Zaśpiewane sarnie szepty

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Florian Konrad 24.02.2019
    kuriozalnie grafomański tytuł i niektóre, przeegzaltowane zdania. ale całość ma w sobie taki urok, magię
  • Pasja 24.02.2019
    Witaj
    Może masz rację ? Jeśli coś się komuś zarzuca. to raczej powinno się wytłumaczyć. Tytuł zawsze może być kontrowersyjny. Każdy czytający może mieć swoje zdanie i cenię to bardzo. Dziękuję za spojrzenie i coś tam - jakiś urok.

    Pozdrawiam pięknie.

    przeegzaltowane? może raczej rozegzaltowany
  • Florian Konrad 24.02.2019
    cholercia, wynika z tego, że zawsze mówiłem błędnie. dzięki za uświadomienie. naprawdę, aż mi wstyd :) również pozdrawiam pięknie.
  • Agnieszka Gu 24.02.2019
    Witam,
    Motywy starosłowiańskie gdzieś tam pobrzmiewają.
    Poetyczne zwroty wplecione w starą baśń.
    Bardzo delikatny i subtelny utwór.
    Pozdrawiam
  • Pasja 24.02.2019
    Witaj
    Cieszy mnie twoje spojrzenie i wyrażenie opinii. Stara baśń... podoba mi się.
    Pięknie pozdrawiam
  • kalaallisut 25.02.2019
    Witaj,

    Sarna/Kozioł, Łania/Jeleń (byk) Musiałam coś sobie przypomnieć;) bo sarna a łania to jednak dwa różne gatunki.

    Jako zwierzęta bardzo płochliwe, wręcz zaślepione strachem, jak uciekaja pędzą przed siebie na oślep, ucieczka od czego w jakim znaczeniu od życia czy dorosłości? Czy od tych oprawców, ucieczka która zapędza w śmierć, na drugą stronę tenczy, licząc na spokój. Wróciła...hmm Ucieczka od zła, wyrządzonego i popiół symbol uniżenia i pokuty.
    Utwór bardzo symboliczny i magiczny.
    Pozdrawiam :)
  • Pasja 25.02.2019
    Witaj Kalko
    Przez cały czas wiedziałam, że powinna być Koza. Zawsze powinnam zaufać pierwszej myśli... zmieniłam. Dzięki. Całość nawiązuje do przeszlości, od której nie da się uciec. Sarna od pierwszego tchnienia miała wpisane życie pośród magii. Chciała uciec po śmierci Kozy, lecz jej korzenie było mocno związane z tym domem i dziedziczeniem mocy uzdrawiania, magii starosłowiańskiej modlitwy.
    Pozdrawiam serdecznie.
  • kalaallisut 25.02.2019
    pasja Teraz rozumiem, ładny ciekawy i inny obraz.
  • Bożena Joanna 25.02.2019
    Piękny symboliczny utwór. Uwiódł mnie ten obraz "Szyszki kukułczego zegara wisiały w bezruchu, a rzeźbione drzwiczki nie wypuszczały kukania. Czas się zatrzymał na siedemnastej dziesięć i czekał, by zacząć kulisty bieg". Dużo poezji, pozdrowienia!
  • Pasja 25.02.2019
    Witaj Bożenko
    Dla mnie też ten obraz ma znaczenie i cieszy mnie twój wybór. Dziękuję pięknie i pozdrawiam
  • Canulas 26.02.2019
    Cholera, u Ciebie zawsze, ale naprawdę zawsze zapis czegokolwiek kojarże z mądrością przeżytych dni. Nie wiem. Już sobie wyrobiłem do Ciebie taki nawyk odbiorczy, że nawet jeśli oprzesz tekst o wsparcie vikipedyjne, i tak będę odbierał to jako wiedzę nabytą życiem.
    Balansujesz w tekście świetnie. Trochę przypominasz miejscami Szu, choć piszesz lżejszym kalibrem.

    "— Oprócz ciebie tych modlitw, które ja znam, nikt znać nie może. — powiedziała po raz ostatni." - pierwszą kropę możesz ubić łokciem.
  • Pasja 27.02.2019
    Witaj
    Każdy z nas ma swój styl. Co do życia to pewnie masz rację wszak już jestem kwoka jak to Nuncjusz określa i wiele przeżyłam. Uczymy się niestety do samego końca. Myślę o różnych odejściach, ale lubię i nic nie poradzę.
    Kropa ubita, dziękuję.
    pozdrawiam
  • nimfetka 27.02.2019
    Znowu czarujesz, Pasjo.
    Taką cudowną krainę tym utworem uformowałaś. Niesamowity talent. Mnóstwo twojego symbolizmu. Cały ten wytwór kojarzy mi się z czymś w rodzaju fanatyzjnej Nangijali. W niektórych miejscach odczuwalna melancholia. Tak, jakby pożegnanie z bliską osobą, podróż przez żałobę i rozpacz, a na końcu akceptacja śmierci.
    Mnóstwo pereł przemyciłaś.
    Umiejętności okropnie wysokie.
  • Pasja 02.03.2019
    Witaj
    No trochę mnie przerastasz w tym komentarzu. Bracia Lwie Serce może takie sucharki. Cieszy mnie fakt, że coś tam czytelnik wyłuskał dla siebie.
    Podziękować pięknie i pozdrawiam weekendowo
  • Dekaos Dondi 20.03.2019
    Pasjo→Czytałem wolno, gdyż takie teksty nie można czytać, o tak ... siu fit.
    Trzeci rozdzielony fragment ( inna strona tęczy) dziwnie mi się skojarzył z Ziemią?
    Zresztą cały tekst można ''różnorodnie metaforycznie wchłonąć'' →Pozdrawiam-5:)
  • Pasja 21.03.2019
    Witaj
    Czytać ze zrozumieniem jest bardzo ważne. Ziemia zawsze jest zaciekawieniem i niezbadanym obszarem. Coraz bardziej nas zadziwia. Dziękuję
    Pozdrawiam serdecznie

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania