Co mówią o nas nasze nicki [pseudonimy]?

07 Paź 2010 o 17:48 napisała jedna z Użytkowniczek literackiego Forum PubliXo: "Ciekawa jestem, kto z was ma nicka inspirowanego literaturą? Mój wywodzi się z pewnej nieco mniej znanej niż "Rok 1984" powieści Orwella "Wiwat aspidistra".

 

Odpowiedziałam, iż mój pseudonim „wrzos10” pochodzi z powieści Marii Rodziewiczówny „Wrzos”, którą to krzewinką określano tytułową bohaterkę – panią Kazię Sanicką.

 

Wrzos obok fiołków jest moim ulubionym kwiatem, więc przez pewien czas egzystował on na kilku (obecnie nieistniejących bądź hibernujących) portalach jako „wrzos10”, „wrzosowe_pachnidło” (przezwisko), „Erica” (łacińska nazwa rośliny) albo „fioletek” [forum samo się zwinęło] czy – od 2018 roku – „fiołkowa” [kiedyś befana_di_campi] na POSTscriptum.

 

Obok „wrzosa” zaistniała w portalowej przestrzeni „Lidia” [ulubiona kobieca postać z Dziejów Apostolskich NT], a mianowicie Lidia z Tiatyry, z której to postacią utożsamiłam się i ja.

 

Z kolei „befana_di_campi” oraz „kresowa pani” są reminiscencją własnych, z dawnej Małopolski Wschodniej, Pra - - - babek jak m. in. lwowska Epifania (Befana) z Kampianów Boimowa.

 

Karciana figura „Dama Trefl” jest ogólnym symbolem Pani Zimy, upływającego czasu, przekwitającej i gasnącej kobiecości często opisywanej w prywatnych tekstach; nigdy jednak używanej w formie któregoś z wyszczególnionych nicków.

 

Wszak wyżej wymienione pseudonimy podmieniam nie raz i nie dwa na zapisane w dowodzie osobistym metrykalne imię oraz nazwisko. Zwłaszcza w momencie, kiedy dochodzi do głosu (bez)wiedne, skaczące sobie do wirtualnych gardeł, trollowanie. Bo akurat wtedy, gdy naprawdę trzeba wykazać się pewnego rodzaju cywilną odwagą, wówczas też pokazać należy swoją prawdziwą - bez upiększeń - twarz.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (48)

  • AlaOlaUla 14.02.2020
    A co mówi o mnie mój nick?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    To proszę sama wyjaśnić; ja za niczyje maski nie zaglądam ;)
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Aaaa, ok.
  • betti 14.02.2020
    Rany, jaki pasjonujący temat... ?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    '#1 » 18 sie 2018, o 10:44

    Skąd się wzięły Wasze pseudonimy? Jakich używacie obecnie i dlaczego, jakie przewinęły się przez Wasze życie, jeżeli mieliście inne, i dlaczego takie, a nie inne?" - zapytała się Pani Adminka z "Artefaktów".
  • betti 14.02.2020
    befana_di_campi A kogo obchodzi, o co pytała adminka z artefaktów?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Mnie obchodzi, Ciebie nie musi.
    Stąd niniejszy wątek ;)
  • betti 14.02.2020
    befana_di_campi ten watek taki ciekawy, ze głowa mała... Nie masz już o Czym pisac?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Jakbym nie miała, to bym nie pisała ;)
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Uzupełnię: nie tylko ja interesuję się owym wątkiem. Interesują się / interesowali również inni, o wiele ode mnie mądrzejsi ;)

    https://www.google.pl/search?client=opera&q=słownik+pseudonimów+i+kryptonimów&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Ja miałam inne...
    Aisak, Ripley A,
    oba zbanowane przez .... (tu są wyrazy po łacinie, której nie znacie, dlatego je pominę).
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Niektórzy jednak tę łacinę jednak pamiętają :p
  • Ozar 14.02.2020
    Mój pseudo Ozar to taka mroczna postać, coś ala wskrzeszony po śmierci czarnoksiężnik, który ma potężną moc i jest bardzo niebezpieczny nawet dla doświadczonego czarodzieja. Nazwę wymyśliłem w chyba 1993 roku, kiedy pisałem powieść fantasy. Tu na opowi jest kilka odcinków w tym chyba jeden właśnie z Ozarem.
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    befana contra betti 0:0

    Czekamy na rozwój akcji?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Contra "betti"? Przecież można (z)ignorować :p
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Można, ale wtedy nie ma zabawy...
    ?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Kiedy mnie nie bawi jak to np. pytanie typu, dlaczego jest mokra woda?
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    A potrafisz odpowiedzieć?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Tak, pukając (się) palcem w czoło ;-)
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Woda jest mokra, ponieważ siła spójności cząsteczek wody jest mniejsza, niż siła przylegania ich do naszej skóry, ubrania, włosów. Jeżeli ktoś nas zmoczy, to nie możemy tak po prostu się otrzepać. Musimy wodę wytrzeć, albo poczekać, aż sama wyschnie
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Cudzysłów, bo to nie moje słowa?
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Aha ;-) Doskonałe wyjaśnienie na lekcję przyrody w dawnej VI klasie szkoły podstawowej ;-)
    Dziecku oraz komuś niezorientowanemu wytłumaczy się, iż jest to zjawisko fizyczne [można przy okazji sięgnąć do jednotomowego wydania starej Encyklopedii PWN] jednak komuś, kto zadaje tego rodzaju pytanie z przygłupiastym "hy - hy - hy" pozostaje wyłącznie (po)pukanie się w wiadomy fragment głowy.
  • bogumil1 14.02.2020
    Te nicki, pseudonimy naszych partyzantów, żołnierzy podziemia, konspiratorów to były faktycznie z wielkiej literatury, Sienkiewicza, Rodziewiczówny i innych. Dziś nicki internetowe, odpowiednik tamtych psudonimów, to oznaka głupienia i zdziecinnienia społeczeństwa.
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Nie wszystkie, z niektórymi mimo woli się utożsamiamy :) Ja już o sobie napisałam :)
  • Harem Szejka 14.02.2020
    befana_di_campi racja
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Bardzo mnie to cieszy :-)))
  • Dariusz 14.02.2020
    ???
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Nie umiem tak pięknie, jak powyższe ikonko-emotki :)))
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Czemu tutaj dałeś kupę?
    Nie rozumiem.
  • Dariusz 14.02.2020
    AlaOlaUla to jest moja ocena tekstu i dyskusji pod nim. Wolę to od gwiazdek
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Różne są "kupy", wym "kupa luda", nie mówiąc o:

    Synagodze Kupa znajdującej się na Kazimierzu w Krakowie, przy ulicy Jonatana Warszauera 8 (adres także ul. Miodowa 27) ostatniej powstałej w okresie istnienia miasta żydowskiego.
    Zwana również Szpitalną, ze względu na swoje bliskie sąsiedztwo z dawnym szpitalem żydowskim oraz Ubogich, ponieważ modlili się w niej najbiedniejsi członkowie gminy żydowskiej.
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    Dariusz, okey.
  • AlaOlaUla 14.02.2020
    befana_di_campi, o WoW!
    Inne spojrzenie na Kupę!

    Ale czad?
  • Dariusz 14.02.2020
    Prze kupy
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Szczególnie "Damy Trefl" [niektóre] ;-)
  • befana_di_campi 14.02.2020
    :-D
  • befana_di_campi 14.02.2020
    "Dama Trefl

    Ogólne znaczenie karty:

    Karta samoświadomości, intuicji, matka percepcji, intuicja, wrażliwość umysłowa, służba, doradca lub nauczyciel, zdolności organizacyjne, kreatywna, pomysłowa, pracowita, niecierpliwa, nietolerancyjna.
    Karta ta reprezentuje kobietę u władzy. Jest towarzyska, otwarta, przyjazna, czarująca, elegancka i pełna gracji. Bywa humorzasta i izolująca się."
  • Dekaos Dondi 14.02.2020
    można iść po zakupy lub poza kupy... lub w kupy
    :) 
    twarda kupa dzisiaj zła
    rozwolnienie ona ma
    ale zjadła cwana węgiel
    już nie cieknie z niej tak wszędzie
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Raduje się, jakby napluł mu kto w kieszeń ;-)))
  • Enchanteuse 14.02.2020
    No myślałby kto, że takie piękne historie kryją się za niektórymi pseudonimami ... :)
  • befana_di_campi 14.02.2020
    Pseudonim(y) częstokroć druga skóra. I natura :)
  • cos_ci_opowiem 15.02.2020
    A mój jest z tak zwanej d... Nigdy nie miałem weny do tworzenia pseudonimów, z tego też powodu często je porzucam i zmieniam. :)
    Dziś nazwałbym się pewnie "palcem Lichockiej". :D
  • cos_ci_opowiem 15.02.2020
    Ciekawe czy to coś o mnie mówi ;)
  • befana_di_campi 15.02.2020
    I tak, i nie :) Bo wszystko zależy od kontekstu :)
  • Pan Buczybór 15.02.2020
    Interesujący tekst, w zasadzie prawie felieton. Temat trochę banalny, w zasadzie nicki w sieci to coś tak normalnego, że nikt się nad tym dłużej nie zastanawia, ale całość mimo to jest ciekawa i dobrze skonstruowana. Oba moje nicki, których używam w internecie (Pan Buczybór i zsrrknight) nie mają tak fascynującej historii za sobą jak twoje pseudonimy, ale swoją funkcję spełniają.
  • befana_di_campi 15.02.2020
    "Normalnego"?, Waćpan mówisz? "Normalnego"?

    2 lutego b.r. na jednym - podobno "zacisznym" forum - jego admino właściciel tak mi napisał:

    "Aniela Birecka - na każdym forum inna twarz.
    Czyli na każdym forum nie jesteś
    sobą, musisz udawać, kłamiesz.
    Twoja hipokryzja bawi i budzi
    politowanie, ale mnie już znudziła.
    Otrzymujesz 60.dniowego bana"

    Ten ban za to, że głośno oraz energicznie zaprotestowałam przeciwko nazywaniu mnie "wrzośnicą"...
  • Piotrek P. 1988 20.02.2020
    P w moim nicku to pierwsza litera nazwiska, a także nazwy kraju i województwa.
  • befana_di_campi 20.02.2020
    Każdy kamufluje się tak, jak w danej chwili gra w jego duszy :)

    Serdecznie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania