Choinka

Szłam ulicą. Parę metrów przede mną szła matka z synem. Kobieta niosła drzewko świerkowe zawinięte w folię. Drzewko było średniej wielkości. Nie wiem, czy było prawdziwe czy sztuczne. Uwagę moją przykuł chłopiec, skakał on bowiem wokół matki i prosił ją, gdyż chciał ponieść choinkę. Kobieta uległa i w końcu dała mu drzewko, by je poniósł. Jakże ważne to wydarzenie było dla chłopca. Choinka w święta to przecież nowy gość w domu. A jakże ważnym wydarzeniem będzie jej ustrajanie. Chłopiec znalazł przyjemność w zwykłym niesieniu drzewka świątecznego. Życzę ci więc, drogi chłopczyku, tyle szczęścia w te święta, ile jest igieł na świerku.

 

***

MAŁA CHOINKA - kapusta z grochem, bigos, kompot z suszonych owoców.

ŚREDNIA CHOINKA - karp, makiełki, barszcz czerwony.

DUŻA CHOINKA – kaczka nadziewana, Kotlet de Volaille, ryba po grecku.

 

***

Pewne małżeństwo pokłóciło się w dzień wigilijny. Zamiast gotowania, gotowało się od wyzwisk. Zamiast ubijania piany do ciasta, bito po twarzy. Dzieci małżeństwa, zamiast zjadać świąteczne słodycze, obgryzały swe małe paluszki u rąk ze zdenerwowania. Wrzało i kipiało, bynajmniej nie od potraw.

Spadła bombka z choinki. Rozbiła się. Rozbita bombka, rozbite małżeństwo…

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • wolfie 29.01.2015
    Twoje opowiadanie wywołuje u mnie uczucie nostalgii. Szkoda tylko, że jest takie krótkie. Z chęcią przeczytam kolejne Twoje opowiadania. Pozdrawiam :)
  • Sileth 29.01.2015
    Wooo... A według mnie to jest takie krótkie, ale głębokie i skłaniające do przemyśleń... W pewien sposób mnie zaciekawiło i czekam na więcej takich opowiadań ;)
  • Edriwalven 30.01.2015
    Brzmi jak wspomnienie. Jak życiowe doświadczenie opisane chyba w możliwie najbardziej delikatny sposób, ale za tymi słowami jest wiele bólu, zwłaszcza jeśli trafią na grunt, który zna te emocje.
  • KarolaKorman 31.01.2015
    Mówią, że szkło tłucze się na szczęście. Jeżeli to tylko opowiadanie, to mogłoby być początkiem tego co zdarzyło się później lub wspomnień co było wcześniej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania