Bajka dla nieszczęśliwie zakochanych

Siedzi na mojej kanapie. Nadal szlocha. Tusz do rzęs spływa po jej policzkach wraz z cieniami. Nie chcę liczyć, ile chusteczek już zużyła dzisiejszego wieczora. Otwieram opakowanie małych pianek i wrzucam po trzy do dwóch kubków z parującym kakao. Stawiam jeden przed nią, drugi trzymam w rękach, siadając obok niej.

- Nie płacz - mówię chyba po raz setny.

- Jak mam nie płakać?! Ja się staram, od trzech miesięcy latam za nim jak jakaś idiotka i dziś w końcu mu powiedziałam, co do niego czuję. Wiesz, co odpowiedział?! "Przykro mi, bo wiesz, nie kręcisz mnie"! Moje serce rozleciało się na tysiące kawałków!

- Wiem... wiem... mówiłaś już... będzie dobrze, zobaczysz. Będzie jeszcze wielu fajnych facetów, którzy zawrócą ci w głowie...

- Ale oczywiście ze wszystkich facetów musiałam wybrać akurat jego, prawda? Dlaczego?

Wydmuchuje nos i zanosi się kolejnymi spazmami płaczu. Kiedy się trochę uspokaja, zaczynam do niej mówić.

- Bo w Twoim serduszku jest taka wielka sala. W tej sali na ścianach wiszą obrazy. Każdy przedstawia jedną osobę, którą znasz. Są też wolne miejsca i niektóre się zwalniają, np gdy ktoś tak Cię zranił, że musi wraz z kupą zostać wydalony. Na środku jest stół. Taki duży, okrągły. Przy nim zasiadają Ministrowie Uczuć. Dyskutują całymi dniami o Twoich relacjach. Czasem zdarza się, że gdy wchodzi robotnik, by przywiesić nowy obraz, Ministrowie są tak wytrąceni z rytmu obrad, że potrafią skupić się tylko na tej osobie. Wtedy jesteś zauroczona. Gdy postanawiają wrócić do obradowania, orientują się, że zgubili wątek, więc muszą poruszyć nowy. W ten sposób postanawiają skupić się w całości na tej nowej osobie. I tak obradują i obradują. Dla nich nieważne jest czy ta osoba jest przystojna, bogata, mądra czy młoda. Nie! Dla nich jest nową historią, którą zapełnią kartki Twojego życia...

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • maga 11.07.2016
    Piąteczka :)
  • Lotta 11.07.2016
    Trochę krótka ta bajka, myślę że możnaby ją jeszcze ciekawie rozwinąć. Bardzo fajnie ujęte w słowa. 5 ;)
  • Zagubiona 12.07.2016
    Krótkie :-/ Słowa bardzo ładnie ubrane i czyta się lekko. Poprawia humor i daje nadzieję. Czasami tylko ona nam zostaję, ona albo przyjaciółka, której nikt nie zastąpi. 5 kochana
  • KarolaKorman 12.07.2016
    Ciekawe porównanie, aż się uśmiechnęłam, 5 :)
  • BeiRaa 14.07.2016
    Niesamowite, bardzo pomysłowe porównanie. Na prawdę świetny pomysł! :D 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania