Zestaw czterech opowiadań: "Kąpiel na Plaży Otaczającej Strumień", "Szukanie i Znalezienie Klimatycznego Wielkiego Miasta na Wakacje", "Przedmieścia, Koleżanki, Koledzy, Dom, Ogród, Nagła Zmiana Pogody, Rakieta, Wyspa, Plaża i Oce

OPOWIADANIA

 

1."Kąpiel na Plaży Otaczającej Strumień"

 

gatunek: sny/dom i ogród/czas wolny/imprezy/surrealizm/podróże/przygoda

 

Przedmieścia niedużego miasteczka. Wczesny sierpień 2019, popołudnie.

 

Było dwóch kolegów i dwie koleżanki. Wszyscy mięli po dwadzieścia kilka lat. Czwórka przyjaciół tańczyła w kuchni, w domu jednego z nich, przy muzyce lecącej z radiomagnetofonu stojącego na wysepce kuchennej. Potem przeszli oni przez przedpokój i korytarz, po czym znaleźli się w otaczającym budynek ogrodzie, którego znaczną większość stanowił trawnik. Płot był porośnięty bluszczem, na którym rosły banany. Czworo przyjaciół wyszło na ulicę. Kilkadziesiąt metrów dalej znaleźli źródło strumienia, przejrzystego i otoczonego plażą usypaną z miałkiego, jasnobeżowego piasku. Podążyli wzdłuż niego. Był usypany w postaci długiego na tysiąc kilkadziesiąt metrów i szerokiego na sto kilkadziesiąt metrów pasma, ciągnącego się przez całe przedmieścia po przekątnej.

 

Kierując się nim, zaszli pod oddalony od jakichkolwiek zabudowań kamienno-metalowy most, otoczony rozległymi łąkami o umiarkowanie wysokiej trawie i średnim poziomie wilgotności. Pod szerokim mostem rozciągało się dużo wolnej przestrzeni, a ludzie kąpali się w krystalicznie czystej wodzie strumienia. Wkrótce dołączyło do nich kilkadziesiąt osób z wielu różnych krajów Europy i świata. Nagle ktoś wyciągnął ze swojej leżącej na wielkim przybrzeżnym kamieniu kamizelki dużą paczkę ciastek, których starczyło dla każdego. Wszyscy zjedli po jednym.

 

Potem, jeden z kolegów, którzy na początku tańczyli z koleżankami w kuchni, wyszedł na trawnik oddalił się od reszty, idąc w stronę bardzo wysokiej, długiej i szerokiej wydmy, rozciągającej się za łąkami. Za górą piasku, znajdowało się kolejne malownicze osiedle przedmiejskich domów. Mężczyzna wszedł przez ogródek do jednego z nich. Na balkonie stało luksusowe łóżko w stylu plażowym. Przespał się na nim. Gdy się obudził, wstał i poszedł przez przedpokój i salon do

sypialni, a tam na ośmiu łóżkach jednoosobowych odpoczywało jego trzech kolejnych kolegów i cztery koleżanki, po jednej

osobie na każdym.

 

Spytał przyjaciół i przyjaciółki, jak oceniają okres czasu od kwietnia 2018 do późnego lipca 2019, czy też bardzo dobrze jak on, a oni odpowiedzieli jednogłośnie że tak, po czym wszyscy razem opuścili sypialnię i poszli przez nowoczesny salon i obszerny taras z huśtawką oraz parasolami do ogrodu z rozległym trawnikiem, gdzie następnie urządzili zabawę taneczną przy muzyce dobiegającej z pięknej, wielobarwnej i świecącej szafy grającej w starodawnym stylu. Podczas imprezy, ludzie popijali oranżadę i zjedli pizzę. Tak zleciał im cały złocisty zachód słońca i gwieździsty wieczór. Poszli spać w środku nocy.

 

Nad ranem mieli sen, że znajdowali się na pustyni, a przed nimi pojawiło się otoczone palmami jezioro, nad którym stało i piło wodę stado wielbłądów, strzegące skarbca w kształcie piramidy schodkowej.

 

Koniec.

 

2."Szukanie i Znalezienie Klimatycznego Wielkiego Miasta na Wakacje"

 

gatunek: sny/podróże/wakacje/fantastyka

 

Czerwiec 2019.

 

Dwudziestokilkuletni podróżnik z grupką rówieśników i rówieśniczek, a dokładniej z dwoma kolegami i trzema koleżankami, teleportował się z jednego wielkiego miasta w Europie do kolejnego, a każda z tych kilku osób podróżujących w czasoprzestrzeni, była pogrążona w jednej wielkiej imprezie tanecznej na chodnikach, parkingach i placach w każdym dużym mieście, w którym się pojawili. Odwiedzili Reykjavik, Rygę, Berlin i Budapeszt. W tym ostatnim poczuli się jak u siebie w domu, więc tam spędzili znacznie więcej czasu niż w poprzednich miejscowościach, a dokładniej trzy tygodnie. Spacerowali po deptakach, tańczyli na festynach i kąpali się w basenach a także w aquaparkach, a otaczające ich ogrody, wille, oraz wszystko co ich otaczało, jak i również oni sami, byli oświetlani przez przepiękne, złociste wschody i zachody słońca.

 

Koniec.

 

3."Przedmieścia, Koleżanki, Koledzy, Dom, Ogród, Nagła Zmiana Pogody, Rakieta, Wyspa, Plaża i Ocean"

 

gatunek: sny/koleżeństwo/dom i ogród/fantastyka/natura/przygoda

 

Przedmieścia niedużego miasta w głębi Europy, sierpień 2018. Ciepłe i słoneczne popołudnie.

 

Cztery koleżanki i czterech kolegów w wieku po dwadzieścia kilka lat odpoczywało na balkonie średnich rozmiarów domu dwukondygnacyjnego, otoczonego nie za dużym i nie za małym trawnikiem oraz wysokim gęstym żywopłotem. Nagle niebo i słońce zostało zasłonięte przez chmury, po czym zaczął padać deszcz i zerwał się chłodny wiatr.

 

Wtedy ósemka przyjaciół schowała się do wnętrza budynku, a następnie przedpokój i korytarz poszła na strych. Ten po kilku minutach otworzył się i wyfrunęła z niego rakieta z kolegami i koleżankami na pokładzie. Zniknęła pośród chmur. Wkrótce przyleciała na lądowisko statków kosmicznych na dalekiej tropikalnej wyspie. Ósemka przyjaciół przeszła przez fragment dżungli, a potem znalazła się na krystalicznie czystych płyciznach gigantycznego oceanu, na jednej z rozległych i przepięknych przybrzeżnych plaż, otaczających wyspę dookoła.

 

Czworo kolegów i cztery koleżanki przebiegły z malowniczych połaci piasku do płytkiej wody, która po krótkim spacerze w głąb morza zaczęła sięgać im do pępka. Wtedy zatrzymali się i zatańczyli zabawne tańce artystyczne, każde z nich w innym stylu, następnie ludzie ci unieśli się na powierzchni wody i zaczęli pływać, a po dwóch minutach zanurkowali, znikając pod powierzchnią wody.

 

Koniec.

 

4."Plaża, Małże, Restauracja, Kąpiel w Oceanie, Hotel, Zabawa Dyskotekowa, Basen i Palmy"

 

gatunek: sny/podróże/czas wolny/natura/imprezy

 

Nieduże miasto na zachodnich wybrzeżach wielkiego kontynentu o łagodnym klimacie. Wczesny czerwiec 2008.

 

Kilkadziesiąt ludzi, w wieku od dwudziestu siedmiu do pięćdziesięciu dziewięciu lat, zbierało na plaży do wiader małże. Kiedy pojemniki były już pełne, zbieracze zanieśli swoje znaleziska je do pobliskiej restauracji w stylu tropikalnych wysp Oceanu Spokojnego, po czym poszli kąpać się do przybrzeżnej, płytkiej i bardzo przejrzystej wody, w której ludzie ci widzieli duże ilości małych ryb pływających bardzo blisko nich, a poza tym także ślimaki morskie, niewielkie ośmiornice na rafach koralowych, krewetki oraz wspomniane wcześniej małże. Kiedy zrobiło się ciemno, wszyscy razem urządzili zabawę dyskotekową w sali taneczno-imprezowej jednego z okolicznych hoteli, a następnego dnia kąpali się w kilku obszernych płytkich basenach, otoczonych palmami kokosowymi i kwitnącymi hibiskusami.

 

Koniec.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania