Znam taką religię

Znam taką religię, w której wierzy się w początek świata, a jej wyznawcy są święcie przekonani, że są najmądrzejsi na świecie i inne religie tylko ogłupiają społeczeństwo.

 

Znam taką religię, która głosi, że początek świata wyłonił się z niewielkiego punku we wszechświecie, a wszechświat powstał w wyniku wielkiego wybuchu. A ludzi wierzących w stworzenia świata przez Boga, uważają za idiotów.

 

Znam taką religię, której jednym z najważniejszym elementów jest bożek "czas". To właśnie ten "czas" odpowiada za wszystko, czego nie da się wyjaśnić. To czas jest sprawcą zamiany materiału nieożywionego w ożywiony, to czas odpowiada za ostateczny kształt człowieka. A ludzi wierzących w stworzenia człowieka przez Boga uważają za idiotów. Wierzą też w to, iż czas na początku nie istniał.

 

Znam taką religię, którą próbowano narzucić w Związku Radzieckim oraz w krajach ościennych. A jak pewne grupki społeczne nie zgadzały się, to mogły to przypłacić życiem. Inne religie nazwano "opium dla ludzi" Ostatecznie społeczeństwo nie zostało złamane przez system i wiara w innego Boga przetrwała.

 

Znam taką religię, która szerzy się w społeczeństwie, gdy jest dobrobyt, nie ma zmartwień o jedzenie, picie i o dach nad głową. Właśnie teraz mamy czas, gdy religia ta, ma idealne warunki wzrostu. I religia ta rośnie w siłę.

 

Znam taką religię, która głosi iż nauka jest najważniejsza, a jednak słucha jej tylko wybiórczo. Pewne odkrycia nie mieszczą się w ogólnie przyjętym korytarzu przyjętych ideałów.

 

Znam tą religię, to ateizm.

 

Oczywiście jak w każdej religii są fanatycy i zwykli ludzie, jak w każdej religii są odłamy wierzące w nieco inny rozwój wszechświata, prezentujące nieco inne teorie. Jak w każdej religii są ludzie pełni empatii i dobroci, jak i źli i zawistni. Oby tych drugich zawsze było mniej.

 

Doceńmy się nawzajem i na wieki wieków szanujmy przekonania innych.

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Jarema 21.06.2020
    Z tego co wiem wzajemne docenianie nie jest możliwe. I dobrze, bo to by oznaczało, że nasze poglądy to lipa. Życie to ciągła walka ze złem. Tylko obydwie strony wymienione przez ciebie w tekście pojęcia zła i dobra traktują na opak.
  • Józef Kemilk 21.06.2020
    Nie wiem skąd takie podejście. W matematyce można za pomocą różnych działań dojść do tego samego, właściwego, prawidłowego rozwiązania. Oczywiście można zrobić błąd i rozwiązanie jest nieprawidłowe. Tak samo jest w życiu, jest wiele różnych ścieżek, które prowadzą do właściwego końca. Jedną z błędnych cząstek jest brak szacunku do myślących inaczej.
  • Shogun 21.06.2020
    Jest jedna święta zasada, o której większość zapomina, a mianowicie "żyj i daj żyć innym". Tyle :)
  • Józef Kemilk 21.06.2020
    Tak jak piszesz
  • Pan Buczybór 21.06.2020
    Hmmmmm, chciałem już pisać, że to zwykłe bóldupienie na ateistów i kontrowersyjny tekst prowokacyjny, ale... tak nie jest. Może być
  • Józef Kemilk 21.06.2020
    No i dobrze.
  • befana_di_campi 22.06.2020
    Głos wołającego na pustyni :(

    Serdecznie :)
  • Józef Kemilk 23.06.2020
    Dzięki

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania