cyknę fotę na torach

dlaczego ludzie muszą

wędrować martwą

ścieżką wiaduktu

dlaczego?

 

życie zasypia wraz ze

wschodem świateł

dwóch kulistych

 

a ja myślę jedynie, że

maszynista będzie

płacił za głupotę

indywiduum

 

odszkodowanie dla

zrakowaciałych

idiotów

 

nie potrafią nawet

przedawkować

apapu

 

tylko problemy płodzą

tym, co prowadzą

pociągi

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Neurotyk 25.04.2016
    Dałem 5. Akurat wczoraj rano, przypadkiem zupełnie, oglądałem jakiś reportaż na TVP regionalnej, o Pani, jednej z kilku w Polsce maszynistek pociągów. Opowiadała, że nigdy nie skończyła żadnej technicznej szkoły, pracowała jako sklepikarka zwykła i tak zupełnie przez zrządzenie losu została konduktorką, potem awansowała na kierowniczkę pociągu, aż poszła na kurs dla maszynistek:D Taka, jakby to powiedzieć, "śląska" mocna babka, no ło taka! Pokazywano jej dzień pracy (trasa Łódź - Warszawa bodajże oraz Łódź Kraków, Częstochowa(?) - chyba tak , nic, nie ważne. W końcu zaczęła opowiadać o najgorszej, ciemnej stronie tej pracy - samotność, kiedy przez wiele godzin siedzisz sama w kabinie oraz rzecz gorsza, a mianowicie... samobójcy. Mówiła, że każdemu maszyniście, przynajmniej raz ktoś się rzucił pod pociąg, a wielu już wiele razy musiało przejechać człowieka (aby się zatrzymać z 140 km/h pociąg musi mieć 1000 metrów...aż mnie to zaskoczyło). Ta Pani powiedziała, że nie chce myśleć, co będzie, kiedy jej się to przydarzy.
    Przepraszam , rozpisałem się, tak mi się nawiązało. Korespondowało do wypowiedzi podmiotu lirycznego.
    Widać w wierszu pewien rodzaj bezradności, ten APAP, etc.
    Tyle moich wynurzeń :)
  • 60secondsToDie 25.04.2016
    To dla mnie dość bliska sytuacja, bo mój ojciec jest maszynistą, dlatego właściwie postanowiłam opisać taką sytuację. Póki co nie zaszła.
    Dziękuję za wynurzenia i ocenę :)
  • Neurotyk 25.04.2016
    60secondsToDie, świat jest mały, można tak żartobliwie powiedzieć :) A czytając wiersz miałem Déjà vu w związku z wczorajszym reportażem. Życie jest jak pudełko czekoladek zaprawdę :) Dobranoc.
  • 60secondsToDie 25.04.2016
    Neurotyk, dobranoc :)
  • KarolaKorman 25.04.2016
    Lubię apap, jeśli można tak to nazwać, a wiersz na 5 :)
  • Niemampojecia96 25.04.2016
    Ja lubię apap noc: po pierwsze kosztuje niecałe, albo czasem całe 4 zł. po drugie działa antyhistaminowo (gdy antyhistaminy kosztuja z 9, czasem 11 zł). po trzecie zawiera difenhidraminę, to z jego strony uprzejmie.


    ''życie zasypia wraz ze

    wschodem świateł

    dwóch kulistych



    a ja myślę jedynie, że

    maszynista będzie

    płacił za głupotę

    indywiduum



    odszkodowanie dla

    zrakowaciałych

    idiotów



    nie potrafią nawet

    przedawkować

    apapu



    tylko problemy płodzą

    tym, co prowadzą

    pociągi'' - a wiesz, bardzo ciekawa perspektywa. Nigdy na to nie spojrzałam od tej strony.
  • TeodorMaj 25.04.2016
    Wracając kiedyś z Zawiercia, miałem taką sytuację. Blisko Skierniewic 17 letni chłopak rzucił się pod pociąg (podobno przez zawód miłosny, a przynajmniej tak mówili ludzie w drugim pociągu). Mimo, że byłem tylko pasażerem, czułem się wtedy cholernie źle.

    Ciekawy wiersz. Zostawiam 5
  • karola84 25.04.2016
    Ten wiersz mozna by nazwac "hymnem" samobojcow lub ludzi szukajacych mocnych wrazen. Wedlug mnie na 5
  • 60secondsToDie 25.04.2016
    No nie wiem. Ja ich tu właśnie nie gloryfikuję, wręcz przeciwnie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania