...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • Adam T 23.05.2017
    Sama forma na plus, zapisywane na gorąco myśli stwarzają dodatkowy dramatyzm, do tego początki apokalipsy. Klimat jest złowieszczy. Zastanawia mnie tylko, a być może czegoś nie zrozumiałem lub tak po prostu miało być, dlaczego japoński? Inna sprawa, że jest jakiś powiew anime w tym tekście, tylko myślę sobie, czy widziałbym to również wtedy, gdyby nie było mowy o japońskim, origami i tytuł był inny?
    Swoją drogą ciekawe, że oboje, wpadliśmy na to origami...
    Ode mnie pięć ;)
  • Ritha 23.05.2017
    Japoński, bo mi się kojarzy z origami. W pierwszej wersji chciałam, żeby dawała lekcje origami, ale myślę sobie, lekcje origami... niee. Z anime nia mam nic wspólnego, tak wyszło. Gdzyby było dłuższe rozwinęłabym wątek japońskiego, kroiłam jak zawsze. Nie zerżnęłam z Twojego, wrzuconego przede mną tekstu, przysięgam, wczoraj miałam 80 % napisane (nawet imię się zgadza, fuck! xd). Widać Adam, mamy podobny tok myślenia :)
    Dziękuję.
  • Adam T 23.05.2017
    Ritha cha, cha, spoko, równie dobrze mnie można posądzić o zerżnięcie od Ciebie, tyle że wrzuciłem pierwszy ;))
  • Adam T 23.05.2017
    W sensie, żeby nie było na mnie.
  • Ritha 23.05.2017
    Adam T mam notatki na keep z wczorajszą datą, jak mnie pozwiesz to oszzzczegam, będę się bronić xD
  • Adam T 23.05.2017
    Ritha hm... w sumie teź mam plik w telefonie z wczorajszą datą ;))
    Ciekawe, co by na to jakiś socjolog powiedział?
  • Ritha 23.05.2017
    Adam T statek, statek... z papieru. Plus lekcje, czegoś, czegoś oryginalnego, plus statek... z papieru. Origami! Może to jest trop :D Ale, że Marta to już nie ma mocnych.
  • Tanaris 23.05.2017
    Bardzo tajemnicze, w efekcie nieźle połączenie, 5 :)
  • Ritha 23.05.2017
    Dziękuję :) Widzę, że farbowanie było xd
  • KarolaKorman 23.05.2017
    Świetne :) Też zwróciłam uwagę, że podobnie z Adamem myślicie :) Tekst wyszedł przedni. Zupełnie nie posądziłabym cię o niego, gdybym nie wiedziała, kogo czytam, a to uważam na plus. Tajemniczość, niedopowiedzenia stworzyły wyjątkowy klimat :)
  • Ritha 24.05.2017
    Ha! Widzisz, może jest jaki progress ;) Dzięki Karolciu ;)
  • Pan Buczybór 23.05.2017
    Czuć ten klimat. Takie skrzyżowanie Wojny światów, Metra i anime (wyraz "japoński" swoje robi). Postapokalipsa wylewa się z ekranu. Można poczuć strach bohatera. Dzięki takiemu zapisowi lepiej zrozumieć uczucia targające bohaterem. Miodzio tekst. 5
  • Ritha 24.05.2017
    Miodzio komentarz :)
  • fanthomas 24.05.2017
    Bardzo dobry tekst. Czuć klimat nadciągającego zagrożenia, na pozór jest spokojnie, ale coś wisi w powietrzu. Origami kojarzy mi się z Heavy Rain, a całość z Cloverfield albo Strefą X. 5
  • Ritha 24.05.2017
    Dzięki :)))
  • Karawan 24.05.2017
    Kto go tam wie, ludzie różne rzeczy gadają.- Kto kogo wie? Wyciąłbym i zostawił, po trzykropku kończącym zdanie poprzedzające, "ludzie różne rzeczy gadają".
    Zaczynam podejrzewać, że na opowi panują moce tajemne; origami z Adamem, pamiętnik z Okrągłym... Czy Wy aby nie podsłuchujecie się telepatycznie?
    Klimat typowego dreszczowca - gratuluję!
  • Ritha 24.05.2017
    Dziękuję :) Pamiętnik z Okrągłym, hihi
    Zdanie poprawię :)
  • Okropny 24.05.2017
    W chuj podobne treściowo do tego pojebanego filmu, dziewiąta strefa, czy coś (dystrykt dziewięć, mówi Ala). Bardzo mi się podoba, z uciechą stwierdzam, że piszesz coraz lepiej.
  • Ritha 24.05.2017
    Z uciechą czytam takie komentarze :> Dystrykt dziewięć... nie oglądałam chyba, to co tam wyżej pisał fanthomas - Cloverfield owszem, ale pomysł raczej popłynął sam, bez wzorców :)
  • Canulas 25.01.2018
    "Właścicielka kamienicy nie chciała czynszu za ostatni miesiąc. Mówi, że już nie potrzebuje." - ładne
    " Faktycznie do wszystkiego można się przyzwyczaić, nawet do lęku." - i to

    Ok, tekst bardzo łądny, złowieszczy i intrygujący, tylko powiedz mi, o co chodzi? Chcesz dalej go prowadzić czy co zrobić?

    Jeśli forma ma być dłuższa, to konwencja dziennika nie podoła. W końcu zblednie przez brak dialogu chociażby. Tak sądzę. Potencjał ma naprawdę spory. Widzę pod maks 3 może 4 odcinki.
    Doprecyzuj, o co dokładnie chodzi
  • Canulas 25.01.2018
    Jeśli masz na myśli dwie serie jednocześnie, to nie wiem czy nie trzeba zmienić formy, albo dać plecionkę. Część typu pamiętniczego do jakiegoś punktu zapalnego i przejście w teraźniejszość z normalnie prowadzonym opowiadaniem. Potem ewentualnie znów "upreludyjnić" notatnikiem.
    Ale sama idea fabularna, bardzo ok, bo (pomimo, że post-apo, aż wystaje z lodóek, to dobrego post-apo nigdy dość. A o kosmitach się nie spotkałem za bardzo, lekki deficyt.
    No i to (przynajmniej ten fragment) łądnie opisane i z pozostawieniem pola pod wyobraźnię.
  • Ritha 25.01.2018
    Can żebym ja wiedziała o co mi chodzi... :D Byłam po prostu ciekawa co sądzisz o takim klimacie, bo mi też się zdaje, że koncepcja pamiętnika na dłuższą metę nie wypali. Katastroficzne zapędy mną targają, przeplecione jakimś prywatnym dramatem, wyskrobanym gdzieś na kartkach poniszczonego notesu. Musze to jeszcze sześć razy przemyśleć :)
  • Ritha 25.01.2018
    No i dialog, ofkors, muszą być, kocham dialogi.
  • Canulas 25.01.2018
    Ritha , chodzi oto też, że opisując coś w globalnej skali, nie uciekniesz od "riserczu". Czy jesteś gotowa na dwa duże projekty naraz, czy chcesz, żeby drugi był odskocznią od pierwszego, więksego.
    Może lepiej zaplanuj serię, gdzie będzie motyw główny (plus ewentualnie zbieżność gartunkowa) horror i zrób mini serię jednostrzałów. Ja tak zrobiłem kiedyś.
    Nazwałem ten projekt "Godzinę krócej od doby" I wpisywałem teksty spójne gatunkiem, ale krótkie i jako zamknięte, osobne formy. Odpadł mi "risercz" i miałem jednostrzałówki
  • Ritha 25.01.2018
    Can genialne. Serio. Tym bardziej, że przy Vericie (Verita nie, że Rita, ino z wł. verita - prawda) mam potężny risercz. Przyjemny fakt, ale ogromny. Zafascynowala mnie historia zestrzelonego samolotu (prawdopodpbnie zestrzelony, przez pomylke, gdy skrtl sie pod nim samolot z Kadafim, ktory lecial do Polski podpisac umowe zbozowa). Ogolnie spoko temat, do tego dorzucam dwa trupy w czasie biezacym, i jade z koksem. A inny gatunek wartaloby najpierw pocwiczyc. Stad seri jednostrzalow bedzie idealna. Masz racje.
  • Ritha 25.01.2018
    Chyba mi to juz proponowales, ale swoim zwyczajem sie uparlam wowczas:/
  • Canulas 25.01.2018
    Ritha , no tak to widzę, łątwiej wybrnąć. Po prostu ustaw se motyw przewodni. Robiłem tak trzy razy w życiu.
    23 płaty skóry
    Godzinę krócej od doby (tu był zamysł, że żaden tekst nie może przekroczyć dwóch kartek
    i Very Sick things (8 kawałów, na bazie których uplotłem historie)
  • Ritha 25.01.2018
    Git, grazie panie Canie. W ten deseń uderzę:)
  • Margerita 21.06.2018
    to on tam wcale nie chodzi na ten Japoński tylko na bara bara z Martą pięć
  • Ritha 21.06.2018
    Mar, to je atak obcych a nie bara bara xD
  • Ritha 21.06.2018
    Masz radar na romanse :P

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania