TW Postać: Ruda lichwiarka Zdarzenie: Zimowa noc

Pewnej zimowej nocy kobieta zwana Rudą Lichwiarką wyszła w miasto. Powiedziała sobie „Carpe diem”. Wypiła o jednego drinka za dużo, po czym światło zgasło, a ona „szła, szła, szła aż zaszła”. Kiedy obudziła się następnego dnia w stercie szmat i śmieci pomyślała „Spośród tych, co oddychają i chodzą po ziemi, nie ma nikogo bardziej godnego pożałowania niż człowiek”. Cóż, „Życie to nie teatr", zawsze jest tak, że "Coś się kończy, coś się zaczyna" i choćbyś miał pretensję do całego świata i krzyczał ile sił, nic to nie da, bo „Psy szczekają, a karawana jedzie dalej”.

Patrząc na swoje sponiewierane ciało westchnęła „O nędzna cnoto, byłaś tedy tylko słowem, a ja cię czciłam jako coś rzeczywistego, ty zaś byłaś niewolnicą Losu". Podobno "Każdy jest kowalem własnego losu", a los daje "Każdemu, co mu się należy". Teraz pewnie stanę się pośmiewiskiem, bo

„Dopóki nietknięta dziewica, dopóty jest droga wszystkim”. Niestety już za późno na cokolwiek wszak "Głupi po szkodzie głupim zostanie" a co ważniejsze „Nie należy się gniewać na bieg wypadków, bo to ich nic nie obchodzi"

Powoli krok po kroku zmierzała do płynącej na skraju miasta rzeki.

Kiedy weszła do wody, krzyknęła „Kości zostały rzucone” i nagle taka myśl przeszyła ją do bólu „Czasem maleńka chwilka rozstrzyga o wielkich rzeczach" a zaraz potem kolejna „Również umieranie jest jednym z naszych życiowych zadań” Kiedy woda sięgała jej już do ust usłyszała cichy głos „Wnet zapomnienie o wszystkim przyjdzie na ciebie. I wnet zapomnienie wszystkich o tobie"

Dalej już była tylko ciemność.

Epitafium...

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (30)

  • Witamy nowy tekst! :)
  • Adelajda 05.03.2019
    Trochę chyba zgubiłam się w tym tekście. Jeżeli jest jakieś drugie dno, to ja niestety nie potrafię go wyczuć.
    Po prostu byłam, przeczytałam.
    Pozdrawiam.
  • Ozar 06.03.2019
    Adelajda dziękuję za wizytę. Nie. Nie ma tutaj drugiego dna. Ten tekst to taki eksperyment, polegający na połączeniu cytatów grecko-rzymskich filozofów z bardzo cienką, być może zbyt cienką fabułą.
  • jesień2018 05.03.2019
    Całe opowiadanie złożone z cytatów hmmm:) Kiepsko skończyła Ruda Lichwiarka...
  • Ozar 06.03.2019
    Dzięki za komentarz. Ten tekst to taki eksperyment, polegający na połączeniu cytatów grecko-rzymskich filozofów z dość krótką, być może nawet zbyt krótką fabułą.
  • Canulas 05.03.2019
    Dwukrotnie sprawdziłem w Twych wylosowanych kryteriach czy masz coś związanego z cytatem. Otóż nie masz.
    Szanuję wszelkie eksperymenty, a za taki Twój tekst uważam. Dobrze, że ładnie połapałeś w widełki nie swoje słowa i tym się dla mnie bronisz. Natomiast sam tekst ani mnie podgrzał, ani zaziębił. Pisałeś lepiej.
    Pozdrox
  • Ozar 06.03.2019
    Canulas Dzięki za odwiedziny. Ten tekst to taki eksperyment, polegający na połączeniu cytatów rzymsko-greckich filozofów z bardzo cienką fabuła, być może zbyt cienką. Jednak pisząc TW staram się poeksperymentować a ten twór to właśnie taki być może nieudany eksperyment. Ja bardzo lubię czytać myśli tych w sumie chyba najmądrzejszych ludzi w naszej historii i postanowiłem wpleść ich przesłania w tekst. To jak się okazało bardzo trudne i pewnie dlatego niezbyt wyszło, ale na pewno otwiera pewne nowe możliwości. Jak większość eksperymentów ten może i nie był zbyt udany, ale może przetarłem nowe szlaki.
  • pkropka 05.03.2019
    Ciekawy pomysł, chociaż nie moje klimaty.
  • Ozar 06.03.2019
    Pkropka. Dzięki za wizytę. Cóż, to taki eksperyment a te jak sama wiesz w większości są nie udane, choć jakby pokazują inne możliwości w pisaniu.
  • Jeśli chodzi o fabułę to zdadzam się z Adelajdą. Jeśli o pióro, to niby nie ma tu żadnych błędów; ale jakoś kiepsko się czyta.
  • Ozar 06.03.2019
    MAG Dziękuję za wizytę. No cóż, ten tekst to taki mój eksperyment, a te jak wiesz z zasady są nieudane na początku badań. Jednak być może to jakiś taki krok w inną stronę, choć czy dobry nie wiem, ale na pewno ciekawy.
  • Jeśli chodzi o fabułę to zdadzam się z Adelajdą. Jeśli o pióro, to niby nie ma tu żadnych błędów; ale jakoś kiepsko się czyta.
  • Aisak 05.03.2019
    Hmmm....
    Trochę, to nie fair, że jedni piszą TW na dziesięć stron A4, a drudzy 95% mniej.
    Ale w sumie, to tylko zabawa...
  • Aisak 05.03.2019
    Dobra, przeczytałam, i...
    Uwielbiam eksperymenty literackie, poszedłeś na łatwiznę z ilością tekstu, ale sam pomysł mi się podoba.
  • Ozar 06.03.2019
    Aisak Aisak Dziękuję za komentarz. To nie do końca tak, że poszedłem na łatwiznę, bo wierz mi, że połączenie tych cytatów z jakąś tam fabułą było dla mnie trudne. To był eksperyment czyli takie połączenie mądrych myśli moich ulubionych filozofów grecko-rzymskich z hasłami TW. Czy udany nie wiem, ale jak wiesz na początku każdych badań 99% eksperymentów jest nieudanych.
  • Basileus 06.03.2019
    W moim odczuciu, znając Twe możliwości, poszedłeś po linii najmniejszego oporu. Pozdr.
  • Ozar 06.03.2019
    Basileus Jak już napisałem Aisak to wcale nie była łatwizna, takie połączenie cytatów z fabułą. To może tak wyglądać, ale takie nie było. Tak szczerze, to nie miałem pomysłu na tekst i kiedy tak sobie czytałem mądre myśli ówczesnych filozofów (a robię to często, bo moim zdaniem to byli najmądrzejsi ludzie w historii), wpadła mi głowy myśl żeby ich wypowiedzi połączyć z hasłami TW. Czy wyszło dobrze? Zapewne nie, ale jak wiesz zawsze początkowe eksperymenty są w większości nieudane.
  • Agnieszka Gu 06.03.2019
    Witaj Ozar :)
    Nieźle się musiałeś nagłówkować, żeby powiedzenia, przysłowia i inne cytaty wpleść w sensowny tekst.
    Jest fajnie, zawadiacko chwilami. Podoba mi się :)
    Pozdrowionka :)
  • Ozar 06.03.2019
    AG Dzięki za kuknięcie. Rzeczywiście nie było to łatwe, a do tego robiłem to pierwszy raz. Być może ktoś podejmie taką rękawicę i wrzuci tu coś lepszego w takich klimatach. To, co tu zrobiłem to jakby światełko w tunelu, na razie zbyt słabe żeby cokolwiek oświetlić, ale wystarczające żeby zobaczyć drogę. Tak mi się wydaje, wszak TW ma skłaniać do myślenia i jak rozumiem również eksperymentowania.
  • Ozar 06.03.2019
    Na koniec chciałbym wszystkich zachęcić do czytania cytatów filozofów grecko-rzymskich. Ich mądrości są wieczne i pokazują, że pewne ponad czasowe przesłania mogą być przekazane w kilku słowach.
    Posłużę się tu cytatem Churchilla, który miał wiele wad i zalet, ale potrafił jak nikt inny w jednym zdaniu powiedzieć więcej niż inni w wielu zdaniach.
    "Jeśli szukacie mądrości która jest wieczna, szukajcie jej w cytatach filozofów greckich i rzymskich, którzy potrafili ująć w prostych słowach to, co wydaje się bardzo trudne"
  • krajew34 06.03.2019
    Sklecić coś z pojedynczych cytatów to naprawdę sztuka. Wprawdzie tekst nie wywołuje u mnie żadnych emocji, ot historyjka, ale i tak dużo pracy musiało cie to kosztować.
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – jutro o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)
  • Ozar 09.03.2019
    Oki pamietam i tak na 95% bedę.
  • Ozar super :)
  • Ritha 09.03.2019
    Helloł Ozar, więc tak, jeśli mogę mieć sugestię – tytuł daj jakiś normalny, a zestaw na górze tekstu, nie w tytule (bo i po co w tytule?)

    Nie wiem czy w narracji dotyczącej myśli bohaterki potrzebne jest aż tyle cudzysłowów, czy nie wystarczy pisać np.: – i wtedy pomyślała, że (itd.), no ale to taka luźna sugestia.

    Kurde, cofam powyższe, bo pokumałam zamysł, bo to są wszystko przysłowia! No ciekawe.

    No i troszkę krótkie, ale doceniam eksperyment, coś innego. Nie jest źle, choć stać Cię na więcej.
    Zostawiam czwóreczkę, pozdrowienia ślę :)
  • Ozar 09.03.2019
    Ritha to nie przysłowia a cytaty moich ulubionych filozofów grecko-rzymskich ( Seneka, Socrates, Plawiusz itd.). Co do tytułu to akurat taki mi się spodobał sam nie wiem dlaczego.
  • Ozar, oto Twój zestaw:
    Postać: Samobójca
    Zdarzenie: W pełnym słońcu

    Gatunek (do wyboru): Bajka/Baśń/Legenda/Przypowieść lub Fantasy
    Czas na pisanie: 24 marca (niedziela) godz. 19.00

    Powodzenia :)
  • Ozar 10.03.2019
    Oki zestaw i gatunek też
  • Ritha 18.03.2019
    Dzień dobry :)
    Przypominamy, że czas na pisanie TW #04 mija 24 marca (niedziela) godz. 19.00.
    Trzymamy kciuki!
  • Ekhm, drobny błąd, jeszcze raz :D

    Dzień dobry :)
    Przypominamy, że czas na pisanie TW #04 mija 24 marca (niedziela) godz. 19.00.
    Trzymamy kciuki!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania