Biel tytanowa (TiO2)

Tytani myśli są wśród nas. Titanicy zdrowego rozsądku i utartych schematów nadciągnęli właśnie; będą ścierać na śnieżny pył góry lodowe. Niszczyciele fantazji i wyobraźni wznieśli swoje lufy armatnie i oddali morderczy salw niczym ejakulat w kiblu.

Czerwony i spocony gimnazjalista oddaje właśnie ostatnie tchnienie nad spracowanym mięśniem, ale jest szczęśliwy, bowiem wiktoria jest jego, to on właśnie dobił ostatni wolny poryw myśli. Zmętniałym wzrokiem patrzy w kupkę nasienia, która bezowocnie została wydalona tylko po to, by zaspokoić swe nędzne zapotrzebowanie na rozkosz.

Tak to właśnie czynią rycerze poprawności pisarskiej; samemu będąc miałkim, niszczą czyjeś marzenia; upychając w ciasne trumny myśli swobodne, niepotrzebne nadmiary obcinając bez pardonu i bez refleksji.

I jakby tego mało, wypluwają z siebie sążniste elaboraty, wprowadzając jeno chaos i zwątpienie w dusze niepoprawnych, ale jakże wspaniałych, bo otwierających oczy niepokryte wiecznym bielmem ciemnoty, na nowe zupełnie dziedziny.

Odbywają te swoje tytaniczne krucjaty w zaciszu ognisk domowych z sardonicznym uśmiechem, napawając się pyrrusowymi zwycięstwami.

Na szczęście góra lodowa wygrała ten bój.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • mosiek 02.10.2016
    No dobra... ale o co kaman z tym tlenkiem tytanu,
    ogniwa fotowoltaiczne, czy cuś ponie chemik?
  • Nuncjusz 02.10.2016
    Panie mosiek, coż to za gwara?
    Tlenek, dwutlenek tytanu nie ma wiele wspólnego z ogniwami fotowoltaicznymi a przynajmniej ja nic o czyms takim nie słyszałem. Sama nazwa: biel tytanowa juz powinna coś mówić, to wspaniały pigment do farb, albo inaczej,, to utleniony tytan, skorodowany, nie na brąz jak żelazo a właśnie na biało. Nawet tytan - jeden z mocniejszych metali może polec i stać się miałką bielą jak śnieg
  • Pan Buczybór 02.10.2016
    5. W sumie więcej nie umiem napisać.
  • Nuncjusz 02.10.2016
    ok, dzieki
  • Niemampojecia96 04.10.2016
    znowu to zrobił *.* ''W sumie więcej nie umiem napisać.'' Cholera, cholerra, ale ten człowiek mnie intryguje.

    Krzysztof, słowo sążniste jest cenne. Sążniste, sążniste, sążniste. Zapomniałam o tym słowie.

    A wiesz, Krzysztof, tu jest jeszcze takie słowo jak ja mam na imię : D : D. Ale cicho sza.
  • Nuncjusz 04.10.2016
    Niemampojecia96 Ela jak elaborat? XD
  • Niemampojecia96 04.10.2016
    Nuncjusz, naaajn xd. Moje imię jest bardziej sążniste.
  • Nuncjusz 04.10.2016
    Niemampojecia96 aaa już wiem
  • Nuncjusz 04.10.2016
    Zwycięstwo
  • Niemampojecia96 04.10.2016
    Nuncjusz, pasuje do mnie jak cholera, moi rodzice mieli poczucie humoru .__. :c. Ale jo.
  • Nuncjusz 04.10.2016
    Niemampojecia96 na pewno pasuje. Znam jedną dziewczynę o tym samym imieniu i też jest podobnie niezwykła jak Ty. I chyba nawet w Twoim jest wieku, mniej więcej. Dziewczyna z Torunia, studiowała w Poznaniu, teraz nie wiem o niej już nic...
  • Niemampojecia96 04.10.2016
    Nuncjusz, było zatrzęsienie na to imię 20 lat temu. W przedszkolu były chyba ze trzy nas xD. Pamiętam, że moi rodzice twierdzili, że oni to są bardziej wporzo, bo dali mi po prababci a nie dla mody.
  • Mogador 02.10.2016
    Szanowny autorze wybacz, że znowu Cię nachodzę, ale proszę wytłumacz mi: Co to jest?
  • Nuncjusz 02.10.2016
    Nie wybaczam i tobie już nie odpowiadam. Koniec z dyskusjami, baj
  • Mogador 02.10.2016
    Nuncjusz Nie wiem czy dam radę ze świadomością, że mi nie wybaczasz. No coż, trudno.
  • Agnieszka Gu 09.02.2018
    "Tak to właśnie czynią rycerze poprawności pisarskiej; samemu będąc miałkim, niszczą czyjeś marzenia; upychając w ciasne trumny myśli swobodne," - bardzo trafne spostrzeżenie...
    Dość lektur na dziś. Idę spać.
  • Nuncjusz 10.02.2018
    Dziękuję. Odświeżyłaś mi utworek, o którym dawno zapomniałem. Nie wiem co mną kierowało pisząc go, ale teraz przeczytałem go z przyjemnością
  • No dobrze, że Aga to odkopała. Ciekawy tekst.
  • Nuncjusz 10.02.2018
    Tak właśnie. Przeczytałem go dzisiaj i tak mi się skojarzyło z niedawnymi zdarzeniami na Opowi. Takie trochę prorocze te moje słowa, przynajmniej ja tak to odbieram, bo serio, zapomniałem o nim totalnie
  • Nuncjusz dobrze, że są takie osoby, które robią „krecią robotę” czasem coś ciekawego wypłynie, że nawet autor się może zdziwić.
  • Kim 10.02.2018
    Hmmmmmmmm, dobre dobre. Nun, ty to zawsze coś bystrym oczkiem wychwycisz, toć walniesz jakiś inny dobitny wniosek.
    Prorocze w samej rzeczy. :)
    Dzięki Aga, żeś odkopała.
  • Nuncjusz 10.02.2018
    Ja też dziękuję ;)
  • Ritha 16.04.2018
    Dzizas, pierwszy raz pomyslałam to pisaniu (samym akcie wyrzucania myśli) w kategoriach masturbacji. Jprdl. W sumie, kilka punktów wspólnych by się znalazło.
    Nawet więcej niż kilka.
    Boże - to jedno i to samo!
  • Nuncjusz 16.04.2018
    To był manifest a propo jakiejś sytuacji na Opowi, ale już nie pomnę szczegóła :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania