Czekam

Gdy rdzawy wiatr zawieje

Gdy toń purpury nastanie

Gdy ciemność zajdzie czerwienią

Wtedy będę wreszcie wiedział

Czym jest śmierć

A czym było życie

I czym stałem się

A kim wcześniej byłem

Gdy wszystko to się stanie

Wreszcie wszystkiego się dowiem

I od lat tak czekam

Na rdzawy wiatr

Toń purpury

I czerwoną ciemność

Żeby wreszcie wiedzieć

Nie przyjmując do świadomości

Że nigdy się nie dowiem

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (39)

  • ausek 13.05.2016
    Piękne :) 5
  • Dziękuję bardzo! :)
  • the_endrju 13.05.2016
    ;_;
    Zapraszam do mnie, jak zwykle ;_:
  • Jak matury się zakończą, przybędę. Tymczasem, dziękuję za komentarz :)
  • the_endrju 13.05.2016
    Szymon Szczechowicz Matury? Powodzenia życzę całą duszą...
  • the_endrju Dziękuję uprzejmie :)
  • Lotta 13.05.2016
    A ja jak zwykle zostawię 5. ;)
  • I jak zwykle, ja podziękuję :)
  • candy 13.05.2016
    "Czym jest śmierć
    A czym było życie
    I czym stałem się
    A kim wcześniej byłem" - najlepszy fragment! Cały wiersz zresztą super :) jak tam matury?
  • Idą. Powoli lecz nieubłaganie... Wolałbym napisać wszystko w tydzień niż miesiąc się męczyć... A Tobie? :)
  • candy 13.05.2016
    Szymon Szczechowicz stresuję się ustnym polskim, ale ogólnie było lepiej, niż się spodziewałam ^
  • candy a więc i przed Tobą jeszcze ustny polski... Cóż, sam żem nie jest, tyle chociaż :)
  • candy 13.05.2016
    Szymon Szczechowicz niestety, przyszły czwartek dniem stresu. Ale jestem pierwsza do odstrzału, więc przynajmniej szybko będę miała to za sobą :D
  • candy Ja mam w przyszły piątek. A wcześniej jeszcze historia przede mną...
  • Julka2001 13.05.2016
    Podoba mi się, nie za trudny do zinterpretowania:) 5
  • Doprawdy? Być może tak tylko Ci się wydaje :) Niemniej, dziękuję :)
  • Julka2001 13.05.2016
    Szymon Szczechowicz a być może się wydaje, to jak z matematyką, jak jest za łatwo to chyba jest liczone źle
  • O-Ren Ishii 13.05.2016
    Szymon ;-; podoba mi się strasznie, krótkie to, ale przepiękne. 5
  • Dziękuję bardzo Ren :)
  • Lucinda 13.05.2016
    Bardzo podoba mi się ten wiersz, choć dziś za wiele raczej sobie nad nim nie podumam, bo mój mózg odmawia mi dziś posłuszeństwa... To takie trochę dążenie do wiedzy niezależnie od życia czy śmierci, potrzeba posiadania jej w całości, nawet jeśli skutki tego są nieznane... Ładnie ująłeś tu motywy barw, odcieni czerwieni, w dodatku powtórzyłeś to dwa razy, ale głębiej nad tym spróbuję się zastanowić jutro. W każdym razie zostawiam 5:)
  • Dziękuję uprzejmie :) No i mam nadzieję, że podzielisz się jutro spostrzeżeniami :)
  • Lucinda 13.05.2016
    Szymon Szczechowicz, jeśli jakieś się pojawią... Dziś nie mam siły już przejmować się 32 wzorami z matmy na pamięć na poniedziałek, ale jutro już może mnie dopaść.
  • Neurotyk 13.05.2016
    Pięknie, oczywiście śmierć masz już za sobą, albo inaczej: trwasz w niej, a czym było życie? może nie tym, co było, tylko tym, co będzie? 5 za piękny wiersz. :)
  • Trwanie w niej nie jest tak złe, Neurotyku. Pod wieloma względami jest lepsza od życia. Dziękuję uprzejmie :)
  • alfonsyna 13.05.2016
    Krótko mówiąc, świetny wiersz. Być może matury jednak dobrze działają na Twoją wenę. ;)
  • Polemizowałbym, ale śpiący jestem, więc tylko podziękuję :)
  • Niemampojecia96 14.05.2016
    Szymon Szczechowicz, polemizowałabym to ostatnio jedno z moich słów ulubionych. Na przykład, że popolemizowałabym, ale już nie mogę, bo zabrano mi dyskusję, z czego niekontent.Wiersz nie jest zły, kojarzy mi się trochę z Grą o Tron, gdy powiedziano Kalisi, kiedy Drogo do niej wróci. Ale nie wiem, czy jesteś fanem, a ja pamiętam tylko stare odcinki i Kalisi.
  • Niemampojecia96 mówisz o tej przepowiedni: Kiedy słońce wzejdzie na zachodzie i zajdzie na wschodzie? Nie wiem czy dobrze ją zapamiętałem :) No i dziękuję bardzo!
  • KarolaKorman 14.05.2016
    Smutny i piękny, 5 :)
  • Oj nie tak smutny chyba :) Dziękuję!
  • Billie 14.05.2016
    No i co mam ci napisać... Podoba mi się. Cały nacisk kładziesz na to, by wiedzieć... 5 :)
  • Dziękuję bardzo :)
  • Rasia 15.05.2016
    "I czym stałem się
    A kim wcześniej byłem
    Gdy wszystko to się stanie" - tutaj troszkę to powtórzenie ze "stać", rzuciło mi się w oczy, bo nie wygląda na umyślne.
    Poza tym jest w porządku, bardzo fajne zakończenie, choć może nieco przykre zważając na to, że nigdy nie uda nam się odkryć wszystkiego, co skryło przed nami życie. Zostawiam 4,5 czyli 5 :)
  • Bardzo dziękuję Rasiu :)
  • Ludzie są tak skonstruowani, że pragną wiedzieć, odkrywać i poznawać. Dlatego frustrująca jest niewiedza co będzie po śmierci. Bardzo ładnie ująłeś to w wierszu, a przynajmniej ja to tak odbieram. Motyw barw bardzo mi się podoba. Dwa ostatnie wersy kompletnie mnie kupiły. Pięć ;)
  • Dziękuję uprzejmie :)
  • Szymon Szczechowicz zapomniałam się podpisać Beznadzieja, jakbyś nie zapamiętał.
  • blackcatwithbloodyrose podpisuj się, bo zapomniałem :D
  • Szymon Szczechowicz Tak właśnie myślałam :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania