersz działa i szkoda by go było nie udoskonalić.

    chcieli by malowała kwiaty

    i barwne motyle
    sfałszowany obraz spoza różowych szkieł
    w gotowych konturach

    zakaz potykania się
    na ciągle nierównych
    chodnikach
    i brak podjazdów
    dla niepełnosprawnych
    znów grzęzną koła

    nie dotrze na łąkę
  • piliery 02.10.2019
    Jednak masz wyobraźnię :) To jednak niby ten sam ale inny wiersz i ma nieco inną wymowę.
  • Angela 02.10.2019
    Tjeri, popracuję nad tym wieczorem, po pracy bo coś mi świta, ale nie niekoniecznie w tym kierunku, bo
    przekazu nie chcę zmieniać. Zobaczymy jak wyjdzie.
    Dziękuję.
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery dla mnie wymowa jest identyczna właśnie. Usunęłam jedynie (choć nie do końca) pewne haczące rzeczy.
  • Tjeri 02.10.2019
    Angela - jak dla mnie przekaz pozostał.
    Ale właśnie o to mi chodziło, byś spojrzała z boku. Do swoich zmian nie śmiałabym Cię namawiać, tym bardziej, że nie uważam je za idealne.
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri :)
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery ?
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri domyśl się co miałem na myśli :)
  • Tjeri 02.10.2019
    piliery wybacz, ale nie chce mi się :)). Jakoś przeżyję bez tej wiedzy ;).
    Miłego dnia!
  • piliery 02.10.2019
    Tjeri oczywiście że przeżyjesz bo wiesz o co mi chodzi. :D
  • Pasja 03.10.2019
    Tieri czy chcieliby nie powinno być razem? Nie jestem pewna.
  • Tjeri 03.10.2019
    Pasjo, wydaje mi się, że to ten przypadek, w którym przed "by" jest przecinek.
  • Angela 02.10.2019
    Jestem zdumiona. Tyle dyskusji, kutni i przepychanek pod tekstem napisanym w minutę, bo jedna myśl uwierała.
    Czy to się fachowo nie nazywa rozbijaniem główna na atomy?
    Zarzut, że nie krzyczy, ale czy musi? Czy to bazar, by mordę drzeć? Nie bije czytelnika, czy musi? Czy to ring?
    Zdecydowanie wolę szepty i głaskanie, niż wdzieranie się czytelnikowi gwałtem pod czaszkę.
    Nie jest tak, że jeden tekst dogodzi wszystkim, nie ma przykazu.
    Na komentarze, personalnie odpowiem po pracy.
    Miłego dnia dla wszystkich : )
  • Angela 02.10.2019
    Ps: wiersz nie jest ani dobry, ani zły, ot taki se z potrzeby chwili.
  • Tjeri 02.10.2019
    Angela właśnie dla tej uwierającej myśli warto wprowadzić jakieś zmiany. Czasem idealne warsztatowo wiersze są nijakie i nie działają. U Ciebie jest moc, dopracuj tylko treść.
  • Ritha 02.10.2019
    Angi po prostu pokazalas, ze lubisz gownoburze i teraz gownoburze lubia Ciebie. Bez zlosliwosci, bo nic do Ciebie nie mam, ot obserwacja.
  • Angela 02.10.2019
    Tjeri postaram się. Jeszcze raz dzięki.
  • Angela 02.10.2019
    Ritha tylko tym razem nikogo nie prowokowałam, ale tak, chyba racja, teraz nawet jak na dupie
    będę siedzieć, to tak będzie.
    Postaram się to jakoś mężnie przetrwać : )
    Idę pracować : (((
  • Angela 02.10.2019
    Tjeri coś tam poprawiłam, wydaje mi się, że zmiana jest niewielka, czy w dobrą, czy w złą stronę,
    nie wiem.
  • Tjeri 02.10.2019
    Angela jak dla mnie lepiej! Tylko coś gramatycznie z konturami nie tak, chyba "kontury" powinno być.
  • Angela 02.10.2019
    Tjeri racja, umknęło, ale już poprawione. Myślę, że tak go zostawię.
    Po raz już któryś: Dziękuję! : )
  • Zaciekawiony 02.10.2019
    Myślę, że to by mógł być piękny przykład na to, jak dopieszcza się wiersze - był przerabiany chyba ze cztery razy zależnie od uwag komentujących, a zachował tą myśl o jaką chodziło.
  • Angela 02.10.2019
    Bez Was by się nie udało. Cieszę się, że przekaz pozostał nienaruszony : )
    Pozdrawiam i po stokroć dziękuję.
  • jagodolas 03.10.2019
    Angela, tytuł jest zarąbisty. Lepszy niż te iksy co były
  • Angela 03.10.2019
    No co Ty? Iksy były przecudne : P
  • jagodolas 03.10.2019
    Angela to czemu ich nima?
  • Angela 03.10.2019
    jagodolas bo się narodowi nie podobały : )
  • jagodolas 03.10.2019
    Tak? to chrzanić naród, ja bym zostawił na przekór te iksy
  • Angela 03.10.2019
    jagodolas przy następnym postaram się o ślaczki : )
  • jagodolas 03.10.2019
    A szlaczek? Szlaczki są git. Szlaczek - fajne słowo w sumie
  • yanko wojownik 03.10.2019
    Ło co poszło?

    Może kto tematu wiersza pozazdrościł?

    Miałem ja czas, że poniżej stu metrów od chałupy ochodziłem. Dalej można spojrzeć niż dość, choć ściana lasu zasłania horyzont.
  • Angela 03.10.2019
    Jak te zdjęcia na T3 były z okolic chałupy, to do tej pory Ci zazdroszczę.
  • yanko wojownik 04.10.2019
    Angela, Tak było:) Ale do na ściany zagajników o kilkaset metrów, to mogłem tyko patrzeć, nie dało się dość.
  • Angela 04.10.2019
    yanko wojownik ale mam nadzieję, że teraz już da radę?
  • yanko wojownik 04.10.2019
    Angela, Dzięki, da:)
  • Angela 04.10.2019
    yanko wojownik no to mi ulżyło : )
  • akwamen 04.10.2019
    Angela Witam Cię, Pani! :)
  • Angela 04.10.2019
    akwamen Witam Cię, Panie! :)
    Nudziło się bez wizyty w naszym zoo?
  • akwamen 04.10.2019
    Angela raczej ciekawiło ;) ale niewiele nowego się wydarzyło, ci sami aktorzy i ten sam spektakl ;)
  • Marsjasz 03.10.2019
    Był źle napisany wiersz z piękną myślą, Burza wielka sie zrobiła. Dyskusyja i presyja wielka . Efekt: jest dobrze napisany wiersz a w nim dwie zwrotki które nie maja ze sobą nic wspólnego. :)
  • Marsjasz 03.10.2019
    Poprawka Nie "dobrze napisany" a poprawnie formalnie. :)
  • Angela 03.10.2019
    Piliery, coś się mnie tak uczepił?
  • Marsjasz 03.10.2019
    Angela Nie Ciebie tylko Twego wiersza. Miałas piękną koncepcje teraz nic z niej nie zostało. Pisałaś o tym o tym ze ludzie chcą być wolni, chce mieć prawo do pragnień a wyszło że walczysz z podjazdami. :(
  • Tjeri 03.10.2019
    Angela, nie przejmuj się. Każdy ma prawo do niezrozumienia, Piliery też.
  • Marsjasz 03.10.2019
    Tjeri a Ty masz prawo do manipulacji :)
  • Angela 03.10.2019
    Marsjasz siadnij sobie na wózku i zobacz jak się jeździ (na próbę tylko, na stałe nie życzę) i
    pogadamy wtedy, jakim przeciwnikiem jest podjazd. Czasem ludzie nie mażą o wzniosłościach,
    a o tym, by było łatwiej, normalniej.
  • Marsjasz 03.10.2019
    Angela To Twój wiersz, nie mój. Podjazdy to też dobry temat. Nie zmienia to faktu ze pierwsza zwrotka teraz ma sie nijak do drugiej.
  • Angela 03.10.2019
    Tjeri nie wiem co Ci napisać, puki co tylko werczę i sierść mi się jeży, bo nie wiedziałam, że
    ludzie mają tak słabo rozwiniętą zdolność współodczuwania.
  • Angela 03.10.2019
    Marsjasz nie mam siły Ci tłumaczyć :/
  • Tjeri 03.10.2019
    Angela, każdy ma swoją wrażliwość. Jednym trzeba dosłownie, innym wystarczy międzywersie. Nie da się zadowolić wszystkich.
  • Angela 03.10.2019
    Tjeri tysz prowda : )
  • Marsjasz 03.10.2019
    Tjeri To Ty nie zrozumiałaś jej wiersza i wmówiłaś jej całkowicie inną treść. Spowodowałaś że teraz wiersz jest kompletnie niespójny.
  • Tjeri 03.10.2019
    Marsjasz - spoko, nie zrozumiałam, wmówiłam.
  • Angela 03.10.2019
    Marsjasz zajebiście, zasugerowałeś właśnie, że jestem na tyle głupia iż można mi wmówić o czym
    napisałam swój wiersz.
    Na tym zakończymy.
  • Tjeri 03.10.2019
    Angela nie ma co się przejmować...
  • Angela 03.10.2019
    Tjeri ponoszą mnie nerwy, idę se meliskę zaparzyć : )
  • Tjeri 03.10.2019
    Angela rozumiem, choć nie w tym przypadku. Wystarczy przejrzeć komenty by zauważyć, jakie wiersze były przez adwersarza zrozumiane, jakie nie. Ale zmykam, bo włącza mi się złośliwość, tylko opowi tak na mnie działa...
  • piliery 03.10.2019
    Tjeri Ty naprawdę jestes manipulantka :(
  • Pasja 03.10.2019
    A może warto zdjąć różowe okulary i spojrzeć na świat bardziej po ludzku. Ominąć zakazy i nakazy i wyjść z ram i zobaczyć kolorowe łąki. Pozdrawiam
  • Angela 03.10.2019
    Bardzo ładnie to ujęłaś. Dziękuję.
  • betti 03.10.2019
    mgły nad łąkami

    chcieli by malowała
    kwiaty i barwne motyle
    jednak sfałszowany obraz
    na siłę wciśnięte
    kontury
    różowych okularów

    zza nich zakazy potykania
    na nierównych
    chodnikach
    i brak podjazdów
    dla niepełnosprawnych

    znowu koła ugrzęzły
    w straconych szansach

    Ja bym tak napisała. To tylko sugestia.
  • Tjeri 03.10.2019
    Podoba mi się "zza nich zakazy potykania". Puetna nie, z powodów, o których dość padło wczoraj.
    Wróć. Źle się wyraziłam. Podoba mi się jako kompozycja, uniwersalna, ale w tym konkretnym przypadku wolę tamtą końcówkę.
  • betti 03.10.2019
    Tjeri tamta końcówka jest denna. Ale, co kto lubi...
  • Marsjasz 03.10.2019
    w tym kształcie wiersz ma sens w całości ale uciekła wizja łąki która wg mnie była bardzo ważnym kontrapunktem dla pierwszej zwrotki
  • Tjeri 03.10.2019
    betti nie zgodzę się. Twoja wersja rozmywa się w uniwersalności, może znaczyć bardzo wiele. Łąka u Angeli krzyczy dosłownością i rozmiarem celu. Pokazuje o czym może marzyć człowiek, który zamknięty jest w swoich ograniczeniach.
  • Marsjasz 03.10.2019
    Betti tytuł jest piękny ale zbyt odległy. Może w poincie: >Łąka została po drugiej stronie.< ?
  • betti 03.10.2019
    ''by dotrzeć na łąkę'' - denne do bólu i prymitywne. Nie widzisz? Szok!

    Marsjasz, no tak może być. O niebo lepiej, niż jest.
  • Tjeri 03.10.2019
    betti ano nie widzę :))
    co więcej, uważam, że uniwersalność czasem równa się nijakości. A to grzech większości poprawnych rzemieślniczo tekstów.
  • betti 03.10.2019
    Tjeri kto Ci pisze wiersze?
  • Tjeri 03.10.2019
    betti ech,
    a myślałam, że wśród g-burz, stać nas na merytoryczną dyskusję o tekście.
  • betti 03.10.2019
    A ja myślałam, że sama piszesz wiersze, ale czytając bzdury, które piszesz, przestaję w to wierzyć. Jak ślepy o kolorach...
    Zadziwiające...
  • betti 03.10.2019
    Uniwersalność odkryłaś, bo przestawiłam wersy, żeby wiersz nabrał spójności i zaczął płynąć... Co Ty w ogóle pleciesz, to brak słów.

    Żenada!
  • Tjeri 03.10.2019
    Żenujący jest Twój sposób dyskusji - inwektywy zamiast argumentów.
    Uniwersalność jest w Twojej puencie - to o niej mówię. Znaczy mówiłam, bo więcej raczej nie ma sensu.
  • betti 03.10.2019
    Brak cierpliwości do czytania bzdur, które piszesz. Ogarnij się, tylko tyle powiem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania