Być człowiekiem

Czy wiesz, co sprawia, że możesz nazywać siebie człowiekiem?

Tak chełpisz się tym mianem, jesteś z niego dumny, czujesz się mądrzejszy i ważniejszy od świata od razu, z góry, z założenia, tylko dlatego, że się urodziłeś.

A tak naprawdę nie ma powodu do dumy. Jesteś człowiekiem, ponieważ potrafisz być złośliwy, truć samego siebie i ludzi wokół. Zabijasz wrażliwość, wnętrze człowieka, jak i jego płuca, serce, mózg, skórę, kości... zabierasz mu życie, chęć do niego.

Bo bycie człowiekiem to wielka odpowiedzialność i siła.

To bycie zabójcą.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Aeron 07.01.2017
    A jeśli człowiek potrafi współczuć, tworzyć, nie poddawać się i pomagać? Czy wtedy można nazwać go Człowiekiem?
  • Adam T 07.01.2017
    W dalszym ciągu nie przeszkadza mu to być zabójcą.
  • Dokładnie. Nie chodzi tylko o bycie zabójcą w stosunku do ludzi, ale też planety i samego siebie!
  • Adam T 07.01.2017
    Bycie człowiekiem to raczej nieodpowiedzialność i siła :) Nic odkrywczego, ale bardzo emocjonalnie to napisałaś. Jest w tym taki nerw, że bez wahania dałem pięć:)
  • Każdy może popatrzyć na to w inny sposób ;)
    Dziękuję :)
  • Upadły(D.F) 07.01.2017
    Masz rację a zarazem jej nie masz :) Odpowiedzialność jest też u dobrych ludzi którym w pomaganiu ludziom nigdy się nie nudzi ;) Co prawda ci źli zabójcy owi, niby dorównują każdemu strachowi :) Strach jest niby zły wszak ale czy złem nazywamy to że pomaga zrozumieć innym świat? Zabójca zabija wrażliwość ale musi wiedzieć po co to robi inaczej z zabójcy stanie się nikim tak samo dobry człowiek któremu sen opadnie z powiek :) No cóż tekst mnie zaciekawił i dał do myślenia dlatego daję pięć zwiększam do pisania twą cheć :)
  • Dziękuję bardzo :)
  • Adelajda 07.01.2017
    "Zaletą aniołów jest to, że nie mogą stać się gorsze, ich wadą to, że nie mogą się poprawić. Wadą człowieka jest to, że może stać się gorszy, ale zaletą jest możliwość poprawy."
  • Z czego to cytat? Piękny <3
  • Adelajda 07.01.2017
    To powiedzenie chasydzkie.
  • Adelajda Co nie zmienia faktu, że jest prześliczne.
  • motomrówka 07.01.2017
    Oceniłaś człowieka bardzo jednostronnie. Jest dużo goryczy w tym, co napisałaś. Jakieś rozczarowanie przesłoniło ci obiektywizm. Istoty człowieka nie da się zamknąć w kilku gorzkich zdaniach. 3
  • Próbowałam. Jako autor mogę być subiektywna.
    Dzięki za odwiedziny.
  • Tina12 07.01.2017
    W tak nie wielu słowach zawarłaś szczerą prawdę na temat rodzaju ludzkiego.
    5
  • Dziękuję :)
  • Tina12 07.01.2017
    Diamentowa Róża
    Nie ma za co xd
  • ausek 07.01.2017
    Czytałam dwa razy i tak sobie myślę, że czasami mam podobne spostrzeżenia, że czasami jest mi wstyd za bycie człowiekiem. Czynimy tyle zamieszania wokół siebie i skupiamy się na braniu - może to i nieświadome czynienie zła ale jednak. Mamy wszelkie warunki, by to zmienić, a tak mało robimy w tym kierunku - własne potrzeby przysłaniają nam trzeźwe pojmowanie świata i potrzeby innych. Fajny, refleksyjny tekst. ;) 5
  • Dziękuję, cieszę się, że coś tym przekazałam :)
  • Krótko i na temat, fajne, daję 5
  • Dzięki wielkie :)
  • Pan Buczybór 08.01.2017
    Ludzie - zabójcy wszechświata. 5
  • Taka smutna prawda. Dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania