Anioły

Na wyschniętych gałęziach siedzą anioły

Całe mokre od padającego deszczu

Z szarymi biednymi skrzydłami

Obserwując czasem zabieganych ludzi

Uśmiechając się życzliwie do niektórych

Częściej jednak roniąc łzę żalu

Ich niegdyś piękne lśniące szaty

Mają dziś dziury i łaty szare

Przyszywane nicią codzienności

Przez krawca zwanego Światem

Starca zbliżającego się do śmierci

Wciąż jednak walczącego o oddech

Błagającego o jedno jeszcze uderzenie

Serca odmawiającego posłuszeństwa

Na wyschniętych gałęziach siedzą anioły

Z zaniedbanymi fryzurami

I z katarem kapiącym z nosa

Patrząc na szarą rzeczywistość

Tak mało już dziś anielską

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Neurotyk 21.04.2016
    Zmierzch cywilizacji aniołów, pytanie – czego będzie nowa, upadłych? Baaaardzo dobry wiersz, 5.
  • Dziękuję bardzo Neuro :)
  • Lotta 21.04.2016
    Płaczę razem z tymi aniołami :'( 5
  • Dziękuję :)
  • candy 21.04.2016
    "Mają dziś dziury i łaty szare
    Przyszywane nicią codzienności
    Przez krawca zwanego Światem" - ulubiony fragment, bo taki życiowy... 5 oczywiście :)
  • Dziękuję uprzejmie :)
  • Niemampojecia96 21.04.2016
    Ty to chyba widzisz świat mniej więcej w tak szczęśliwych barwach, jak ja. Będzie nowa, Neuro, tylko czy upadłych.... Teraz jakby ludzie zaczynają się orientować, że idziemy w złym kierunku, powrót do natury, szerzą się post naturalizmy, veganizmy, mnóstwo jest tego, mnóstwo mnie otacza tych nowych wizji. Historia wciąż zatacza koło, raz carpe diem, raz boimy się boga, raz rozpustni, raz cnotliwi. Wystarczy prześledzić.

    Koło.
    Aż może kiedyś coś je przerwie.
    Albo chociaż nasze małe, prywatne kółeczka. Cóż nas obchodzi cały świat : ).
  • Hegel jak zawsze miał rację :) Dzięki za wizytę! :)
  • alfonsyna 21.04.2016
    Mało zabawna to wizja, tak "uczłowieczyłeś" te anioły, wrzuciłeś je w błoto brudnej rzeczywistości, aż mi ich szkoda, a przy okazji nas, ludzi, bo marnieje ten nasz świat z każdym dniem, a my mu na to pozwalamy. 5 :)
  • Niestety tak to wygląda coraz bardziej... Dziękuję :)
  • Tina12 21.04.2016
    Nic dodać nic ująć. Po prostu 5.
  • Dziękuję :)
  • O-Ren Ishii 21.04.2016
    Jakoś mi się tak skojarzyło, nie wiem, nie wiem, po prostu anioły mi się tak kojarzą zawsze i wszędzie z tym:
    "Dłonie aniołów zimne w dotyku
    Lecz ich martwe paznokcie zranią ciebie mocniej"
    U Ciebie anioły takie bezsilne, a mogą być silne. Zupełnie tak, jakby nie chciały być aniołami. Dla mnie to, boją się odrzucenia, bo my - "ludzie" - zazwyczaj każemy im spieprzać.
    5 ode mnie oczywiście.
  • Dziękuję bardzo Ren ;) Kto wie, może tak właśnie z nimi jest
  • Py$ka 21.04.2016
    Bardzo fajny przekaz daje do myslenia 5 ;)
  • Cieszę się i dziękuję bardzo :)
  • Lucinda 21.04.2016
    Ten wiersz wprowadził mnie na chwilę w taki nastrój melancholii. Wyobraziłam sobie te anioły, które przyglądają się temu naszemu współczesnemu światowi, który z upływem czasu wcale nie staje się lepszy, a wręcz przeciwnie. Nawet przypomniało mi się, jak dwa dni temu chyba jechałam do szkoły autobusem i jakiś mężczyzna wstał, żeby podejść do wyjścia, i jak mijał pewnego młodego człowieka, może ucznia szkoły średniej, popatrzył na niego i powiedział: ,,Ładne buty, grubasie". No i gdzie tu jakaś kultura, czym takim ludzie mogliby się obecnie pochwalić... Za wiersz 5:)
  • Ehh, kultura odchodzi i zostawia gbura :) Dziękuję!
  • Rasia 24.04.2016
    Poruszające przedstawienie dzisiejszego świata, bardzo obrazowe, takie, jakie lubię najbardziej. Oczami wyobraźni widziałam te biedne anioły, które niczemu nie zawiniły. Które pomimo wszystko wierzą w lepszy świat, lecz rozpaczają nad zatraceniem ludzi. Nie żywią jednak żalu. Obserwują po cichu, wspierając jednak w ostatnich chwilach. Właściwie wyszedł Ci tutaj nawet uroczy wzór bezwarunkowej miłości. Zostawiam 5 :)
  • Ależ nalot! Dziękuję uprzejmie! :)
  • Billie 26.05.2016
    Anioły takie bezsilne... Czyli już nie ma ratunku dla tego świata... Piękny wiersz, 5.
  • Dziękuję uprzejmie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania