Kapelusznik, nie wiem czy jesteś wystarczająco kompetentną osobą, jeśli chodzi o zasób wiedzy, jak i wartości etyczne, żeby oceniać ten tekst, skoro myli ci się Hitlerjugend, organizacją przygotowującą młodych Niemców do podboju Europy, z polskim harcerstwem wychowującym młodzież w miłości do szlachetnych ideałów obowiązujących każdą osobę, która z czystym sumieniu chce o sobie powiedzieć, że jest Polakiem. Na pewno poświęcę temu zagadnieniu odpowiedni tekst edukacyjny, żebyś mógł to zrozumieć. Pozdrawiam.
Bogumił
Nie mylę
Porównuję
Jak najbardziej rozróżniam organizacje
Ale wskazuję że logika za używaniem dzieci była taka sama
Sam coś napiszę w związku z używaniem "dzieci żołnierzy"
Jestem ciekawy jaka będzie twoja odpowiedź - skoro jako osoba "moralna" (HA HA!) popierasz wizję dzieci walczących na wojnie
ahhh...
Bogumile, bogumile
mój kochany hipokryto
Jakże opowi jest zabawniejsze z twoją osobą u boku!
Kapelusznik nie musisz się mądrzyć, bo szare szeregi były wykorzystywane wyłącznie do działalności pomocniczej, powyżej osiemnastu wchodziły w grę jakiekolwiek akcje. Nikt nie wysyłał dzieci do walki, to po pierwsze. Tak było nawet w okresie wojny polsko bolszewickiej, gdy ogłoszono nabór ochotników. W powstaniu jeśli młodzież jakakolwiek przyłączyła się do walki, to a) wyłącznie ochotniczo, na własną prośbę, b) broń zdobywała na wrogu, c) wtedy nikt nie zaglądał nikomu do dowodu.
i d) nikt nie miał prawa zabronić nikomu walczyć, nawet dziecku. Ale na pewno nie organizowano dywizji SS ze szczawi z Hitlerjugend, ani szańców z dzieci dwunastoletnich w obronie Berlina. Po prostu nie masz o tej sprawie zielonego pojęcia, a się mądrzysz. Powinieneś przeprosić, jeśli z tego chcesz wyjść z honorem, Bo inaczej stoisz w pozycji młodego szczura, który zarzucał Polakom że pod Cedynią wykorzystywali dzieci, jako żywe tarcze. Nie dość, że miejsca mu się pomyliły, bo chodziło o Głogów, to w dodatku mu się pomyliło, że to Niemcy zrobili z polskich zakładników, dzieci żywe tarcze.
Ich rodzice ich zaprzęgli do morderczych działań. A rodzicie polskich dzieci z reguły nie pozwalali, ale czy mieli te dzieci przywiązać? Ty nie masz pojęcia, poczytaj sobie historię lwowskich orląt. Jakie ty masz prawo obrażasz ich pamięć, nie mając o tych historiach pojęcia.
Bogumił
Nie mam pojęcia o kim mówisz - bo to tylko prawdziwy idiota używałby własnych dzieci jako tarcz
Przepraszać? Kogo? Ciebie? Czy martwe dzieci które zginęły za straconą sprawę bo uwierzyły w kłamstwa i piękne wizje dorosłych?
Ty przeproś za swoją hipokryzję, to wtedy możemy rozmawiać.
Ale tego nie zrobisz - bo przecież wiemy że nie wierzysz że jesteś hipokrytą
Ale tak jak twoja wiara nie sprawia że Bóg istnieje, podobnie twoja nie-wiara, nie sprawia że nie jesteś hipokrytą
W powstaniach nawet kobiet nie przyjmowano do wojska, mało tego nie miały prawa przebywać w obozach żołnierskich. Musiały się przebierać w męskie ciuchy żeby walczyć, i udawać, że są mężczyznami.
Ty w ogóle nie masz pojęcia o tamtych czasach. Jak czytam historię ówczesnych nastolatek i nastolatków, to już w wieku kilkunastu lat byli osobami tak mądrymi, i kochającymi ojczyznę, że dzisiejsza młodzież nie dorasta im do pięt.
Bogumił
Raz jeszcze o coś mnie oskarżasz
Nie mając zielonego pojęcia czy masz rację
To dla ciebie dość typowe
Boi się i mnie obrażasz
Przypomnieć ci jak się ośmieszyłeś ostatnim razem?
Kapelusznik Jak ty nie rozróżniasz polskiego harcerstwa i kultywowanych w nim szlachetnych, humanistycznych ideałów od Hitlerjugeng, to nie wiem czy mamy płaszczyznę wspólnej rozmowy. Najpierw tekst oswiecający Ciebie i podobnych Tobie przedstawię, a później dopiero możemy dyskutować.
Bogumił
Nie chodziło mi nigdy o ideologię w której dorastali
Zresztą nie wiem czy katolicki fanatyzm jest "szlachetny" a rzucanie koktajli mołotowa "humanitarne" ale niech będzie
Chodziło mi o sam fakt użycia, a nawet przyzwolenia na wzięcie udziału dzieci w działaniach wojennych
I tym samym doprowadzeniu, niebezpośrednio, do ich śmierci
Kapelusznik po prostu głupić. Poczytaj sobie historię Emilii Plater, Joanny Żubr, Barbary Czarnowskiej, Marii Raszanowicz, Francuzki Antoinette Lix, Marii Piotrowiczowej, czy choćby słynnej ułan Tereski z oddziału Hubala, czyli Marianny Cel. A nie zasuwaj tutaj wulgaryzmami, bo te kobiety skopały by Ci gębę za takie słowa.
Bogumił
Twój kościół uczy o wartości życia dziecka
Chcesz powiedzieć że życie jednego oszukanego dziecka jest więcej warte od innego życia oszukanego dziecka - tylko dla tego że jedno przyrzekało zginąć za pamięć Marszałka i chwałę Orła Białego, a drugie za Furrera i Stalowego Orła ze swastyką
Bogumił
Kilka z nich przeżyło, kilka zginęło bohaterską śmiercią
Ile zostało zgwałconych przez wrogów
a co gorsza - przez sojuszników
Czy może jeszcze mi powiesz że mężczyźni pod wielkim stresem nie są gotowi dokonać parszywych czynów?
Bogumił
Czytałem kilka z nich
Imponujące kobiety
Ale nic ponad to
Pamiętaj że sowieci też mieli imponujące kobiety - 508 Regiment bombowców nocnych, snajperki, żołnierki, zwiadowczynie itd.
A historie się powtarzają
Bagnet, rechot i gwałt
Witamy w realnym świecie
Wojna to nie romantyczne bajki i legendy
To krew, płacz, połamane kości i niestety dość często - sperma
Ale widać że uwielbiasz idealistyczny obraz wojny
Gdzie trup nie srają, a ulice nie ociekają krwią i kałem
Róże czujesz, zamiast zapachu śmierć
Kapelusznik Akurat żadna z polskich kobiet biorących udział w powstaniu styczniowym nie została schwytana ani zgwałcona. Owszem, niektóre zginęły, jak Maria Piotrowiczowa pod Łodzią, będąca w ciąży z trzecim dzieckiem (26 lat), ale swoją śmierć okupiła drogo zabijając kilku atakujących ją Rosjan. Owszem, podobno tak się wściekli że na jej ciele naliczono rany po pięciuset bagnetach. Ale żywa w ręce barbarzyńców nie wpadła. Podobnie Emilia Plater w listopadowym, wymknęła się prześladowcom i zmarła w Justianowie, we własnym łóżku, prawdopodobnie na serce, po otrzymaniu wiadomości o upadku Warszawy.
Bogumił
Mam nadzieję że nie wierzysz w to "pięćset ran po bagnetach"?
To tak jawna bohaterska propaganda że bardziej się nie da
Nie wiem czy tyle ran na jakimkolwiek ciele nie zamieniło by go w cholerne mielone
A i jeszcze jedno
"żadna z polskich kobiet biorących udział w powstaniu styczniowym nie została schwytana ani zgwałcona"
Poprawka:
"żadna o której wiemy"
Bo pamiętaj - opowieści o zgwałconych kobietach kiepsko się sprzedają w poniesionej romantyzmem ludności
Bogumił
Zginąć w obronie godności zamiast gwałtu? Tak - dobra decyzja
Uciec było by jeszcze lepszą
Nie wiem o co ci chodzi z fotelem
Czyżby kobiety biorące udział w powstaniu miały takie wyposażenie?
Czy może rzucasz jakimiś tekstami by we mnie uderzyć i robisz to bardzo nieumiejętnie?
Bogumił
Albo wzbudzają przerażenie
Śmierć lepiej się sprzedaje
Bohaterska śmieć brzmi lepiej i wygląda lepiej na obrazie - niż gwałt i śmierć w hańbie - albo gorzej - gwałt i życie w hańbie, pozbawiona siły i honoru
Ludzie chcieli widzieć umierającą dumnie Polskę
Nie gwałcone przez Rosjan truchło, tego co było niegdyś Polską
Więc tak - śmierć lepiej się sprzedaje niż gwałt - i chyba z tym opisem możesz się zgodzić
Kapelusznik ty się lepiej doucz czym było Hitlerjugend, a czym było polskie harcerstwo i szare szeregi, które się z niego wykształciły, a później dopiero dyskutuj. Jeżeli uczysz jakichś ludzi, to widzę że uczysz ich jakichś głupot na podstawie własnego spaczonego widzimisię złożonego z mieszank z nienawiści do Kościoła i własnego narodu. Tylko po co w takim razie tu siedzisz. Dzięki temu, że Polacy są zbyt spolegliwi i pokojowo usposobieniu, i dają sobią pomiatać.
Lepiej ucieknij za granicę skoro czujesz taką nienawiść, Kościół był czynnikiem, który ukonstytuował i nauczył kultury polski naród. A takie egzeplarze jak Ty, były w każdej epoce i kto o nich dzisiaj pamięta. Nikt, nawet robale które ich pożarły. A o bohaterach i bohaterkach pamiętami i budujemy im pomniki, piszemy książki.
Bogumił
Dlatego że polacy jako naród słaby machają szabelką na czołgi wszyscy robią z nas sobie jaja.
Polska i Polacy nie mogą być silni w głupocie i romantyźmie
Niech świat sobie krzyczy - przeżyliśmy hitlerowców - co zrobi nam parę splunięć
W ciszy urośniemy w siłę i zwyczajnie powiemy NIE - z taką siłą - że większość głosów zamilknie
Albo możemy machać szabelką jak Ty, mój drogi bogumile
Ale jak wiesz - szabelka na lufie czołgu się złamie
Kościoła Nienawidzę - tak
Polaków nie nienawidzę - wstydzę się i rozpaczam nad ich głupotą oraz brakiem pochamowania
Są jak duże dzieci - nie potrafiące dorosnąć
Bogumił
Teraz to dzięki tobie czuje rozbawienie
Może ty uciekniesz do królestwa bożego skoro czujesz nienawiść do ateistów co?
A o Ateistach już się pamięta mój drogi
To oni zbudowali i budują nowoczesny świat
A o bohaterach się pamięta bajki i legendy
Opowieści dla dzieci
betti
W Polsce - nie
Ale polska nie prowadzi świata nowoczesnego czyż nie?
Siedzimy raczej na tylnym siedzeniu
A kto prowadzi świat do przodu?
Naukowcy - fizycy, astrologowie, chemicy
A kim są oni?
Ateistami!
Jest ich mało
Ale tak jak w pociągu
Mała lokomotywa ciągnie dziesiątki wagonów wypełnionych mniej lub bardziej przydatnymi materiałami
:)
Kapelusznik ja nie potrzebuję nigdzie uciekać, Kościół dał fundament pod kulturę mojej Ojczyzny, i to raczej ateiści są wrzodem na d...e a nie odwrotnie. Możesz sobie nawidzić, czy nienawidzić Kościoła, ale musisz sobie uświadomić, że dzięki Kościołowi jesteś Polakiem i mówisz po polsku. Dzięki Kościołowi zszedłeś z gałęzi. Całe Twoje życie wiążesz z Kościołem, Nawet Twoja nienawiść żywi się Kościołem. Oryginalności w tym zero. Nuda. Atrakcyjności żadnej.
Bogumił
Jestem anty-teistą - nienawidzenie religii jest jakby w mojej naturze
I nie zszedłem z gałęzi dzięki kościołowi - było to dzięki ewolucji
Kultura Przeworska - pewna podpowiedź - poczytaj - może... HA! Zostaniesz oświecony?
Raczej nie, ale hej
Czyż całe twoje życie nie jest oparte na wierze?
Od czasu do czasu nawet mi się przyda odrobina tej trucizny
napiszę ci wprost, bo nie rozumiesz metafor, dzięki Kościołowi jesteśmy dzisiaj Polakami. Inaczej byłbyś takim barbarzyńcą, jak opisywali ludy za limesem kronikarze rzymscy i w najlepszym wypadku żyłbyś w takiej chałupie wielopokoleniowej, jaką możesz sobie obejrzeć choćby w Biskupinie.
Prawda jest taka, ze biali - ''błękitni'' raczej - uważali się za nadludzi, inną - lepszą rasę, bratać się z motłochem, to był dla nich ból. Poczucie estetyki przeszkadzało im przyłączyć się, chociaż marzyła im się wolność. Musieli dojrzeć do tej decyzji.
Betti, jest sporo nawiązań do powstania styczniowego w Nad Niemnem, ale na ten wątek/cytat nie zwróciłem uwagi, gdy to dawniej czytałem. Dzięki za przypomnienie bo to idealnie odzwierciedla temat o którym piszę.
Bogumił ludzie po Powstaniu Listopadowym wyszli strasznie okaleczeni, zarówno fizycznie jak i psychicznie. Upadł duch w narodzie... Tak naprawdę to szlachta była siłą napędową powstania, a ciemny lud nie pomagał, wręcz przeciwnie...
betti Z tym ludem to było tak, że pomagał, albo nie pomagał w różnych częściach kraju było różnie. I dotyczy to zarówno powstania listopadowego, które miało charakter wojskowy, jak i styczniowego o charakterze ochotniczym pospolitego ruszenia. Ale tak samo było ze szlachtą, też była różna. Ja bym się nie odważył oskarżyć ówczesnych polskich chłopów, jak zrobił to Żeromski w Rozdziobią nas kruki wrony. Nie wiem, czy dobrze Ciebie zrozumiałem.
Bogumił lud miał pretensje do ''panów'', na których musieli harować od rana do nocy, a oni ich traktowali delikatnie mówiąc ''z góry''
Czy ktoś ich uczył, czy ktoś o nich dbał?
betti dbał, choćby szlachcic, wychowanek Szkoły Rycerskiej Tadeusz Kościuszko. Za nim poszło tysiące kosynierów, chłopów w obronie Ojczyzny. To tylko jeden z przykładów. Powstanie styczniowe zaczęło się od manifestu uwłaszczającego chłopów w całym Królestwie, na Litwie i Ukrainie. To było powstanie, w którym brało udział dużo chłopów. To oni byli tymi słynnymi kosynierami, osadzone na sztorc kosy to była ich broń. Ksiądz Antoni Mackiewicz dowodził oddziałem składającym się wyłącznie z kilkuset chłopów. Niedawno piękne muzeum poświęcone tym wydarzeniom otwarto w Podbereżu na Żmudzi. Wybieram się tam we wrześniu. Chłopi byli także przywódcami niektórych odziałów na Litwie, ale takze w Królestwie, choćby Wawrzyniec Rykała walczący pod Łowiczem.
Chociaż szczerze mówiąc różnicy za wielkiej nie było, jeżeli chodzi o chłopów... obiecywali im ziemię w zamian za udział w powstaniu, ale kiedy Car dekretem ich uwłaszczył, to nie byli zainteresowani powstaniem.
betti to był jeden z dobrych skutków tego powstania, car został zmuszony do oficjalnego uwłaszczenia, ale najpierw ziemię chłopi otrzymali od rządu powstańczego. Szlachtę, która stawiała opór karano, do kary śmierci włącznie. Zresztą to uwłaszczenie i wywłaszczenie szlachty odbywało się za wykupem ziemi po realnych cenach. Nie tak jak za bolszewizmu, zabijając i wyganiając właścicieli.
betti to nie tak, że nie chcieli. były różne rejony, zależy od tego jak carska propaganda wyprała komu mózgi. Nie tylko propaganda, bo byli zwyczajnie też zastraszenie, jeśli jakieś wsie odmówiły współpracy, przynajmniej oficjalnie, z wojskami carskimi, to najzwyczajniej wieś była palona, ludzie zabijani, albo całe wsie przesiedlano do jakichś odległych rosyjskich guberni, to w najłagodniejszej wersji.
betti
CO?
Powstanie listopadowe do otwarta wojna armii - są generałowie, strategie, kontrolowane przez polaków miasta - i tam mieliśmy jakąś szansę na zwycięstwo
Styczniowe to... banda chłopów i szlachciców walczy o przetrwanie próbując prowadzić walkę partyzancką z wielokrotnie liczniejszym wrogiem
betti
Chłopi to nie Polacy
CZEKAJ!
już wyjaśniam
Od średniowiecza "polakami" czy może lepiej, obywatelami państwa nie byli chłopi
Była to szlachta i mieszczanie - chłopi byli ludnością która jedynie mówiła w danym języku i się ją wykorzystywało
W Rosji handlowano całymi wioskami - prawdziwy handel żywym towarem
Po uwłaszczeniu chłopi nie mieli powodu by walczyć - wielkie idee ich nie obchodziły - a ich rodziny i majątek
Musiało minąć prawie stulecie zanim obudziły się idee patriotyczne na wsi
problem w tym że dość szybko po nim - pojawiły się idee socjalistyczne i komunistyczne
...
ciągu dalszego się chyba domyślasz
Kapelusznik toteż napisałam, że chłopom bardziej na ziemi zależało niż na wolności, choć rozumiem, że były jakieś jednostki bardziej oświecone, które walczyły.
A teraz żegnam Was panowie i idę spać, bo późno... a znając Was będziecie walczyć - długo.
Kapelusznik Głupiś, chłopi i bez uwłaszczenia walczyli w powstaniu listopadowym. Całe powstanie poza królestwem, gdzie było regularne polskie wojsko, opierało się na chłopach. Litwa, Żmudź, Auksztota, Polesie, obecna Białoruś. W postaniu styczniowym powstanie na tych ziemiach, to byli w przeważającej mierze chłopi. Wróc do gimnazjum. Muszę wrócić do złotych myśli Musia, gorsza od głupoty, jest głupota która stara się zabłysnąć. I ty jesteś tego przykładem. Zbyt dobrze znam te tematy, żeby Twoje nędzne dywagacje nie potrafić zmieszać z błotem.
Bogumił
Powstanie listopadowe było oparte na armii - też tej która służyła pod carem, ale go zdradziła i weszła pod służbę powstańców
I pamiętaj że listopadowe do 30, a styczniowe to 63
I listopadowym też marchewkę chłopom obiecano, kościuszko też obiecał - ale do styczniowego - nikt nie dał
To ty chyba musisz trochę poczytać
Bawi mnie te twoje przywiązanie do legendy polskiej i tych wszystkich ideałów
Oh Bogumile
Ileż radości wznosisz do mojego życia!
betti
Częściowo
Ale przyznaj - aż sam się prosi z tymi romantycznymi tekstami.
Próbowałem być miły
Nawet 5 wstawiłem - bo wyjątkowo a-polityczny, ten polityczny tekst
Ale widać moja dobroć nie została zauważona
AH!
Jakaż rozpacz rozrywa me serce!
AH! OJ!
betti widzę, człowiek nie mający pojęcia o jakichkolwiek wydarzeniach, z zerową wiedzą, wypisuje głupoty obrażające ludzi biorących udział w powstaniach. Dobranoc betti, niech się zadławi własnym jadem.
Bogumił
OH!
Raz jeszcze obraża i oskarża!
AH!
BOGUMILE MOCNIEJ!
XD
Dzięki tobie zostanę masochistą - tyle to cierpienie jakie mi zadajesz daje mi przyjemnosci!
Bogumił
Ah! Bogumile
Na razie tylko ty mnie przezywasz
I podaję wyjaśnienia moich argumentów - ale opartych na logice
nie uczuciach i Twojej moralności
I to wystarcza by zburzyć twoją równowagę
Bawi mnie te twoje przekonania
I jak łatwym jesteś celem w dyskusji - kiedy przedstawiasz się jako ktoś "silny"
Kapelusznik wiedzę masz zerową, a się mądrzysz. Myślisz że będziesz nie wiadomo jak mądry, gdy napiszesz że ruscy barbarzyńcy dokonali jakichś masakr cywili. I co z tego. Czy po porodzie żony będziesz jej wypominał, że się przy okazji, przepraszam za słowo zes....rała, czy posikała, co jest normalne przy takich ewentach. Także te twoje kontrargumenty są podobnego autoramentu.
Bogumił
Jeśli moja wiedza jest zerowa
Oznacza że twoja jest...
jezu byłą taka piosenka...
a tak!
"Mniej niż zeroo!"
Tylko głupiec mówi że ktoś nie ma żadnej wiedzy
Nigdy o brak wiedzy cię nie oskarżyłem - a o "braki" w twojej wiedzy
A że sam lubisz chwytać za słówka - znacząca różnica
I nadal nie odpowiedziałeś na moje główne pytanie
Czy z moralnego punktu widzenia
Wysłanie dzieci do walki jest właściwe?
Bo dużo mówisz - nie odpowiadając na tematy dyskusji
W tym przypadku są dwie logiczne odpowiedzi: Tak i Nie
Na razie poszedłeś cipowatą odpowiedzią - "zależy od tego kto umiera i kto jest zabijany"
Ale nie o to pytałem.
Więc zapytam raz jeszcze - o Bogumile - studnio wszelkiej wiedzy - odpowiedz na to proste pytanie.
Skoro jesteś niejako mądrzejszy o de mnie - i nie zadajesz pytań - pojąwszy wszelką wiedzę - jak Salomon.
Powiem worost. Piszesz opan glupoty, dopasowywujac historie Polski do wlasnych pogladow politycznych. Czyli typowy przyklad traktowania przeszlosci po rosyjsku. To w Rosji wszak ukuto haslo "Historia to polityka uprawiana wstecz". A pan czynisz to wlasnie, chociaz powstancy styczniowi z jakiej by opcji nie byli, o PO i PIS pojecia zadnego nie mieli. Dzis juz wszyscy nie zyja, jedni polegli w walce, wielu trafilo na Sybir,, prawie wszyscy okupili udzial w powstaniu cierpieniem, utrata majatku itp. Wciaganie ich w biezace rozgrywki polityczne to zwykla podlosc. Wstawiles to zapewne jako prowokacje, liczac jak troll na odzew, a ja nie wytrzymalem i odpisalem. Ale takiej podlosci i szargania pamieci o bohaterach przeszlosci tolerować nie moglem.
Neferze, do powstańców styczniowych żywię kult identyczny jak Piłsudski, im więcej dowiaduję się o nich z pamiętników, wspomnień, książek historycznych. Kilkusettysięczny korpus, który dobrowolnie, bez żadnej zapłaty walczył za wolność Ojczyzny, ponosząc za to ogromną cenę. Tak jak napisałeś, od utratę życia, po wygnanie w straszne syberyjskie warunki poprzez utratę majątku. Przykro mi, że w ten sposób odebrałeś ten tekst, ale nie miałem najmniejszej intencji żeby kogokolwiek z bohaterów obrażać. Być może niewłaściwie odczytałeś moje intencje.
Bogumił ma wiele talentów Nefer
Ale najbardziej bawi mnie to - że on naprawdę wierzy w to co pisze!
Ah!
Gdyby wiara faktycznie mogła przenosić góry, człowiek ten byłby cesarzem świata!
Dzięki wszystkim gwiazdom na niebie - że tak ten świat nie działa
Żadna z polskich kobiet biorących udział w powstaniu styczniowym i listopadowym nie wpadła w łapy wroga i albo wyszła z armiami za granicę po upadku powstania, albo zginęły, bądź zmarły śmiercią naturalną. To tak dla podreperowania Twojej marnej wiedzy Kapeluszniku. Emilia zawsze nosiła przy sobie nóż i rewolwer na tego typu okoliczność, na szczęście się nie przydały.
Owszem barbarzyńcy ruscy gwałcili ludność cywilną, ale o to miej pretensje do zbirów rosyjskich, a nie do Polaków.
Owszem był jeden przypadek, ale francuskiej guwernantki, która przyłączyła się do powstania i wpadła w łapy generała Czengierego (nie wiem czy dobrze piszę to rosyjskie nazwisko). Nazywała się Antoinette Marie Lix, została złapana, ale ponieważ miała francuski paszporto została deportowana do Saksoni, bez prawa powrotu na teren Rosji. Więc także jej krzywda się nie stała i zdąrzyła jeszcze wziąć udział w wojnie francusko - pruskiej w 1870 roku. Dziś jej szabla i inne pamiątki są przechowywane w Muzeum Wojny w Paryżu.
I jeszcze raz, dla podniesienia poziomu wiedzy naszego pana mądrzącego się na temat historii i pragnącego za wszelką cenę zdeprecjonować Polaków.
Organizacja Hitlerjugend, to była masowa organizacja grupująca około 90 procent niemieckiej młodzieży, przygotowująca tę młodzież do brutalnego podboju Europy, ucząca nienawiści do innych narodów, brutalności, sadyzmu, okrucieństwa.
Harcerstwo polskie opierające swoje idee na ideach Roberta Badan Powella, organizacja dobrowolna, a nie przymusowa jak w Niemczech, ucząca swoich wychowanków szlachetności, dobra, piękna, miłości do ludzi, Ojczyzny, Boga.
I pan pseudo historyk nie mający o tym zielonego pojęcia zrównuje te dwie organizacje nie mające ze sobą nic wspólnego.
I jeszcze panie pseudo historyków. Przed wojną Hitler usiłował włączyć polskie harcerstwo działające w Niemczech do Hitlerjugend, jako przybudówkę mniejszości. Władze trzykrotnie odmówiły tym trzem propozycją nie odrzucenia od wodza trzeciej Rzeszy. Ponosząc za to konsekwencje.
I ty śmiesz spotwarzać polską organizację ze szlachetnymi ideami, która pokazała środkowy palec samemu Hitlerowi z jakimś zbrodniczym Hitlerjugend.
Bogumił
Raz jeszcze
Nie chodziło mi o hitlerjugend czy szare szeregi
A sam fakt używania dzieci w działaniach wojennych
Uważam to za złe i niemoralne - choć dość skuteczne pod względem taktycznym
Czekam na odpowiedź od kilku godzin
Czy używanie dzieci w działaniach wojennych jest dobre, czy złe?
I nie ma argumentu że z innej ideologi.
Dziecko to dziecko i dorośli odpowiadają czy idzie w bój - nie na odwrót
Poczekam Bogumile
Aż w swojej - podobno - większej wiedzy niż moja - w końcu odpowiesz na to pytanie
Przyrównałeś zbrodniczą organizację hitlerowską do polskiego harcerstwa którego idee były piękne i szlachetne. Zdajesz sobie z tego sprawę że obrzygałeś dobrych i szlachetnych ludzi stawiając ich w jednym szeregu z bandytami?
Polacy nie używali dzieci w działaniach wojennych? Źródło? Niemcy używali pod przymusem Polacy nidy. To jest ta twoja wiedza? Kompromitujesz się coraz bardziej. Po co?
Stawiasz znak równości między truchłami najbardziej zbrodniczego narodu a poległymi w obronie Ojczyzny i rodzin polskimi harcerzami? To była ich dobrowolna decyzja. Kompromitujesz się.
Bogumił
W obu przypadkach byli ochotnicy, w obu przypadkach brano każdego kogo można było przekonać
W obu przypadkach były ofiary na które przyzwolono w imię "wyższych" idei
Było to dobre, czy złe?
Nadal nie odpowiadasz - bo nie potrafisz
Jesteś tchurzem bogumile - nie jesteś w stanie zmierzyć się z odbiciem swojej własnej wizji świata
Zabawne - ale żałosne
Mógłbyś mieć przynajmniej wystarczająco jaj by odpowiedzieć na tak proste pytanie i kontynuować od swego stwierdzenia, ale tego nie robisz
Bogumił
Truchło to truchło
Nie ma honoru czy godności
To zaledwie pusta skorupa tego co było dawniej człowiekiem
Czy truchło dziecka niemieckiego jest mniej warte od truchła dziecka polskiego?
Bogumił
Czy jesteś w stanie przyznać się do swojej własnej bezduszności?
Swojej własnej prymitywnej nienawiści?
Ja potrafię, ale Ty się boisz tych uczuć
Tak bardzo, ale to bardzo się boisz
I na litość nieba - bawi mnie to niezmiernie
Kapelusznik zbrodniarza i agresora jest mnie warte. Niemniej Polacy byli tak szlachetni że chowali q grobach ciała agresorów. Nie palili ich w piecach. Nie masz żadnego argumentu idź spać. Dobranoc.
Bogumił
Hitlerjugend było dobrze działającą maszyną, rodzącą przyszłość SS
Bezlitosną i złą - nie zaprzeczam
Ale skuteczną
Nie twierdzę że byli dobrzy
Twierdzę że śmierć dzieci z hitlerjugend jest równie tragiczna, jak śmierć dzieci z szarych szeregów
Jeśli nie bardziej - jako że zostały przymuszone do walki - jak sam wskazałeś
Pytam raz jeszcze
Czy truchło dziecka niemieckiego jest warte mniej od truchła dziecka polskiego?
Bogumił
HA HA HA!
Po ponad godzinie odpowiadasz na moje pytanie.
Dobrze - w końcu krok naprzód
Mam nadzieję że jutro wyjawisz mi, jak truchło jednego dziecka jest mniej warte od drugiego.
To będzie zabawna dyskusja, nie powiem
Prześpij się i przygotuj dobre argumenty
Kapelusznik nie jest tragiczna bo rodzice tych dzieci sami wybrali sobie zbrodniarza na kanclerza. Polacy nidy nikogo takiego nie wybrali. Jesteś advocato diaboli.
Bogumił
Byłoby miło
Podobno dobrze płaci
Ale nie - czasem lubię po prostu dyskusje filozoficzne - a ty i twoje, jakże idealistyczne spojrzenie na świat bogumile, tak bardzo kontrastujące z moim
Przynosi mi najwięcej satysfakcji, przyjemności i najbardziej rozszerza moje zrozumienie
Ponieważ nie odrzucam twoich idei
Jedynie rzucam im wyzwanie
Kapelusznik tu nie o żadne spojrzenie ani filozofię idzie ale o fakty. Które tu poznałeś i tłumaczę sobie lukami w wiedzy że ich dotychczas nie znałeś.
Bogumił
Znowu plujesz - oj nie ładnie.
Mam braki w wiedzy, ale w tym przypadku.
Co do twojego argumentu - że truchło dziecka niemieckiego jest mniej warte, ponieważ jego rodzice wybrali zbrodniaża
1. Dziecko nie jest odpowiedzialne za decyzję rodziców - rozumiem że obwiniasz dzieci o agresę na polskę, czy może się przejęzyczyłeś?
2. Kiedy Hitler został wybrany - nie był jeszcze zbrodniarzem - chyba że liczysz próbę przejęcia władzy siłą, ale tym samym stawiałbyś Piłsudskiego w tej samej kategorii - niemcy nie mieli maszyny czasu, ani naszej wiedzy, nie mogli przewidzieć że słowa obrócą się w faktyczne czyny, szczególnie kiedy wypowiadał je polityk.
3. Chowanie ciał to logiczna, a nie szlachetna, decyzja - ciała gniją - i przynoszą choroby. W tym przypadku palenie ciał jest nawet bardziej efektywne - "z prochu powstałeś i w proch się obrócisz" - nieprawdaż?
Jak na razie twój argument nie przekonuje.
Ale śmiało - próbuj dalej
Może za którymś razem udowodnisz że nie tylko uczucia są twoją silną stroną, ale i faktyczna wiedza
Kapelusznik jesteś jakiś dziwny... zadajesz idiotyczne pytania. ''Orzełki'' w Powstaniu Warszawskim nie miały po pięć lat jak to bywa w Pastwie Islamskim... Poza tym Niemcy szkolili swoje orły do zabijania, tutaj chodziło tylko o obronę i podawanie kamieni. Dziewczyny takie jak Inka opatrywały rannych.
betti
Nie - pytania są proste:
1 Czy pozwolenie dzieciom walczyć i ginąć jest właściwe?
2 Czy truchło jednego dziecka jest więcej warte od drugiego, tylko z powodu ideologi za którą zginęły?
Nie kwestjonuję ich czynów, odwagi czy poświęcenia. Odrzucam jedynie zbędne emocje i patrzę na wszystko z innej perspektywy. Dobre, czy złe - jest to wtórne. Prawdziwe Pytanie to - czy było to konieczne?
To proste pytania i mam na nie odpowiedzi
Ale nie interesuje mnie moja odpowiedź, a wasza
Zmuszam was do myślenia, analizy.
Rzucam wyzwanie waszym poglądom, celując w oczywiste pęknięcia - sprawdzając czy jesteście na tyle inteligentni by nie pozwolić temu monolitowi pęknąć pod prostymi pytaniami.
Kapelusznik przecież każdy normalny człowiek odpowie Ci, że dzieci nie powinny brać udziału w żadnych wojnach. To dzieci, maja prawo do dzieciństwa.
Jednak są wykorzystywane, te najmłodsze, bo nie wierzę, że piętnastoletnie można do czegoś zmusić, do czegoś na co nie maja ochoty. Oczywiście nie mówię tutaj o okresie wojennym, bo w nim nie obowiązywały żadne zasady. Dzieci szły do krematorium... były wywożone w głąb Niemiec...
Ty teraz w okresie pokoju chcesz odpowiedzi na ekstremalne warunki, jakie panowały... Zapytaj islamistów, czemu dzieci są żywymi tarczami, czemu od zerówki uczą ich obchodzić się z bronią?
betti
Widzisz. Odpowiadasz podobnie jak ja, ale tylko na 1 pytanie.
Co z drugim?
Bogumił odpowiedział na nie twierdząco, co jest... co najmniej ciekawe.
Co do muzumanów - jak zaznaczyłem - jestem przeciwnikiem takich działań, nie ważne kto je wykonuje.
I chętnie bym zapytał, ale z fanatykami trudno się dyskutuje, bogumił jest żywym dowodem, a zelot-muzumanin pewnie były jeszcze gorszy.
Ale dla twojej wiadomości rozmawiałem z kilkoma w Egipcie, zwyczajnymi ludźmi i nie podobały im się działania ich "braci w wierze" bo straszą im klijentów (w biznesie nurkowym pracowali) pokój przynosił im zwyczajnie lepsze warunki życia.
Więc... jaki jest twój punkt?
Wy wychwalacie "bohaterską śmierć", w czasie pokoju, a ja podważam czy miała ona jakąkolwiek wartość, nie licząc moralnej.
Żadko kiedy miała - niestety
Bogaterowie w polsce ginęli na darmo
Kapelusznik fakt, mogliśmy jak Francuzi poddać się bez walki... tylko problem jest taki, że Polacy to nie tchórze... jeżeli za to trzeba nas rozliczać...
Szare Szeregi to harcerze, nie wojownicy szkoleni przez fachowców.
Jeżeli Ty dzisiaj uważasz, że śmieć Powstańców, notabene mających po szesnaście lat wzwyż , to szczenięce wybryki, to o czym z Tobą rozmawiać?
betti
Typowy tekst o francuzach
Nacji która ma najwięcej zwycięstw w historii świata i jest oceniana po tym jak poniosła gigantyczne straty w I wojnie
Polacy też uciekali - w potopie armie poddawały się bez walki, we wrześniu 1939, front pękł i mimo że kilka punktów się trzymało - cały front był w panicznym odwrocie.
I nie nazwałbym tego tchurzostwem
Ci którzy zdołali umknąć śmierci mogą walczyć następnego dnia, to oni, nie bohaterskie truchła, przeprowadzali kontrofensywy i budowali nowe linie obrony.
Nigdzie nie napisałem że był to wybryk
Napisałem że to nie powód do dumy, a rozpaczy - że jako naród pozwoliliśmy że do tego doszło
Czytaj uważnie - i nie oskarżaj mnie o coś czego nie powiedziałem.
Baczyński miał chyba dwadzieścia trzy lata, kiedy zginął w Powstaniu, Inka też coś koło tego, gdy ją zabijali... Nie mieli świadomości co robią, prawda? Bo to były dzieci...
Banda dzieciaków dorwała się do broni i strzelali na oślep, a później rzucali kamieniami... taka historię chcesz pisać? Może jeszcze, że dorośli im kazali, bo sami się bali...
betti
Mówię o dzieciach poniżej 18 roku życia
18-24 to młodzież - zbliżony problem, ale trochę inny
A te też ginęły - "orlęta lwowskie" o których już wspominano to dobry przykład.
Widzę nie bandę dzieciaków która dorwała się do broni, a dzieci którym pozwolono wziąć broń w dłonie i walczyć
Osobiście uznaję to za złe i jestem ciekawy czy w swoim fabatyźmie patrioci są w stanie to zauważyć
Kapelusznik Poniżej czyli ile, szesnaście lat? W tym wieku za zbrodnie ''młody'' jest sądzony jak dorosły, a uważam, że w okresie wojennym, każdy rok liczył się za pięć.
Nie widzę sensu rozmowy z Tobą. Jak ślepy o kolorach prawisz... to szczeniackie raczej.
Anonim03.08.2019
betti Kapelusznik fakt, mogliśmy jak Francuzi poddać się bez walki...
Bzdura powielana przez ludzi, którzy swoją wiedzę historyczną czerpią z memów. Skoro Francuzi jak napisałaś: „poddając się bez walki”, podczas Kampanii francuskiej zadali Niemcom wielokrotnie wyższe straty niż Polacy podczas Kampanii wrześniowej, to jak to świadczy o nas? Co do tchórzostwa to przypominam, że naczelny wódz Polski Rydz-Śmigły uciekł jako pierwszy, ostatecznie niszcząc morale broniących się żołnierzy Polskich i podczas gdy oni ginęli na froncie, on bezpiecznie schowany w willi, malował obrazy. Może jakbyś przeczytała w życiu jakąś książkę, to nie rozpowszechniałabyś bzdur, chociaż zważając na jakość Twoich wpisów, szczerze wątpię.
Marzyciel
Nigdzie nie napisałem że francuzi zadali więcej strat hitlerowcom
A że osiągnęli największą ilość zwycięstw w historii
Historia to dłuższy okres niż II Wojna światowa.
Ach
Bawicie mnie fanatycy
Anonim03.08.2019
Kapelusznik Ale ja napisałem, wystarczy sięgnąć do podsumowania obu kampanii.
Marzyciel nigdy nie stworzyliśmy kolaboracyjnego rządu, nie podpisaliśmy aktu kapitulacji z Niemcami ani z czerwoną Rosją. Francuzi to wszystko zrobili. Francuzi mieli na swoim terytorium stutysięczny korpus posiłkowy brytyjski, który zwiał praktycznie bez walki przed Dunkierkę. Z takimi siłami i wyposażeniem Francuzi mogliby pogonić Niemów. O stanie naszej armii stworzonej po 123 latach niewoli każdy sobie zdawał sprawę. Wojna obronna Polski była przewidziana na kilka dni. Po tym czasie wojnę na zachodzie mieli rozpocząć Francuzi i Anglicy. Poza wypowiedzeniem wojny nie przysłali nam nawet żadnego sprzętu. Kapitulacje Francji i ich dalszą kolaborację z Hitlerem można więc traktować jako hańbę.
betti
W tym przypadku, francuzi, a raczej Alianci zachodni ponieśli tragiczą porażkę
I to będąc w lepszej sytuacji niż II RP
Tu się chyba zgadzamy, ale szczerze nie wiem jak odnosi się to do dzieci ginących na wojnie co było początkiem tej dyskusji
Bogumił W Polsce nie powstał rząd marionetkowy, ponieważ Hitler przewidział dla nas eksterminację, bo jeśli uważasz, że nie znaleźli by się ludzie, którzy stanęli by na czele takiego rządu, to zważ, że kilka lat później, gdy wkroczyli sowieci, takich ludzi było na pęczki.
Co do stanu naszej armii, problemem nie był posiadany sprzęt, ani brak żołnierzy, tylko brak planu działania. Sanacja zajmowała się głównie likwidacją przeciwników politycznych, zamiast dbaniem o bezpieczeństwo Polski, przez co dochodziło do wielu absurdów co w konsekwencji doprowadziło do okupacji naszego terytorium. Gdyby Polska sprzeciwiła się aneksji Czechosłowacji, to Hitler mógłby nas co najwyżej w dupę pocałować.
Marzyciel Aha, czyli sam potwierdzasz, że Hitler przewidział dla nas eksterminację. A istnieją mendy, które kwestionują nasze prawo do obrony i twierdzące, że gdybyśmy się nie bronili, Hitler zostawiłby nas w spokoju.
Sprzęt również, lotnictwo, liczba czołgów, nie braki wiedzy dowódców, my stworzyliśmy okręg przemysłowy, gdzie zaczęto produkować to wszystko. Niemcy i Ruscy wbili nam nóż w plecy, zanim zdążyliśmy się rozwinąć.
betti ta patologia nie dość że próbuje nieudolnie czcić zbrodniarzy to jeszcze odmawia ofiarom prawa do samoobrony. Z tego to się wywodzili różni folksdojcze i podobne mendy, jakich w naszym narodzie niestety zawsze było pełno.
betti
Nadal nie odpowiedziałaś na 2 pytanie
Czy śmierć jednego dziecka jest więcej od drugiego, tylko bo było z innej ideologi?
Bogumił się zgodził i stwierdził że naród agresorów zawsze będzie mniej warty
Co jest dość mało przekonujące.
Jeśli się jeszcze nie domyśliłaś - jestem sceptykiem i poluję na hipokrytów
Jest to moje hobby
Bogumił udowodnił że nim jest już wielokrotnie.
Jestem zwyczajnie ciekawy czy ty też nią jesteś
Dlatego zadaje podchwytliwe pytania
Kapelusznik już wczoraj wiedziałam, że jesteś hipokrytą, nie trzeba się było domyślać nawet... to wynikało z komentarzy...
Odwrócę pytanie, bliższe są Ci dzieci z Niemiec, czy z Polski?
Anonim03.08.2019
Bogumił Po pierwsze, nie widzę powodu, dlaczego nazywasz ludzi mendami z powodu ich ignorancji. Kreujesz się na chrześcijanina, a Twoje słowa świadczą o wyznawaniu zasad przeciwnych do nauk Jezusa, bo czy to nie Jezus powiedział "Przebacz im Ojcze, bo nie wiedzą, co czynią"?
Wracając do meritum, to same powody, dzięki którym Hitler doszedł do władzy, jasno wskazują, że mieliśmy nie tylko prawo, ale i obowiązek sprzeciwienia się brunatnej zarazie, jaką jest faszyzm. Trudno powiedzieć jaki los czekałby nas, gdybyśmy schowali głowę w piasek, z pewnością zaś można stwierdzić, że historia oceniłaby nas surowo.
Co do uzbrojenia, to mieliśmy bron przeciwpancerną (karabin UR.), której schemat działania przypominał pociski znane z dzisiejszych pól walki, pod tym względem znacznie wyprzedziliśmy swoje czasy. Nikt nie wmówi mi, że nie mieliśmy dość betonu, by skonstruować "jeże żelbetowe", co w połączeniu ze skutecznością karabinów UR., sprawiłoby, że niemieckie czołgi padałyby jak muchy. Niestety ludzie, którzy publicznie podnosili głos, że brak nam doktryny obrony przeciwpancernej i brak planów na wypadek sowieckiej agresji, byli zamykani do więzień, z powodu "Obrazy majestatu Armii Polskiej". Niestety przyszłość pokazała, że zadufani w sobie przywódcy ówczesnej Polski, bezpośrednio odpowiadają za naszą klęskę podczas Kampanii wrześniowej. Dodając do tego indolencje, dzięki której Niemcy anektowali Czechosłowację, co skutkowało poszerzeniem południowej granicy o kilkaset kilometrów i wymusiło rozciągnięcie linii naszych wojsk, plus braki w zaopatrzeniu (już trzeciego dnia nasze samoloty nie miały paliwa), jasno wskazuje, że odpowiedzialność za porażkę, spoczywa na dowódcach.
betti
O ciekawe - gdzie objawia się moja hiporyzja? Twierdzisz że nim jestem więc musisz mieć twardy dowód, prawda?
Co do pytania - nie widzę między nimi różnicy. Dzieci są wspaniałe! Zbyt małe by zauważyć wszystkie bariery jakie ludzie sztucznie stawiają między sobą.
Marzyciel
Jeszcze raz - chylę czoła przed wiedzą i zimną kalkulacją
Ha...
Betonowe jeże...?
Faktycznie - okazałyby się bardzo skuteczne, ale czy mielibyśmy fundusze i ludzi by je zbudować?
Tu osobne badania
betti
Idea wyższości rasy zaczęła się potężnie rozprzestrzeniać po 1933, a do 1939 nie zdobyła dominacji
Więc w najlepszym przypadku mówisz i dzieciach mających 12 lat w 1945
I czy rodzice polscy nie uczyli swoich dzieci od kołyski o "narodzie wybranym" i "chrystusie europy" który cierpi za grzechy reszty
Kapelusznik Piachu i cementu mieliśmy dostatek, do tego świetnie rozwiniętą infrastrukturę kolejową, umożliwiająca transport.Nie mieliśmy za to mądrych głów, które potrafiłyby wykorzystać nasz potencjał. Niestety, dziś 80 lat później, jesteśmy w dokładnie takiej samej sytuacji, jak przed drugą wojną.Gdyby ruscy zdecydowali się na ofensywę, byliby nad Wisłą w 24 godziny i żadni sojusznicy, by nam nie pomogli. To smutne, że jedyne czego uczy nas historia, to tego, że historia niczego nas nie uczy.
Pouczanie na temat mojej wiary to łaskawie sobie daruj, bo nie masz kompetencji ani wiedzy na ten temat.
A wracając do meritum, nie rozmawiamy w tym wątku na temat przyczyn klęski we wrześniu, która była faktem. Załóż oddzielny temat, bo pierwotnym tematem było powstanie styczniowe.
A co do konferencji monachijskiej 1938 my w niej nie braliśmy udziału, więc aneksja Czechosłowacji, zapadła poza nami. Twoje zarzuty mają tyle samo sensu, jakbyś winił Polaków za utratę przez Ukrainę Krymu i Donbasu, że niedostatecznie protestowaliśmy.
Marzyciel
Ocho!
Mam takie same przemyślenia
Miło że organizują więcej piechoty, ale ciała piechurów buldożery z łatwością mogą usunąć z trasy czołgów
Anonim03.08.2019
Bogumił Mam pełne prawo protestować w obronie wartości takich jak szacunek, tak jak mam pełne prawo sprzeciwiać się mowie nienawiści. A Ty jako osoba twierdząca, że Jezus nawoływał do nienawiści, nie masz żadnego prawa mienić się chrześcijaninem. W ten sposób obrażasz porządnych ludzi, dla których nauki Jezusa są wyznacznikiem zasad moralnych.
Zajęcie Krymu i Donbasu, nie różni się niczym od aneksji Czechosłowacji, i protestowaliśmy, ale nasza dzisiejsza pozycja nie pozwala na skuteczne blokowanie zbrodniczych działań rosyjskich.
Ale w jednym masz rację, rozmowa z Tobą nie ma najmniejszego sensu.
EOT
Kapelusznik dzieci tak, różnica tylko z jakiego gniazda wyfrunęły... jeżeli ktoś dziecko wychowuje na mordercę, to aniołem wiadomo, że nie będzie. A Niemcy tak wychowywali, chcieli stworzyć idealnych zabójców.
Tak masz prawo walczyć o szacunek dla morderców. Tylko tym samym wystawiasz sobie świadectwo i się tego szacunku pozbawiasz. Chyba, że wśród podobnych sobie go tylko możesz mieć. Rozumiem, że patologiczny łobuz bardzo szanuje drugiego patologicznego łobuza. Tak możesz walczyć o szacunek. Powodzenia.
betti
"Idealnych zabójców"
Możliwe że w hitlerjugend, ale mam wątpliwości co domów prywatnych
Podobnie dzieci polskie były wychowywane na idealne mięso armatnie, z pieśnią na ustach szturmując karabiny maszynowe
Nie wiem co gorsze
betti rozmowa z patologicznymi osobnikami nie ma sensu, już to powiedziałem wcześniej. W dodatku kompletna tępota umysłowa, kompletny brak wiedzy historycznej, zero empatii, hipokryzja.
betti
Skąd wiedziałaś że się śmieje?
Nadal nic nie udowodniłaś - nawet mojej hipokryzji - którą twierdzisz że posiadam
Krzycz jeśli masz siłę w płucach
Może któryś z bogów cię usłyszy
Ha!
Bogumił
Wygrałem
I wygrywać nadal będę, bo w momencie kiedy straciłeś nad sobą kontrolę
Wygrałem
Na szczęście nie jesteś w dtanie kontrolować swoich emocji
PS.
Gimnazjum?
Czyżbyś zapomniał że go w polsce już nie ma? A może to... "braki w wiedzy"?
Może dla ciebie otworzą, twój porażający brak jakiejkolwiek wiedzy sprawi, że specjalnie dla ciebie cofną reformę. Trzeba przecież gdzieś cię oświecić, a szkoda byłoby dzieci, gdybyś jako przerośnięty siedział z nimi w jednej ławce. Wpisujesz pytania na poziomie gimbusa, argumentujesz na poziomie gimbusa, wiec do gimnazjum powinieneś wrócić, bo tam chyba o tym uczyli. Życzę owocnego zdobywania wiedzy, żebyś się już więcej nie kompromitował.
betti
Błędów?
Ho...
Czekam na twoje argumenty wskazujący moje błędy.
Uwielbiam się rozwijać i doskonalić!
Zaskocz mnie, najdroższa.
Nie mogę się doczekać tej listy
Postaraj się jednak udowadniać moje błędy cytatami, a nie własnym odbiorem moich słów.
Kapelusznik udowodnienie nieukowi nieuctwa i ignoranctwa jest dość trudne o ile nie niemożliwe. Pozostaje tylko informowanie Ciebie o tym, a co z tym zrobisz, to już nie moja broszka.
Kapelusznik Kapelusznik 3 godz. temu
betti
Typowy tekst o francuzach
Nacji która ma najwięcej zwycięstw w historii świata i jest oceniana po tym jak poniosła gigantyczne straty w I wojnie
Polacy też uciekali - w potopie armie poddawały się bez walki, we wrześniu 1939, front pękł i mimo że kilka punktów się trzymało - cały front był w panicznym odwrocie.
I nie nazwałbym tego tchurzostwem
Ci którzy zdołali umknąć śmierci mogą walczyć następnego dnia, to oni, nie bohaterskie truchła, przeprowadzali kontrofensywy i budowali nowe linie obrony.
Nigdzie nie napisałem że był to wybryk
Napisałem że to nie powód do dumy, a rozpaczy - że jako naród pozwoliliśmy że do tego doszło
Czytaj uważnie - i nie oskarżaj mnie o coś czego nie powiedziałem.
tchórzostwem - takich kwiatków jest więcej naprawdę mam wszystkie zrywać?
Kapelusznik dzisiaj o 0:40
Bogumił
Dlatego że polacy jako naród słaby machają szabelką na czołgi wszyscy robią z nas sobie jaja.
Polska i Polacy nie mogą być silni w głupocie i romantyźmie
Niech świat sobie krzyczy - przeżyliśmy hitlerowców - co zrobi nam parę splunięć
W ciszy urośniemy w siłę i zwyczajnie powiemy NIE - z taką siłą - że większość głosów zamilknie
Albo możemy machać szabelką jak Ty, mój drogi bogumile
Ale jak wiesz - szabelka na lufie czołgu się złamie
Kościoła Nienawidzę - tak
Polaków nie nienawidzę - wstydzę się i rozpaczam nad ich głupotą oraz brakiem pochamowania
Są jak duże dzieci - nie potrafiące dorosnąć
betti
Cóż
Piszę część z telefonu więc są błędy ortograficzne, takiego typu - nie mam zamiaru zaprzeczać
Ale nie dostrzegam błędów logicznych
Moja wina że nie wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie - przepraszam
Wskaż mi moje błędy logiczne
Kapelusznik ortografia leży i kwiczy... panie Literacie. Tu cały czas przednia logika. Jak odpowiadam na jedno, to przechodzisz atakując z innej mańki, a najlepsze jest to, kiedy po iluś tam komentarzach cofasz się i twierdzisz, że jeszcze nie odpowiedziałam. Zabawa w chowanego, ale bez głowy. Wystarczy już może tej żenady...
Miłego dnia.
Kapelusznik ja ci to udowodniłem, twoją ignorancję, brak wiedzy i elementarnej empatii wobec ofiar. Tylko ty nie potrafisz tego zrozumieć. Ja ci lobotomii nie zrobię, wybacz.
betti nie wymagaj od historycznego ignoranta znajomości ortografii. Zaleciłem cofnięcie do gimnazjum, ale ponieważ gimnazjów już nie ma, trzeba będzie jakieś wieczorowe kursy historii i ortografii zafundować naszemu biednemu Kapelusznikowi.
betti
Opowiedziałaś na 1 pytanie
A Bogumił na 2
I tak - nadal czekam na odpowiedzi
Ja się nie czepiam ortografi - od zawsze miałem z nią problemy, to moja wada, ale jest wystarczająco narzędzi by zniwelować
Co do ataków, to spójrz na odpowiedzi bogumiła i porównaj z moimi
betti
Odpowiedziałaś że nie zgadzasz się z używaniem dzieci w walce
Ale nie odpowiedziałaś czy truchło jednego dziecka jest więcej warte od drugiego, tylko i wyłącznie bo dorastało w innej ideologi
Podałaś kilka odpowiedzi naprowadzający na prawdopodobną odpowiedź
Ale nie odpowiedziałaś
Kapelusznik jeszcze jednego ci nie wytłumaczyłem, w ramach ideologii to mordów w dokonywali i ginęli Niemcy. Polacy bronili swojej wolności przed agresorem, nie walczyli w imię żadnej ideologii. Trudno ci to przyjąć do zrozumieć?
wracaj gdzie chcesz, nawet do podstawówki, albo do liceum, byleś opanował podstawową wiedzę na temat II wojny światowej, zbrodniczej ideologii niemieckiej, wartości bronionych przez Polaków.
betti
Czekam na moment kiedy zaczniesz rozmowę w jakimś logicznym punkcie, ale chyba wszyscy możemy się zgodzić że ta dyskusja trwa za długo. Ewidentnie ja stoję na swoim, a w swoim
więc - proponuję przerwę
A przynajmniej na razie odpuszczam sobie rozmowę, która po tylu godzinach przestała przynosić mi odpowiednią ilość radości i satysfakcji, obserwując miotającego się bezmyślnie bogumiła
Ty przynajmniej byłaś w miarę uprzejma i miałaś inteligentniejsze riposty niż drugi rozmówca.
Aktualnie pisze tekst wa dedykowany, tam będziemy mogli kontynuować, jeśli oczywiście będziesz miała ochotę.
I jeszcze jedno. Przy takim lajtowym tekście, Nefer oskarża mnie o obrazę i szarganie pamięci powstańców. To budzi nadzieję, że są jeszcze ludzie, którzy tę pamięć kultywują.
Kapelusznik, skoro ty zamierzasz czcić truchła patologicznych ludobójców, to możesz sobie je zmumifikować i powiesić nad lustrem, o ile nie złamiesz jakichś przepisów sanitarnych to nikt ci tego nie zabroni. Ale to polskim orlętom stawiane są pomniki, upamiętnia się ich w literaturze, nazewnictwie ulic, placów. Hitlerowskim zbrodniarzom nikt nie buduje mauzoleów, ani nie pisze epitafiów. W tym sensie są niewiele warci, bo wspomnienie ich czynów wywołuje obrzydzenie. Czy ty sobie nie umiesz odpowiedzieć na najprostsze pytania, tylko musisz idiotyczne problemy poruszać na opowi?
Gdzie powiedziałem o czczeniu ciał?
Jestem ateistą - zapomniałeś - ciało jest dla mnie niczym buty
Noszę je do póki się nie zniszczą
Chodziło mi o zrozumienie tragedii obu przypadków nie cześć i chwałę, którą ty uwielbiasz, a ja nią gardzę
Tragedia mordercy, ludobójcy, agresora? O czym ty gadasz? Co masz w tej swojej głowie? Próba zbudowania takiej narracji była w muzeum II wojny światowej w Gdańsku, równoważenia cierpień ofiar bombardowanych miast. Tym sposobem myślenia wpisujesz się w narracje morderców i zapisujesz się do grona pogrobowców ich czcicieli. Co mnie obchodzi ludność Drezna. To była zapłata za to, co zrobili, za rzeczy straszne, niespotykane w historii. Dla mnie ważny jest los ludności zbombardowanego niewinnie i bez powodu militarnego Wielunia. Bomby z premedytacją zrzucano tam nawet na szpital.
A słyszałeś o jedynym na świecie obozie dla dzieci w Łodzi? A słyszałeś co wyprawiano z dziećmi na Zamojszczyźnie? Ty masz jakąś wiedzę historyczną? Gdybyś miał to byś tutaj nie mącił, gdybyś miał choć minimum wiedzy i empatii to byś poszedł i zapalił świeczkę Polakom pomordowanym tylko za to, że byli Polakami. Milionom ofiar niemieckich zbrodniarzy, kobietom, dzieciom, mężczyznom.
Na szczęście tę patologię z muzeum w Gdańsku pogoniono na zieloną trawkę i teraz się bezsilnie wściekają, że nie mogą uprawiać swojej patologicznej narracji.
Bogumił
Miło że w końcu przyznajesz się do swojej prymutywnej nienawiści
Dziękuję
Potrzebowałem tylko tego elementu by dokończyć tworzenie twojego obeazu
Ah...
Bogumile - krzyżowcu nienawiści
Obyś odnalazł miłość swego boga
Czcij truchła patologicznych morderców, rozkładaj po mieszkaniu, kochaj ja ci tego nie bronię, ale generalnie to zalecam leczenie, bo jesteś jednym z nich. Doskonale byś się sprawdził na wieżyczce wartowniczej, z pejczem w dłoni, albo wpychając ofiary do komór gazowych i krematoriów. Bo Twój system antywartości jest tak samo patologiczny, jak myśli, które tu zaprezentowałeś.
Szacunek za poruszenie (w prawdzie zdawkowe) ciekawego tematu. Jednak razi mnie porównanie czerwonych do PIS, a tym bardziej białych do PO. To pseudohistoryczne szukacie na siłę analogii do obecnych czasów. Nie wiem też czemu ciebie dziwi udział białych powstaniu; należy tutaj dodać, że zwolennikiem białych był przypuszczalnie przywódca powstanie Romuald Traugutt. Biali nie popierali zaborów, lecz byli przeciwni powstaniu, gdyż nie wierzyli w zwycięstwo, po za tym bali się, iż powstanie przejmie żywioł rewolucyjny. Jak świat światem, zawsze przeciwnicy zrywów ostatecznie brali w nich udział. Najlepszy przykład to Alexander Hamilton, który był przecinkiem rewolucji Amerykańskiej (jak i każdej innej).
Przedstawiłem to, bo biali okazali się wielkimi patriotami, i trafili na swych pozycjach do końca, mimo wyroków śmierci, utraty majątków, Sybiru. Fakt porównanie bezsensowne, bo dzisiejsi POpaprańcy wbiliby powstaniu nóż w plecy. Analogia trochę od czapy.
Bogumił Dokładnie. A tak przy okazji, nie wiem czy zwróciłeś uwagę, że w moim artykule o Powstaniu Warszawskim przypomniałem cykat Traugutta: Nie wiem, czy jest sens, wiem że jest mus". Pasuje do obydwu powstań.
Marek Adam Grabowski znam takie postawy osób, które wzięły udział, zostały nawet przywódcami zupełnie nie wierząc w sens tych powstań. Choćby Józef Kalinowski, późniejszy brat Rafał, przeor karmelitów bosych w Czernej koło Krakowa.
Komentarze (191)
Uwagi co do PO przesadzone
Co do białych - zapomniałeś że w złości czerwoni część wieszali i grozili.
Oprócz tego zaskakująco dobry tekst
Miło że nie wgłębiałeś się zbytnio w politykę
5
Pozdrawiam
Kapelusznik
Nie mylę
Porównuję
Jak najbardziej rozróżniam organizacje
Ale wskazuję że logika za używaniem dzieci była taka sama
Sam coś napiszę w związku z używaniem "dzieci żołnierzy"
Jestem ciekawy jaka będzie twoja odpowiedź - skoro jako osoba "moralna" (HA HA!) popierasz wizję dzieci walczących na wojnie
ahhh...
Bogumile, bogumile
mój kochany hipokryto
Jakże opowi jest zabawniejsze z twoją osobą u boku!
Czy dzieci niemieckie również nie zgłaszały się do walki na ochotników?
Nie mam pojęcia o kim mówisz - bo to tylko prawdziwy idiota używałby własnych dzieci jako tarcz
Przepraszać? Kogo? Ciebie? Czy martwe dzieci które zginęły za straconą sprawę bo uwierzyły w kłamstwa i piękne wizje dorosłych?
Ty przeproś za swoją hipokryzję, to wtedy możemy rozmawiać.
Ale tego nie zrobisz - bo przecież wiemy że nie wierzysz że jesteś hipokrytą
Ale tak jak twoja wiara nie sprawia że Bóg istnieje, podobnie twoja nie-wiara, nie sprawia że nie jesteś hipokrytą
Byłem we lwowie
złożyłem hołd nad grobami 12, 14, 16 latków
mając lat 17
Rozpaczając że pozwolono im zginąć w tak młodym wieku
http://www.opowi.pl/marie-antoinette-lix-le-galop-de-lange-a50663/
Ty w ogóle nie masz pojęcia o tamtych czasach. Jak czytam historię ówczesnych nastolatek i nastolatków, to już w wieku kilkunastu lat byli osobami tak mądrymi, i kochającymi ojczyznę, że dzisiejsza młodzież nie dorasta im do pięt.
Raz jeszcze o coś mnie oskarżasz
Nie mając zielonego pojęcia czy masz rację
To dla ciebie dość typowe
Boi się i mnie obrażasz
Przypomnieć ci jak się ośmieszyłeś ostatnim razem?
Tak - dziewczyny szły do armii przebrane za mężczyzn - bo chciały walczyć
I jak skończyły?
Z bagnetem w gardle i kutasem wroga między nogami
"HONOR I CHWAŁA" co?
Mów sobie co chcesz - wychwalaj głupotę oraz romantyzm dzieci, które nie rozumiejąc że kula odbierze im życie, ruszyły w bój
Nie chodziło mi nigdy o ideologię w której dorastali
Zresztą nie wiem czy katolicki fanatyzm jest "szlachetny" a rzucanie koktajli mołotowa "humanitarne" ale niech będzie
Chodziło mi o sam fakt użycia, a nawet przyzwolenia na wzięcie udziału dzieci w działaniach wojennych
I tym samym doprowadzeniu, niebezpośrednio, do ich śmierci
Twój kościół uczy o wartości życia dziecka
Chcesz powiedzieć że życie jednego oszukanego dziecka jest więcej warte od innego życia oszukanego dziecka - tylko dla tego że jedno przyrzekało zginąć za pamięć Marszałka i chwałę Orła Białego, a drugie za Furrera i Stalowego Orła ze swastyką
Kilka z nich przeżyło, kilka zginęło bohaterską śmiercią
Ile zostało zgwałconych przez wrogów
a co gorsza - przez sojuszników
Czy może jeszcze mi powiesz że mężczyźni pod wielkim stresem nie są gotowi dokonać parszywych czynów?
Czytałem kilka z nich
Imponujące kobiety
Ale nic ponad to
Pamiętaj że sowieci też mieli imponujące kobiety - 508 Regiment bombowców nocnych, snajperki, żołnierki, zwiadowczynie itd.
A historie się powtarzają
Bagnet, rechot i gwałt
Witamy w realnym świecie
Wojna to nie romantyczne bajki i legendy
To krew, płacz, połamane kości i niestety dość często - sperma
Ale widać że uwielbiasz idealistyczny obraz wojny
Gdzie trup nie srają, a ulice nie ociekają krwią i kałem
Róże czujesz, zamiast zapachu śmierć
S Ł O D K O
Mam nadzieję że nie wierzysz w to "pięćset ran po bagnetach"?
To tak jawna bohaterska propaganda że bardziej się nie da
Nie wiem czy tyle ran na jakimkolwiek ciele nie zamieniło by go w cholerne mielone
A i jeszcze jedno
"żadna z polskich kobiet biorących udział w powstaniu styczniowym nie została schwytana ani zgwałcona"
Poprawka:
"żadna o której wiemy"
Bo pamiętaj - opowieści o zgwałconych kobietach kiepsko się sprzedają w poniesionej romantyzmem ludności
Zginąć w obronie godności zamiast gwałtu? Tak - dobra decyzja
Uciec było by jeszcze lepszą
Nie wiem o co ci chodzi z fotelem
Czyżby kobiety biorące udział w powstaniu miały takie wyposażenie?
Czy może rzucasz jakimiś tekstami by we mnie uderzyć i robisz to bardzo nieumiejętnie?
Albo wzbudzają przerażenie
Śmierć lepiej się sprzedaje
Bohaterska śmieć brzmi lepiej i wygląda lepiej na obrazie - niż gwałt i śmierć w hańbie - albo gorzej - gwałt i życie w hańbie, pozbawiona siły i honoru
Ludzie chcieli widzieć umierającą dumnie Polskę
Nie gwałcone przez Rosjan truchło, tego co było niegdyś Polską
Więc tak - śmierć lepiej się sprzedaje niż gwałt - i chyba z tym opisem możesz się zgodzić
Dlatego że polacy jako naród słaby machają szabelką na czołgi wszyscy robią z nas sobie jaja.
Polska i Polacy nie mogą być silni w głupocie i romantyźmie
Niech świat sobie krzyczy - przeżyliśmy hitlerowców - co zrobi nam parę splunięć
W ciszy urośniemy w siłę i zwyczajnie powiemy NIE - z taką siłą - że większość głosów zamilknie
Albo możemy machać szabelką jak Ty, mój drogi bogumile
Ale jak wiesz - szabelka na lufie czołgu się złamie
Kościoła Nienawidzę - tak
Polaków nie nienawidzę - wstydzę się i rozpaczam nad ich głupotą oraz brakiem pochamowania
Są jak duże dzieci - nie potrafiące dorosnąć
Teraz to dzięki tobie czuje rozbawienie
Może ty uciekniesz do królestwa bożego skoro czujesz nienawiść do ateistów co?
A o Ateistach już się pamięta mój drogi
To oni zbudowali i budują nowoczesny świat
A o bohaterach się pamięta bajki i legendy
Opowieści dla dzieci
W Polsce - nie
Ale polska nie prowadzi świata nowoczesnego czyż nie?
Siedzimy raczej na tylnym siedzeniu
A kto prowadzi świat do przodu?
Naukowcy - fizycy, astrologowie, chemicy
A kim są oni?
Ateistami!
Jest ich mało
Ale tak jak w pociągu
Mała lokomotywa ciągnie dziesiątki wagonów wypełnionych mniej lub bardziej przydatnymi materiałami
:)
Jestem anty-teistą - nienawidzenie religii jest jakby w mojej naturze
I nie zszedłem z gałęzi dzięki kościołowi - było to dzięki ewolucji
Kultura Przeworska - pewna podpowiedź - poczytaj - może... HA! Zostaniesz oświecony?
Raczej nie, ale hej
Czyż całe twoje życie nie jest oparte na wierze?
Od czasu do czasu nawet mi się przyda odrobina tej trucizny
Czyżby?
A największe umysły dzisiejszego świata gdzie siedzą?
Bo chyba nie w Watykanie czy Mekce
Czyżby?
Ciekawe
Powiedz to Azji
Zgadza się
Ale przynosi trochę rozrywki
Podaj nazwiska
Sprawdź też ilu nie wierzy
I sam oceń
Prawda jest taka, ze biali - ''błękitni'' raczej - uważali się za nadludzi, inną - lepszą rasę, bratać się z motłochem, to był dla nich ból. Poczucie estetyki przeszkadzało im przyłączyć się, chociaż marzyła im się wolność. Musieli dojrzeć do tej decyzji.
Liczyłam, że ktoś zaprzeczy, a tu nic...
Czy ktoś ich uczył, czy ktoś o nich dbał?
CO?
Powstanie listopadowe do otwarta wojna armii - są generałowie, strategie, kontrolowane przez polaków miasta - i tam mieliśmy jakąś szansę na zwycięstwo
Styczniowe to... banda chłopów i szlachciców walczy o przetrwanie próbując prowadzić walkę partyzancką z wielokrotnie liczniejszym wrogiem
Chłopi to nie Polacy
CZEKAJ!
już wyjaśniam
Od średniowiecza "polakami" czy może lepiej, obywatelami państwa nie byli chłopi
Była to szlachta i mieszczanie - chłopi byli ludnością która jedynie mówiła w danym języku i się ją wykorzystywało
W Rosji handlowano całymi wioskami - prawdziwy handel żywym towarem
Po uwłaszczeniu chłopi nie mieli powodu by walczyć - wielkie idee ich nie obchodziły - a ich rodziny i majątek
Musiało minąć prawie stulecie zanim obudziły się idee patriotyczne na wsi
problem w tym że dość szybko po nim - pojawiły się idee socjalistyczne i komunistyczne
...
ciągu dalszego się chyba domyślasz
A teraz żegnam Was panowie i idę spać, bo późno... a znając Was będziecie walczyć - długo.
Powstanie listopadowe było oparte na armii - też tej która służyła pod carem, ale go zdradziła i weszła pod służbę powstańców
I pamiętaj że listopadowe do 30, a styczniowe to 63
I listopadowym też marchewkę chłopom obiecano, kościuszko też obiecał - ale do styczniowego - nikt nie dał
To ty chyba musisz trochę poczytać
Bawi mnie te twoje przywiązanie do legendy polskiej i tych wszystkich ideałów
Oh Bogumile
Ileż radości wznosisz do mojego życia!
Częściowo
Ale przyznaj - aż sam się prosi z tymi romantycznymi tekstami.
Próbowałem być miły
Nawet 5 wstawiłem - bo wyjątkowo a-polityczny, ten polityczny tekst
Ale widać moja dobroć nie została zauważona
AH!
Jakaż rozpacz rozrywa me serce!
AH! OJ!
Kapelusznik jesteś podstępny, nie znałam Ciebie od tej strony... ale tez dobrej nocy Ci życzę.
OH!
Raz jeszcze obraża i oskarża!
AH!
BOGUMILE MOCNIEJ!
XD
Dzięki tobie zostanę masochistą - tyle to cierpienie jakie mi zadajesz daje mi przyjemnosci!
Podstępny?
Może...
Preferuje: "Szczery do bólu"
i dobrej nocy
:)
Ah! Bogumile
Na razie tylko ty mnie przezywasz
I podaję wyjaśnienia moich argumentów - ale opartych na logice
nie uczuciach i Twojej moralności
I to wystarcza by zburzyć twoją równowagę
Bawi mnie te twoje przekonania
I jak łatwym jesteś celem w dyskusji - kiedy przedstawiasz się jako ktoś "silny"
Jeśli moja wiedza jest zerowa
Oznacza że twoja jest...
jezu byłą taka piosenka...
a tak!
"Mniej niż zeroo!"
Tylko głupiec mówi że ktoś nie ma żadnej wiedzy
Nigdy o brak wiedzy cię nie oskarżyłem - a o "braki" w twojej wiedzy
A że sam lubisz chwytać za słówka - znacząca różnica
I nadal nie odpowiedziałeś na moje główne pytanie
Czy z moralnego punktu widzenia
Wysłanie dzieci do walki jest właściwe?
Bo dużo mówisz - nie odpowiadając na tematy dyskusji
W tym przypadku są dwie logiczne odpowiedzi: Tak i Nie
Na razie poszedłeś cipowatą odpowiedzią - "zależy od tego kto umiera i kto jest zabijany"
Ale nie o to pytałem.
Więc zapytam raz jeszcze - o Bogumile - studnio wszelkiej wiedzy - odpowiedz na to proste pytanie.
Skoro jesteś niejako mądrzejszy o de mnie - i nie zadajesz pytań - pojąwszy wszelką wiedzę - jak Salomon.
Ale najbardziej bawi mnie to - że on naprawdę wierzy w to co pisze!
Ah!
Gdyby wiara faktycznie mogła przenosić góry, człowiek ten byłby cesarzem świata!
Dzięki wszystkim gwiazdom na niebie - że tak ten świat nie działa
Owszem barbarzyńcy ruscy gwałcili ludność cywilną, ale o to miej pretensje do zbirów rosyjskich, a nie do Polaków.
Organizacja Hitlerjugend, to była masowa organizacja grupująca około 90 procent niemieckiej młodzieży, przygotowująca tę młodzież do brutalnego podboju Europy, ucząca nienawiści do innych narodów, brutalności, sadyzmu, okrucieństwa.
Harcerstwo polskie opierające swoje idee na ideach Roberta Badan Powella, organizacja dobrowolna, a nie przymusowa jak w Niemczech, ucząca swoich wychowanków szlachetności, dobra, piękna, miłości do ludzi, Ojczyzny, Boga.
I pan pseudo historyk nie mający o tym zielonego pojęcia zrównuje te dwie organizacje nie mające ze sobą nic wspólnego.
I jeszcze panie pseudo historyków. Przed wojną Hitler usiłował włączyć polskie harcerstwo działające w Niemczech do Hitlerjugend, jako przybudówkę mniejszości. Władze trzykrotnie odmówiły tym trzem propozycją nie odrzucenia od wodza trzeciej Rzeszy. Ponosząc za to konsekwencje.
I ty śmiesz spotwarzać polską organizację ze szlachetnymi ideami, która pokazała środkowy palec samemu Hitlerowi z jakimś zbrodniczym Hitlerjugend.
Jakim Ty musisz być osobą?
.
Odpisujesz teraz samemu sobie?
Taki jesteś samotny?
Raz jeszcze
Nie chodziło mi o hitlerjugend czy szare szeregi
A sam fakt używania dzieci w działaniach wojennych
Uważam to za złe i niemoralne - choć dość skuteczne pod względem taktycznym
Czekam na odpowiedź od kilku godzin
Czy używanie dzieci w działaniach wojennych jest dobre, czy złe?
I nie ma argumentu że z innej ideologi.
Dziecko to dziecko i dorośli odpowiadają czy idzie w bój - nie na odwrót
Poczekam Bogumile
Aż w swojej - podobno - większej wiedzy niż moja - w końcu odpowiesz na to pytanie
Postawiłem martwe dzieci obok martwych dzieci, które zginęły w tym samym konflikcie
Nadal pytam
Czy było to właściwe?
W obu przypadkach byli ochotnicy, w obu przypadkach brano każdego kogo można było przekonać
W obu przypadkach były ofiary na które przyzwolono w imię "wyższych" idei
Było to dobre, czy złe?
Nadal nie odpowiadasz - bo nie potrafisz
Jesteś tchurzem bogumile - nie jesteś w stanie zmierzyć się z odbiciem swojej własnej wizji świata
Zabawne - ale żałosne
Mógłbyś mieć przynajmniej wystarczająco jaj by odpowiedzieć na tak proste pytanie i kontynuować od swego stwierdzenia, ale tego nie robisz
Truchło to truchło
Nie ma honoru czy godności
To zaledwie pusta skorupa tego co było dawniej człowiekiem
Czy truchło dziecka niemieckiego jest mniej warte od truchła dziecka polskiego?
Czy jesteś w stanie przyznać się do swojej własnej bezduszności?
Swojej własnej prymitywnej nienawiści?
Ja potrafię, ale Ty się boisz tych uczuć
Tak bardzo, ale to bardzo się boisz
I na litość nieba - bawi mnie to niezmiernie
Hitlerjugend było dobrze działającą maszyną, rodzącą przyszłość SS
Bezlitosną i złą - nie zaprzeczam
Ale skuteczną
Nie twierdzę że byli dobrzy
Twierdzę że śmierć dzieci z hitlerjugend jest równie tragiczna, jak śmierć dzieci z szarych szeregów
Jeśli nie bardziej - jako że zostały przymuszone do walki - jak sam wskazałeś
Pytam raz jeszcze
Czy truchło dziecka niemieckiego jest warte mniej od truchła dziecka polskiego?
HA HA HA!
Po ponad godzinie odpowiadasz na moje pytanie.
Dobrze - w końcu krok naprzód
Mam nadzieję że jutro wyjawisz mi, jak truchło jednego dziecka jest mniej warte od drugiego.
To będzie zabawna dyskusja, nie powiem
Prześpij się i przygotuj dobre argumenty
Byłoby miło
Podobno dobrze płaci
Ale nie - czasem lubię po prostu dyskusje filozoficzne - a ty i twoje, jakże idealistyczne spojrzenie na świat bogumile, tak bardzo kontrastujące z moim
Przynosi mi najwięcej satysfakcji, przyjemności i najbardziej rozszerza moje zrozumienie
Ponieważ nie odrzucam twoich idei
Jedynie rzucam im wyzwanie
Znowu plujesz - oj nie ładnie.
Mam braki w wiedzy, ale w tym przypadku.
Co do twojego argumentu - że truchło dziecka niemieckiego jest mniej warte, ponieważ jego rodzice wybrali zbrodniaża
1. Dziecko nie jest odpowiedzialne za decyzję rodziców - rozumiem że obwiniasz dzieci o agresę na polskę, czy może się przejęzyczyłeś?
2. Kiedy Hitler został wybrany - nie był jeszcze zbrodniarzem - chyba że liczysz próbę przejęcia władzy siłą, ale tym samym stawiałbyś Piłsudskiego w tej samej kategorii - niemcy nie mieli maszyny czasu, ani naszej wiedzy, nie mogli przewidzieć że słowa obrócą się w faktyczne czyny, szczególnie kiedy wypowiadał je polityk.
3. Chowanie ciał to logiczna, a nie szlachetna, decyzja - ciała gniją - i przynoszą choroby. W tym przypadku palenie ciał jest nawet bardziej efektywne - "z prochu powstałeś i w proch się obrócisz" - nieprawdaż?
Jak na razie twój argument nie przekonuje.
Ale śmiało - próbuj dalej
Może za którymś razem udowodnisz że nie tylko uczucia są twoją silną stroną, ale i faktyczna wiedza
Jak na nie odpowiesz
Nie odpowiedziałeś na moje 2 pytanie
Czy przyzwolenie dzieciom walczyć i ginąć jest właściwe?
O czym Ty w ogóle radośnie świergotasz?
Nie - pytania są proste:
1 Czy pozwolenie dzieciom walczyć i ginąć jest właściwe?
2 Czy truchło jednego dziecka jest więcej warte od drugiego, tylko z powodu ideologi za którą zginęły?
Nie kwestjonuję ich czynów, odwagi czy poświęcenia. Odrzucam jedynie zbędne emocje i patrzę na wszystko z innej perspektywy. Dobre, czy złe - jest to wtórne. Prawdziwe Pytanie to - czy było to konieczne?
To proste pytania i mam na nie odpowiedzi
Ale nie interesuje mnie moja odpowiedź, a wasza
Zmuszam was do myślenia, analizy.
Rzucam wyzwanie waszym poglądom, celując w oczywiste pęknięcia - sprawdzając czy jesteście na tyle inteligentni by nie pozwolić temu monolitowi pęknąć pod prostymi pytaniami.
NIE
Jednak są wykorzystywane, te najmłodsze, bo nie wierzę, że piętnastoletnie można do czegoś zmusić, do czegoś na co nie maja ochoty. Oczywiście nie mówię tutaj o okresie wojennym, bo w nim nie obowiązywały żadne zasady. Dzieci szły do krematorium... były wywożone w głąb Niemiec...
Ty teraz w okresie pokoju chcesz odpowiedzi na ekstremalne warunki, jakie panowały... Zapytaj islamistów, czemu dzieci są żywymi tarczami, czemu od zerówki uczą ich obchodzić się z bronią?
Widzisz. Odpowiadasz podobnie jak ja, ale tylko na 1 pytanie.
Co z drugim?
Bogumił odpowiedział na nie twierdząco, co jest... co najmniej ciekawe.
Co do muzumanów - jak zaznaczyłem - jestem przeciwnikiem takich działań, nie ważne kto je wykonuje.
I chętnie bym zapytał, ale z fanatykami trudno się dyskutuje, bogumił jest żywym dowodem, a zelot-muzumanin pewnie były jeszcze gorszy.
Ale dla twojej wiadomości rozmawiałem z kilkoma w Egipcie, zwyczajnymi ludźmi i nie podobały im się działania ich "braci w wierze" bo straszą im klijentów (w biznesie nurkowym pracowali) pokój przynosił im zwyczajnie lepsze warunki życia.
Więc... jaki jest twój punkt?
Wy wychwalacie "bohaterską śmierć", w czasie pokoju, a ja podważam czy miała ona jakąkolwiek wartość, nie licząc moralnej.
Żadko kiedy miała - niestety
Bogaterowie w polsce ginęli na darmo
Szare Szeregi to harcerze, nie wojownicy szkoleni przez fachowców.
Jeżeli Ty dzisiaj uważasz, że śmieć Powstańców, notabene mających po szesnaście lat wzwyż , to szczenięce wybryki, to o czym z Tobą rozmawiać?
Typowy tekst o francuzach
Nacji która ma najwięcej zwycięstw w historii świata i jest oceniana po tym jak poniosła gigantyczne straty w I wojnie
Polacy też uciekali - w potopie armie poddawały się bez walki, we wrześniu 1939, front pękł i mimo że kilka punktów się trzymało - cały front był w panicznym odwrocie.
I nie nazwałbym tego tchurzostwem
Ci którzy zdołali umknąć śmierci mogą walczyć następnego dnia, to oni, nie bohaterskie truchła, przeprowadzali kontrofensywy i budowali nowe linie obrony.
Nigdzie nie napisałem że był to wybryk
Napisałem że to nie powód do dumy, a rozpaczy - że jako naród pozwoliliśmy że do tego doszło
Czytaj uważnie - i nie oskarżaj mnie o coś czego nie powiedziałem.
Banda dzieciaków dorwała się do broni i strzelali na oślep, a później rzucali kamieniami... taka historię chcesz pisać? Może jeszcze, że dorośli im kazali, bo sami się bali...
W zacietrzewieniu też trzeba myśleć... bo żenada!
Mówię o dzieciach poniżej 18 roku życia
18-24 to młodzież - zbliżony problem, ale trochę inny
A te też ginęły - "orlęta lwowskie" o których już wspominano to dobry przykład.
Widzę nie bandę dzieciaków która dorwała się do broni, a dzieci którym pozwolono wziąć broń w dłonie i walczyć
Osobiście uznaję to za złe i jestem ciekawy czy w swoim fabatyźmie patrioci są w stanie to zauważyć
Nie widzę sensu rozmowy z Tobą. Jak ślepy o kolorach prawisz... to szczeniackie raczej.
Bzdura powielana przez ludzi, którzy swoją wiedzę historyczną czerpią z memów. Skoro Francuzi jak napisałaś: „poddając się bez walki”, podczas Kampanii francuskiej zadali Niemcom wielokrotnie wyższe straty niż Polacy podczas Kampanii wrześniowej, to jak to świadczy o nas? Co do tchórzostwa to przypominam, że naczelny wódz Polski Rydz-Śmigły uciekł jako pierwszy, ostatecznie niszcząc morale broniących się żołnierzy Polskich i podczas gdy oni ginęli na froncie, on bezpiecznie schowany w willi, malował obrazy. Może jakbyś przeczytała w życiu jakąś książkę, to nie rozpowszechniałabyś bzdur, chociaż zważając na jakość Twoich wpisów, szczerze wątpię.
Nigdzie nie napisałem że francuzi zadali więcej strat hitlerowcom
A że osiągnęli największą ilość zwycięstw w historii
Historia to dłuższy okres niż II Wojna światowa.
Ach
Bawicie mnie fanatycy
W tym przypadku, francuzi, a raczej Alianci zachodni ponieśli tragiczą porażkę
I to będąc w lepszej sytuacji niż II RP
Tu się chyba zgadzamy, ale szczerze nie wiem jak odnosi się to do dzieci ginących na wojnie co było początkiem tej dyskusji
Co do stanu naszej armii, problemem nie był posiadany sprzęt, ani brak żołnierzy, tylko brak planu działania. Sanacja zajmowała się głównie likwidacją przeciwników politycznych, zamiast dbaniem o bezpieczeństwo Polski, przez co dochodziło do wielu absurdów co w konsekwencji doprowadziło do okupacji naszego terytorium. Gdyby Polska sprzeciwiła się aneksji Czechosłowacji, to Hitler mógłby nas co najwyżej w dupę pocałować.
W pełni się zgadzam
Zbyt późna modernizacja armii miała na to duży wpływ
Miło że pojawia się ktoś racjonalny w tym tłumie
Sprzęt również, lotnictwo, liczba czołgów, nie braki wiedzy dowódców, my stworzyliśmy okręg przemysłowy, gdzie zaczęto produkować to wszystko. Niemcy i Ruscy wbili nam nóż w plecy, zanim zdążyliśmy się rozwinąć.
Trudno powiedzieć, większość danych jest niepewna.
Powiedziałbym że najmłodsi mieli ok.12 lat
A przynajmniej mówili że tyle mają.
Trudno powiedzieć
Z pewnością pozwolono im broń nosić
Tyle wystarczy
Nadal nie odpowiedziałaś na 2 pytanie
Czy śmierć jednego dziecka jest więcej od drugiego, tylko bo było z innej ideologi?
Bogumił się zgodził i stwierdził że naród agresorów zawsze będzie mniej warty
Co jest dość mało przekonujące.
Jeśli się jeszcze nie domyśliłaś - jestem sceptykiem i poluję na hipokrytów
Jest to moje hobby
Bogumił udowodnił że nim jest już wielokrotnie.
Jestem zwyczajnie ciekawy czy ty też nią jesteś
Dlatego zadaje podchwytliwe pytania
Odwrócę pytanie, bliższe są Ci dzieci z Niemiec, czy z Polski?
Wracając do meritum, to same powody, dzięki którym Hitler doszedł do władzy, jasno wskazują, że mieliśmy nie tylko prawo, ale i obowiązek sprzeciwienia się brunatnej zarazie, jaką jest faszyzm. Trudno powiedzieć jaki los czekałby nas, gdybyśmy schowali głowę w piasek, z pewnością zaś można stwierdzić, że historia oceniłaby nas surowo.
Co do uzbrojenia, to mieliśmy bron przeciwpancerną (karabin UR.), której schemat działania przypominał pociski znane z dzisiejszych pól walki, pod tym względem znacznie wyprzedziliśmy swoje czasy. Nikt nie wmówi mi, że nie mieliśmy dość betonu, by skonstruować "jeże żelbetowe", co w połączeniu ze skutecznością karabinów UR., sprawiłoby, że niemieckie czołgi padałyby jak muchy. Niestety ludzie, którzy publicznie podnosili głos, że brak nam doktryny obrony przeciwpancernej i brak planów na wypadek sowieckiej agresji, byli zamykani do więzień, z powodu "Obrazy majestatu Armii Polskiej". Niestety przyszłość pokazała, że zadufani w sobie przywódcy ówczesnej Polski, bezpośrednio odpowiadają za naszą klęskę podczas Kampanii wrześniowej. Dodając do tego indolencje, dzięki której Niemcy anektowali Czechosłowację, co skutkowało poszerzeniem południowej granicy o kilkaset kilometrów i wymusiło rozciągnięcie linii naszych wojsk, plus braki w zaopatrzeniu (już trzeciego dnia nasze samoloty nie miały paliwa), jasno wskazuje, że odpowiedzialność za porażkę, spoczywa na dowódcach.
O ciekawe - gdzie objawia się moja hiporyzja? Twierdzisz że nim jestem więc musisz mieć twardy dowód, prawda?
Co do pytania - nie widzę między nimi różnicy. Dzieci są wspaniałe! Zbyt małe by zauważyć wszystkie bariery jakie ludzie sztucznie stawiają między sobą.
Jeszcze raz - chylę czoła przed wiedzą i zimną kalkulacją
Ha...
Betonowe jeże...?
Faktycznie - okazałyby się bardzo skuteczne, ale czy mielibyśmy fundusze i ludzi by je zbudować?
Tu osobne badania
Idea wyższości rasy zaczęła się potężnie rozprzestrzeniać po 1933, a do 1939 nie zdobyła dominacji
Więc w najlepszym przypadku mówisz i dzieciach mających 12 lat w 1945
I czy rodzice polscy nie uczyli swoich dzieci od kołyski o "narodzie wybranym" i "chrystusie europy" który cierpi za grzechy reszty
Oba przedstawienia dotyczą wyższości
Jedne fizycznej i nazwijmy to "naturalnej"
A drugą wyższość moralną
A wracając do meritum, nie rozmawiamy w tym wątku na temat przyczyn klęski we wrześniu, która była faktem. Załóż oddzielny temat, bo pierwotnym tematem było powstanie styczniowe.
A co do konferencji monachijskiej 1938 my w niej nie braliśmy udziału, więc aneksja Czechosłowacji, zapadła poza nami. Twoje zarzuty mają tyle samo sensu, jakbyś winił Polaków za utratę przez Ukrainę Krymu i Donbasu, że niedostatecznie protestowaliśmy.
Ocho!
Mam takie same przemyślenia
Miło że organizują więcej piechoty, ale ciała piechurów buldożery z łatwością mogą usunąć z trasy czołgów
Zajęcie Krymu i Donbasu, nie różni się niczym od aneksji Czechosłowacji, i protestowaliśmy, ale nasza dzisiejsza pozycja nie pozwala na skuteczne blokowanie zbrodniczych działań rosyjskich.
Ale w jednym masz rację, rozmowa z Tobą nie ma najmniejszego sensu.
EOT
"Idealnych zabójców"
Możliwe że w hitlerjugend, ale mam wątpliwości co domów prywatnych
Podobnie dzieci polskie były wychowywane na idealne mięso armatnie, z pieśnią na ustach szturmując karabiny maszynowe
Nie wiem co gorsze
Argumenty takie, że nie wiadomo, śmiać się czy płakać. Idziemy stąd...
Wypadałoby odpowiadać, ale jeśli ustępujesz z pola to się nie obrażam
Miło wygrać bez walki
Skąd wiedziałaś że się śmieje?
Nadal nic nie udowodniłaś - nawet mojej hipokryzji - którą twierdzisz że posiadam
Krzycz jeśli masz siłę w płucach
Może któryś z bogów cię usłyszy
Ha!
Wygrałem
I wygrywać nadal będę, bo w momencie kiedy straciłeś nad sobą kontrolę
Wygrałem
Na szczęście nie jesteś w dtanie kontrolować swoich emocji
PS.
Gimnazjum?
Czyżbyś zapomniał że go w polsce już nie ma? A może to... "braki w wiedzy"?
Powiedział syn Salomona
Hipokrates
W zajemnością
Jeszcze dziś tekścik tobie i bogumiłowi się pojawi
Mam nadzieję że się pojawisz
Pozdrawiam
Kapelusznik
Błędów?
Ho...
Czekam na twoje argumenty wskazujący moje błędy.
Uwielbiam się rozwijać i doskonalić!
Zaskocz mnie, najdroższa.
Nie mogę się doczekać tej listy
Postaraj się jednak udowadniać moje błędy cytatami, a nie własnym odbiorem moich słów.
betti
Typowy tekst o francuzach
Nacji która ma najwięcej zwycięstw w historii świata i jest oceniana po tym jak poniosła gigantyczne straty w I wojnie
Polacy też uciekali - w potopie armie poddawały się bez walki, we wrześniu 1939, front pękł i mimo że kilka punktów się trzymało - cały front był w panicznym odwrocie.
I nie nazwałbym tego tchurzostwem
Ci którzy zdołali umknąć śmierci mogą walczyć następnego dnia, to oni, nie bohaterskie truchła, przeprowadzali kontrofensywy i budowali nowe linie obrony.
Nigdzie nie napisałem że był to wybryk
Napisałem że to nie powód do dumy, a rozpaczy - że jako naród pozwoliliśmy że do tego doszło
Czytaj uważnie - i nie oskarżaj mnie o coś czego nie powiedziałem.
tchórzostwem - takich kwiatków jest więcej naprawdę mam wszystkie zrywać?
Bogumił
Dlatego że polacy jako naród słaby machają szabelką na czołgi wszyscy robią z nas sobie jaja.
Polska i Polacy nie mogą być silni w głupocie i romantyźmie
Niech świat sobie krzyczy - przeżyliśmy hitlerowców - co zrobi nam parę splunięć
W ciszy urośniemy w siłę i zwyczajnie powiemy NIE - z taką siłą - że większość głosów zamilknie
Albo możemy machać szabelką jak Ty, mój drogi bogumile
Ale jak wiesz - szabelka na lufie czołgu się złamie
Kościoła Nienawidzę - tak
Polaków nie nienawidzę - wstydzę się i rozpaczam nad ich głupotą oraz brakiem pochamowania
Są jak duże dzieci - nie potrafiące dorosnąć
Dlatego, że Polacy - nigdy z małej Polacy
romantyzmie - nie romantyźmie
pohamowania - nie pochamowania
Jest tego trochę...
Cóż
Piszę część z telefonu więc są błędy ortograficzne, takiego typu - nie mam zamiaru zaprzeczać
Ale nie dostrzegam błędów logicznych
Moja wina że nie wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie - przepraszam
Wskaż mi moje błędy logiczne
Jest to dość proste, trzeba mieć jedynie wiedzę i odpowiednie umiejętności by je udowodnić
Miłego dnia.
Opowiedziałaś na 1 pytanie
A Bogumił na 2
I tak - nadal czekam na odpowiedzi
Ja się nie czepiam ortografi - od zawsze miałem z nią problemy, to moja wada, ale jest wystarczająco narzędzi by zniwelować
Co do ataków, to spójrz na odpowiedzi bogumiła i porównaj z moimi
Przyjmuję tylko gotówkę
A kurs sam znajdę
(Śmiech_kapitalisty)
Ech...
Aż mnie brzuch boli tak mnie rozbawiacie
Moment przerwy
Poczekam na moment kiedy pojawicie się z jakimiś racjonalnymi argumentami
Ty
Uczyć
Mnie
...
Hahahshadgdhnswfvs
Khe! Khe!
Oj...
Żartowniś
Odpowiedziałaś że nie zgadzasz się z używaniem dzieci w walce
Ale nie odpowiedziałaś czy truchło jednego dziecka jest więcej warte od drugiego, tylko i wyłącznie bo dorastało w innej ideologi
Podałaś kilka odpowiedzi naprowadzający na prawdopodobną odpowiedź
Ale nie odpowiedziałaś
To wiedza na poziomie podstawówki
A ja niestety do gimnazjum mam iść wedle twojej oceny
Szkoda
Ale jesteś za nisko by mnie uczyć
Czekam na moment kiedy zaczniesz rozmowę w jakimś logicznym punkcie, ale chyba wszyscy możemy się zgodzić że ta dyskusja trwa za długo. Ewidentnie ja stoję na swoim, a w swoim
więc - proponuję przerwę
A przynajmniej na razie odpuszczam sobie rozmowę, która po tylu godzinach przestała przynosić mi odpowiednią ilość radości i satysfakcji, obserwując miotającego się bezmyślnie bogumiła
Ty przynajmniej byłaś w miarę uprzejma i miałaś inteligentniejsze riposty niż drugi rozmówca.
Aktualnie pisze tekst wa dedykowany, tam będziemy mogli kontynuować, jeśli oczywiście będziesz miała ochotę.
Zazdroszczę - żaden ze mnie tancerz
Życzę miłej zabawy
:)
Ale za to jaka piękna słabość
Jestem ateistą - zapomniałeś - ciało jest dla mnie niczym buty
Noszę je do póki się nie zniszczą
Chodziło mi o zrozumienie tragedii obu przypadków nie cześć i chwałę, którą ty uwielbiasz, a ja nią gardzę
A słyszałeś o jedynym na świecie obozie dla dzieci w Łodzi? A słyszałeś co wyprawiano z dziećmi na Zamojszczyźnie? Ty masz jakąś wiedzę historyczną? Gdybyś miał to byś tutaj nie mącił, gdybyś miał choć minimum wiedzy i empatii to byś poszedł i zapalił świeczkę Polakom pomordowanym tylko za to, że byli Polakami. Milionom ofiar niemieckich zbrodniarzy, kobietom, dzieciom, mężczyznom.
Miło że w końcu przyznajesz się do swojej prymutywnej nienawiści
Dziękuję
Potrzebowałem tylko tego elementu by dokończyć tworzenie twojego obeazu
Ah...
Bogumile - krzyżowcu nienawiści
Obyś odnalazł miłość swego boga
I okazał ją bliźniemu
Kapelusznik
Bez odbioru
A Dyskusja zabawniejsza
Ile to radości Bogumił przynosi na tym portalu to aż strach!
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania