..

 

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Fajne opowiadanie, mimo że piszesz o sf historyczne wszystko bardzo autentycznie przedstawione. Ja jestem w stanie to wszystko o czym napisałeś, dzięki temu opowiadaniu bardzo dobrze sobie wyobrazić. Daję 5 bo lubię historię i hipotezy, co by było gdyby. Pozdrawiam
  • Ozar 18.11.2017
    ML. Dziękuje za komentarz.
  • Felicjanna 18.11.2017
    Jeżeli to na bitwę, prze edytuj tytuł - LBnP IV- 20 baniek- (20mln)
  • Witamy już piąte opowiadanie w IV edycji LBnP.
    Wrzuć link do wątku na Forum.
  • I popraw w tytule
  • Zaciekawiony 18.11.2017
    Jest nieco błędów, ale póki co wstrzymam się z opisem, bo to bitwa.
  • refluks 18.11.2017
    Tytułu nie kończymy kropką.
    „dał znać rękom”
    Przecinki nie tam gdzie trzeba, spacje zresztą też, literówki.

    Ale przede wszystkim: okrężną drogą podszedłeś do tematu o dwudziestu milionach na koncie, ale podejście to jest według mnie nieudane. Nie przekonałeś mnie. Nie masz drygu do plecenia na krośnie faktów, fikcji i o osnowy tła.
  • Ozar 18.11.2017
    Refluks. To co tu opisałem zdarzyło by się, gdyby Nie
    mcy pokonali ZSRR. To wszystko było już rozpisane...
  • Zaciekawiony 18.11.2017
    Mam wrażenie, że refluks miał na myśli sensowność samego utworu. Dialog ma tutaj funkcję ekspozycji, czyli wprowadza nas w fakt istnienia takiego planu i w to jak wyglądałoby jego wprowadzenie, potem panowie się żegnają i... koniec. Nic z tego w zasadzie nie wynika. Więc albo autor miał na myśli przedstawić samo istnienie planu i nic poza tym, albo też... chodziło mu o przemycenie tych 20 milionów.
  • Ozar 18.11.2017
    A do tego zapytałem na forum, czy można inaczej interpretować 20 mln. I dostałem odpowiedź, że można więc w czym problem....
  • Ozar 18.11.2017
    Hm.... ciekawe czy masz refluks większą wiedzę na te tematy niż ,. Ja w tym siedzę od 25 lat.... czytam, czyta i czytam rożne źródła. Jak masz , to co Ci nie pasi... Podaj źródło i co jest nie tak.?
  • Ozar nie przejmuj się za bardzo pieprzeniem refa, dla niego jeden przecinek skreśla pracę, wrzuciłeś to na bitwę, niech oceniający, podejmą decyzję, a nie jeden wszech-mądry i wszech-wiedzący pan ref. A po drugie, koniec, końców, to w końcu zabawa. Interpretacja tematu to Twoja rzecz, ocenami się zbytnio nie przejmuj, liczy się opinia większości, a że wszyscy przecież nie mogą wygrać to przecież oczywiste.
  • refluks 18.11.2017
    Maurycy Lesniewski "to w końcu zabawa"
    Aaa, to nie, to ja bardzo przepraszam.
    Pies drapał poprawność.
    Radujcie się w treściach i dla samego radowania bycia w kupie.
  • Zaciekawiony 18.11.2017
    refluks
    Jak nie my, to sędziowie wydadzą ocenę.
  • Ozar 18.11.2017
    refluks. Jeśli masz problem z tym co napisałem, to możesz to zawsze zanegować. Tylko podaj choć jedno źródło wg. którego tak uważasz... ja w tym temacie siedzę od 25 lat i wątpię czy masz lepszą wiedzę. Ale jestem gotowy do merytorycznej dyskusji, popartej źródłami.
  • Ozar 18.11.2017
    Zaciekawiony. Po prostu wykorzystałem swoją wiedzę, żeby napisać tekst na konkurs. Jest 20 milionów. Jest, a do tego dla wielu szczególnie młodych coś , czego nie znajda w necie. Taka mała lekcja historii, co by było gdyby7 Adolfo wygrał wojnę.
  • Ozar jedni czepiają się, albo bardziej dokładnie, zwracają uwagę na technikę, i wszystkie z tym związane aspekty, co dla nich może dyskryminować cały przekaz. Technika jest oczywiście ważne, lecz inni mogą myśleć inaczej. Niektórzy ponad perfekcyjność techniczną, biorą pod uwagę to co autor chce przekazać. Dla mnie błędy są drugoplanowe, choć pewnie gdybym miał do wyboru dwa równorzędne opowiadanie wybrałbym to gdzie jest mniej błędów. Dla mnie najważniejszy jest przekaz. Choć pewnie nie zagłosuję w bitwie, bo aby być obiektywnym powinienem przeczytać wszystkie opowiadania, czego z racji, że nie biorę udziału, nie czuję się zobligowany by to robić. Pewnie miałbyś mój głos, ale tak to tylko masz moje gwiazdki:) musi wystarczyć :)
  • Tanaris 18.11.2017
    Moim zdaniem nieźle wykombinowałeś, plus za pomysł, mnie się podoba. :=)
  • Canulas 19.11.2017
    Pomysł spoko. Czytało się przyjemnie.
    Nie wiem, jak na kompie, ale na telefonie tekst wydaje się dziwnie rozstrzelany.
    Podoba mi się pod kątem treści i historycznych naleciałości. Nie kupuję natomiast efekciarstwa, typu: cztery wykrzykniki.
    Ogólnie, bardzo spoczi
  • Adam T 19.11.2017
    Tekst choćby z powodu samego tematu uważam za cenny i warty przeczytania. Czy widziałeś może film HHhH? Nie, nie, nie sugeruję, że Twój tekst to plagiat, czy coś. Po prostu film, myślę że, przy Twoim koniku, mógłby Cię zainteresować. Jest jak najbardziej w temacie, przynajmniej dla mnie - laika.
    Technikę zawsze można poprawić (jeśli się chce, oczywiście).
    Przezytałem z ciekawością.
    Pozdrawiam ;)
  • Ozar 19.11.2017
    refluks. Przepraszam za dość ostrą reakcję. To taka choroba zawodowa. Ja od wielu lat pisze na portalach historycznych (także jako redaktor oceniam teksty nim wejdą na portal). Jednak tam oceniam tekst w zasadzie tylko pod kątem merytorycznym, sprawdzam źródła itd. Tu jednak jest portal pisarski i powinienem wziąć pod uwagę również wszelkie błędy takie jak przecinki, czy inne.
    ML Dziękuje. To miał być właśnie taki przekaz.
    Tanaris. Dziękuje. To taka mieszanina mojej wiedzy + wyobraźnia.
    Canulas. Dzięki. Wykrzykniki zmniejszę do jednego.
    Adam T. Dzięki. Co do filmu, to chyba obejrzałem wszystkie co ważniejsze filmy wojenne, ale tego nie kojarzę. A ta nazwa HHhH, to pewnie odnosi się do Reinharda Heydricha, zwanego "Aniołem Śmierci". To był chyba największy asior w SS. Napisałem na jednym z portali taką notkę historyczną na jego temat. Jak ktoś będzie zainteresowany podam linka.
  • Adam T 19.11.2017
    Zgadza się, dokladnie jest to film o Heydrichu i zamachu na niego. Film, jak dla mnie, bardzo dobry. Szczerze polecam, film jest z tego roku. Linka wrzuć, ciekawych informacji nigdy dość.
  • Adam T 19.11.2017
    Polski tytuł Kryptonim HHhH.
  • Ozar 19.11.2017
    Aaaaaaaaa nowy. To pewnie dlatego go nie znam. Dzięki. A tu link do mojego artykułu, który ma juz prawie 2500 wejść.
    http://avehistorica.edu.pl/artykul-101-reinhard_heydrich___anioz_zmierci.html
  • Ozar 19.11.2017
    http://avehistorica.edu.pl/artykul-101-reinhard_heydrich___anioz_zmierci.html
  • Ozar 19.11.2017
    Nie wiem dlaczego nie jest na czerwono, ale jakby co to portal avehistorica. Artykuł : Reinhard Heydrich - Anioł Śmierci. Tam jest sporo moich tekstów. Miedzy innymi VII odcinków biografii Hitlera. Mój login tam to guderian.
  • Nuncjusz 19.11.2017
    Na czerwono są tylko linki wewnątrzopowijskie
  • Nuncjusz 19.11.2017
    Przy okazji. Edytuj ten tekst i usuń go z kategorii Bitwy, natomiast ten drugi bitewny wsadź tę kategorię, tez poprzez edycję.
    Edycję masz po kliknięjcie w Publikacje na Twoim profilu, na samym końcu jest ikonka edytuj, w nią trzeba kliknąć i zmienić kategorie. Ten tekst, który jest zdublowany w sumie, możesz edytować do np kropki i w ten sposób go "usunąć"

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania