Czy kobiety za dużo chleją?

Nawiązując do kultowych już słów prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego "Trzeba czasem powiedzieć też trochę otwarcie, pewnych rzeczy gorzkich. Jeżeli się np. utrzyma taki stan, że do 25. roku życia dziewczęta, młode kobiety, piją tyle samo, co ich rówieśnicy, to dzieci nie będzie. Bo pamiętajcie, że mężczyzna, żeby popaść w alkoholizm, to musi pić nadmiernie przez 20 lat. Przeciętnie, bo to oczywiście jeden krócej, drugi dłużej, bo to zależy od cech osobniczych. A kobieta tylko dwa", chciałoby się powiedzieć, tys prowda. Ale jak zwykle zdania są podzielone, a wyrażona opinia jak rozdwoiła Polaków doprowadzając ich do stanu podgorączkowego. Można by powiedzieć, nic nowego i żyje się dalej.

Za to od pana Donalda Tuska należałoby oczekiwać jakiejś ciętej, inteligentnej riposty, o kobietach trzeźwych jak świnie, ostentacyjnie gardzących alkoholem, czy coś w ten deseń.

Natomiast pierwsze tyrady broniące dobrego imienia kobiet padły ze strony, a jakże, feministek, siostrzyce nie zawiodły, stanowczo zaprzeczyły i potraktowały te słowa niemal jako osobistą obrazę. Natomiast inne niewiasty, różnego wieku, statusu materialnego i stanu cywilnego, skupione w kołach gospodyń wiejskich, zareagowały pozytywne, twierdząc że prezes umiejętnie poruszył istotę problemu. A jaka jest prawda waszym zdaniem?

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • Szpilka dwa lata temu
    Najciekawiej wg mnie zripostowała Agnieszka Woźniak-Starak:

    'Nie mam dzieci. To pewnie dlatego, że w sobotę byłam na imprezie i wypiłam całkiem sporo wina. A pan prezes nie ma z jakiego powodu?'

    Przyrostu jak nie było, tak nie ma i nie będzie! Mizogin Kartofel wszystko robi na odwrót. O! Rodziny nie ma, dzieci też, co on może wiedzieć o życiu? NIC!
  • okruszynka dwa lata temu
    Czy A. Starak ma coś wspólnego z tym Starakiem, który po pijaku miał wypadek na jeziorze mazurskim? Jeśli tak, to wie o czym mówi.
  • Szpilka dwa lata temu
    okruszynka

    Chłop se wypić musi, nie? 20 lat może wódę żłopać według Kartofla i nic, to w czym problem?
  • okruszynka dwa lata temu
    Szpilka te dwadzieścia lat to chyba trochę na wyrost, znam kilkunastoletnich alkoholików. Myślę, że pięć, sześć lat wystarczy, żeby wpaść w nałóg.
  • Szpilka dwa lata temu
    okruszynka

    Zależy w jakim wieku się zaczyna, młodziak się szybko uzależnia, no i jeszcze jak się pije - codziennie, czy w ciągach alkoholowych. Ciągi są zdrowsze, bo organizm ma czas się zregenerować. Po pięciu latach picia to pijus murowany!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    okruszynka To wdowa po nim.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Tak, moja droga Okruszynko, a ten Starak nie zginął po pijaku na motorze, tylko: został zabity przez CIA za film "Ukrytą grę" - odsłonił rąbka tajemnicy, stara i znana metoda: pod pozorem wypadku...

    "Be, syneczku, be urwisie,
    wydłubałeś oczko Jadzi,
    nie zobaczysz dzisiaj
    ekshumacji swego dziadzi..."

    I prawdopodobnie był to teren wynajęty przez CIA od AW w 2001 roku za dwa pudła dolarów, a zresztą, sami sprawdźcie.

    Łukasz Jasiński ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Kartofel zapomniał, że pijaka sperma byle jaka ?
  • okruszynka dwa lata temu
    Cezary Pazura pierwszy raz tak szczerze o alkoholu
    Cezary Pazura w swojej książce opowiedział, jak doszło do tego, że odkrył alkoholizm swojej żony, Żanety, którą poślubił w 1989 roku.

    "Gdy wyrzucał śmieci, zauważył, że za koszem, tam, gdzie szczotka, zmiotka i parę szmat, stała jakaś butelka. Alkoholu ciut na dnie. – Co to za butelka? – zapytał. – A, chyba wyrzucałam do kosza i nie wycelowałam. A wczoraj, gdy wziął łyczek soku pomarańczowego żony, okazało się, że to wódka. – Jezu, tu jest alkohol. – O matko, musiałam się pomylić. Zaczął świadome poszukiwania. Domowe śledztwo. Wszędzie znajdował pokitraną wódkę" - pisał o sobie w trzeciej osobie autor.
    Więcej: https://rozrywka.radiozet.pl/Plotki/Cezary-Pazura-pierwszy-raz-tak-szczerze-o-alkoholu-Ujawnil-jaki-dramat-przezywal
  • Szpilka dwa lata temu
    No tak, ale kobiet pijaczek jest zdecydowanie mniej, nieprawdaż? Dominują panowie, w zboczeniach też ?
  • okruszynka dwa lata temu
    Szpilka nie mam zielonego pojęcia.
  • Szpilka dwa lata temu
    okruszynka

    To zajrzyj do statystyk i na szpitalne oddziały odwykowe, której płci więcej, łatwo sprawdzić ?

    Kiedyś w wytrzeźwiałkach to niemal sami faceci siedzieli.
  • Szpilka dwa lata temu
    okruszynka

    Skala uzależnienia od alkoholu

    Szacuje się, że w skali światowej 237 mln mężczyzn i 46 mln kobiet cierpi na zaburzenia związane z używaniem alkoholu, zwłaszcza w Europie (14,8% mężczyzn i 3,5% kobiet) oraz obu Amerykach (11,5% mężczyzn i 5,1% kobiet). Zaburzenia związane z używaniem alkoholu są częstsze w krajach o wysokich dochodach na jednego mieszkańca.

    Z najnowszych badań wynika także, że nadużywanie alkoholu dotyczy ponad 2,5 mln Polaków. W rodzinach z problemem alkoholowym żyje 3-4 mln osób, w tym 1,5-2 mln dzieci. Z kolei 700-900 tys. osób w naszym kraju jest uzależnionych od alkoholu.

    https://stopuzaleznieniom.pl/fakty-o-alkoholu/statystyki-spozycia-alkoholu/

    Źródło:
    „Global status report on alcohol and health 2018”, WHO, 2018
    „Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m. st. Warszawy w 2019 roku”
  • Szpilka dwa lata temu
    okruszynka

    Ale śmiesznie wyszło, Kartofel uderzył w Dudównę, Dudówna dzieci nie ma, pewnie w szyję daje albo z prezesa przykład bierze ¯\_( ͡❛ ͜ʖ ͡❛)_/¯

    Ale nas Tedeski obśmiały, inni też, Tedeski nazwały Kartofla patriarchalnym starym piernikiem - Patriarchalischer alte Knacker ( ͡? ͜ʖ ͡?)?

    https://www.t-online.de/nachrichten/ausland/internationale-politik/id_100076594/polnischer-parteichef-kaczynski-unterstellt-frauen-trinkexzesse.html

    https://kobieta.wp.pl/swiatowe-media-podchwycily-kontrowersyjne-slowa-jaroslawa-kaczynskiego-budzi-smiech-6831524070263488a

    Ale Kartofel siary narobił, chyba się przestanę przyznawać, skąd jestem ? ( ͡◣ ͜ʖ ͡◢)
  • Szpilka dwa lata temu
    Aha, chciałeś kobitkom gęby dorobić, że niby chleją, a wyszło odwrotnie, powinieneś tytuł zmienić - dlaczego faceci chleją?
  • Szpilka dwa lata temu
    To świństwo, co Kartofel powiedział - facet może se chlać 20 lat! A kobita już po dwóch pijaczka, czy to nie faworyzowanie facetów? Świńskie faworyzowanie! Bo to bzdury do tego!
  • okruszynka dwa lata temu
    Powinien jakiś lekarza, albo praktyk terapeuta z poradni AA się wypowiedzieć, żeby to definitywnie rozstrzygnąć.
  • Szpilka dwa lata temu
    okruszynka

    Nie ma potrzeby, są broszury edukacyjne dla młodych i starych alkoholików, wystarczy poczytać ?
  • Tjeri dwa lata temu
    Pan prezes, ukryty wielbiciel komuny, Jarosław nigdy za lotny nie był. Niektórzy ludzie z wiekiem zyskują na mądrości, błyskotliwości, niektórzy nie. Jarosław na nieszczęście Polski należy do tej drugiej kategorii. Strasznie mała wiedza ogólna, niewiarygodnie wąski światopogląd, do tego nienawiść do ludzi i miłość do teorii spiskowych.
    A że elektorat ciągle łyka z oblizaniem jego słowa? To już przestało mnie dziwić. Na przykładzie Rosji widać jak można "wychować" społeczeństwo. Jak łatwo wyprać mózgi ludziom, szczególnie tym, którzy mają ograniczony dostęp do mediów.

    Dyskusję nad sensem słów prezesa uważam za bezcelową. Tak jak nie komentuję co zalany kibol mruczy pod nosem.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Kiedyś powiedziałem: "Mądrzy ludzie z wiekiem mądrzeją, głupi ludzie z wiekiem głupieją" .
  • Tjeri dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Coś w tym jest...
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Wypowiedzieć największego polskiego mędrca i masturbatora chamska i głupia; ale ten jegomość już nasz przyzwyczaił, że ma za długi jęzor. Inne sprawa, że picie w ciąży trzeba tępić. Pozdrawiam bez oceny
  • Grain dwa lata temu
    Jeżeli oglądałeś, byłeś fizycznie, przy masturbacji Jarosława Kaczyńskiego – to w porządku, i uznanie za dojścia Jak nie – to słowa o mądrości dotyczą cytującego pod krawatem.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain Jeśli mowa o krawatach to rządzi nimi "facet", który nie umie go zawiązać.
  • Grain dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski odpowiedź nosi wymiona intelektu. Tylko spijać z dzióbka dzbana.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain Do wiązanie krawata wiele intelektu nie trzeba, ale pewnego "geniusza" to przerasta. Pozdrawiam
  • Grain dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, zważywszy, że krawat to twoje ekstremum, nawet ekstrementum.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain Eee tam, jakie ekstremum. Mogę założyć i muszkę i apaszkę, a dzisiaj pod marynarką miałem tylko golfa. Tak samo wczoraj w Kościele.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski To było o tych mężach w niebie?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria Pytasz o rozmowę Jezusa z Saduceuszami? Tak, ale na kazaniu ksiądz zwrócił uwagę na na inne czytanie. O męczennikach z Starego testamentu.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Nie zjedli niekoszernego i zostali żywcem spaleni/ugotowani. Nie pamiętam dokładnie.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Wszystko zależy od ludzkiego organizmu, samo picie alkoholu nie oznacza, że się jest z automatu alkoholikiem, alkoholikiem jest się wtedy, kiedy traci się świadomość, że kogoś innego ciągnie się na dno, prócz uzależnienia - istnieje współuzależnienie, tak, alkohol jest bardzo niebezpieczny - jest to ciekła trucizna i została stworzona dla mężczyzn, którzy wykonują niebezpieczne obowiązki jako żołnierze, policjanci i w szeregach służb specjalnych, jasne: słabe organizmy umierają od alkoholu - jestem naocznym świadkiem kilkunastu śmierci mężczyzn w schronisku z powodu alkoholu, a raczej: z głodu alkoholowego - też można umrzeć.

    Łukasz Jasiński
  • MartynaM dwa lata temu
    Kaczynski chyba sprawdza czy feministki go słuchają... pewnie się cieszy.
  • Narrator dwa lata temu
    Ja wpadłem w alkoholizm po wypiciu zaledwie kilku piw. ?

    Gdybym nie sięgnął po ten pierwszy kufel… ale smakowało wybornie, poczułem się nagle lwem, siedząca obok mnie dziewczyna wydawała się coraz piękniejsza. Moim kolegom nie smakowało: „gorzkie” mówili i zostawiali na stole niedopite szklanice. Dziś wiem, że Pam Bóg stworzył mnie na alkoholika, ażeby lepiej się objawiła wielkość i genialność Jego stworzenia.

    Kobiety piją coraz więcej, to fakt: chcą dorównać mężczyznom, a może starają się utopić smutek życia w kieliszku. Ponoć naukowo udowodniono, że kobieta jest bardziej podatna na alkohol, co odzwierciedlają zalecenia, osobne dla kobiet i mężczyzn, co do ilości alkoholu wypitego przez kierowcę, zanim przekroczy dopuszczalny limit. Oczywiście zdarzają się kobiety o mocniejszej głowie, tak samo mężczyźni, którzy po jednej lufie padają pod stół. Jednak różnice są niewielkie, na pewno sporo mniejsze niż sugeruje autor.

    Wracając do artykułu — oceniam go negatywnie, gdyż moim zdaniem zawiera elementy mizoginiczne i redukuje kobietę do maszyny rodzącej dzieci, wychowującej potomstwo, zajmującej się pracą zarobkową i domem, oraz zaspokajającą potrzeby seksualne mężczyzn.

    Pozdrawiam (bez gwiazdek) i mam nadzieję, że już wkrótce autor podciągnie standard swoich opowiadań.?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    A z praktyki, Okruszynko? Jeszcze w dziewiętnastym wieku wódka była sprzedawana w małych buteleczkach w aptekach - w niektórych krajach, małe ilości alkoholu (tak zwane małpki, a uwielbiam Pigwową Soplicę z dworkiem szlacheckim - przypominają one nalewki u babuni), takie małe pomagają mi na stres, który zresztą jest ojcem wszystkich chorób, kiedyś moja siostra dostała pierwszej miesiączki podczas pracy w sklepie, że omal nie zemdlała z bólu - ojciec po nią przyjechał samochodem, a ciotka dała jej do wypicia kieliszka czystej i jej przeszło, cóż, różnie w życiu bywa i wszystko zależy od odporności organizmu, np: nie wziąłem żadnej szczepionki i od początku tak zwanej pandemii nie nosiłem żadnej maski i co? Umarłem?

    Łukasz Jasiński

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania