q

q

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Berg 16.08.2017
    Świetne ! Czekam na kolejne...myśli
  • Neurotyk 16.08.2017
    Czekają w kolejce.

    Może powiesz coś więcej nt. utworu? :)
  • Berg 16.08.2017
    Widać po tworzonej przez Ciebie twórczości, że nie znosisz banałów. Musi być głębszy przekaz. I dobrze. Używaj jednak prostszych skojarzeń, metafor, przenośni czy jakkolwiek to nazwiemy. Ludzie czytają Twoje wiersze i chcą wiedzieć co do nich "mówisz". Pisz, albo popracuj nad artykułowaniem nieco prostszego przekazu. Tak, po prostu, szczerze, dla Ciebie... :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)
  • Neurotyk 16.08.2017
    "Nowa poezja pragnie mieć czytelnika zaangażowanego i aktywnego – takiego, który byłby gotów współtworzyć wiersz. Sens tej poezji nie jest dany raz na zawsze. Wręcz przeciwnie: tworzy się on w akcie pojedynczej lektury. W wierszu „Paradoksy i oksymorony” John Ashbery, jeden z ważniejszych patronów młodej polskiej poezji, pisze (tłum. Bohdan Zadura): „Ten wiersz zajmuje się językiem na bardzo prostym poziomie/Spójrz, jak mówi do ciebie//Ten wiersz to ty”."
  • Neurotyk 16.08.2017
    Jacek Gutorow
  • Karawan 16.08.2017
    "Nowa poezja pragnie mieć czytelnika zaangażowanego i aktywnego..." Czyli, jak mniemam, spragnionego poezji! Oburącz podpisuję się pod tym co Berg napisał był choć na poezji się nie znam! Chciałbym czytać wiersze które mnie poruszają i wzruszają, dają nowe spojrzenie na ideały i zmuszają do refleksji. Nie zastanawiać się co Autor miał na myśli, ani jakim zasranym, przemijającym bożkom mody się kłania. Alternatywy zawsze były tylko dwie; albo piszesz dla siebie, albo dla innych. Jeśli dla siebie - możesz bełkotać - jeśli dla innych - rób to tak by pojęli przesłanie. "Tryndy" i mody przemijają - piękno broni się samo ponadczasowo nawet jeśli okaleczone jak Afrodyta. Pozdrawiam serdecznie Panie Neuro. ;)
  • Karawan 16.08.2017
    Zwana Wenus z Milo
  • Neurotyk 16.08.2017
    Karawan ten wiersz jest bardzo prosty, ty go tworzysz w wyobrazni, ze swjego zycia.
    Bak
  • Neurotyk 16.08.2017
    Baj rzecz jasna
  • Karawan 16.08.2017
    Panie Neuro. Cep dla człowieka, który go nie używał jest nieprosty. Poezja pisana dla wybrańców nie jest poezją, tak jak teksty techniczne nie są dla dla ludzi, a dla grupy posługującej się hermetycznym narzeczem. Takie moje zdanie. Nie każdy jest erudytą, nie każdy wie co to jest różniczka. Nie ganię Twojego wiersza, umiem go odczytać, ale konieczność dokonania wysiłku by go zrozumieć zabija we mnie emocje. Inne Twoje wiersze były (w mojej, laika, opinii!!) znacznie bardziej poetyckie, bo prostsze w odbiorze i mocniej na emocje wpływające. Za tamte dziękowałem. Ten, myślę, że rozumiem, ale go nie przeżywam.
  • Neurotyk 16.08.2017
    nie masz potencjalu by tego typu wiersz przezyc. Proste. Nie kazda grafomania dla kazdego.
  • Karawan 16.08.2017
    Neurotyk A więc piszesz dla tych, którzy mają "potencjał". Przykro mi ale jestem wrogiem dzielenia i szufladkowania, bo to zawsze kończy się tak samo; "jesteś idiotą". Nie jestem! Jestem inny nie lepszy i nie gorszy! Nie oczekuję, że będziesz pisał dla wszystkich - to niemożliwie, ale dobry pisarz ma więcej fanów niż zły. To samo z każdą dziedziną i krawcem także. Tylko, że ci "dobrzy" tworzą nie dla tych z potencjałem a dla wielkiej rzeszy. Może tu jest różnica?
  • Neurotyk 16.08.2017
    Karawan czy to ze w jakiejs sferze odbioru poezjo nie masz potrncjalu to ujma, co ty taki zakomplelsiony? ja nie mam potencjalu w innych sferach a jest poezja nie tylko co podoba siw wszystkim. Wersze Korola Wojtyly rozumiesz? Czujesz wszytko Herberta?
    Zatykasz mi usta?

    Bede pisal co mi gra a to mi gra tak ssmo jak inne moje grofo.
    Kar, nie stekaj jak stara baba tylko czytaj sobie poezje.
  • Neurotyk 16.08.2017
    o. A Milosza wszystko czujesz pieknie jak u tu Tuwima?
  • Karawan 16.08.2017
    Neurotyk Nie masz się co pieklić. Odniosłem się do tego(!) Twojego wiersza i wypowiedzi Berga. Mogłem go skwitować krótko - zrobiłem inaczej. Czuje każdy, co czuje, a i to zależy, od dnia, godziny, chwili. Zachęcasz mnie bym milczał bo coś mi nie zagrało? O.K. no problem. Mnie osobiście cieszy jeśli ktoś pisze co mu się nie podoba w mojej pisaninie i nie uważam, że przynosi to Piszącemu lub mnie ujmę, przeciwnie - cieszy mnie, bo to znaczy, że jestem nieprecyzyjny, ale, że ktoś to czyta a więc trzeba napisać inaczej, spróbować zapamiętać uwagi (interpunkcja i tak denna) i ciągnąć swoje opowieści dalej. Ale to ja, a inni inaczej. Czy przez to są gorsi? Nie, są tylko inni. Wierszuj więc dalej, bo dobrze Ci to idzie. Powodzenia z Muzami.;)
  • Neurotyk 16.08.2017
    Karawan alez ja nie zatykamc cie tylko kontruje, ze to, iz pisze inaczej tez nie oznacza ze nie ma na to czytelnikow. Na Opowi na pewno, bo to portal glownie dla zabawy i do wsstawiania wszystkiego lacznie z ala ma kota.


    Dzieki za zyczenie;)
  • betti 16.08.2017
    Ja bym na Twoim miejscu środek poprawiła, bo odstaje od tych pięknych wersów. Cudne metafory. Podziwiam i zazdroszczę.
  • Neurotyk 16.08.2017
    Betti, nie teraz, ale rozważę.
  • Neurotyk 16.08.2017
    Betti, nie zazdrość, bo to jeden z siedmiu grzechów głównych:)
  • betti 16.08.2017
    Neurotyk jestem więc grzesznicą...
  • Canulas 16.08.2017
    To mój pierwszy komentarz pod Twoją pracą. Napiszę krótko, bo nie mam predyspozycji do głębszej oceny tego typu rzeczy. A więc: Podoba mi się. Bardzo mi się podoba.
    Sija.
  • Neurotyk 20.08.2017
    Sija

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania