Zamalowane słowem

Weszła na chwilę w jego mroczny obraz. Nie znała takiego świata, może dlatego zatrzymała się, skupiła na nim uwagę?

Na pewno pojawiły się pytania, na które pragnęła znaleźć odpowiedzi. Przede wszystkim kierowała nią ciekawość, chciała zrozumieć motywacje podejmowanych przez niego działań. Zapatrzona w żar iskier i ciemność, porównywała kolejne odsłony do zorzy.

 

Z czasem zainteresowanie ustąpiło miejsce znużeniu. Powtarzalność zaczęła uwierać.

Na płótnie zamiast ekspresji Picasso, coraz częściej pojawiał się zwykły, biesiadny folklor.

 

Wstawał kolejny dzień, kiedy uznała, że czas zamknąć oczy. Powrócić do klasyki malarstwa. Pod powiekami miała prawdziwą galerię mistrzów, ich dzieła biły na głowę amatorskie postrzeganie sztuki.

Średnia ocena: 1.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • Sufjen 2 tygodnie temu
    Ładne. Zwłaszcza w kontekście umiejętności kreowania obrazów
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Dzięki, Sufjen.

    Zastanawiam się nad tytułem... można go uznać za błąd. Jeszcze podumam
  • Sufjen 2 tygodnie temu
    Grafomanka Po mojemu poszedłbym w coś innego. Większość osób uzna go za zwykły błąd i niedopatrzenie piszącego.
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Też tak myślałam, dlatego zmieniłam. Dzięki
  • andrew24 2 tygodnie temu
    Ciekawe
    Gdyby tak zamknięciem oczu, móc zmieniać otoczenie, możnaby łatwo wybrać obraz, w którym warto się dłużej zatrzymać..

    Pozdrawiam serdecznie 5*
    Miłego popołudnia
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Zepsułeś mi średnią... zrobiłeś to umyślnie i z premedytacją. Takich rzeczy się nie robi... dlatego bez podziękowań tym razem
  • andrew24 2 tygodnie temu
    Rozumiem, ja także uwielbiam jedynki.
    Mam wielbicieli już o 5 rano.
    Przepraszam., ale spodobało mi się pokazanie życia jako obrazy i przechodzenie do nich. Tak to odebrałem.
    Pozdrawiam
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Nie ma to jak świadomość, że ktoś dzięki nam nie śpi... to jak miłość, więc tylko się cieszyć😁

    Miłego również
  • wikindzy ponad tydzień temu
    No tego, całkiem w zarysie tego, jednak jeśli konwencja drabble, to do poprzedniej wersji, przed edycją miałem taką sugestię - nie, wariację, że jakoś np.

    "Weszła na chwilę w jego mroczny obraz. To był dla niej obcy świat, może właśnie dlatego tak intrygował?

    Rodził też pytania, na które starała się znaleźć odpowiedzi.

    Na prawach był krok do wiedzy. Owładnięta chęcią poznania, próbowała zrozumieć motywacje popychające do podejmowania takich decyzji.

    Zapatrzona w żar iskier i ciemność. Porównywała kolejne odsłony do zorzy.

    Zainteresowanie ustąpiło miejsca znużeniu. Powtarzalność zaczęła mocno uwierać.

    Na płótnie zamiast ekspresji Picasso, coraz częściej pojawiał się zwykły, biesiadny folklor.

    Gdy wstawał kolejny dzień, uznała, że może zamknąć oczy. Powrócić do klasyki. Pod powiekami miała prawdziwą galerię mistrzów, te dzieła biły na głowę amatorskie wykony."
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Może tam trzeba by wrócić jednak, że "z czasem zainteresowanie ustąpiło..." i inne jeszcze poprawki.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, myślę że teraz jest lepiej. Dzięki za pomoc
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    ''Zapatrzona w żar iskier i ciemność'' to mi się podoba, zaraz spróbuję wpleść
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Ano, jak coś w normie, to właśnie - tego...
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Ale "amatorskie wykony" brzmiało lepiej, tylko trzeba by dorzucić gdzieś jeszcze wyraz.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, daj spokój, nie jest źle...
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, Ale "wykony" byłoby fajniej.
  • wikindzy ponad tydzień temu
    "Pod powiekami miała teraz prawdziwą galerię mistrzów, ich dzieła biły na głowę amatorskie wykonyi."

    I np. zgadzało by się na sto, choć czy "teraz"?
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, nie. To psuje...
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, Tak, ale "wykony" bardzo pasują, można gdzie indziej jakiś wyraz dorzucić.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, coś Ty się tak tych ''wykonów'' uczepił, wg mnie amatorskie postrzeganie sztuki jest lepsze
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, "wykony" dosadniejsze.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, ale całość jest teraz bardziej stonowana i nie pasują
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Jak wpadnie Zenza, to będzie miał ekstra pomysł.
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, No może teraz i tak.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, mam nadzieję że nie wpadnie... zresztą ocenił już ten tekst jako kit
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, Dzisiaj pomagał Marg, na jutro może mieć inne plany.

    Tekst, faktycznie, teraz czytając całość, to może i "wykony" już nie tego...
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, no właśnie, niech się skupi na naszej panience... ona w większej potrzebie
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, Jej potrzeba jest ciągła, to w takim scenariuszu, Zenza ma co robić po kres swych dni - znalazł sobie hobby i ma, każdy jeden by chciał.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, Ty byś nie chciał i nikt inny by nie chciał, zresztą my to od lat przerabiamy i to z marnym skutkiem, jak widać, bo nie kończy się ''czy dobrze'', a powinno po tylu latach nauki.
    Widać poszła w las...
  • wikindzy ponad tydzień temu
    Grafomanka, Marg nadpisują się dane po prostu, nowa wiedza zamazuje poprzednią.
  • wikindzy ponad tydzień temu
    I dobry jest ten, kto jest dobry co dnia, nie okazjonalnie. Marg jako pępek opowijskiego świata, to bardzo słuszne założenie - dla Marg.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    wikindzy, no, wyjątkowo roszczeniowa. I pyskata. To potrafi... z resztą potrzebuje pomocy, a niby taka wydająca się autorka. Śmiechu to tylko warte...
  • Margerita ponad tydzień temu
    NIE ŻYCZĘ SOBIE ŻEBY MNIE ODGADYWAĆ ZA MOIMI PLECAMI
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    To nie jest koncert życzeń, tylko portal, a tu piszemy o wszystkim związanym z literaturą, więc jak ktoś pyta o każde zdanie, to piszemy co sądzimy o takiej osobie.

    Czy dobrze?
  • zapewne997 ponad tydzień temu
    wiersz jest nudny. nie rozumiem, o co w nim chodzi. dlaczego ta dziewczyna weszła do obrazu? to nie ma sensu. a potem tylko gadają o sztuce i malarstwie, coś o picasso, ale nie wiem, o co chodzi. poza tym, to dziwne, że krytykują folklor, jakby był gorszy od sztuki. nie podoba mi się ten wiersz, jest trudny do zrozumienia i nudny.
  • Grafomanka ponad tydzień temu
    Ojejku...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania