...

...

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Slugalegionu 10.12.2015
    Tekst ma 1400 słów, ale o tym sza. :v (Chyba że oficjalny).

    Błędy oraz pseudo błędy:

    1) Kolejną noc zastanawiała się(,) jak by wyglądało jej życie [...]
    2) Nie potrafiła zliczyć, a może po prostu nie chciała, ~ Pytajnik zamiast drugiego przecinka.
    3) [...] miała wszystko(,) czego zazdrościli jej inni [...]
    4) Gdy tylko matka wróciła(,) opowiedziała jej wszystko ze szczegółami [...]
    5) Ból(,) jaki przeżyła, gdy jedyna osoba, która mogła jej pomóc(,) ją opuściła był straszny [...] ~ dałbym "opuściła ją", ale nie masz tu błędu.
    6) [...] który zasiedlił się w jej duszy(,) nie pozwalał jej przestać.
    7) [...] wracając do domu(,) zauważyła go [...]
    8) Nie dużo myśląc(,) wzięła do ręki szklaną butelkę [...]
    9) [...] które obok niej przechodziły(,) przyprawiała ją o dreszcze.
    10) Biegnąc tak już jakiś czas poczuła zmęczenia. ~ nie poczuła zmęczenia/poczuła zmęczenie.
    11) Wiedziała, że to(,) co zrobiła(,) było złe [...] ~ nie, nie było, gdyż nastąpiło w afekcie oraz jako ochrona przed złem. No, ale to akurat chodzi o moralność, więc oczywiście nie liczę tego do oceny.
    12) Kolejne dni mijały jej nieprzerywalnie [...] ~ nieprzerwanie.
    13) [...] aż zaspokoi swoje rządze [...] ~ żądze.
    14) Nikt nie wiedział(,) jak się nazywa [...]
    15) [...] gdyby wiedziała (,) jak teraz wygląda [...]
    16) [...] której nie sprzedała(,) był telefon [...]
    17) Przekraczając próg drzwi(,) usłyszała za sobą charakterystyczne wołanie:
    18) "Kaśka, Kasieńko, to Ty”? ~ Pytajnik w cudzysłowie, ponieważ pytaniem nie jest całe zdanie, a jedynie zawołanie. Ty w opkach mała literą.
    19) Odwróciła się tak szybko(,) jak tylko potrafiła.
    20) Gdy wyprowadziła się z domu(,) jej mąż zaczął zapraszać mnóstwo kobiet, podczas, gdy nie było jej w domu. ~ podczas gdy to spójnik złożony, to jest tych słów nie rozdziela się przecinkiem.
    21) [...] kazał patrzeć(,) jak kocha się z innymi.
    22) Chciała(,) by Kasia wróciła [...]
    23) Gdy złożyła sprawę do sądu, to on ją wygrał [...] ~ Przyczepię się logiki. Skoro ją zgwałcił, to został spory i co ważniejsze charakterystyczny uraz fizyczny. W sądzie kazaliby to sprawdził i facet nie miałby szans tego ukryć. Czyli nie miałby też szans na wygranie tej sprawy.
    24) [...] jej córka tyle wycierpiały nie żyje(,) odetchnęła z ulgą.
    25) Musiała sprawdzić(,) czy się ie myli [...] ~ nie.
    26) Czy naprawdę jej szukała i zrozumiała jak bardzo ją zraniła. ~ Pytajnik, nie kropka.
    27) [...] które ciurkiem spływały po policzku(,) znalazła odpowiedź.
    28) [...] który przeżyły(,) nareszcie się skończył.
    29) Zastanawiała się(,) jak będzie wyglądało jej życie [...]
    30) Kocham Cię ~ Cię małą.
    31) „Już nigdy nie będę milczeć”/ ~ Kropka, ale plus za to, że dałeś na zewnątrz. :)

    Całokształt:

    Pierwsza część, to jest ta, którą czytałem jako poprzednie opko była przeciętna, ale nie traktuj tego jako wadę. Wszystko było na swoim miejscu i stworzyło ładną podstawę dla historii, którą dopisana część wykorzystała powalająco. :D Patrząc na to, ile to pisałeś, muszę Cię pochwalić. :) Jedyne, do czego mogę się przyczepić, a co nie zostało wymienione, to brak wyjaśnienia, czemu ta prawie zgwałcona kobieta nie powiedziała, jak wygląda Kasia. No, ale odpowiedź nasuwa się sama, więc to nawet nie szczegół.

    Pomysł:

    Niby klisza, ale wykonanie jest dobre. :)
  • patyy 10.12.2015
    Jezu, patrząc na Twoją ocenę, jestem przerażona tym, ile wstawiam przecinków. Gdy czytam te wyjęte cytaty widzę, że one są tam w ogóle nie potrzebne, ale gdy piszę uważam, że muszę je wstawić, co jest dziwne. Tak, jak zauważyłeś mam problem kiedy wstawić znak interpunkcyjny w cudzysłowiu, a kiedy o za nim. I niestety, jestem przyzwyczajona do pisanie CIE, TY z dużych liter, jak w liście.
  • Slugalegionu 10.12.2015
    W cudzysłowie nie ma tylko kropki na koniec. :) /Mówi się w dupie, czy w dupiu? No właśnie.../
  • Slugalegionu 12.12.2015
    No dobrze. To biorę się za dokładne ocenienie.

    Błedy: Jest ich sporo, a część jest głupich. 4
    Całokształt: Poza limitem słów. 0
    Pomysł: Pierwsza część jest zła, a druga dobra. A że ta druga dominuje, to dałbym siedem, ale że to nie jest apogeum milczenia a coś o podobnej definicji, to... 4
    Tematu dodatkowego brak.
  • patyy 12.12.2015
    Slugalegionu
    Temat dodatkowy:
    "W jej głowie krążyły myśli o samobójstwie".
    "Gdyby to od niej zależało, już dawno by się zabiła. W jej duszy było tyle bólu, że nie potrafiła sobie z tym poradzić, nie potrafiła zapanować nad swoimi myślami. Była zła, samotna, przygnębiona, a każdy dzień sprawiał jej ból. Musiała wychodzić na ulicę i starać się przetrwać każdy kolejny dzień, który sprawiał, że czuła się coraz gorzej".
    "Kasia płakała, czuła ból, ale bardziej nienawiść i wściekłość. Już pierwszej nocy postanowiła, że się zemśc"i.
    "Przeżywała ten koszmar nadal, w samotności, nie odzywając się do nikogo".
    "Jej dusza nie była jednak uleczona, wciąż tkwił w niej mrok, którego nie mogła się pozbyć".
  • Slugalegionu 12.12.2015
    A, to przepraszam. Hmm... dam trzy, bo niczym się nie wyróżnia.
  • patyy 12.12.2015
    Slugalegionu ok, spoko :D
  • patyy 10.12.2015
    Aha ;d ok, dziękuję za wyjaśnienie. chyba w dupie ;d
  • Slugalegionu 10.12.2015
    Oszem. :) I dlatego też mówimy w cudzysłowie. :)
  • patyy 10.12.2015
    Slugalegionu heeh, nawet nie skojarzyłam o co Ci chodziło w tym komentarzu : )
  • Slugalegionu 10.12.2015
    Wiem i dlatego dopisałem tamten. :)
  • KarolaKorman 13.12.2015
    Sprawdzam czy Sakal już wypisał błąd, żeby nie dublować
    ,,Stała po stronie mężczyzny, które w ogóle nie znała,'' - którego
    ,, aby obie z nich w końcu były szczęśliwe.'' - tu wykreśliłabym ,,z nich'', ale to nie błąd
    ,, Czułą ciepło od jej skóry'' - czuła
    Tyle ponad to, co już było wypisane.
    Moje ogólne wrażenie po przeczytaniu tego tekstu jest nijakie. Pomysł w nim zawarty jest całkiem na miejscu, ale napisane jest bardzo chaotycznie. Mam wrażenie, że zdania są jakieś pourywane, niedokończone, że bardo skaczą, nie ma takiej gładkości. Nie wiem jak to inaczej nazwać.
    Błędy.
    4/10 było ich na prawdę dużo
    Pomysł.
    5/10 brakowało mi jakiegoś polotu
    Całokształt.
    3/10 obniżyłam dodatkowe 2 punkty za małą ilość słów
    Temat dodatkowy.
    2/5
    Pozdrawiam :)
  • Sileth 13.12.2015
    Błędy:
    Wypisane, co się powtarzać będę.

    Całokształt:
    Na wstępie powiem, że dostaniesz zero za za małą ilość słów.
    Opowiadanie niezłe, ale mnie nie wciągnęło. Było za to jakieś tam apogeum tego milczenia, co jest ok. Faktycznie pierwszy fragment jest gorszy niż drugi, ale drugi zdecydowanie przeważa, na szczęście.

    Pomysł:
    Taki sobie. Niby dobry, ale nie jest to coś co mnie wciągnęło. Po prostu nijaki.

    Temat dodatkowy:
    Wyszedł całkiem nieźle, może był trochę za mało widoczny. Nawet trochę bardzo, bo gdybym go nie wypatrywała nie znalazłabym.

    Błędy: 4
    Całokształt: 0
    Pomysł: 4
    Temat dodatkowy: 2

    Podsumowując:
    8/30 punktów + 2 za temat dodatkowy

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania