-----(wykasowany)-----

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Dekaos Dondi 28.12.2018
    Przeczytam jak wrócę. Piosenki nie znałem, ale teraz znam. Mądre słowa. Jakbyś zechciał to przeczytaj moje: Bóg i Wszechświat.
    Też lubię myśleć na te tematy. Pozdrawiam
  • Anonim 28.12.2018
    Dzięki za komentarz. Spojrzę, jak będę miał "wolniejszą" głowę. Pozdrawiam
  • Jan Potfforny 28.12.2018
    Jan Tadeusz Stanisławski (1936 – 2007) – polski satyryk, radiowiec, aktor i autor:
    „Jeżeli, daj Boże, Pana Boga nie ma, to chwała Bogu; ale natomiast jeśli, nie daj Bóg, Pan Bóg jest, to niech nas ręka boska broni”.
  • Nuncjusz 28.12.2018
    Dobre :)
  • Anonim 28.12.2018
    Nie wiedziałem, że ten mój cytat to jakaś przeróbka. Posłyszałem go od kogoś i powtarzam. Pozdrawiam.
  • Jan Potfforny 28.12.2018
    Antoni Grycuk
    .
    To nie ma znaczenia, czy to przeróbka , czy coś innego.
    Liczy się tu myśl i jej treść.
    Po prostu Twój cytat skopiowałem i wpisałem w Google. Okazało się, że pojawił się ten oryginalny.
    Teraz to nie ludzie myślą, lecz Google za ludzi i tak to wychodzi, jak tu wyszło!
    Pozdrawiam!
    JP
  • Wrotycz 29.12.2018
    Sprawnie napisany felieton. Przejrzysty, czytelny przekaz pod puentę.
    Warto było zajrzeć.

    Z rolą przypadku to nie tak.
    Przypadki nie powstają znikąd, cudem, nie są nadnaturalne. Każdy 'przypadek' to efekt przecięcia się stałych praw. Nie ma przypadkowych lawin, tsunami, złamań kończyn czy bezprzypadkowego pojawienia się na przykład tego tekstu na Opowi:)
    Nieubłagany łańcuch przyczynowo-skutkowy działa w naszym wszechświecie.
    Mechanika kwantowa zakłada tylko początkowy indeterminizm powstających cząstek, ich 'wolność' w kolejnym stadium już podlega determinizmowi praw fizycznych.

    Pozdrawiam:)
  • Anonim 29.12.2018
    Bardzo dziękuje za opinię, ocenę i w ogóle czytanie.
    Tez skłaniam się raczej ku temu, że nic nie dzieje się przypadkiem, ale obawiam się, że łatwiej i "zdrowiej" jest myśleć na odwrót. A w tym tekście mówiłem o przypadku niejako dla osób, które nie wierzą w takie rzeczy jak Bóg, przyczynowość wszystkiego. Szanuję ich, sam kiedyś miałem wątpliwości (chyba największe, kiedy pisałem ten tekst) i używam słowa, które pasuje do niewierzących.

    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania