A gdyby uchem przy ziemi – drabble

Od autorki: Może i odległe skojarzenie, ale tekst zainspirowany wierszem "pokora" autorki Wrotycz. Dziękuję:)

 

Baśka odważyła się wreszcie przeczytać wiersze na głos. Mati chciał wchłonąć każde słowo. Obserwował, jak metafory wzbijają się ku niebu, tańczą z chmurami, figlują ze słońcem, lśnią złotem daleko od świata. I podziwiał to zjawisko, jak podziwia się zorzę polarną. Ale czekał też, aż coś spadnie pod jego nogi, choćby jedna literka, by mógł się po nią schylić i obejrzeć dokładniej. Może nawet przytulić lub schować do kieszeni. Nic się jednak takiego nie stało. Wszystkie pozostały wysoko ponad nim, zdobiąc przestrzeń.

– I co myślisz? Podobają ci się? Podobają?

–Tak…

– Ale?

– Są nieludzko piękne – powiedział, spoglądając w niebo z pustymi rękami.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • jesień2018 09.09.2019
    Czasami tak mam, kiedy czytam wiersze na Opowi. Choć bardziej wtedy czuję irytację niż podziw, chyba...
  • jesień2018 09.09.2019
    PS. Ładnie napisałaś, tak obrazowo i hm poetycko:)
  • Justyska 09.09.2019
    jesień2018 haha taa poetycko. :))))
    Dzięki za wizytę.
    Ps. Mam poczucie, że sama siebie besztam tym tekstem, wspominajac co niektóre wybryki :)
  • JamCi 09.09.2019
    No. Znam to uczucie :-) nawet często :+)
  • Justyska 09.09.2019
    JamCi :) no... haha. Dzięki za odwiedziny!
  • Canulas 09.09.2019
    Pewna gryząca bezradność występuje czasem. Masz Ty umiejętność ożywiania statycznych obrazów, a wczęśniej tworzenia takowych, ale o tym wiemy już jakiś czas.

    Mam takie... o ile się rzadko udzielam, bo interpunkcja to nie moja broszka, to...
    "Mati chciał wchłonąć, każde słowo." - nie bardzo widzę zastosowanie dla tego przecinka.
  • Justyska 09.09.2019
    Witaj Can. Dzieki za dobre słowo, a debilem przecinkowym juz pozostanę, bo albo nie wiem albo nie widzę, albo nie chcę zobaczyć?:p
    Pozdrawiam i lece naprawiać!
  • pkropka 09.09.2019
    Ładne. Faktycznie, czasem piękno jest zbyt nieuchwytne i umyka.
  • Justyska 09.09.2019
    Dzięki pkropko za ciekawe spojrzenie. Pozdrawiam!
  • kalaallisut 09.09.2019
    Ale próbować sięgnąć gwiazd nie zaszkodzi :)) Piękne Justys!
  • Justyska 10.09.2019
    Pewnie, że nie zaszkodzi! Cieszę, że odczytałaś to i w taki sposób :))
    Pozdrawiam o poranku!
  • Wrotycz 10.09.2019
    :) Mam pewność, że skojarzenie jedynie z tematem.
    Chociaż...

    Czyli są sprawy ludzkie i nieludzkie? No jeżeli ogarniamy te wychodzące poza praktyczne, codzienne, mega wspólne to chyba nic złego nie mam w bujaniu po obłokach i wyżej.
    No tak myślę :)
    Pozdrawiam
  • Justyska 10.09.2019
    Pewnie Wrotycz, bujaniebjest fajne. Po komentarzach widze, ze rożnie mozna odebrac tekst. Cieszy mnie to.
    Dziekuje za wizyte i pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 11.09.2019
    Justysko→No tak. Nieludzko piękne. Można by zapytać, co piękniejsze. Zwyczajnie ludzkie do pojęcia... czy coś ponad to, co można jeno odczuwaniem ''pokochać''. Zdaniem mym, chyba najlepsze... trafić 5 na ''tarczy''. Pozdrawiam:)→5
  • Justyska 12.09.2019
    Wszystko piękne na swój sposób... tak myślę. Dziękuję DD.
    Pozdrawiam
  • kalaallisut 15.09.2019
    Chyba jednak muszę tym uchem przy ziemi bardziej się zająć...
  • Justyska 16.09.2019
    Haha no czasem może warto, sama nad tym pracuję:)
    Dzięki za odwiedziny i pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania