Czarni

Czarni i Czarnopodobni opanowali kraj. Wielu posiada dwie twarze: jedną dobrotliwą, drugą – nienawistną. Ich głosy można usłyszeć w telewizji, radioodbiornikach; ich wytłuszczone słowa rozdawane są w tysiącach kopii.

Dzisiaj zobaczyłam jednego z Najczarniejszych, kiedy przełączałam kanały. Stał na postumencie i wzywał naród do podjęcia „bardziej drastycznych środków”. Mężczyzna mówił dużo o miłości, a zebrana wokół publika spijała z jego ust każde słowo.

„Miłość jest bardzo ważna. Jej obecność w rodzinie, podstawowej komórce państwowego organizmu, stanowi o kondycji społeczeństwa. Jednak nie każda forma miłości powinna spotykać się z naszym przyzwoleniem. Uczucia gorszego sortu należy potępiać, a co więcej – unieszkodliwiać osoby, które wyrażają na nie zgodę.”

Aplauz. Niektórzy wiwatowali zanim Najczarniejszy rozłożył przed sobą kartkę z tekstem przemowy.

Czarni zazwyczaj boją się bezpośredniej konfrontacji z Kolorowymi, dlatego atakują w grupach. Swoim specjalistycznym sprzętem starają się wyssać kolor ze zbuntowanych jednostek, odnoszą jednak skutek odwrotny do zamierzonego – Kolorowi zaczynają manifestować swoją odmienność, przybierając coraz to jaskrawsze barwy.

* * *

Czarni nie rozumieją, że miłości nie da się stłumić. Możemy regulować biegi rzek i zamieniać lasy w cmentarze, ale kiedy w grę wchodzą ludzkie uczucia, na nic zdadzą się zbiorniki retencyjne czy piły mechaniczne.

Czarni działają żelazną ręką i nie przebierają w słowach. Krzywda – oto, co po sobie zostawiają. Są zaślepieni. Nie analizują, bo gdyby tak było, wiedzieliby, że o obecności kolorów bądź jej braku decyduje ślepy los. Wypełniają misję, która jest z góry skazana na porażkę. Ich zadaniem jest krzewić miłość, ale jedyne, co krzewią, to nienawiść. Powinni łączyć, a tymczasem szukają coraz to nowych pretekstów do tworzenia podziałów. I krzyczą – mówią, że mają „poczucie misji”. Krzyczą o miłości. Ale nie ten najbardziej kocha, kto najgłośniej krzyczy.

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (122)

  • Bogumił 22.08.2019
    A poza tym to wszyscy zdrowi?
  • akwamen 22.08.2019
    Boguś na szczęście, dziękuję :)
    ale idź ratuj synusia Tomusia bo lewica go dusi hi, hi
  • Bogumił 22.08.2019
    założyłeś drugie konto akwi? Ty to wyskrobałeś?
  • akwamen 22.08.2019
    Bogumił skad to podejrzenie?!
  • Angela 22.08.2019
    Droga Maju, obawiam się, że kościółkowi będą teraz próbowali Cię zagryźć.
    Powodzenia.
  • akwamen 22.08.2019
    Jak Maju , toż to Ja! hi, hi Boguś tak rzekł hi, hi, hi
  • Bogumił 22.08.2019
    Przestań się kompromitować.
  • Angela 22.08.2019
    akwamen oj przepraszam, nie poznałam : )
  • akwamen 22.08.2019
    Angela no! :) ;)
  • puszczyk 22.08.2019
    akwamen Przekażmy sobie znak pokoju i miłosierdzia... :)))
  • akwamen 22.08.2019
    puszczyk mówisz i masz, to co po chivasku? ;)
  • piliery 22.08.2019
    Bardzo dziwaczny tekst. Prześwituje w nim ideologiczna wojna. Co mają biegi rzek i zamiana lasów w cmentarze wspólnego z miłością? O_O O obecności kolorów decyduje ślepy los? Gdzie? Wstawiłaś jakiś pseudocytat. Nie słyszałem by którakolwiek ze stron używała takich głupich argumentów. Wymyśliłaś ten cytat aby pognębić swoich przeciwników. Fatalne.
  • Kapelusznik 22.08.2019
    Hehe
  • Bogumił 22.08.2019
    Kolorowi pustaku atakują w grupach coś ci się pomyliło. Wsadź sobie pióro w śmierdzącą d. załóż sobie kaganiec weź bacik i kochaj się z ciotką Angi podobny dzban jak ty to się porozumiecie
  • akwamen 22.08.2019
    to rzekł przykladny chrześcijanin milujący bliźnich .... Amen.
  • Bogumił 22.08.2019
    akwi ja im dobrze życzę a ty takie cuś
  • akwamen 22.08.2019
    Boguś boś ty z tych, co się modlą pod figurą, a diabła mają za skórą... pożycz sobie... czegoś he, he
  • Pan Buczybór 22.08.2019
    Bogumił, nie wiem czy autorka się odezwie, ale chciałbym tylko zaznaczyć, że komentarze ad personam są raczej niewskazane.
  • Angela 22.08.2019
    Bogumił " załóż sobie kaganiec weź bacik i kochaj się z ciotką Angi" -
    Bogumił 36 min. temu"
    "akwi ja im dobrze życzę a ty takie cuś" - zajebiście, chrześcijanin życzy innym cudzołóstwa.
    Brawa dla Bogusia
  • betti 22.08.2019
    Angela tak się tu ''kochacie'' z akwamenem, że nie ma dziwne, że się komuś z romansem kojarzy... przeciez tak bywa, szczególnie wśród ludzi wyzwolonych, a za takich przecież uchodzicie?
  • Angela 22.08.2019
    betti głodnemu chleb na myśli, co nie?
    Odmeldowuję się.
  • betti 22.08.2019
    Angela tak? No to jedzcie do woli...
  • Angela 22.08.2019
    betonku, a kto miał głupie skojarzenia? komu brzydkie myśli po łepetynce (jednej lub drugiej)
    brykały? Oj nie ładnie, nie ładnie.
  • betti 22.08.2019
    Angela ludzie na ogół piszą o tym, co widzą, a tutaj wasza miłość jest bardzo widoczna. Ślepy by tylko nie zobaczył. Więc co się dziwić?
  • betti 22.08.2019
    Poza tym, z tego co widzę na portalach, romanse to chleb powszedni, jak mi nie wierzysz zapytaj puszczyka, on ponoć w tym - mistrz.
  • Angela 22.08.2019
    betti wszystkich własną miarą mierzysz : (
  • Angela 22.08.2019
    Kończę, prawdziwe życie wzywa.
    Baj
  • betti 22.08.2019
    Angela ja tam nie mam romansów, bo mnie to akurat nie bawi, ale napatrzyłam się... na takich jak ty i akwamen. Nawet pewnie jakieś wierszydła ze śmiechu tworzyłam, bo najpierw wielka miłość, a potem wielka rozpacz, bo nic nie jest tak pewne, jak zmiany.
  • puszczyk 23.08.2019
    betti przypominam - od puszczyka trzy ch... w bok w wersji dla oszołomek.
  • betti 23.08.2019
    tak, puszczyk uwielbia - romanse. Tym żyje. Na szczęście [dla niego] idiotek - nie brak...
  • betti 23.08.2019
    ale nie jest odosobniony w tych - upodobaniach. Najfajniejsze jak zbierze się więcej takich ''okazów'' w jednym miejscu i skaczą sobie do gardeł, bo upatrzyli jedną... jest się z czego pośmiać...
  • puszczyk 23.08.2019
    betti jedna powyżej.
    I nie zajmuj się już puszczykiem, skoro nie ma kto ci porządnie tyłka skroić.
    Zazdrość to bardzo niechrześcijańskie uczucie.
  • betti 23.08.2019
    puszczyk ty jesteś tak zadufany w sobie, a jeszcze bardziej zepsuty przez portalowe idiotki, że do ciebie nawet nie dociera, że możesz być dla kogoś - dnem, dlatego tworzysz te chore wizje. A może jakaś uwierzy, że ty nadal w powodzeniu i przygarnie... tę kupkę nieszczęścia.
  • puszczyk 23.08.2019
    betti no to zrób już sobie dobrze i wzlatuj na wyżyny, a od puszczyka już Ci wyznaczyłem odległość.
  • betti 23.08.2019
    ja tobie matole, sto razy wyznaczałam i pojąć nie możesz... tak bardzo jesteś zdesperowany? Przykre...
  • puszczyk 23.08.2019
    betti to cześć skarbie.
    Życzę dużo wilgoci.
  • betti 23.08.2019
    A ja przyjaznej duszy, która się tobą - zaopiekuje. Biedny jesteś...
  • puszczyk 23.08.2019
    betti spox.
    Jeszcze są na świecie normalne kobiety, a nie tylko wariatki i nawiedzone oszołomki :)
  • betti 23.08.2019
    puszczyk normalne kobiety, to na takie dno - nie polecą. Za nic. Normalnie siebie - szanują.
  • puszczyk 23.08.2019
    betti to się szanuj, a nie ciągle puszczyk u którego robisz za materac i prześcieradło.
  • betti 23.08.2019
    puszczyk nie pochlebiaj sobie, nie dodawaj czegoś, czego nie masz, bo to zbyt żenujące. Kim ty jesteś, co ty sobą reprezentujesz? Tych parę wierszy i opowiadań?

    A poza tym? Dno!

    Że ty mogłeś pomyśleć, że ja mogę być tobą zainteresowana? Zadziwiające. A dziś sfrustrowany łazisz za mną jak ten pies i... szczekasz - zawiedziony.

    Kobiety to widzą puszczyk. Pilnuj się!
  • puszczyk 23.08.2019
    betti zainteresowana byłaś czym innym.
    No jak to było? Ile razy? Kiedy? Dobrze było? Itp.
    Chora wyobraźnia i nie realizowane potrzeby dały znać.
  • puszczyk 23.08.2019
    A poza tym co ty sobą prezentujesz poza tymi paroma wierszami?
    Nawiedzoną, przekwitłą i niespełnioną wszelako dewotę.
  • Bogumił 23.08.2019
    Angi Nikt ci nie broni wziąć do trójkąta z mają węża albo nawet do czworokąta akwiego. Wy ludzie wyzwoleni bez kompleksów.
  • Angela 23.08.2019
    Bogumił pajacyku na sznureczku, jak zwykle mylisz pojęcia, bycie wyzwolonym nie znaczy wyzbycia się wolnej woli, sumienia i rozumu, tu chodzi o prawo do własnych wyborów.
  • Bogumił 23.08.2019
    Pruderia z Ciebie wyłazi.
  • Angela 23.08.2019
    Bogumił nic ze mnie nie wyłazi, zwyczajnue lubię mieć wybór. Co w tym złego?
  • Bogumił 23.08.2019
    Angela sama żyjesz w czarnosecinnym, monogamicznym, klerykalnym związku o jakim wyborze więc mówisz? A jak Ci zaproponowałem wybór to się zachowujesz jak spłoniona dziewica. Zły przykład dajesz oj zły.
  • Angela 23.08.2019
    Bogumił tylko mnie nikt nie zabroni się rozejść, wziąć kochanka, czy co tam. Wszystko zależy ode mnie, nikt mi nie powie co mi wolno, a co nie. Innych oceniać nie będę, jako człowiek nie mam ku temu uprawnień.
  • Angela 23.08.2019
    Bogumił ty nie masz wolnej woli, krępują cię zasady, ale nie własne, nażucone przez kogoś innego.
  • Bogumił 23.08.2019
    Angela ktoś ci te uprawnienia oceniania oceniania odebrał? Ja jako człowiek mogę oceniać i krytykować kogo chcę. Coś widzę że jestem bardziej wyzwolony od Ciebie.
  • akwamen 23.08.2019
    Boguś nikt nie mówi o trójkątach, wężach, czworokątach, nikogo nie obchodzi, oprócz bettonka, kto z kim romansuje, kto z kim sypia, kto kogo zdradził, a ty wyskakujesz z jakimiś dewiacjami... Ja wiem i większość tutejszych podejrzewam uzerów ma świadomość, że macie problem z własną seksualnością. Nie wnikam czy wrodzoną czy nabytą, ale macie problem. Chcesz pogadać na poważnie idź do specjalisty, chcesz skrywać swe dewiacje pod żałosnym humorem w komentach od czapki, nie liczyłbym na to, że może ktoś przymknie oko i pobawi się z tobą w ten sposób, abyś se ulżył i strzepał... zachciewajki.
    Jesteś Boguś, razem z tobie podobną betti, paradoksem świata: Ziemia jest okrągła, a wy i tak pierdolicie się po kątach.
  • Angela 23.08.2019
    Bogumił jako istota grzeszna, nie sądzę cobyś miał prawo oceniać innych. Jakim kto był człowiekiem okaże się przed obliczem Najwyższego, od którego to eolną wolę otszymaliśmy.
  • betti 23.08.2019
    akwamen to ty masz problem, my się tylko śmiejemy z przygłupów, którzy na portalach romansów szukają. Bo to śmieszne. Ludzie to widzą. Tyle.
  • akwamen 23.08.2019
    betta no, widzą, widzą... hi, hi, hi
  • betti 23.08.2019
    akwamen pewnie, że widzą, nikt nie jest ślepy... te podchody, zachody. Komedia na żywo, nawet do teatru iść nie muszę.
  • akwamen 23.08.2019
    betta wiesz, że istnieje coś takiego jak znajomość? Wiem że jesteś wygłodniała i spragniona, marzysz o tej milości i rzucasz sie jak, nie powiem kto, na każde wypchane w kroku spodnie, jakie się tu pojawią, ale, kufa, kogo to obchodzi? Pieprzysz na okrągło o romansach, miłościach jak pensjonarka. Weź przestań nudzić, smęcić i dochodzić.... idż do teatru, opery, kina, zobacz, że istnieje inny świat poza internetem, w realnym życiu masz dużo większe szanse, że ktoś cię zaspokoi, zawsze znajdzie sie amator na potwora.
  • betti 23.08.2019
    akwamen ty mnie chyba z ograniczoną i smętną Angelą mylisz... bywa i to jest śmieszne.
  • betti 23.08.2019
    Poza tym, to wy żyjecie na portalach. Szukacie tych ''znajomości''. Ja tu dla poezji. Ale jak widzę cymbałów, to czemu się nie śmiać jak jest okazja?
  • akwamen 23.08.2019
    betta tak, tak, tak... oczywiśćie i nie inaczej hi, hi, hi Dobra, mam dużo pracy, wiesz real mnie dopadł ha,ha, ha Bujaj sobie, smutna kobicino, w tej poezji i dla poezji. Pośmiej sie z przygłupów, ktorzy kochają, bawią sie, zaprzyjaźniają i spotykają... ty masz tylko poezję -niskich lotów zresztą.
  • betti 23.08.2019
    akwamen ty się nie znasz na poezji, albo inaczej... znasz się jak Angela. To też jest śmieszne.

    Na szczęście mam przyjaciół w realu, na portalach literackich nie muszę ich mieć. To daje swobodę. Nie muszę chwalić ze źle pojętej lojalności czy w imię tej ''przyjaźni''
  • akwamen 23.08.2019
    betti widać właśnie... tych przyjaciół, niepoprawna marzycielka ha, ha, ha
    Ty i ta twoja nieodwzajemniona przyjaźń opowi.... hi, hi, hi
    Baj, kłamczuszko hi, hi
  • betti 23.08.2019
    akwamen co widać? Twoje ograniczenie, szukanie ''przyjaciół'', żeby tworzyć TWA i wzajemnie się chwalić, bo tylko dzięki temu można istnieć?
    Na szczęście na tyle dobrze piszę, że nie muszę ''zabiegać'' o takie ''przyjaźnie''

    Wy musicie i śmieszy mnie, kiedy na to patrzę. To bieganie, chwalenie, chociaż niczego nie rozumiecie z tekstu. Jak pisałam: komedia na żywo.
  • akwamen 23.08.2019
    betta pogrążasz się... :)
  • betti 23.08.2019
    A jak sobie pomyślę, ile osób dzięki mnie się tutaj ''zaprzyjaźniło'', to pusty śmiech mnie ogarnia. Sprzymierzeni w nieszczęściu...
  • betti 23.08.2019
    Gdyby nie te wasze ''przyjaźnie'', to może i ktoś by się czegoś nauczył... taki paradoks.
  • betti 23.08.2019
    Jedyna przyjaźń, która tutaj czymś dobrym owocuje, to Rithy i Cana, ale to wyjątek.
  • Angela 23.08.2019
    Betonku, znowu tknęłaś mnie personalnie, to i ja powiem ci co myślę o tobie, tylko nie płacz potem, to ostatnie co powiem w twoją stronę. Ośmieszasz się,jesteś
  • betti 23.08.2019
    Angela nikt tu bardziej od ciebie się nie ośmiesza, ale na szczęście dla siebie - nie widzisz tego.
  • Angela 23.08.2019
    Sory przerwało: jesteś żalu godną kobieciną, co już od dawna zarosła, a zdaje ci się, że na ten zwiędnięty wianek ktoś dybie. Łazisz za chłopami i jeszcze twierdzisz że to oni za tobą, spragniona ransów widzisz je wszędzie. Idź do specjalisty, jak cię nie wyleczy, to może chociarz dogodzi.
  • akwamen 23.08.2019
    bettonek Ritha, Can, a właściwie Can, ale wazelinujesz... po paluszku wchodzisz hi, hi zagięłaś parol na biedaka hi, hi
  • betti 23.08.2019
    Angela widzisz ile ograniczenia z ciebie wyłazi? Próbowałaś nie raz, wyciągnąć ze mnie moje prywatne życie, nie udało się... z rozpaczy stworzyłaś sobie obrazek z własnej głupoty i co najlepsze, wierzysz w to.

    Ja konam z tego, bo co można innego?

    Tak, akwamenek. Kręcą mnie mądrzy. To się narobiło, prawda? Zamiast wzdychać za idiotą...
  • Angela 23.08.2019
    betti bidulko przecierz widzę, że pajęczynek nie ma kto omieść i frustrujesz się. Teraz to już sobie jadem prtyskaj do woli, ja co chciałam powiedziałam.
  • akwamen 23.08.2019
    betta ale już ci pisałem, że intelektualnie nie dorastasz mu do pięt, nie ta półka, nie ta klasa... narobiło się, ale kręcić cię mogą, fantazje nie są niczym złym, o ile nie zaczynają męczyć obiektu westchnień... a swoją drogą, oprócz Bogusia, panowie ostatnio na wszelki wypadek omijają cię, ewentualnie nie zauważają... ciekawe, ciekawe...
  • betti 23.08.2019
    Angela ty masz jeszcze problem ze wzrokiem. Gdybym była w rozpaczy, to bym takiego puszczyka przygarnęła chociażby... biedak potrzebuje opiekunki... na cito!
    i nie patrzyłabym, że stary... i takie tam.
  • betti 23.08.2019
    akwamenek naprawdę? Nie zauważyłam...
  • akwamen 23.08.2019
    betta a to nic nowego...
  • betti 23.08.2019
    akwamenek może dlatego, że nie zawracam sobie głowy... bzdurkami.
  • Gregory 23.08.2019
    akwamen siemanko
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory siema :)
  • betti 23.08.2019
    Widzę, że posiłki nadciągnęły... idę sobie poczytać. Bawcie się dobrze!
  • Gregory 23.08.2019
    betti bidulko jak ty cierpisz?
  • Gregory 23.08.2019
    betti po drodze kup sobie wyciorek kochaniutka
  • Gregory 23.08.2019
    akwamen no i zwiała
  • Gregory 23.08.2019
    betti a byłaś taka matka Teresa w stosunku do puchacza. Co się stało?
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory cierpi, cierpi, swędzi tu i tam, latek przybywa, a tu nikogo kto by podrapał i tylko czytanie pozostało hi, hi poezji, podobno... ;) pewnie se walnie jakie porno dla pensjonarek -Austin albo innej Bronte i z nowymi siłami wpadnie aby chwytać tych co ją kręcą :)
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory bo olał ją hi, hi
  • akwamen 23.08.2019
    Grzesiu jak tam, latacie troche?
  • betti 23.08.2019
    Gregory cierpię... brzuch mnie boli... ze śmiechu.
  • akwamen 23.08.2019
    tylko brzuch?
  • Gregory 23.08.2019
    akwamen tak latamy po Polsce i nie tylko
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory bettonek to taka wesoła kobita, gdzie nie pójdzie to sie śmieją :)
  • Gregory 23.08.2019
    betti nie pluj na monitor
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory byliście gdzieś w Jełropie, czy dalej?
  • Gregory 23.08.2019
    akwamen to chyba choroba już
  • Gregory 23.08.2019
    akwamen syberia
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory daj spokoj już pewnie ścieka z niego ślina jak z Niagary ;)
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory taaa?! Żartujesz?!
  • Gregory 23.08.2019
    A wy jak tam zakupy na aukcji?
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory nic, to co się podobało za drogie, a co tanie to do niczego
  • Gregory 23.08.2019
    Czy szyjk nie porwał ci blondi
  • Gregory 23.08.2019
    Szejk
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory niech by sprobował, za cienki w uszach hi, hi
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory naprawdę byliście na pólnocy?
  • betti 23.08.2019
    No... i taki to portal, sprawy prywatne na pierwszym miejscu, jakby telefonów nie było... i nie można było swobodnie porozmawiać.
  • Gregory 23.08.2019
    Akwamen spamujemy na priv
  • akwamen 23.08.2019
    bettonek to ty nas ściągasz, oprzyciagasz jak magnes. Musimy być czujni na twe... śmiechy hi, hi
  • betti 23.08.2019
    Tak... przecież nic innego nie potraficie...
  • akwamen 23.08.2019
    Gregory to dawaj na priv, w końcu w robocie jestem ha, ha
  • akwamen 23.08.2019
    betta spadaj i nie przeszkadzaj
  • betti 23.08.2019
    akwamenek no przecież chcecie, żeby ludzie czytali, gdzie to nie byliście i co nie widzieliście... hahaha
  • akwamen 23.08.2019
    betta teraz nie ma tu ludzi, nie zauważylaś?
  • betti 23.08.2019
    akwamenek są i czytają, i śmieją jak ja.
  • akwamen 23.08.2019
    betti tak, tak śmieja sie i opluli monitory ha, ha, ha
  • betti 23.08.2019
    akwamenek możliwe, to normalna reakcja... na kretynów. którzy chwalą się w sieci, gdzie to nie byli...
  • Pan Buczybór 22.08.2019
    Po tytule myślałem, że ten tekst będzie o murzynach.
    xd
    A tak już co do reszty...
    Meh. Takie to ideologiczne, ale jednocześnie miałkie i nie kupuję tego. Jak dla mnie zbyt ogólnikowo. Za dużo nowego tu nie ma - głównie powtarzana ciągle frazesy.
    Ale z przesłaniem jako tako się zgadzam. Nie lubię homofobii i podwójnych standardów.
  • Bogumił 23.08.2019
    Panie Buczyborze używa Pan pojęć których Pan nie rozumie. Obrzydzenie do pederastów jest zgodne z naturą, jest eko. Obrzydzenie do pedała mi natura sama dała.
  • refluks 23.08.2019
    Bogumił Natura powiadasz.
    A natura dała ci obrzydzenie dla dłubiących w nosie czy raczej to wychowanie, że jest coś takiego jak kultura i zasady i to one narzucają standardy zachowań.
  • Bogumił 23.08.2019
    refluks kultura wynika z natury
  • refluks 23.08.2019
    Bogumił A ta natura to co?
    Przyroda czy charakter?
  • Bogumił 23.08.2019
    refluks wrodzone i częściowo wzmocnione przez kulturę ludzkie zachowania.
  • szopciuszek 23.08.2019
    Nie lubię polityki, bo można się nią tylko rozczarować ;) W samym tekście nie zgrywa mi się to zdanie o obecności kolorów lub jej braku. Czerń to też kolor. Jak już to powinno chyba być "przezroczysci" albo "bezbarwni" ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania