Przeklęte Moce - Prolog

Czarna postać sunęła bezszelestnie po zamkowej posadzce. Mimo panującej wokół ciemności widać było krew ściekającą kroplami po jej szacie. Zatrzymała się.

- Wreszcie się spotykamy - powiedziała, odchylając kaptur. Widać było zza niego pożółkłe, wyszczerzone w fałszywym uśmiechu zęby, oczy i włosy koloru węgla oraz upiornie bladą twarz.

- Jutro o północy będziesz martwy - odpowiedziała stara kobieta w zmiętym płaszczu i z mnóstwem zmarszczek na twarzy. Obrzuciła swojego towarzysza lodowatym spojrzeniem.

- Tak, Eleonoro. będę martwy. Ale mam przed tym jeszcze coś do zrobienia. - oznajmił i mrucząc pod nosem zaklęcie podciągnął rękaw w górę. Na skórze miał narysowany znak. Czaszka, zaświeciła srebrnym blaskiem. - W jedne niemagiczne dziecko wstąpiła właśnie moc o jakiej nie śnił świat. Cząstka mnie. Będzie ono w stanie zawładnąć nad życiem i śmiercią. Światłem i mrokiem. Zrozumie zwierzęta i opanuje wszystkie żywioły. Zwycięży w wielu pojedynkach. Wygra bitwę. Ale tylko od niego zależy po jakiej stronie stanie. Czyż to nie zemsta idealna?

- Ale wszyscy ludzie nieobdarzeni magią będą o niej wiedzieli! – Wykrzyknęła wstrząśnięta czarownica – To straszne

- Masz rację Nelly. I o to chodziło

- Nie nazywaj mnie tak! – w przypływie złości, za pomocą magii, rąbnęła nim o ścianę.

- Tak chcesz się bawić!? Zdradziłaś najpotężniejszego czarnoksiężnika na ziemi i przeszłaś na stronę dobra! – powiedział po czym oddał zaklęciem. Tymczasem w Anglii, w mieście Londyn, pewnej dwutygodniowej dziewczynce zaświeciła się rączka i pojawił się symbol, taki sam jaki miał tajemniczy mężczyzna.

 

Onyx

Następne częściPrzeklęte Moce - rozdział 1

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Clariosis 06.04.2020
    Witaj! Interesuję się fantasy, to zajrzałam. Widzę też, że jesteś nowa na tej stronie, więc pragnę serdecznie Cię tu powitać i mieć nadzieję, że spędzisz miło czas z naszą społecznością. (:

    Widzę, że masz pomysł na historię, która naprawdę może ciekawie się rozegrać. Mimo to zbyt mało tutaj szczegółów i zarysowania akcji - postać od razu zdradziła wszelkie swoje zamiary bez zbudowania jakiegokolwiek napięcia. Ostatni akapit, o "tymczasem w Anglii" - przekazuje sedno sprawy, że to jest właśnie to dziecko jakie ów tajemniczy człowiek wybrał, szkoda jednak że zostało to opisane tak krótko, byleby przekazać informację. ): Warto pobawić się opisami i przechodzeniem scen, gdyż wtedy czytelnik jest w stanie wczuć się w atmosferę historii i wyobrazić sobie szczegóły przedstawionego świata. Mimo tych uwag będę kontynuowała czytanie dalszych części i dawała znać, co sądzę dalej - mam nadzieję, że kolejne części nie będą tak zdawkowe jak tutaj, tylko prolog tak wyszedł. c: Zapytam też od razu, ponieważ będzie to dla mnie kluczowa informacja w dalszym śledzeniu i komentowaniu - czy jest to twoja pierwsza historia, jaką napisałaś? Czy może pisałaś też coś wcześniej, np. fanfikcje, krótkie opowiadania, a teraz zaczynasz pisać coś zupełnie własnego? :)

    Błędów ortograficznych nie widzę, co jest dużym plusem. Poprawiłabym jednak na pewno:
    "- Wreszcie się spotykamy. - powiedziała," na " Wreszcie się spotykamy - powiedziała" bez kropki, lub "powiedziała" z dużej po kropce. Dodatkowo można tutaj sprecyzować - "powiedziała" naturalnie odnosi się do postaci, ale potem okazuje się, że to mężczyzna, który przemawia do kobiety. Kolejna część dialogu wprowadza pewne zamieszanie, kto jest kim.
    "- Jutro o północy będziesz martwy. - odpowiedziała" tu tak jak wspomniałam wyżej
    "- Ale wszyscy ludzie nieobdarzeni magią będą o niej wiedzieli! – Wykrzyknęła " "wykrzyknęła" z małej
    "- Nie nazywaj mnie tak! – w przypływie złości rąbnęła nim o ścianę." - jak do tego doszło? Czy użyła zaklęcia, czy siły fizycznej? Warto sprecyzować.

    Na zachętę daje jednak 4/5 i czekam na dalsze części. ;)
  • Onyx 06.04.2020
    Dziękuję za opinię i rady. Wykorzystam w dalszych częściach. Nie jest to moja pierwsza praca, piszę od kilku lat, jednak dopiero teraz postanowiłam się do tego tak mocno zabrać.Czarna postać sunęła bezszelestnie po zamkowej posadzce. Mimo panującej wokół ciemności widać było krew ściekającą kroplami po jej szacie. Zatrzymała się.
    - Wreszcie się spotykamy. - powiedziała (postać) Chodziło mi o to że dopiero w dalszej części tekstu dowiadujemy się że jest to mężczyzna. Co do dialogów, to nie wiedziałam że należy nie dawać kropki, więc dzięki za pomoc,inaczej dalej bym tak robiła.:) Chciałam żeby wyszło tajemniczo więc dlatego nie dawałam szczegółów. Jak widać to był błąd.jak pisałam, rady wykorzystam, więc dzięki za pomoc.Zerknę na twój profil.
  • Clariosis 06.04.2020
    Onyx A co pisałaś wcześniej, jeżeli mogę spytać? Bo jak wywnioskowałam z odpowiedzi, dopiero teraz mimo wszystko wzięłaś się za to poważnie. Próbuję ocenić poziom Twojego doświadczenia by wiedzieć w razie czego jak mogłabym Ci pomóc. :0
    Tak, zrozumiałam to, że chciałaś dopiero po chwili odkryć jakiej płci jest ów postać, nawet zaznaczyłam że forma żeńska "powiedziała" odnosi się do postaci, jednak z powodu przejścia dialogów nastaje tam lekkie zamieszanie, że można się zgubić. Warto by było napisać przed tym, że ów postać zwracała się do starszej kobiety, a potem, że właśnie ta kobieta odpowiedziała - i wszystko od razu jest jasne. x)
    Mimo wszystko brak szczegółów i skąpe opisy sprawiają, że tekst staje się ubogi. :( Dlatego warto szukać balansu - z jednej strony nie zdradzać zbyt dużo, by jednak wertować o jaką tajemnicę może chodzić, z drugiej opisać to tak, by tą atmosferę zbudować. Odpowiedni dobór słownictwa potrafi zdziałać więcej niż przemilczenie. :)
    Nie szkodzi, proszę bardzo - ja popełniałam bardzo nielogiczny błąd pisząc "opuścić w dół", aż w końcu mi ktoś to powiedział i olśniło mnie, że przecież nie można nic opuścić w górę... x) Sama korzystam z pomocy przy poprawianiu tekstu, bo nie jestem specjalistą od poprawności językowej, więc jak się nie jest czegoś pewnym warto poprosić by ktoś to przejrzał.
    Zapraszam serdecznie, może Cię w sam raz zainteresuję. W opisie "o mnie" na profilu mam tez link do dysku google, jakbyś chciała zobaczyć rozdziały sklejone w całość a nie udostępniane partiami, jak robię tutaj na opowi.
  • Onyx 06.04.2020
    Clariosis tak dopiero teraz wzięłam się za pisarstwo na poważnie. :) Wcześniej były to raczej krótkie one shoty - często fantasty, które miały tyle błędów ortograficznych, że gdy kiedyś to czytałam to łapałam się za głowę. ;) Niestety przytoczyć nie mogę ponieważ kiedyś przez przypadek je usunęłam. Masz rację, nastaje tam zamieszanie, które może wprowadzić czytelnika w błąd. Postaram się właśnie tak balansować - z jednej strony dawać dużo szczegółów, a z drugiej: mieć o jedną tajemnicę za dużo. :) W następnych rozdziałach tak będzie.
  • DEMONul1234 06.04.2020
    Widzę, że jesteś nowicjuszem na tym portalu, a więc nie zostawię oceny. Pomysł jest, ale wypadałoby popracować nad opisami i przejęzyczeniami, np :

    "Czarna postać sunęła po podłodze" Sunęła CO po tej podłodzę? A może sunęła SIĘ?

    Oraz

    "Podciągnął rękaw w górę" , raczej DO góry

    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 06.04.2020
    Dość krótkie, jest parę błędów, momentami możnaby rozwinąć, by rozwiać trochę chaos. Ale niezłe. Póki co sztampowo, ale przynajmniej sprawnie i zwięźle, więc jest potencjał, by się rozwinęło. Przeczytam następną część, zobaczę, czy to coś ciekawego.
    Pozdro
  • Shogun 06.04.2020
    Przeczytałem. Prolog nawet nawet, choć wiadomo, że historia dopiero raczkuje i wymaga rozwinięcia i większej ilości szczegółów. Lubię fantasy, więc będę zaglądał.
    Pozdrawiam :)
  • Bajkopisarz 10.04.2020
    Prolog może być. Ani wybitny ani zły, taki akurat, żeby dać szansę rozdziałowi pierwszemu.

    Z tego, co mówi czarnoksiężnik to rodzi się właśnie jakiś nowy bóg, co może wszystko. Interesuje mnie ile jest w tym przesady ;)
  • Berkas 11.05.2020
    W sumie ciekawe, może trochę za dużo narracji w określeniach dialogów. W sensie albo opisujesz postać wypowiedzią bohatera, albo właśnie poprzez narrację.
  • Liv12365 12.05.2020
    I ja się dorzucę z komentarzem - króciutkie, co prawda, ale jakby faktycznie to dobrze rozplanować i niektóre asy zachować w keawie i ujawnić na koniec - będzie git ;p
  • Tam o tym co by trzeba poprawić już wyżej napisali, a tak to całkiem spoko początek się zapowiada.
  • Magda1906 15.11.2020
    Podoba mi się
  • Onyx 15.11.2020
    Stare dzieje. Niekontunuuję. Ale i tak dzięki wielkie :D
  • Onyx 13.12.2020
    Rany, co ja kiedyś pisałam :v

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania