...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Na pustyni są skały?
  • Wincej niż piasku.
  • Bajkopisarz 11.11.2021
    "jakby dromader bawił się w ciuciubabkę. Zeskoczył przy skalnym otworze. Nie opasał się liną."
    Tu wyszło tak, że to dromader zeskoczył i nie opasał się liną.

    Bardzo dobry pustynny klimat. A najlepsze zestawienie recytacji wersów z Księgi Umarłych po to, by nie na razie jeszcze zostać jednym z Umarłych tylko Żywym, co się ostatecznie powiodło. Paradoksalna kolej rzeczy, ale bardzo mi się podoba.
  • Bożena Joanna 11.11.2021
    Trochę poprawiłam aby uwzględnić gramatyczny podmiot. Dziękuję za przeczytanie i uwagi.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • LBnDrabble 12.11.2021
    Witamy w zabawie ze stusłówkami!
    Życzymy ciekawych komentarzy po czytaniu drabble innych biorących udział

    Literkowa
  • Pasja 12.11.2021
    Ciekawe odniesienie się do pustynnej burzy i do mitologicznych wierzeń. W umyśle mieszkańców one wciąż żyją mają moc.

    Bastet do dzisiaj w Egipcie dla mężczyzn boginią, która chroni mężczyzn przed chorobami i demonami. Przedstawiana jako kot ze skarabeuszem na głowie - symbol wschodzącego słońca.

    Wielbłądy też mają znaczenie na pustynnych obszarach... np. wykrywają wodę. Ty usadowiłaś go jako wybawiciela.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Bożena Joanna 12.11.2021
    Zawsze chciałam zobaczyć pustynię i Egipt, nie zostałam archeologiem, ale pasjonuje mnie mitologia, egipska i kilku innych ludów. Stąd połączenie wierzeń i pustynnego krajobrazu.

    Trafnie zinterpretowałaś rolę Bastet w odniesieniu do mężczyzn.

    Dziękuję za przeczytanie i uwagi.

    Serdecznie pozdrawiam!
  • Trzy Cztery 12.11.2021
    Pustynna burza i zawirowania między światami. Nie wiadomo co się mieści w pojedynczym ziarenku piasku. Takie dziwne ziarenko (dziwne, jak każde) mogło wpaść do ucha lub oka wielbłąda już dawno, podczas jakiejś wcześniejszej burzy, albo i małego podmuchu wiatru i zamienić wędrujące zwierzę w boginię. Egzotycznie i tajemniczo u Ciebie.
  • Bożena Joanna 12.11.2021
    Egipt ciągle kryje wiele tajemnic pod piaskami pustyni. Miejscowi ludzie nie przepadają za archeologami, bo sięgają po ich bogactwa. Zapomnieli o podróżniku, a jego jedynym kompanem został wielbłąd. Może rtak zechciała Bastet, gdyż znudził się jej wizerunek kota?

    Dzięki za komentarz i refleksje o ziarenku piasku.

    Serdecznie pozdrawiam!
  • LBnDrabble 13.11.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Tylko 1100 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 20 listopada /sobota/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za udział i liczymy na Autorów! Na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa
  • Zapraszamy do kolejnej zabawy ze słowem.

    Tematy to:
    1) Biuro rzeczy znalezionych
    2) Ostatni toast

    Można poruszać się w jednym temacie, lub w drugim, albo połączyć obydwa.
    Niech wyobraźnia poruszy wasze listopadowe wieczory.

    Termin do 30 listopada [północ]

    Liczymy na Ciebie!

    Literkowa
  • Piotrek P. 1988 22.11.2021
    Nastrojowa miniaturowa opowiastka, pełna klimatu i przygody.
    5, pozdrawiam :-)
  • Bożena Joanna 22.11.2021
    Dzięki, obudziły się we mnie dawne marzenia, chciałam zostać archeologiem...
    Pozdrowienia
  • Dekaos Dondi 22.11.2021
    Bożeno Joanno↔Bardzo "wizyjny tekst" Można poczuć, co się zdarzyło. No i zakończenie, w guście mym:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Bożena Joanna 22.11.2021
    Bardzo dziękuję. Tam, gdzie mity i archeologia wszystko może się przydarzyć.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • LBnDrabble 26.01.2022
    Zapraszamy do zabawy ze stusłówkami!
    Piszemy jedno drabble na poniższe tematy (można na jeden,
    czy na drugi, albo połączyć obydwa)
    1) Technologiczny zgred
    2) Wisienka
    Czas pisania: 31.01.2022 do 23:59
    Liczymy na Ciebie!
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania