Za wolność

W moim sercu żyła tylko wolna Polska

Za, którą oddałem bogu wszystko co miałem

Pomimo, że odrzuciła nas propaganda anglosaska

Zapominając ile krwi dla nich przelałem.

 

Zapisały karty historii moje imię nieznane

Stawiając mnie na równi ze zdrajcami

Głosząc światu prawdy urojone

Lecz wraz z braćmi byliśmy tylko akowcami.

 

Chciałem tylko znów poczuć smak wolności

Spojrzeć na dumnego orła w koronie

Za co zostałem skazany w samotności

Na oczach świata zamkniętych w Londynie.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Niezłe, naprawdę niezłe :) Co prawda nie za bardzo lubuję angoli, Anglik zawsze prawie polaka zdradzi lub zgnoi :) Na dodatek dzięki nim mamy taką Polskę jaka jest. Churchill sprzedał nas Stalinowi :) Ech ja tu tere fere a miałem napisać coś o wierszu. Też niezły szkoda tylko że nie rozwinąłeś tematu bo byłby zapewne świetny (masz schemat wiersza abab ) :) Dam ci pięć i zwiększe do pisania chęć :)
  • D4wid 29.09.2016
    Jak rozwinę swoje umiejętności to na pewno postaram się jeszcze nie raz poruszyć ten temat.
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Nie przesadzaj Dawid. Ja nie mam rozwiniętych umiejętności ale wciąż próbuje wiele osób też (wiem namawiam do spróbowania ale mniejsza ) Sądze że na rymach się znasz, na potędze słów też :) Dobra nie trudzę już tu. Trzymam kciuki za kolejnego patriotę i poetę zarazem ;)
  • D4wid 29.09.2016
    Upadły(D.F) Cały czas staram się iść do przodu. Dzisiaj skończyłem czytać książkę ,,Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie" i końcówka zahaczyła o temat powojennych losów naszego kraju. Dzisiaj zakupiłem książkę ,,Polski ruch oporu 1939-47" więc pewnie po przeczytaniu coś napiszę.
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Kurde zazdroszczę ci. Ja nigdy nie czytałem takich książek :) Ale zgadzam się z tobą że książki są inspiracją i to doskonałą. No cóż kończę spamować. Czekam na kolejny wiersz o takowej tematyce po przeczytaniu książki ^^
  • DarthNatala 29.09.2016
    Upadły i Dawid xD Widzę, że te same tematy poruszacie. Co do wiersza treść i przekaz niezły ale rymy czasem brzmiały dla mnie tak.... sztywno? Mimo to podoba mi się :)
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Natalio lepiej czasem mówić sztywno niż żartobliwie, żartobliwie lepiej mówić poruszając tematy z których można pożartować :)
  • D4wid 29.09.2016
    Przygodę z rymami dopiero zaczynam. Wcześniej pisałem praktycznie bez rymów. Jestem świadomy ich niedoskonałości, ale z czasem będzie lepiej. Zacząłem książki czytać (lepiej później niż wcale), więc będzie co raz lepiej.
  • DarthNatala 29.09.2016
    Nie o to mi chodziło, że sztywne... Nie że oficjalne tylko zlekka, wymuszone? Rany... Teraz już nawet nie wiem czy mogę normalnie mówić, bo ktoś to źle zinterpretuje.
  • D4wid 29.09.2016
    DarthNatala Jeszcze brakuje mi wprawy w rymach. Z czasem będzie lepiej.
  • Upadły(D.F) 29.09.2016
    Naturą interpretacji jest to by każdy miał własną :) Wymuszone? Zastanówmy się? Liczy się przekaz i rym (uwierz mi pisanie abab jest cholernie trudne ) Zaraza rzekłem już że nie bede spamował a dalej to czynie :)
  • DarthNatala 29.09.2016
    .................................................................................................................. Właśnie o ten rym mi chodzi. I ja nie mówię że jest źle. Tylko że według mnie brzmią na sztywne, tak jakby nowicjusz je pisał, takie na moim poziomie. Ale masz racje. Najważniejsze to wierzyć w siebie. Też myślę że niedługo się poprawisz :D
  • Dzik 30.09.2016
    Dobre! Tylko "Bogu" napisz z wielkiej litery

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania