Cień na dolnej powiece

Siedzieli na szkolnej ławce. Korytarz był idealnie pusty. Trwała lekcja, a oni musieli czekać godzinę, by napisać sprawdzian z biologii. Panowała idealna cisza. Każde milczało, nie śmieli użyć strun głosowych. Wiedzieli jak wprawić je w drgania, ale teraz wydawało się to być wyjątkowo trudne, wręcz niewykonalne. Niewygodnie było ciągle gapić się w sufit, uciekać spojrzeniem. Nie powtarzali materiału, oboje przyszli tu dla czystej formalności. Ale równie niewygodnie było zaczynać rozmowę.

Ubierali się podobnie - na czarno. Bluzy z kapturem i T-shirty z napisami. Dżinsy, w jej przypadku z dziurami i łańcuchem. Jednak wyglądali zupełnie inaczej. On ubierał się normalnie, po prostu wygodnie. Ona wydawała się zamknięta w sobie. Niektórzy powiedzieliby o niej "goth", inni "emo", a jeszcze inni nadali by jej miano rockmanki. On był sporo wyższy, blondyn o nieogarniętej czuprynie falowanych kosmyków i niebieskich oczach. Ona niziutka, zielonooka chudzina z włosami o nijakim kolorze i fakturze.

- Wiesz, czego nie rozumiem? - spytał nagle.

- Pierwiastków?

- Baaaardzo śmieszne. Ciebie.

- Czego konkretnie?

- Dlaczego tak mocno się malujesz.

- Dzięki temu nie widać, gdy się rozmarzę. Mogę płakać do woli - uśmiechnęła się.

- Często to wykorzystujesz?

- Przy tobie? Zawsze.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Freya 21.12.2016
    "- Dzięki temu nie widać, gdy się rozmarzę." - w tym kontekście raczej "rozmażę", chyba że to celowy wybieg... ;)
  • Celowy, dzięki temu jest to dwuznaczne ;)
  • Rossy 21.12.2016
    Lekki, całkiem ładny tekścik. Błędów raczej się nie doszukałam. 5
  • Dziękuję bardzo :)
  • Pan Buczybór 21.12.2016
    Trudne życie nastolatków. 6
  • Pan Buczybór 21.12.2016
    Znaczy 5,
  • Pan Buczybór Dziękuję :)
  • SadGirl 22.12.2016
    Interesujące, przykuwające uwagę opowiadanie.
  • Dzięki za opinię :)
  • Alicja 23.12.2016
    Ciekawe opowiadanie. Udało Ci się przykuć moją uwagę. 5, pozdrawiam :)
  • Dziękuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania