LBnD22 - Zazdrość - Bomba z opóźnionym zapłonem

Zakochany byłem w niej bez pamięci, pragnąłem ochronić przed wszelkim złem tego świata.

Po dwóch miesiącach znajomości postanowiliśmy się pobrać.

Snuliśmy plany dotyczące wspólnej przyszłości.

Pragnąłem by czuła się przy mnie bezpiecznie z czasem jednak nadmierna troska przerodziła się w obsesyjną zazdrość.

Świadomość, iż ukochana może być z kimś innym, doprowadzała mnie do obłędu.

Przestałem jej ufać, śledziłem każdy najmniejszy ruch.

W trakcie którejś kłótni powiedziała, że chce rozwodu, ponieważ czuje się przeze mnie osaczona, boi się tych niekontrolowanych wybuchów złości.

Przecież nigdy bym jej nie skrzywdził, za bardzo ją kochałem , ona nie wierzyła już wtedy w moje słowa.

Zabrała swoje rzeczy i wprowadziła do rodziców.

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (30)

  • LBnDrabble 12.01.2021
    Witamy kolejne drabble i życzymy powodzenia. Prosimy o link na Forum.
    Literkowa
  • Bajkopisarz 12.01.2021
    Ładnie odmalowany, bardzo prawdziwy, bardzo rzeczywisty obrazek. Jak jedna ze stron ma manię prześladowczą, musi wszystko i wszędzie i zawsze mieć pod kontrolą, to tak to właśnie się kończy. Działa to w obie strony, to znaczy kobieta może być równie zaborcza i zazdrosna, natomiast zwykle, chyba nigdy nie działa obustronnie. Nie spotkałem się z przypadkiem, żeby dobrała się para w której oboje reprezentują taką skrajną zazdrość o drugą stronę. Widocznie jakoś podświadomie umieją się unikać, „ofiar” wypatrując gdzie indziej.
    Udane drabble.
  • Bożena Joanna 12.01.2021
    Violetta Villas śpiewała, że nie ma miłości bez zazdrości, ale nadmiar niszczy relacje międzyludzkie. Nieuzasadniona zazdrość rani niczym zdrada. Osaczona osoba czuje się zagrożona i nie potrafi opanować strachu.
    Znałam jedną parę, która rozstała się głównie z uwagi na nadmierną kontrolę ze strony męża.
    Pozdrowienia!
  • LBnDrabble 18.01.2021
    Rozpoczynamy głosowanie: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 23 stycznia /sobota/ godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania i liczymy na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarza
    Literkowa pozdrawia
  • Anonim 19.01.2021
    A gdzie tu sny? Tekst nie na temat, więc nie biore pod uwagę.

    " jednak nadmierna troska przerodziła się w obsesyjną zazdrość." -nigdy żadna troska nie spowoduje zazdrości, zazdrość powodują lęki z przeszłości.

    Pozdrawiam
  • Taviani 19.01.2021
    Nie uważam żeby praca była nie na temat nie pisałam o snach tylko o uczuciach
  • Taviani 19.01.2021
    Jak ktoś jest w kimś obsesyjnie zakochany to nawet troska może przerodzić się w chorą chęć kontrolowania drugiej osoby
  • Anonim 19.01.2021
    Taviani
    sama troska nie może, obsesyjność może, ale to tez wynik lęków z przeszłości.
  • Taviani 19.01.2021
    Ale te lęki odbijają się na drugiej osobie wielka miłość przeradza się w chorobę której towarzyszą niekontrolowane wybuchy złości czasem nawet agresji a zazdrość bywa motorem napędowym i potęguje wszystko co złe w konsekwencji może doprowadzać do wielu tragedii
  • Anonim 19.01.2021
    Taviani
    w uproszczeniu tak, ale wg mnie w takiej konstrukcji tekstu taki skrót myślowy jest mylący.
  • Taviani 19.01.2021
    Przecież tematów było dwa ja wybrałam Tykanie uczuć
  • Anonim 19.01.2021
    Zgadza sie, moje wina. Najśmieszniejsze jest to, że sam wymyśliłem "tykanie uczuć". Skleroza nie boli. Jeszcze raz przepraszam.
  • pansowa 19.01.2021
    Dużo wody w Wiśle upłynie zanim nauczysz się sterować emocjami czytelnika i przyciągać jego uwagę.
    O ile w ogóle się nauczysz.
    Kolejny tekst bez jaj przypominający krótką rozprawkę w gimnazjum.
  • Taviani 19.01.2021
    To niech Pan coś napisze bo jakoś pana tekstów na tym portalu nie widać tylko powielane komentarze które na nikim nie robią wrażenia
  • pansowa 19.01.2021
    Jest ich tu że 200.
    Zwróć się do jakiegoś starego użytkownika o namiary.
    A jak własne badziewie nie robi na tobie wrażenia to szkoda czasu.
  • Taviani 19.01.2021
    Nie uważam żeby mój tekst był badziewiem napisalam go w oparciu o temat konkursowy może się pan z nim nie zgodzić to już pana sorawa ale chodzi mi jedynie o konstruktywną krytykę z pana strony a nie była taka
  • pansowa 19.01.2021
    Tu nie da się robić konstruktywnej krytyki.
    Tekst zwyczajnie nie wciąga, nie ma jakiś punktów zwrotnych i napisany jest językiem gimbazy.
    To tyle.
  • Zaciekawiony 19.01.2021
    Przecinki w złych miejscach. No i brak punktu kulminacyjnego, okazji do puenty. Powstaje przez to wrażenie, że to streszczenie a nie jakaś historia.
  • Taviani 19.01.2021
    Punktem kulminacyjnym było to że kobieta w powiedziała że chce rozwodu a w konsekwencji wprowadziła się od toksycznego męża
  • Zaciekawiony 19.01.2021
    Taviani
    Ale to nie stanowiło żadnego zaskoczenia. Poza tym cały tekst to beznamiętne zreferowanie wydarzeń.
  • Taviani 19.01.2021
    Tak się zazwyczaj kończą tego typu historie jeżeli tylko kobiety znajdują w sobie na tyle odwagi żeby odejść
  • Zaciekawiony 19.01.2021
    Taviani
    A co powiesz na drugą część komentarza? Piszesz beznamiętnie i streszczasz fakty zamiast budować jakąś opowieść. Widać to też po innych tekstach. W efekcie nie ma w twoich tekstach point, które jakoś zgrabnie podsumowują lub stanowią wniosek. Najnowszy tekst nie jest nawet opowiadaniem, tylko opisem czegoś zmyślonego.
  • Taviani 19.01.2021
    Zaciekawiony Moje teksty nie są opowiadaniami gdyż są zbyt krótkie na takie formy wyrazu niemniej jednak wszystkie opowiadają historie i mają takie zakończenia jakie wybrałam i zdecydowanie nie są streszczeniem wydarzeń
  • Taviani 19.01.2021
    Zaciekawiony No przecież to jest portal literacki nie zawsze pisze się historie w oparciu o prawdziwe wydarzenia wszystko zależy od tematu jaki chce się przedstawić
  • Zaciekawiony 19.01.2021
    Taviani
    Twoje teksty brzmią jak streszczenia odcinków seriali w gazetkach z programem telewizyjnym. Albo jak hasła w słowniku. Wszystko rzeczowo, ale bez dialogów, bez akcji. Jest stwierdzany jakiś fakt i nic z tego nie wynika, nie ma podsumowania czy wniosków.
    Musisz to zmienić, bo nikt ci takich tekstów nie wyda. Dla czytelników będą po prosu nudne.

    A jak nie poprawisz sposobu stawiania przecinków w zdaniu, to już tym bardziej.
  • Zaciekawiony 19.01.2021
    "Pragnąłem by czuła się przy mnie bezpiecznie z czasem, jednak nadmierna troska przerodziła się w obsesyjną zazdrość." - przecinek w złym miejscu. Teraz ze zdania wynika, że miała się czuć bezpiecznie z czasem. Tymczasem chodziło o to, że troska z czasem przerodziła się w zazdrość. Takich związków wyrazowych nie powinno się rozdzielać przecinkami, bo to gubi sens. Powinno być więc:
    "Pragnąłem by czuła się przy mnie bezpiecznie, z czasem jednak nadmierna troska przerodziła się w obsesyjną zazdrość."

    "Świadomość, iż ukochana może być z kimś innym" - raczej obawa. Obsesyjna zazdrość to reakcja na wewnętrzne lęki. Sama w sobie świadomość, że coś może się dziać, nie jest przyczyną negatywnych emocji. (tak jak nie każdy świadomy, że pszczoły żądlą, ma fobię na tle pszczół).

    "ona nie wierzyła już , wtedy w moje słowa." - bez tego przecinka, to nie są zdania podrzędne.
  • pansowa 19.01.2021
    Autor zwyczajnie nie chce, albo nie umie zrozumieć problem.
  • Pasja 23.01.2021
    Uczucia czasem bywają zniewalaniem i przywłaszczaniem sobie uczuć drugiej strony na własność. Takie postepowanie rodzi skutki.

    Pozdrawiam
  • Shogun 23.01.2021
    Drabble mogłoby być nawet dobre, gdyby dodać mu więcej "mocy", większego wydźwięku, silniejszej puenty. Tego brakuje, bo jak na razie, to bohaterka czuła się osaczona, uciekła do rodziców i tyle ją widzieli.
    Co do samej przyczyny zazdrości, zgadzam się z Antonim.

    Pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 23.01.2021
    wygląda to trochę jak plan wydarzeń... Nie wiem, nie przekonało mnie tu. Brakuje tu czegokolwiek ponad schematyczną historię opisaną bez większych emocji...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania