usunięte

jak w opisie

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Daniel 10.05.2015
    Zwierzę usiadło z boku drogi i wpatrywało w niego jakby czekając na jego reakcję. Przez chwilę nawet, jego pysk wyglądał jakby wykrzywiał się w uśmiechu. Chłopak zignorował zwierzaka i ruszył w swoją stronę.

    Jego, jego. Jakby, jakby. - Powtórzenia, trzeba z nimi walczyć jak krzyżowcy z bluźniercami i niewiernymi. :P
    Tutaj zostawiam 4.
  • KainaBref 10.05.2015
    lol, faktycznie, a teraz dowcip, to wersja poprawiona przez redakcję, czyli człowiek tylko człowiekiem i błędy robi bo...robi :))
  • Daniel 10.05.2015
    Każdy ma prawo robić błędy, a te powtórzenia, nie było jakoś specjalnie rażące. Wspomniałem o nich, żebyś miał wiedze o tym, że istnieją.
  • Autor Anonimowy 10.05.2015
    Hej :) Taki świąteczny klimat w maju? Aż mi się zatęskniło za świętami i najchętniej cofnęłabym się właśnie do grudnia. Ale wracając do rzeczy, opowiadanie było naprawdę przyjemne! Pomysłowa fabuła i na dodatek zamknięta w tak krótkim, a jednocześnie obfitym w treść tekście. Podziwiam, bo sama nie umiem tak pisać, a to ogromna umiejętność.
    Znalazłam kilka błędów i mam nadzieję, że nie masz mi za złe, ale wypiszę tu przynajmniej kilka:

    "- Przepraszam, ale chyba niebyło jeszcze Mikołaja?" -> nie było
    "Miał nadzieję, że wieczerza skończy szybciej niż planował. " -> skończy się; albo wieczerzę skończy
    "Uśmiechnął zadowolony, widząc w środku skórzaną parę butów." -> uśmiechnął się; w którymś wcześniejszym zdaniu było także zabrał do pracy, a wg mnie lepiej wyglądałoby zabrał się, tylko, że ja nie jestem ekspertem i często się mylę
    "To jedyny dzień w roku kiedy dobre i złe duchy mogą bezkarnie poruszać po naszym świecie." -> przecinek przed kiedy
    "Podszedł i podniósł go zastanawiając jak mógł spaść." -> przecinek przed imiesłowem
    "Przyjrzał się tomowi, dopiero teraz dostrzegając, że jest lekko zakurzony jakby nikt go od lat nie brał do ręki. " -> przecinek przed jakby
    "Teraz wiem, że jeśli się kogoś kochcha trzeba mu to wyznać jak najszybciej." -> kocha; wydaje mi się, że po słowie kocha też powinien być przecinek
    "A mówiłem jej, żeby pilnowała baterii i pewnie dzwonisz bo znów jestem spóźniony." -> przecinek przed bo
    "Jakaś kobieta znalazła ją nieprzytomna w parku i wezwała karetkę. " -> nieprzytomną
    " Nie wiem jest w śpiączce, lekarz mówi, że jest bardzo wyziębiona nie wiadomo ile leżała na mrozie. Musze kończyć." -> tu zdecydowanie brakuje przecinków np. po nie wiem; przed nie wiadomo
    "Dziewczyna złapała go za ramię zmuszając do ruchu." -> przecinek przed imiesłowem

    I zastanawia mnie też sposób zapisu dialogów przez Ciebie, np.
    "- O rany, przeszukałem chyba wszystkie księgarnie i ich nie znalazłem. – Odparł oglądając kolejne okładki.
    - Poprosiłam przyjaciółkę o pomoc, jej córka pracuje w tym wydawnictwie. – Odparła babcia." -> nie dość, że powtórzenia słowa "odparł/a", które nie wyglądają za dobrze, to jeszcze estetycznie trochę razi w oczy.

    "- O rany, przeszukałem chyba wszystkie księgarnie i ich nie znalazłem - odparł, oglądając kolejne okładki.
    - Poprosiłam przyjaciółkę o pomoc, jej córka pracuje w tym wydawnictwie - odrzekła babcia." -> bardzo przepraszam, że posuwam się do czegoś chamskiego i tak po prostu grzebię w Twoim tekście, ale wydaje mi się, że taki sposób jest lepszy, chociaż mogę nie mieć racji i to tylko moje osobiste odczucia. Kropkę po wypowiedzi i zdanie po półpauzie z wielkiej litery stosujemy wtedy, gdy komentarz nie odnosi się bezpośrednio do sposobu wypowiedzi, np.
    "- Napiłabym się herbaty. - Wstała i poszła czym prędzej do kuchni, by spełnić swoją nagłą zachciankę.".
    [ "- Napiłabym się herbaty - powiedziała Ola i poszła czym prędzej do kuchni, by spełnić swoją nagłą zachciankę. " -> wyraźnie widać różnicę, przynajmniej mam taką nadzieję :))

    Przepraszam jeszcze raz za moje mądrzenie się! Ale jak już się zabieram za czytanie, to chciałabym robić to z pożytkiem dla samego autora i nie pozostawiać jedynie mojego nędznego "Świetne!" i zniknąć na kolejne dni.
    Za samą treść i wrażenie pozostawione przez tę historię 5 :) Naprawdę mi się podobało!
  • KainaBref 10.05.2015
    Dlaczego miałoby mi to przeszkadzać? Akurat tutaj bardzo się uśmiałam, bo to opowiadanie wygrało sobie konkurs i pochodzi z Antologii, po prostu odczekalam aż minie umowny czas i wrzuciłam w sieć. A czemu ubawilam? Bo redakcja upierała się, że jest dobrze. Jestem tak złośliwa, że im to wyślę w wolnej chwili. Zapraszam dalej:)
  • Daniel 10.05.2015
    Ooo. W jakiej antologii? Tytuł poproszę :P
  • Autor Anonimowy 10.05.2015
    Wcale nie dziwię się, że wygrało, bo jest naprawdę świetne! A może to ja jestem jakaś przewrażliwiona i dlatego tak się produkowałam z tymi błędami, które bądź co bądź nie przeszkadzają nawet w czytaniu.
    I na dodatek sama się wygłupiłam, bo nazwałam w poprzednim komentarzu myślniki do tworzenia dialogów półpauzami, których przecież używamy do zupełnie czegoś innego. Ale jak zwykle zamotałam się w moich przemyśleniach, za co przepraszam :)
  • KarolaKorman 11.05.2015
    Ten tekst był po prostu piękny :). Nie dziwię się, że wygrał konkurs, a ktoś, kto sprawdzał błędy, był tak zaczytany, że ich nie zauważył 5 :)
  • KainaBref 11.05.2015
    Nie szkodzi. Dzięki KarolaKorman, zasadniczo mnie nie podoba się wersja konkursowa, zresztą to było dawno i jedyne co mi się w tym konkursie podobało, że brałam udział z Aleksandrem Sową i on też jest w Antologii Wydaje Świątecznie.

    P.S. Nic mnie bardziej nie rozwaliło jak komentarz z fb na temat wybranych utworów i tekst "ale o co chodzi w zakończeniu". ....

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania