XXX

XXX

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • yanko wojownik 09.10.2019
    i wtedy rozkwitną uczucia radosne, znów.
    byle do wiosny, byle
    czekamy wszyscy już na tą chwilę
    tak Bogumile, tak Bogumile
    byle do wiosny, byle
  • yanko wojownik 09.10.2019
    rymy radosne o je
    byle do wiosny
    tak Bogumile,
    byle
  • Tom Bordo 09.10.2019
    Fajny tekst, Bogumił.

    PS. Pamiętaj, że jutro długo oczekiwana zapowiedź najbardziej kontrowersy
  • Tom Bordo 09.10.2019
    Jnego opowiadania w historii opowi
  • Bogumił 09.10.2019
    Dzięki Tomku, przeczytam.
  • Tom Bordo 09.10.2019
    Bogumił niestety... Niecałe 2 tygodnie po Kornelu Morawieckim zmarł były minister Szyszko
  • Nuncjusz 09.10.2019
    A co z Jarkiem?
  • Tom Bordo 09.10.2019
    Nuncjusz jakim Jarkiem?
  • Nuncjusz 09.10.2019
    Tom Bordo z Prezesem
  • Tom Bordo A co to ma wspólnego z tematem?
  • Tom Bordo 09.10.2019
    Nuncjusz no a czemu w ogóle teraz o nim wspominasz? Nie rozumiem
  • Bogumił 09.10.2019
    Tom Bordo bardzo go lubiłem
  • betti 09.10.2019
    Pięknie płynie, jest lirycznie, ale... skoro zacząłeś na poważnie, a widać, że w duszy Ci gra pięknie, to musimy nad rymem popracować, bo to kuleje.

    Nie może być ;;odczuwają - układają'' - to rym gramatyczny. Od takich się ucieka. Poczytaj o tym, naprawdę warto.
  • Bogumił 09.10.2019
    Betti, popracuję nad nim.
  • Bogumił 09.10.2019
    Dawno już przeminął czas letnich uniesień,
    krajobraz zmieniła złota polska jesień.
    Biedronki na zimę zmieniły swe kropki,
    a na polach trwają ostatnie wykopki.

    Z nostalgii za latem wiatr rzewnie powiewa,
    liście cicho łkają na zmarzniętych drzewach.
    Księżyc noc rozjaśnia srebrzystą poświatą,
    po łąkach się snuje cudne babie lato.

    Zziębnięty zajączek po lesie się błąka,
    szronem się pokryła ukwiecona łąka.
    Jesienne słoneczko coraz krócej świeci,
    już nawet pająki zwinęły swe sieci.

    Pracowite pszczółki już robią zapasy,
    szykując spiżarnię na zimowe czasy.
    Ci, dla których jesień to nie czas radosny,
    wciąż żyją nadzieją, że byle do wiosny.
  • yanko wojownik 09.10.2019
    Był tylko wiersz, teraz tekst nabrał objętości - pewno było kopiuj/wklej - skądś. Ozar wrzucił to i tu przybyło...
  • Bogumił 09.10.2019
    Ot, masz zagwozdę Janku. Podyskutuj o tym Halmar w kurniku u Nuncjusza.
  • Nie potrzebnie do wiersza dorzuciłeś artykuł. Ocenię jedno osobno, a drugie osobno.
  • Bogumił 09.10.2019
    Oki, chciałem odpowiedzieć Ozarowi na bieżąco, bardziej na podstawie chłodnej analizy historycznej, która jest niezbędna do badania tej legendy Robin Hooda.
  • Jeśli chodzi o artykuł to jest to być może twój najlepszy tekst; dobrze napisany i pokazujący, że masz duża wiedzę w temacie. 5
  • Bogumił 09.10.2019
    Tak jak powiedziałem zainteresowała mnie historia starożytnego Rzymu od paru lat, a przy tym trochę przeczytałem książek o historii Anglii.
  • Jęli chodzi o wiersz to sympatyczny, ale nieco dziecięcy.
  • Bogumił 09.10.2019
    Dziękuję
  • Robin nie wzbudzał sympatii. Nie dziwię się, z reguły rewolucjonistów się nie lubi; dopiero potem powstają o nich legendy.
  • Anglia kojarzy się z dobrobytem i stabilnością? Chyba nie...
  • Bogumił 09.10.2019
    To zależy. Teraz widać, że to pozory, nienawiść między patriotami i internacjonałami dokładnie taka sama jak u nas.
  • Zaciekawiony 09.10.2019
    Widzę, że zacząłeś wręcz ad malum.
  • Bogumił 09.10.2019
    Te ponad dwa tysiące lat nakładania się na Brytanię różnych ludów jest widoczne choćby w geograficznym rozkładzie głosów brexitowych
  • Ozar 10.10.2019
    Ciekawie opisujesz kawałek historii. jak widzę dość bliskie są tobie takie klimaty. Może napisz coś o średniowieczu? Może o Inkwizycji i paleniu na stosach, bo o tym też krąży mnóstwo bzdur w internecie. Bla mnie angole to taki dawnych wspomnień czar, czyli były czasy, kiedy byli jedną z największych potęg na świecie. Później tak od II wojny Wielka Brytania przestała być wielka i została się tylko Brytania. Niestety jak mi się wydaje Anglicy chyba tego jeszcze nie zrozumieli i nadal mają się za coś w rodzaju imperium, a tak na prawdę sa średniakiem w Europie. Jednak ta duma i już teraz sztuczna wielkość nadal w nich żyje, co widać choćby po Brexicie.
  • Bogumił 10.10.2019
    Może to gra nie warta świeczki, ale starałem się możliwie historycznie nakreślić historyczne tło powstania historii Robin Hooda. Bardziej położyłem akcent na aspekt narodowościowych, niż socjalny, który został dorobiony znacznie później. Coś było na rzeczy, bo plemiona germańskie nie pogodziły się łatwo z inwazją Normanów. Zresztą Wilhelmowi Zdobywcy nie udałoby się być może podbić Brytanii, gdyby nie to, że została ona wówczas zaatakowana z dwóch kierunków, z północy przez duży desant Wikingów. Zanim doszło do bitwy pod Hastnigs gdzie zginął Harald I stoczyl on wcześniej bitwę z Wikingami na północy, którą wygrał. W ciągu kilku dni błyskawicznie przemieścił wojska o kilkaset kilometrów na południe, niestety ta druga bitwa potoczyła się nieszczęśliwie i poległ. Ot przypadek, który zaważył na obliczu dzisiejszych Angoli.
    Bez tego objaśnienia przydługiego mało kto chyba zorientowałby się o co chodziło w tym konflikcie Anglosasów z Normanami.
    Zresztą historia WB jest i tak dodatkowo skomplikowana bo na bohaterów biorą sobie postacie z historii walk Celtów z Rzymianami. Pisałem o tym kiedyś, tylko wtedy nie wzbudziło to większego zainteresowania, obok mostu Westminsterskiego stoi pomnik celtyckiej królowej Boudiki (Buduki), która zniszczyła instalacje rzymskie w całej południowo wschodniej Anglii podczas powstania w latach 60 - 61 po Chrystusie.

    http://www.opowi.pl/zemsta-boudiki-a35515/
  • Bogumił 10.10.2019
    Tu jeszcze muszę dodać że w ciągu 2 tysięcy lat na wyspach trzykrotnie doszło do wymiany i wymieszania ludności. Początkowo zamieszkiwali wyspy wyłącznie Celtowie, gdy Juliusz Cezar zniszczył ich w Galii dzisiejszej Francji kolejni cesarowie dokończyli dzieła w Brytanii. Przez cztery stulecia dominującą warstwą byli Rzymianie, później ostatecznie Celtów zniszczyli Anglosasi czy plemiona germańskie z kontynentu, a ostatecznie z nimi rozprawili się Normanowie, którzy władają wyspą od tysiąca lat. Mimo to ślady celtyckie są na wyspie trwałe w Szkocji i Walii nieco mniej, nie mówiąc o Irlandii, której Rzymianie nie podbili.
  • Bogumił 10.10.2019
    Jak fajny temat do dyskusji to ten pseudohistoryk tu nie orzylezie bo nic do powiedzenia nie ma.
  • Aisak 22.10.2019
    Polak zabija Żyda i przerabia go na ciało Jezusa

    polaczki polaczki
    leniwe robaczki
    opasłe bydlaczki

    żyd haruje
    żyd oszczędza
    modli się gorliwie
    wokół zazdrość
    piętnowanie
    patrzy polak chciwie

    polaczki polaczki
    leniwe robaczki
    opasłe bydlaczki

    lubią pić
    lubią jeść
    lubią się zabawić
    szablą machną
    głowę ciachną
    racz nas boże zbawić

    racz też żyda zabić!

    24.08.2019-18:...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania