``

`

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • paluszki z paczuszki 8 miesięcy temu
    Flakonu.
    Wstąp do naszego zakonu, a dostąpisz Blasku Flakonu.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Tak, Flakonu, ale to umownie staro-opowiskim pisane (taki nie istnieje, stąd kategoria - fantastyka)powiedzmy. Może kiedyś stary user sobie tu żył, był jednym z mędrców i w krytycznym momencie, gdy nadciągało zagrożenie rzekł "Użyjcie Flakona!" po czym zszedł np. wskutek banu.

    Flakon naszym najważniejszym artefaktem, strzegł go zakon.
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Ciekawie napisane. Historia też nie tuzinkowa. Ciekawe co z tego błyskania wyjdzie :P
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Na pewno blask nie trafi w próżnie - no nie wyłącznie, zaś trochę ją przeniknie, jak to bywa ze światłem, by potem się objawić:)
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Pokutę odprawiłem.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    *wypełniłem

    Dawnom niepraktykujący, formułki mi się zapomniały.
  • Zenza 8 miesięcy temu
    "Pan Borów, w tym czasie, rozkrzewił wiedzę o proroctwie nieczystym i ogłosił, że wolność nie tam, gdzie się udali w tak wielu, nie koniec tu, skąd wyszli. "

    Padłem i jestem gotów na przybycie Flakona oraz Czarnego Mistrza z Boru. Jestem gotów do duchowej rewolucji. Wydaje mi się, że tekst to satyra na rzeczywistość, najbliższą i dalszą - z ekranu telewizora.
    Rzeczywistość opowi?
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    "Rzeczywistość opowi?" W sedno, ale nie czasy współczesne i jako, że jesteś tu od niedawna wyjaśnię pobieżnie co niektóre.

    Połowa dziejów - opowi ma nieco ponad dziewięć lat, więc w przybliżeniu cztery i pół roku temu.
    Aldon - Pierwowzór postaci to osławiony user - nie, nie zadymiarz.
    Flakon - Artefakt na forum, w czasach bytności wspomnianego usera.
    Exodus - portal opowi był podzielony, grupa bardziej zorganizowana, usiłująca trzymać władzę, stworzyła własny portal i wielu tam podążyło za nimi, miała być to kraina szczęścia i wolności, a nastała tam tyrania, wskutek powołania moderacji z awansu, a może także były inne przyczyny, które dotyczyły tego, iż szefowa moderacji, dążyła do posiadania władzy absolutnej, którą równi jej tu userzy, mogli tam nie uznawać i nie traktować z należytym szacunkiem jej osoby - skutek - uznaj, podporządkuj się albo wypier... co wielu wybrało. "Aldon" to przewidział i odszedł jako pierwszy jeszcze przed represjami.
    Pan Boru - Rycerz który wciąż tu jest pod nickiem nie sugerującym, że to on. Wsławił się tym, że po odejściu grupy uzurpującej władzę, założył pierwsze wolne od ograniczeń pitolo (wcześniej były sztywne zasady, bo grupa miała swoje wizje) od tamtego czasu między około siedemdziesiątym a osiemdziesiątym pitoleniem, jest ono w obecnej formie - czyli panuje nieskrępowana wolność. itp. :)

    Zapis kreowany nieco na biblijny i archaiczny, może nie wyszło najlepiej, ale - tak to satyra na pewien rozdział dziejów opowi:)
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    ''Trwały jeszcze waśnie, nie każdy zrazu ruszył w emigrację. Przedmiotem sporu było - iść, czy pozostać, a niektórzy bili się po prostu, gdyż fałszywi, źli prorocy zostawili ducha bałamuta, który w myślach mącił, kłótnie wciąż nakręcał i guanem karmił, i kłótnie, i uczestniczących.'' - to zdanie jest dziwne, w sensie końcówka zdania, po swojemu trochę zmieniłam, ale... w tej chwili wynika z kontekstu, że duch bałamuta guanem karmił kłótnie i użytkowników
    no i w myślach mącił, chyba powinno być w umysłach, bo jak w myślach, to nikt nie słyszał

    Takie kwiatki ciągle wyskakują. Nie wiem... ale trudno uznać za styl
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Zapis trochę miał być pod biblijny i trącać niby-archaizmami.

    Tu pewnie masz rację z umysłami itp, poprawię to. Pisałem to jakoś tak po północy i to także nie bez wpływu, zaś te gry słowne rozstrzelały mnie z interpunkcją, ale tyle o Antonim było, że szkoda było na kanwie, czegoś satyrą nie zmajstrzyć.

    Dzięki.
  • Bettina 5 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C
    W najwiẹkszym skrócie, od samopoznania do ponadzmysłowego poznania świata.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Bettina, Po prostu zwykłe dzieje, opis zdarzeń.
  • Bettina 5 miesięcy temu
    Flakon to jeden ze scenariuszy Rudolfa Steinera.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Zatem nie jesteśmy oryginalni, podstawy zostały podparte o fakt, nie mit, tworząc podstawy, ale to może niezamierzona zbieżność, tudzież właśnie, nie, i podstawy to źródło, źródło to flakon od Rudolfa Steinera. Ze źródła zaczerpał Aldon, dalej jest ewangelia, kłamiemy mniej niż biblia i być może niczego nie zajumaliśmy ze strefy początku.
  • Bettina 5 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C
    Zapewniam ciẹ, że Halmar przy mnie to pionek
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Bettina, Ona też tak myśli?
  • Nadleśniczy Nuncescu 5 miesięcy temu
    Fiu, fiu. Nader ładniuchna maniera. I niech ciąg dalszy nastąpi.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    A dziękuję, tak mnie tchnęło, bo dramatyzm był bardzo wskutek zdarzeń. Ciąg dalszy, to co czeka on natchnienia, epilogiem zaś, to by można dosmażyć.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania