Pokaż listęUkryj listę

Czy prawda, moralność i honor już umarły? Czy mają jeszcze jakiś sens, a może są już tylko pustymi słowami? Materiał do dyskusji.

Czy prawda, moralność i honor już umarły? Czy mają jeszcze jakiś sens, a może są już tylko pustymi słowami? Materiał do dyskusji.

Czy to, co widzimy i słyszymy, szczególnie w mediach zawiera, choć cząstkę prawdy?

Czy nasz świat jest już tylko wielką papką propagandową, pozbawioną jakiejkolwiek moralności, a nakierowaną tylko na biznes, albo politykę?

Czy wszechobecne media głoszą tylko to, co im każą szefowie, a słowo prawda nie ma już dla nich żadnego znaczenia?

Czy żyjemy w totalnym absurdzie, czyli takim ogólnoświatowym Matrixie, gdzie białe jest czarne, a czarne jest białe? Czy zdajemy sobie z tego sprawę?

A może zalewa nas totalna propaganda, tak masowa i tak dobra, że przestajemy logicznie myśleć ?

W jakim stopniu przeciętny człowiek potrafi odróżnić morze kłamstw od prawdy i czy w ogóle ma taką możliwość?

Czy nasz świat już się tak potężnie zdegenerował, że potrafił zabić prawdę, moralność, etykę czy honor jako coś, co nie pasuje do schematu, ani do propagandy, ani do mówiąc kolokwialnie do kasy?

Czy nasi politycy wszelkiej maści mają jeszcze choćby szczyptę uczciwości, honoru czy moralności?

Czy prywata, koryto, skok na kasę i władzę zabija wszelkie ludzkie odruchy i uczucia?

Czy rację mają ci, którzy twierdzą, że kiedy ludzie zaczną się masowo okłamywać, oszukiwać, nienawidzić czeka nas kolejna wojna, która zmieni mentalność ludzi.

 

Zapraszam do dyskusji.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (265)

  • Canulas 21.09.2018
    Spoko tytuł. Pewnie podejdę.
  • Ozar 21.09.2018
    Can zapraszam twoje uwagi zawsze wysoko cenie.
  • Aisak 21.09.2018
    Ocho, czuję burzę kaową.
    Nie
    Nie
    Nie
    Jestem oazą spokoju.
  • Ozar 21.09.2018
    A może być nawet mega komórka ! Ciekaw jestem co myślicie na te tematy
  • jolka_ka 21.09.2018
    Ozar, więcej pytań się nie dało?:P
    A co do tego nagrywania na YT, ja bym chętnie posłuchała. Możesz tam sobie wyłączyć komentarze, żeby ludzie głupot nie pisali i nagrywać ;)
  • Ozar 21.09.2018
    jolka pytań może być nawet sto, ale te oddają chyba sens problemu. Co do YT to pomyśle, bo musiałbym chyba sobie jakąś kamerkę sprawić.
  • Ozar 21.09.2018
    Chodzi i o to, czy ludzie jeszcze mają choc odrobinę przyzwoitości, czy kasa i władza nie zdegenerowała ich już całkiem
  • Aisak 21.09.2018
    Jestem zdegenerowana :(
  • Aisak 21.09.2018
    Jestem wygenerowana :)
  • Ozar 21.09.2018
    To w końcu wy czy zde ?
  • krajew34 21.09.2018
    Jeśli chodzi o media to oszczędnie operują prawdą lub w ogóle jej nie mówią bądź nie pokazują.. Ośmielił bym się powiedzieć, że pokazują świat nie takim jakim jest,ale takim jakim chcieliby by był , ukazując wszystko pod odpowiednim kątem..Prawda nie generuje wielkiej widowni... Moralność za to zależy od człowieka, choć jakby popatrzeć na dzisiejszy świat mam wrażenie jakby umierała powolną śmiercią wraz z honorem.Jednak wiem, że istnieją nieliczni, którzy nadal prawdę,honor i moralność cenią wysoko..
  • Ozar 21.09.2018
    krajew34 też tak uważam. Media podają tylko te tematy które chcą podać, a moralność i honor rzeczywiście wywołują już tylko ironiczny śmiech.
  • krajew34 21.09.2018
    Trochę to jak widzieć wspaniały marsz, który codziennie zbacza odrobinę z poprawnej drogi.. Prawie nie ma po co uruchamiać tv.. Choć Internet też schodzi na psy..ale jeszcze się trzyma..
  • Ozar 21.09.2018
    Hm... były takie marsze z pochodniami i wiesz do czego doprowadziły!
  • krajew34 21.09.2018
    Te same pytania sobie zadaję co ty.Na blogu mam trochę o tym rozpisane.. Może jutro wrzucę te przemyślenia z bloga.
  • Ozar 21.09.2018
    Pewnie wrzuć, a jak chcesz coś mojego odnośnie polityki czy historii to bierz, trochę tego tu jest.
  • krajew34 21.09.2018
    Szkoda gadać na temat dzisiejszego świata.Moim zdaniem ludzie przesadzili z wolnością.Człowieka można przyrównać do bestii, jeśli zbytnio popuścisz jej łańcucha,zacznie gryźć... Ciągle mało i mało..A moim zdaniem, zasady które sobię narzucamy wzajemnie sprawiają, że jesteśmy ludźmi,a nie zwierzętami.. Choć i one bywają od nas mądrzejsze.. Jeśli ktoś poczuł się urażony tym porównaniem,to nie było to moim zamiarem...
  • Ozar 21.09.2018
    Nie musisz się tłumaczyć bo masz rację. Pewne normy, zasady i zachowania tworzyli ludzie, którzy mieli jakiś obraz, jakąś wizję ludzkości. Jednak my od tego odchodzimy coraz bardziej.
  • jolka_ka 21.09.2018
    Powiem tak. Pracując w mediach miałam styczność z różnymi ludźmi. Generalnie jeśli chodzi o telewizję setki są okrojone. Tak jest i tak być musi. Przede wszystkim ze względu na to, że wypowiedź jest długa, pełna potknięć, przerywników: "yyyy", " emmm" etc. Ale też często gęsto wyłapuje się jedynie jakiś tam kontekst, który najbardziej "górze" odpowiada. Powiem szczerze, że pisząc artykuły, również miałam "coś tam" narzucone od szefostwa. Czasami było też tak, że dyktafon padał, albo nie było mikrofonu, więc się notowało. I były to notowania wybiórcze. Wszytko później leciało na górę i dopiero po zaakceptowaniu korekta. Niestety, telewizja jako czwarta władza musi uciekać się do różnych przekrętów i naginania rzeczywostości. Ale człowiek nie jest taki głupi, po prostu wszystko trzeba przepuszczać przez kalkę. A czy zaleje nas fala propagandy?

    Być może.


    Przeciętnie przyjmuje się, że ludzie mówią 7,18 kłamstwa dziennie. Statystyka ta nie rozróżnia jednak tzw. „białych kłamstw” czyli tych zupełnie nieszkodliwych („Wcale nie wyglądasz grubo w tej sukience”) od tych większego kalibru, które mogą znacząco wpływać na ludzkie życie. Także od tego uciec się nie da. Honor chyba był domeną czasów przeszłych. Teraz nawet pojęcie cywilna odwaga rzadko się sprawdza.

    To tyle:)
  • Ozar 21.09.2018
    jak pracowałaś w mediach to masz pojęcie jak tam działają, ja oceniam tylko to co widzę, albo słyszę. Dla mnie najgorszą cechą mediów jest płytkość wypowiedzi, a co jeszcze gorsze dają temat i zaraz komentarz czyli odpowiedź co powoduje że przeciętny człowiek przestaje mysleć.
  • jolka_ka 21.09.2018
    Ozar Przekazy są tendencyjne. Rzadko kiedy można znaleźć przestrzeń do własnej interpretacji. Dlatego ja czytam wybiórczo. Telewizji nie oglądam odkąd zaczęły się czystki ;)
  • Ozar 21.09.2018
    jolka_ka dla mnie jest oczywiste, że wymaga odpowiednich treści ten który płaci za całą zabawę, a jak wiesz media to wielka siła i tam zawsze maczają swoje palce odpowiednie słuzby, albo politycy.
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Bardzo ciekawy komentarz. Dowiedziałam sie co nieco.
    To niesamowite, jak różne osoby trafiają na opowi.
  • Zaciekawiony 22.09.2018
    Media informacyjne wzięły sobie za zadanie przekazywanie pewnych wieści, które niekoniecznie muszą być absolutną, obiektywną prawdą. Najczęściej to jakaś interpretacja przez filtr poglądów twórcy danego medium, jakieś wybranie z całości fragmentu, który wydaje się najprostszy czy najbardziej reprezentatywny. Czasem to fałszywka, która pasuje do popularnej, chętnie oglądanej narracji a najczęściej jakiś miks, trochę rzeczywistości, trochę fabuły dodanej aby lepiej przyswoić interpretację.
  • Ozar 22.09.2018
    Zaciekawiony Czyli tak reasumując propaganda na całego. Takim śmieciem jesteśmy traktowani cały czas. Media kłamią ale tak żeby to wyglądało na prawdę. Wszystko w imię tzw. prawdy hahahahaha
  • Zaciekawiony 22.09.2018
    Ozar Obiektyw kamery to tylko mały prostokącik. Aby coś pokazać zarówno filmowcy jak i dziennikarze wybierają sobie takie miejsca i momenty, jakie ich zdaniem są ważne.

    Wyobraź sobie, że masz z ekipą zrobić reportaż o dziadku, który zawodowo zbiera grzyby i musisz o nim opowiedzieć tak, aby materiał zmieścił się w dwóch minutach. Siłą rzeczy nie opowiesz o nim wszystkiego, bo życiorys się nie zmieści. Trzeba więc zaplanować sobie, że pokaże się na jego temat pewne elementy, które ułożą się w pewną historyjkę, o "pewnym facecie, który zbiera grzyby". Historyjka ta będzie oparta na prawdzie ale będzie dla niej tylko pewnym szkicem, zobrazowaniem najważniejszych punktów konspektu. Dodaj do tego jeszcze fakt, że różni realizatorzy mają różne spojrzenie i wybierają sobie te fragmenty, które im akurat pasują i wyjdzie na to, że dwaj różni dziennikarze opowiedzą o tej samej osobie na różny sposób.

    To działa nie tylko w przypadku mediów. Subiektywizm dotyczy każdego człowieka. Możesz stanąć przed kamerą o zacząć opowiadać na tematy, które cię interesują i znów, będzie to tylko twój wybór takich informacji jakie pasują do narracji jaką ty uznajesz. Jak Kolonko zaczął robić swój kanał na YT to szybko okazało się, że on nie tyle "mówi jak jest" tylko "mówi jak sądzi że jest". A przecież nie miał żadnych szefów-propagandzistów, którzy go do czegoś przymuszali.
  • krajew34 21.09.2018
    I tu właśnie jest problem.Wiekszość łyka wszystko bez żadnych filtrów..Masz rację, że trzeba filtrować i między tymi wszystkimi wiadomościami znaleźć złoty środek, gdzieś pomiędzy.A honor nie jest przeszłością,raczej trudną drogą teraźniejszości...na którą nie liczni się decydują..
  • krajew34 21.09.2018
    Ja bym się wstrzymał przed używaniem do wszystkiego statystyki.. Wtedy wszystko staję się takie ogólne,a nawet śmierć traci swój tragizm,gdy ginie w liczbach...
  • Ozar 21.09.2018
    I tu masz racje bo: ja nie mam samochodu a mój sasiad ma BMW za 200 tys. złotych, czyli statystycznie mamy bryki po 100 tys. kufa bzdura do kwadratu.
  • jolka_ka 21.09.2018
    Idę, swoje powiedziałam.
    Pa, pa;))
  • Ozar 21.09.2018
    A szkoda bo jak znasz media to pewnie wiesz jak to sie robi - taka wodę z mózgu choćby.
  • Kapelusznik 21.09.2018
    1. Czy prawda umarła?
    - Nie, nadal jest, trzeba jej jednak szukać i poznać wszystkie jej oblicza, bo prawda jest inna w zależności z której strony się patrzy.
    2. Czy moralność umarła?
    - Lepiej zapytać czy coś takiego jak "uniwersalna moralność" kiedykolwiek istniała - moim zdaniem nie. Istnieje wiele moralności - muzułmańska, katolicka, prawosławna itd.
    3. Czy umarł honor?
    Trudno powiedzieć. Honor nigdy nie był mocną stroną ludzkości. Z zasady braliśmy wrogów od tylca i wbijaliśmy mu kosę pod żebra i kopaliśmy jak już upadł - to po prostu zachowanie typowe.
    4. Prawda w mediach?
    - Oczywiście zawiera cząstkę prawdy, albo i całą prawdę - ICH PRAWDĘ. To co oni widzą wcale nie musi równać się temu co widzisz Ty, czy Ja
    5. Papka propagandowa...
    Cóż. Od wynalezienia masowych sposobów komunikacji, od gazety przez radio po telewizję i komputer światem rządzili ci co rządzili umysłami tłumu, a tłumem rządzi się jeśli ma się władzę nad informacją. Spójrz dzisiaj - kto z polaków wie że za zaborów w Prusach partia Centrum była silnie pro-polska i sprzeciwiała się Kulturkampfowi? Przez propagandę Amerykańską wielu myśli że D-day był decydującą bitwą o Europę, kiedy była to bitwa pod Kurskiem i Stalingradem.
    6. Madia a kasa.
    - Najpewniej. Trudno znaleźć madium które chce przekazać prawdę, a nie tylko się wzbogacić - ale spójrz - to ich praca - im więcej fascynacji, im więcej się sprzedaje tym lepiej. - Zresztą ludzie sami są sobie winni - nie chcą słyszeć prawdy, a to CO CHCĄ USŁYSZEĆ.
    7. Czy nasz świat jest absurdem?
    - A czy kiedykolwiek nie był? Krucjaty, Inkwizycja, Wojny Religijne, wojny kolonialne, wojny o hegemonię, faszyzm, komunizm itd. - wydaję mi się że świat od zawsze był popierdolony - tylko teraz dzięki ilości informacji zaczynamy rozumieć jak bardzo.
    8. Matrix - czarne to białe itd.
    Nie. To ludzie decydują co jest czarne a co białe. Mogą słuchać innych, albo samych siebie. Ich upadek mogą zawdzięczać tylko sobie
    9. Czy przestajemy logicznie myśleć?
    - Większość ludzi nie myśli logicznie - działa instynktownie. Myślenie to wysiłek - a ludzie nie lubią wysiłku.
    10. Czy ludzie potrafią odróżniać prawdę od kłamstwa.
    - Tak jak pisałem - prawd jest wiele. Moja prawda wcale nie musi się równać Twojej prawdzie - jesteśmy INNI, mamy inne zdania. To naturalne że dla jednego kłamstwo będzie prawdą.
    11.Czy nasz świat tak potężnie się zdegenerował...?
    Świat zawsze był zdegenerowany - honor to bajka, nałożona na karty historii by usprawiedliwić samolubne i brutalne poczynania wielkich i małych.
    12. Politycy szczyptę moralności?
    - Może, ale nie uciąłbym sobie za to ręki.
    13.Czy chęć kasy zabija etykę?
    - Chciwość to silne uczucie i jest w stanie zabić wszystko. To również cecha ludzka. Brać nawet jeśli nie mieści się nam w dłoniach.
    14.Kłamstwa doprowadzą do wojny?
    - Eeeee... gówno prawda. Ludzie mówili prawdę - wybuchała wojna, ludzie kłamali - wojna wybuchała. Wojna to część naszej egzystencji. KONFLIKT JEST PODSTAWĄ ROZWOJU - możesz się zgodzić czy nie, ale moim zdaniem, jeśli ktoś chce, zarówno prawdę, jak i kłąmstwo może wykorzystać do jej rozpoczęcia. Nie ma między nimi granicy.
    (Wszystkie powyższe stwierdzenia są MOIM ZDANIEM, proszę się nie denerwować że "narzucam" moją wizję świata.)
    To chyba wszystkie pytania.
    i odpowiadając
    Tak
    Jestem pesymistą
    Jeśli okaże się że jest lepiej przynajmniej będę miło zaskoczony
  • Ozar 21.09.2018
    Kapelusznik kurde dzieki za tak obszerny komentarz, ale odniosę się jutro bo jestem na nogach od 4 rano i już mi sie rozmazują literki.
  • krajew34 21.09.2018
    Ozar jak będziesz miał jutro chwilę,zobacz na przemyślenia,które wrzuciłem.Ale to tylko przy większym zasobie czasu,bo dość dużo tego
  • Kapelusznik 21.09.2018
    Ozar
    Luzik
    Ja czytam twoje prace i komentuje, Ty czytasz moje i je komentujesz.
    Wydaję mi się że to Fair Deal
  • Kapelusznik 21.09.2018
    krajew34
    Też chętnie spojrzę.
    Ale na dziś już koniec.
    Na 5 pobudka.
    Dobranoc wszystkim
  • krajew34 21.09.2018
    Kapelusznik dobranoc.Dzięki za udział w dyskusji.Dawno tyle nie pisałem,jeśli chodzi o poglądy..
  • Ozar 22.09.2018
    Kapelusznik 1. Teoretycznie masz rację, ale prawda powinna być tylko jedna ta prawdziwa, a kiedy patrzymy z różnych stron to już prawda jest subiektywna.
    2. Trudny temat do opisania w kilku zdaniach. Dla moralność to zbiór zasad takich podstawowych i jasnych dla wszystkich, bez religii bo zaraz dochodzą dogmaty itd.
    3. Niestety tak, kiedyś istniało poczucie honoru, choćby słowa majora Dobrzańskiego Hubala "Teraz pozostał nam już tylko honor". Dla mnie honor szedł a parze właśnie z zasadami, ale także z odwagą. Jeśli ktoś cie obraził miałeś prawo pozwać go "na udeptaną ziemie" albo wyzwać na pojedynek. Jednak do tego trzeba odwagi. Teraz nie ma już honoru, umarł zabity przez kasę, tchórzostwo a także brak jakichkolwiek zasad.
    4. Dokładnie tak jest. Prawdę wyparła propaganda, słowa są kupowane, nie ma zasad poza jedną to my mamy rację. Nie ma czarnych ani białych, są tylko odcienie szarości. A do tego fanatyzm i ideologie tych co głoszą, że są zbawicielami ludzkości a tak na prawdę liczy się dla nich tylko władza i kasa.


    5. Tu też masz rację. Światem rządzą ci którzy maja dostęp do informacji, a także władzę nad informacją. A co do historii to mnie wcale nie dziwi, abstrahując już od czasów zaborów – to temat zupełnie nie znany większości młodych, to Amerykanie do dzisiaj wierzą, że wojna tak na poważnie zaczęła się właśnie jak piszesz od D-day, a nie od Polski 1939 roku. Co do najważniejszych bitew dodałbym jeszcze bitwę o Moskwę, która pokazała że Niemców można pobić.
    6. Tutaj akurat zderzają się dwie sprawy. Zarabianie to jedno, ale chyba gorsza jest propaganda, którą głoszą media w zależności od właściciela. A co do ludzi to rzeczywiście już coraz mniej myślą i dlatego media to wykorzystują. Dla mnie media to mieszanka biznesu i polityki, a tam nie ma miejsca ani na prawdę, ani na moralność.
    7. Piszesz, że świat od zawsze był popierdolony hahahahahah dobrze to ująłeś. Jednak co gorsze nie chcemy, albo nie potrafimy wyciągać wniosków z grzechów przeszłości. Człowiek mimo rozwoju techniki jest dalej taki sam, chce rządzić, zabijać i niszczyć ile się tylko da w imię swoich racji.
    8. Tu akurat się z tobą nie zgodzę. Obecnie przeciętny człowiek jest tak potężnie ogłupiony mediami, przekazami, propagandą, że już nie do końca rozumie co się dzieje. Wierz mi przynajmniej 90% ludzi nie wie co się dzieje i dlatego tak łatwo nimi manipulować.
    9. Czy przestajemy logicznie myśleć?
    - Większość ludzi nie myśli logicznie - działa instynktownie. Myślenie to wysiłek - a ludzie nie lubią wysiłku.
    10. To, że ludzie nie potrafią myśleć logicznie bierze się z tego, że albo mają za mało informacji, albo słuchają innych (media itd.) A do tego jak już napisałeś czasami im się nawet nie chcę.
    11. Dobrze to pisałeś nic dodać.
    12. Nie mają. Ci co mieli , albo mają nie idą do polityki.
    13. Po raz kolejny dobra definicja.
    14. Nie o to mi chodziło, a o zachowanie ludzi, o powszechna nienawiść, brak zasad, reguł i wszystkiego co to życie nasze powinno wyróżniać na plus. A konflikt jest podstawa to wiadomo, ale świat za każdym razem musi dojrzeć do kolejnego konfliktu i teraz już dojrzał.

    A co do pesymizmu, to też jestem tego zdania. My musimy się wyrzynać, zabijać, okradać, opluwać itd. Przez stulecia. Tego nikt, ani nic nie zmieni.
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Ozar
    Jestem mile zaskoczony że tak wiele razy przyznałeś mi rację. Czytając twoje prace spodziewałem się znacznie bardziej negatywnego podejścia do mojego zdania.
    Widziałem cię jako (przepraszam) ślepego patriotę, który czuje zbyt dużo miłości do ojczyzny by zobaczyć jak wiele ma wad - cieszę się jednak że się myliłem.
    Co do odpowiedzi numer 7...
    tak - ludzie nie uczą się z błędów przeszłości
    Jednak jestem pewny że znasz to przysłowie:
    "Historia nauczyła tylko tego, że w historii jeszcze nikogo niczego nie nauczyła"
    Pozdrawiam i kłaniam się nisko
    Kapelusznik
  • Ozar 22.09.2018
    Kapelusznik Masz rację, jestem takim wymierającym gatunkiem patrioty. Jednak potrafię logicznie mysleć i dlatego tak napisałem.
  • krajew34 21.09.2018
    Ja również jestem pesymistą...Ale zauważyłem również,że słowo wolność jak wcześniej pisałem jest dzisiaj nadmiernie używane i straciło swój pierwotny sens.To co dla naszych przodków było sprawą wielkiej wagi,dzisiaj wielu używa do wszystkiego,byle usprawiedliwić swoje postępowanie.Np..Mogłem mu ubliżać,bo jest wolność słowa i tak dalej..
  • Kapelusznik 21.09.2018
    Dzięki za zrozumienie.
    Ja z tego wszystkiego jestem anty-demokratą
    Przeszedłem na "oryginalną prawicę" - jestem monarchistą
    Wierzę że stulecie lub dwa zamordyzmu monarchii powinno odrodzić "demokrację"
    Nie wierzę w "mądrość tłumu" - to tłum zwykle wszystko rozpierdala.
    Gebels raz powiedział: "Kościół Katolicki zdobył władzę ponieważ powtarzał to samo przez milenium, Patria Narodowo-Socjalistyczna musi robić to samo" - jest od cholery "prawd" "racji" i problem w tym że WSZYSTKIE SĄ POPRAWNE!
    Ale ludzie są za głupi by to zrozumieć
  • Ozar 22.09.2018
    krajew Tu masz racje, słowo wolność straciło swój podstawowy sens, czyli dla naszych przodków było to odzyskanie niepodległości. Teraz to słowo rzuca każdy nawet sobie czasami nie zdając sprawy że używa go do spraw całkiem innych niż prawdziwa wolność. To słowo się zdewaluowało totalnie.
  • betti 21.09.2018
    Ozar, kogo obchodzi czyjaś prawda, jak każdy ma własną? Tak samo moralność i honor. Jedynie w przedszkolu możesz uświadamiać dzieci, pod warunkiem, ze rodzice pozwolą.

    Nie oglądam tv, bo takich właśnie rozmów mam dość, to jak szerzenie propagandy. Dałeś plamę tym wątkiem. To portal literacki, a nie polityczny. Jestem zniesmaczona.
  • Ozar 22.09.2018
    betti betti nie masz racji. W obecnych czasach totalnej propagandy, wciskania nam kitu prze 24 h na dobę, tylko ludzie pióra, czyli pisarze, publicyści mogą próbować nam zwykłym ludziom otwierać oczy i pokazywać prawdę. To ich prawo ale także obowiązek i dlatego taki wątek jest jak najbardziej sensowny na opowi. Dziwi mnie, że tego nie rozumiesz.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar przestań w końcu pierdolić, betti ma sto procent racji a ty gadasz jak potłuczony. Gdzie jest nam wtłaczana propaganda 24h na dobę? weź się kurwa puknij histeryku
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz nasze media aż kipią od propagandy. Obejrzyj np. 1 a potem TVN i zobacz jak obie stacje komentują ten sam materiał. Kufa przeca to oczywiste.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar i każdy pokazuje swoją prawdę, ty też. Nie chce twojej prawdy, nie interesuje mnie ona, jest tendencyjna i płytka, praktycznie równoważna z kłamstwem
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar nie mam od lat TV więc nie obejrzę. Nie mam ochoty oglądac syf. I wiele osób z tego co wiem tak zrobiło, więc gdzie ta propaganda trafia? Chyba tylko do dupy
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz A gdzie tu masz moja prawdę, ja tylko zadałem kila oczywistych jak oddychanie pytań? Nie dodałem żadnego komentarza, tylko pytania. A czy prawda, etyka, moralność czy honor to moja prawda???
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz sorka. Mi chodzi o to jak są propagandowo przedstawiane różne fakty. W zależności od stacji całkiem inaczej.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar, to było do twojej odpowiedzi do betti, nie do tego pseudo tekstu, który dla mnie jest niczym. Zboirem retorycznych pytań
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar oni za niedługo będą się kisić we własnym sosie, a ty razem z nimi. Weź wypierdol telewizor i ochłoń
  • Canulas 22.09.2018
    Tez nie mam tv jako takiej. W dzisiejszym świecie świadomy odbiorca w 90% przypadków ma możliwość filtrowania napływających zewsząd ścieków.
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz A kto pokazał światu aferę Watergate z NiXonem? 2 dziennikarzy i pisarz. Oni dali fakty a on to opisał.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar to były inne czasy, sprzed epoki internetu. Teraz jest gigantyczna dywersyfikacja źródeł wiadomości.
    Poza tym, wtedy etyka dziennikarska miała inny wymiar
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar i tobie się wydaje, że jesteś jak oni? Ja pierdole, co za bufon
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz OK. Etyka tak, ale pisanie pod dyktando polityków to coś co zawsze doprowadza do kłamstw. większych czy mniejszych
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Bufon... Ja tylko pytam ... to wszystko
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar ja się nie odnoszę w tym momencie do tekstu, tylko DO TWOJEGO KOMENTARZA, załąp to nareszcie
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar poza tym, pytania też mogą być zadawane w sposób tendencyjny
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Nie. To są pytania oczywiste do bólu. Takie hasła jak prawda, moralność czy honor nie są tendencyjne wybacz, ale to są rzeczy oczywiste. To taki dekalog zwykłego człowieka.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar weź mnie nie pouczaj, jak mam żyć. Powtarzam ci to już drugi raz. Każdy z nas ma swoją moralność, swój honor itd i przestań nam prawić morały!
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Jesteś gorszy od starej dewoty spodkościelnej. One też tak pierdolą
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Kurde nie chcę cię uczyć jak masz żyć!
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Hahahahahaha starej dewoty dobre
  • Aisak 21.09.2018
    Ozar, filozof - myśliciel z opowi
    siedzi dzień cały i srogo się głowi
    interpeluje i analizuje
    czy bólem głowy to nie procentuje?
  • Ozar 22.09.2018
    Hahahahahah dobre, a ból głowy coż ostatnio miałem kiedy recenzowałem tekst o Drzewach.
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar ech, trzeba było spojrzeć na kilka wcześniejszych wpisów, niepotrzebnie się pospieszyłeś xD
    Ale pamiętaj, ze jestem Ci za to wdzięczna :)
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse Nie kumam ?
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Myślałem że napisałaś na moim wątku historycznym
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar ja myślałam, że pijesz do tego mojego tekstu co zgłoszony był na pogroom.
    Jak nie, to wybacz :)
    Do tematu odniosłam się poniżej.
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse Nie nie nie. Do niczego nie piję, ale czekam na opis demonologii, bo jak napisałaś to twój konik
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar chyba mnie pomyliłeś z Elorence :))
    Ja jestem tą panią od tego tekstu, na którym łamałeś glowę i pochyliłe$ się, mimo że nie Twoja tematyka ;)
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar podoba ci mój wierszyk o tobie?
    Cieszę się niezmiernie.
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse ooooooooooo kufa sorka rzeczywiście , przepraszam, ale twój tekst otworzył u mnie zamknięte drzwi...
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar cieszę się w takim razie :)
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Tak podoba, bo pokazuje pokazuje jak myślę hahahahaha. Ale tak na poważnie to rzeczywiście staram się wrzucać tu w miarę sensowne pytania i czekam na rekcję.
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse No kurdę jeszcze to przezywam. W recenzji twojego tekstu zrobiłem coś o co bym się w życiu nie podejrzewał... I dlatego jestem bardzo wdzięczny że ten tekst choc bezprawnie trafił pod moją ocenę.
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar ja również się cieszę, bo komentarze tego typu są na wagę złota.
    Idę, nie offtopuję już :)
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse Hahhhahaah twój tekst otworzył u mnie jakiś nieznany mi do tej pory świat, coś jakby sie uruchomił nowy program na kompie...
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar :)
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse Powaga. Nigdy wcześniej nie komentowałem tak trudnego dla mnie tekstu i jakoś wyszło. Nawet sobie nie wyobrażasz jaki to dla mnie szok
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar wyobrażam sobie :)
  • riggs 21.09.2018
    Ozae, czasem mam wrażenie, że jak za długo nie ma wojny to ludzie glupieją i dupach się przewraca. Znieczulica, kucie, podpierda..., zawiść, hejt... Długo by. Dopiero w obliczu tragedii z ludzi wychodzi ludzkość, ale mendy zawsze trwają dopóki ich się nie upier.... To hyba czasem musi coś pierdyknąć, bo człowiek jest niereformowalny. Pozdrawiam. Fajny temat
  • Ozar 22.09.2018
    Dokładnie tak jest jak piszesz. Dlatego ludzkość (mam na mysli Europę) miała tak cirka co 20/30 lat wojnę. Ta oczyszczała, sprawiała że znowu wracały ludzkie odruchy takie jak solidarność, pomoc, czy współczucie. Obecnie nie mamy wojny od ponad 70 lat i to jest nienormalne.
  • riggs 21.09.2018
    Słownik znowu zaszalał
  • Artbook 21.09.2018
    Postawiłeś wiele ważnych pytań Ozar. Życzyłbym sobie, aby choć połowa z nich skłoniła nas do rzetelnego przyjrzenia się sobie i dokonania zmian. Niektórzy pokiwają głową na znak aprobaty, jednak bardzo często nic z tego nie wynika, a nawet jeśli konkretne jednostki chcą dokonać zmian, to topią się w morzu kłamstw, niegodziwości i w pogoni za samolubstwem. Skąd to znamy Ozar? ;-) Z smutnej historii tego świata...

    Niemniej byłem i jestem optymistą i wiem, a nawet mam absolutną pewność, że wartości, o których wspominasz, takie jak prawda i moralność, to nie tylko pobożne życzenia, ale realne wartości, które tworzą właściwy ład i porządek w zdrowym społeczeństwie ;-)
    Pozdrawiam, piąteczka za podjecie ważnego tematu i odwagę w zadawaniu niełatwych pytań ;-)
  • Ozar 22.09.2018
    Artbook dzięki za wizytę. Generalnie masz rację, ale te podstawowe wartości umierają w zalewie propagandy i walki o koryto. Jesteś optymistą... No cóż ja nie, bo zbyt wiele widziałem szwindli, oszustw i propagandowych zagrywek żeby być optymistą.
  • Pan Hyde 21.09.2018
    Ale propagandowy ten wpis. Nie wystarczy wyłączyć telepudło i poszukać interesujących cię elementów prawdy na własną rękę?
  • Ozar 22.09.2018
    Hahahahahahah telepudło... Tam zazwyczaj nie ma prawdziwych odpowiedz, a tylko ideologicznie słuszne.
  • Canulas 22.09.2018
    Tekst mnie rozczarował. Dużo ogólników, mało mięsa. Nie chodzi, żebyś coś sugerował, ale żebyś czym zaciekawił. A przecież Umiesz.
    Nieee.
    Nie podoba mi się.
    Literacko też nie.
    Nie tym razem.
  • Ozar 22.09.2018
    Can kurde to tylko pytania o rzeczy oczywiste, które teraz umierają. Tu nie miejsce na mięso temat jest zbyt ważny. Prawda, moralność i honor umierają w zalewie propagandy i skoków na władzę i kasę. O to mi chodziło.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar jak już masz takie ambicje, to rób to tak, żeby do ludzi trafiało, bo sam apel, że to bardzo ważne, możesz sobie w tyłek wsadzić. Musisz pisać z charyzmą a nie jak Margerita, bo budzisz śmiech albo żenadę
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz jesteś inteligentnym człowiekiem którego szanuje, ale chyba takich pytań nie dała by Margerita?
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Ozar mogłeś chociażby zając własne stanowisko w tej sprawie, pisząc artykuł, albo krótką notkę. I na końcu dać jedno, dwa pytania retoryczne. Tak to widzę.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar chodzi o pewną naiwność twoich oczekiwań od odbiorcy. Podobnie jest u Marg, że musi zapewniac potem w komentarzach, jak ta wypocina jest wspaniała. Ty robisz to samo.
    Jakby tekst był kompletny, nie musiałbyś się teraz ze mną i z Canem kłocić, ani nas przekonywać, tekst by sam to zrobił
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Odniosę się może do tematu.
    Nie wydaje mi się żeby szykowała się z tak błachych powodów kolejna wojna. Tu trzeba iskry zapalnej, czegoś więcej niż drobne interesy zwykłych ludzi.
    Żyjemy sobie w coraz większej znieczulicy, ale postęp zadział się zbyt szybko i delikatnie abyśny byli w stanie sie tym przejąć.
    Zreszta, życie ma się tylko jedno, a skoro świat narzuca takie zasady, pozost
  • Ozar 22.09.2018
    Ench wierz mi ludzie w swej nienawiści dorosli już do nowej wojny, problem w tym że nowa wojna wytrzebi tak z 80 % populacji, co jest wręcz apokaliptyczną wizją.
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Tfu tfu.
  • Enchanteuse 22.09.2018
    ... pozostaje tylko sie im podporządkować, jednocześnie starając się zachować w tym wszystkim jak najwięcej siebie.
    Takie jest moje zdanie.

    Ucięło mi komentarz, stad tak dziwnie odpowiadam.

    Pozdrawiam :)
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Był kiedyś taki program prowadzony przez pana Wojciecha Manna. Tytu nie pamiętam, ale tam właśnie zadawano takie pytania. Dzieci dyskutowały, publiczność klaskała, beczka śmiechu ogólnie. I z tym tematem idealnie byś się wstrzelił w taką produkcję.

    Są na pewno portale historyczne i dla publicystów. Albo blogi. To portal literacki, jak ktoś wyżej zauważył.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ależ on ma swój własny portal historyczny i Opowi próbuje przerobić na tę modłę
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Jak ja nienawidzę oszołomów z MISJĄ
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz nie bądż złosliwy... Ja tylko rzucam hasła
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Takie które są wieczne, a ich brak oznacza, że idziemy w złym kierunku.
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Ozarze, ale to nie jest miejsce na takie rozważania. Napisz artykuł, napisz cokolwiek co da się ocenić też pod względem literackim. Albo pisz to na forum. Czy tak nie lepiej?:) Zaoszczędzisz sobie gorzkich słów.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar Hasła rzucają propagandziści. Mam alergię na wszelkich. a zwłaszcza na misyjniaków
    I nie przerabiaj Opowi na portal polityczno-historyczny. Jakbyśmy chcieli na takowym być, to byśmy byli, a nie siedzieli tutaj
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Oki. Rozumiem. Ale tylko ludzie pióra mogą wyjaśniać zwykłym Kowalskim jaki jest ten świat na prawdę.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar gdzie tu masz zwykłych Kowalskich? Tu są tylko ludzie pióra, idź siać te swoje prawdy, tam gdzie są ci zwykli kowalscy. Tutaj są sami niezwykli i nie chcą twojego prostowania kręgosłupa
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Hm... sami niezwykli dobre, nawet bardzo dobre
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar idź z tym na fb, tam masz wszystkich, cały kurwa świat, miliard użytkowników, a tu nas tym swoim szitem nie nękaj,
    Nie po to wyjebałem telewizor, żebyś ty teraz mi go zastępował
  • Nuncjusz 22.09.2018
    a i jesteś gorszy od telewizora, bo nie idzie cię wyłączyć
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz jak widzę nie kumasz przesłania
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Idę po popcorn.
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Weź jedną porcję dla mnie, a skołuję nachos.
    Sekcja komentarzy pod tymi pytaniami to prawdziwa śmietanka na torcie społeczności opowi
    XD
    Sam odpowiedziałem - bo uważam że jeśli ktoś pyta zasługuje na odpowiedź
    Ale odpowiedzi i dyskusje mnie po prostu rozwalają pod tym tekstem.
    Przypomina mi to jak moja rodzina kłóciła się czy była "Zbrodnia" czy "Katastrofa" Smoleńska
  • Aisak 22.09.2018
    " Ale tylko ludzie pióra mogą wyjaśniać zwykłym Kowalskim jaki jest ten świat na prawdę"
    Ozar, jesteś w błędzie.

    Bardzo szanuję ludzi ziemi.
    Prostych, brudnych, spracowanych, mało oczytanych, bardzo mądrych ludzi, niewykształconych, którzy z pokolenia na pokolenie żyją na wsi.
    Oni nie potrzebują ludzi pióra.

    Bardzo mnie rozczarowałeś tym stwierdzeniem.
    Jest mi smutno.
    :(
  • Nuncjusz 22.09.2018
    i oczywiście to jaśnie oświecony ozarek będzie ten biedny motłoch uświadamiał. Co za pycha i pogarda
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak ale tylko ludzie pióra mogą nam wyjaśnić co sie dzieje. Ludzie prości zazwyczaj nie rozumieją zawiłości polityki i potrzebują kogoś, kto to wszystko im na spokojnie wytłumaczy. To powinność takich jak ja, tłumaczyć zawiłości tego świata, tak zeby prosty człek to zrozumiał. Tak bez propagandy i tych wszystkich bzdur
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Kufa dalej nie kumasz czaczy
  • Enchanteuse 22.09.2018
    Ozar uważasz nas za motłoch?
    Bo tak z tej wypowiedzi wynika.
    Pewnie, nie wszyscy się interesują historią, ale każdy z nas, jest tutaj w pewnym sensie wyjątkowy.
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar,
    Jedź na wieś pogadaj z ludźmi.
    Może otworzą ci się oczy.

    Przepraszam, ale mnie wkurzyłeś tym stwierdzeniem.

    Nie chcę się z tobą kłócić, bo chyba dobry jesteś i taki nieporadny , tylko masz wąskotorowe myślenie.

    Życzę ci miłego dnia.
  • Ozar 22.09.2018
    Enchanteuse Nie i jeszcze raz nie. Ale tylko ludzie piszący mogą zwykłym ludziom otworzyć oczy, pokazać co jest propagandą a co nie. Tak żeby przeciętny Kowalski miał chociaż pojecie co sie dzieje. Bo niestety na razie jest tak, że to propaganda zwycięża nad logiką i umysłem.
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak A na ile ludzie na wsi kumają o co tak naprawdę chodzi w tej propagandzie ?
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Zobacz kwoty skupu... Sa poniżej opłacalności zbiorów. To daje do myślenia.
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar i dlatego ludzie strajkują.
    Bo myślą.
    Bo mają swój rozum.
    A ty chcesz nas karmić przez sądzę, jak riggsiu.

    Ozar, nie sądziłam, że tak źle myślisz o społeczeństwie...

    Jestem ogromnie tobą rozczarowana.
  • Aisak 22.09.2018
    przez sądę*
  • Aisak 22.09.2018
    przez sądę*
  • Aisak 22.09.2018
    (to echo)
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Ale dlaczego? ja tylko zadałem pytania oczywiste?
  • Canulas 22.09.2018
    Ozar, 15 osób Ci mówi, że pierdolisz, ale nie, nie pierdolisz. Jezus II.
    Eh, naprawdę masz odwrotnie proporcjonalnie zadufanie do takiego prostego, ludzkiego, bazującego na jebanej statystyce myślenia.

    Jeśli Ty masz dziecko, a ja rower, nie znaczy, że obaj mamy pół dziecka i pół roweru.
  • Ozar 22.09.2018
    Canulas Ale wielu zainteresował ten temat, to ważne bo to są podstawowe pytania dotyczące egzystencji człowieka.
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Trochę trudno mi wybrać trudno mi wybrać tu stronę - bo widzę rację w obu
    Asiak - sam wiem o co ci chodzi - sam czuję wielki szacunek do ludzi pracujących za pomocą własnych mięśni i umiejętności fizycznych - jeden z moich przyjaciół jest kowalem szczerze doceniam ich umiejętności - głownie przez fakt że SAM ich nie posiadam.
    Ozar - sorry, ale zejdź trochę z piedestału - masz rację - pisarze powinni przekazywać prawdę ludziom - problem w tym że twoje słowa wskazują że chcesz ja NARZUCIĆ - co stawia cię jako hipokrytę - bo sam stajesz się częścią "papki propagandowej"
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar czyli bez tych pytań umrzemy? weź sie jebnij
  • ausek 22.09.2018
    Tu nie ma co oceniać drogi Ozarze. Rozczarowałeś mnie swym tekstem, bo to, co napisałeś właściwie nie jest tekstem. Chcę czytać opowiadania, a nie dyskutować o polityce itp. W Twoim podejściu czuję różnicę pokoleń. Choć bliżej mi wiekowo do Ciebie niż do większości Opowijczyków czuję pewien niesmak. Co chcesz osiągnąć? Dyskusje prowadź na forum, a tu wstaw coś wartościowszego. A jeśli już tak zależy Ci na przekazywaniu wiedzy i spostrzeżeń to wsadź to w opowiadanie. Swoją drogą opowiadanie Fantazy zawierające świat zbudowany na takich poglądach mogłoby być hitem. Stwórz świat, wsadź do niego bohaterów myślących tak jak Ty i zderz ich z inną rzeczywistością. Wierz mi, czytając taki tekst można wyciągnąć z niego naprawdę wiele. Ludzie tu mają naprawdę otwarte umysły i rozumieją więcej, niż Ci się wydaje.
  • Ozar 22.09.2018
    ausek ja tylko zadałem pytania o rzeczy moim zdaniem najważniejsze czyli prawda, moralność i honor. Takie pytanie o przeszłość bez żadnych emocji.
  • ausek 22.09.2018
    Ozar, to nie miejsce na zadawanie pytań. Stwórz sobie grupę na fb i dyskutuj. Tu ludziska dzielą się swoją twórczością i uczą się pisać. Nie chciałbyś bym skomentowała Twój twór pod tym katem. Miłego dnia.
  • Ozar 22.09.2018
    ausek Ale skomentuj. Moim zdaniem właśnie ludzie pióra powinni takie sprawy opisywać i pokazywać ludziom wszelkie szwindle.
  • Karawan 22.09.2018
    Ozar Kompletnie nie zrozumiałeś przekazu Ausek. Napisała Ci, że Twój tekst to nie tekst! "Ludzie pióra" nie są od pokazywania szwindli, a od tworzenia opowieści czy poezji, tego co zwykliśmy zwać literaturą. Od pokazywania i oświecania są ci co zajmują się codziennością sensacyjną; podglądacze, podsłuchiwacze, tzw. reporterzy, tzw. pijarowcy (public relation), politycy, a więc ta cała część populacji, która żyje głównie z kłamstwa i wzbudzania niezdrowych emocji zgodnie ze starą zasadą "gonić złodzieja", gdy samemu już ma się rękę w cudzej kieszeni. To na prawdę jest portal, który próbuje być w pobliżu literatury a nie polityki, taniej sensacji czy nibyfilozofii. Koń jaki jest każdy widzi, świat jaki jest - także!
  • Ozar 22.09.2018
    Karawan A kto pokazał choćby aferę Watergate... dziennikarze + pisarz który to wszystko opisał. Od tego sa ludzie pióra, żeby nas oświecać, choćby poprzez prozę. To tez ich powołanie. Zobacz ile jest książkę typu polityczna fikcja albo temu podobnych.
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Tylko ludzie pióra, którzy rozumieją pewne sprawy, moga nam je pokazać, nikt inny.
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Karawan Podpisuję się pod tym wszystkimi członkami.
  • Ozar 22.09.2018
    TrzeciaRano Oki, ale kto ma nam pokazywać wszelkie szwindle jak nie pisarze?
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Powtarzasz to samo jak mantrę. Twoje pytania (w tekście są tendencyjne). Nie jesteś tu od oświecenia kogokolwiek. Piszesz, że poruszasz ważne kwestie. Ale po co? Zwykły Kowalski nie jest głupi, a jeśli już łyka to co pokazuje telewizja i ma wyrobione zdanie to choćbyś palcem pokazał - zdania nie zmieni.
    Dla niektórych wszystko jest czarne albo białe. Tusk zły, Kaczyński dobry. Jakie pokolenie chcesz uświadomić?
    Młodzi ludzie często są albo apolityczni, albo szukają nowych rozwiązań, mają i rozum, i są inteligentni na tyle, żeby pewne treści przefilrtować
    .
    Nie rozumiesz po prostu, że TUTAJ WSTAWIAMY coś innego.

    Przykro mi, ale nie jesteś dziennikarzem, żeby jakieś afery szpiegować. Są różne grupy na Facebooku - dołącz do nich.

    Pozdrawiam i bez odbioru.
  • Karawan 22.09.2018
    Ozar Szukasz ciągle apostołów i uważasz, że jesteś co najmniej klerykiem wśród nich. Może jednak warto rozróżnić Sztukę od sztuki mięsa, a literaturę od grafomanii ? Czy Ty na prawdę nie rozumiesz tego co piszesz?
  • Ozar 22.09.2018
    Karawan kurde czy pytania o tak zasadne rzeczy jak prawda, moralność czy honor są czymś złym? przecież one stanowią sens człowieczeństwa! Bez nich jesteśmy gorsi od zwierząt!
  • krajew34 22.09.2018
    Warto pytać i odpowiadać,im bardziej chodzi o to,że portal ten służy twórczości literackiej,a nie poważnej dyskusji na tak ważne pytania.Każde chcę po prostu odpocząć trochę od tej powagi i poczytać sobie.Co nie umniejsza roli oczywiście temu zagadnieniu.Zostawmy już ten temat,wszyscy się wypowiedzieli.Każdy zdanie swoje pokazał,świata i jego porządku nie zmienimy kłócąc się.Skupmy się na pisaniu i ocenianiu.Fajny wątek,ale myślę,że czas by każdy odpuścił
  • krajew34 22.09.2018
    każdy miało być,eh te literówki
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar nie są złe, tylko zadałeś je nie tam gdzie powinieneś.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    krajew34 wątki są na forum, a nie tu
  • krajew34 22.09.2018
    ,to było moje małe nieznaczące przejęzyczenie,co nie zmienia faktu,że nie ma po co przedłużać tej dyskusji,zmieniając portal literacki w bitwę na argumenty.Każdy ma swoje rację,stało się,napisał co chciał wyrazić ,pogadaliśmy,różne myśli pozderzały się ze sobą i myślę,że czas kończyć.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    krajew34 to było znaczące, bo ozar zrobił ten sam błąd, opublikował wątek zamiast tekstu
  • krajew34 22.09.2018
    Zgodzę się z tobą....Ale stało się,mleko się rozlało.
  • Canulas 22.09.2018
    krajew34, wyluzuj się. Czuć twoją zachowawczość. Nic się nie dzieje.
    Ozar tak czasem robi, jak pojebie słoje z lekami.
  • krajew34 22.09.2018
    Dobra ,chciałem być po prostu neutralny..Zdążyłem ogarnąć nowy rozdział do swojego nowego projektu,a to przeciąganie liny trochę trwało wiec myślałem,że zagram trochę dyplomatycznie.Ale skoro się nic nie dzieje,to już się zamykam i wracam do oglądania odcinka anime.
  • Canulas 22.09.2018
    krajew34, ale nie zamykaj się. Jak najbardziej się wypowiadaj, tylko szkoda się męczyć na "siądzmy wszyscy w kółko i jebnijmy kankana. Tak tu to nie dziaja. Chwali Ci się, że tak ładnie nóżką gasisz ogień, ale raczej musi zgasnąć sam.
  • krajew34 22.09.2018
    abonent czasowo niedostępny,mózg zniszczony przez poziom gagów w japońskiej twórczości...A tak na serio, dzięki za wyjaśnienia i tak skończyły mi się pokojowe slangi..A tego kankana w kółku chętnie bym zobaczył :)
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Bo to miał być temat do dyskusji a nie artykuł. Poniał?
  • Ozar 22.09.2018
    krajew34 Oki może pytania za trudne...
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Nie wstawiłem swoich przemyśleń, żeby niczego nie sugerować ot i wsio.
  • Ozar 22.09.2018
    Canulas Kurdę czy temat nie jest ważny? Takie pojęcia to nasza podstawa życia! Kurde kto to ma skumać jak nie ludzie pióra?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar debilu. Dyskusja na forum. Opublikowałeś wątek kretynie. Poniał?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar i wypierdalaj już i nie ciągnij tego gówna dalej!
  • Karawan 22.09.2018
    Ozar Pomyliłeś kierunki. Tu nie konfesjonał ani ankieternia. Gdybyś napisał tekst (zgodnie z sugestią A) w którym dylemat moralny jest częścią fabuły... ale ty ruski research prowadzisz ! To nie jest materiał na dyskusję! A zwierzętami czy tego chcesz czy nie jesteśmy! Często nawet najgorszymi!
    Spróbuj odpowiedzieć co to takiego "prawda", "moralność", "honor" Możesz dodać jeszcze "miłość" i pół tony innych "odróżniajacych" (czytaj stawiających nas-ludzi wyżej) nas od zwierząt.
  • Ozar 22.09.2018
    Canulas kurde nie topeduj moich pomysłów. Zadaje pytania, żeby zmusić opowijczyków do myślenia. To nie pytania do ciebie. Ty jesteś zbyt inteligentny na takie proste sprawy, ale patrzą tu na ciebie jak na święta krowę i dlatego proszę o wyrozumiałość. To pytania dla młodych którzy nie kumają o co biega, a do tego nie maja żadnych autorytetów. Jednak jak przeczytają że to jest do dupy to w to uwierzą.
  • Ozar 22.09.2018
    Karawan to tylko pytania o rzeczy tak naprawdę najważniejsze dla człowieka! Czy to tak dziwne?
  • Margerita 22.09.2018
    niestety ale jesteśmy okłamywani na każdym kroku i za co walczyli nasi dziadowie żeby i potomkowie znęcali się nad zwierzętami powinieneś więcej sobie po oglądać targów końskich
  • Ozar 22.09.2018
    Tak jesteśmy okłamywani cały czas. Targi końskie znam, to przykry temat, ale tacy są ludzie.
  • betti 22.09.2018
    Tak, kurwa, wszędzie jesteśmy okłamywani, nawet tutaj na Opowi, przy zwykłym wierszu czy prozie, która jest z dupy, znajdzie się ktoś, kto będzie pierdolił jakie to dobre, potrzebne i mądre.
  • Ozar 22.09.2018
    O to właśnie chodzi!!! To właśnie jest bzdurna propaganda przeciw której cały czas wytaczam działa. Zawsze znajdzie sie ktoś, kto w imię propagandy, albo za kasę będzie bzdurne tezy popierał. Dokładnie tak.
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Chciałem to skomentować...
    ale...
    ...
    masz trochę racji
  • betti 22.09.2018
    Nie trzeba więc niczego publikować, zamknąć się, najlepiej w domu, bo jeszcze propaganda do nas dotrze... Ozar, myśl do jasnej cholery, przecież to nie boli...
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar, tobie małżonka powinna codziennie dawać w pyski i wyłączac internet.
  • Kapelusznik 22.09.2018
    SHIIIITTT!
    Jaki RAGE!
    Biorę popcorn!
    To świetne show!
    HOLY CRAP!
    Zapomniałem ile zabawy daję oglądanie kłótni innych ludzi.

    - Proponuję się uspokoić
    Ozar zadał pytania - wystarczyło na nie odpowiedzieć
    Jeśli nie lubicie dyskusji politycznych - powinniście to oznajmiać i ucinać konwersację krótko - a nie ciągnąć ją w nieskończoność.

    Na litość Matki boskiej częstochowskiej i całej reszty tych diabłów
    Jest 16:30!
    Trochę czasu już minęło

    OPAMIĘTAJCIE SIĘ WSZYSCY

    i wróćmy do czytania przyjemnych prac
  • Nuncjusz 22.09.2018
    On ma parcie na szkło, tu leży problem
    ok wyłączam się z tego cyrku pod nazwą Ozar i jego pierdolenie
  • Canulas 22.09.2018
    I wziął ktoś na siebie rolę św. Jana Rozjemcy. Niepotrzebnie.
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Jak zwykle mylisz sens z twoją propagandą. Jakie parcie na szkło?
  • marok 22.09.2018
    Co to za karuzela przekrzykiwania się? Cały spis komentarzy jest tym zawalony xd
    No ładnie
  • Aisak 22.09.2018
    Odnoszę wrażenie, że dziubdziuś Ozar, specjalnie nakręca tę karuzelę.
    Niby taki dziubdziuś, niby dziecko we mgle, a kurde, to szczwany lisz.

    Ozar, kurde, przyznaj się!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Natychmiast!
    Specjalnie to robisz, jesteś jakimś wykreowanym botem z samoletem, który napedza mięso.

    No, sprytnie Ozarku.
    Nobel i Oscar, to zdecydowanie za mało.
    Ale na Pulitzera nie zasługujesz!
    O.
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak ja tylko zadałem proste, ale podstawowe dla człowieczeństwa pytania. Co w tym złego? Ja tylko staram się zmusić członków opowi do myślenia i wsio.
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar, dlaczego uważasz nas za ameby?
    Nie jesteśmy amebami.
    Uwierz, że mamy mózgi i potrafimy myśleć.

    Dlaczego źle nas oceniasz?
    W większości czasu sie wygłupiamy, ale to nie znaczy, że nie potrafimy myśleć, czuć, odróżniać dobrood zła, prawde od fałszu.

    Ozar, mozna zadawać duzo pytań, ale właśnie stwierdziłeś, że JESTEŚ LEPSZY OD NAS.
    ŻE TYLKO TY NA TYM PORTALU jesteś myślącą istotą.

    Ozar, dlaczego nam to robisz?
    Dalczego myslisz, że my nie potrafimy myśleć?

    Idę umyć podłogę, a potem położę sie na niej i sie rozbeczę :(
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Wcale tak nie myslę. Martwi mnie to, że jak zadam pytania dotyczące człowieczeństwa zaraz jestem podejrzewany o to, ze jestem jakimś mądralą. Nie o to chodzi, chciałem tylko rzucić hasło i dać innym możliwość wypowiedzi to wsio.
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Nie jestem jakimś myślowym Napoleonem, staram się tylko pokazać problemy i zapytać o zdanie. Co w tym złego?
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar, każdy ma prawo zadawać pytania.
    Ale
    jesteśmy na portalu literackim, prawie literackiem.
    Tworzymy fikcję, bujamy w obłokach, czasami przekazujemy bolesną rzeczywistosć, która nas boli.

    Ale staramy sie to robic w formie odpowiadającej temu portalowi.

    Nie zadawaj pytań wprost.
    Ukryj je w opowiadaniu.
    A my, niemyslące ameby, prezypłyniemy, by podyskutować....
  • Canulas 22.09.2018
    Ozar, lipa, że tak mtslisz
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak tu chodzi o to, że tylko ludzie pióra mogą nam prostaczkom objaśnić zawiłości tego świata, a to właśnie portal ludzi pióra chyba nie?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    WARIAT
  • Ozar 22.09.2018
    Tak naprawdę nikt inny tu takich pytań nie zadaje. Ryzykuje wyśmianie, ale może też czasami ktoś zacznie myśleć nad tym co napisałem, a widzę tu szereg takich wypowiedzi.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Będę to zgłaszał do admina
    Baj
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Nie zadaje, bo to portal do czego innego. Dlaczego Tobie to tak trudno pojąć? Ile Ty masz lat 20?
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz A niby co ? Pytania do myślenia?
  • Ozar 22.09.2018
    TrzeciaRano Nie 55 dla twojej wiedzy ...
  • TrzeciaRano 22.09.2018
    Ozar A mentalnie chyba mniej. Pierdolisz za przeproszeniem jedno i to samo. Czy Tobie trzeba napisać na czole, że to strona do wystawiania prozy i poezji? Ktoś mówi, że było to umieścić na forum a Ty pieprzysz, że przecież to są pytania fundamentalne! Co z Tobą?
  • Ozar 22.09.2018
    TrzeciaRano Bo pisarze a takich tu mamy powinni zwrócić szczególna uwagę na propagandę i fałsz. Nie sądzisz że to jest też ich rola?
  • Ozar 22.09.2018
    Kurde ludzie, czy na prawdę wrzucenie kilku podstawowych pytań wywołuje aż tak wielka falkę nienawiści? Dlaczego? Przecież to o co pytam to podstawa człowieczeństwa! Czy to nie jest oczywiste?
  • jolka_ka 22.09.2018
    Ozar, ale tu nie ma żadnej nienawiści. Mogłeś to napisać w swoim wątku historycznym. Rozumiem, że tak dotrze do większej grupy, ale jednak tutaj ocenie poddajemy teksty, a nie pytania. I nieważne czy one są podstawą czy nie. Ja odpowiedziałam, ustosunkowałam się, ale nie każdemu to odpowiada. I musisz to uszanować.
  • Ozar 22.09.2018
    jolka_ka ok, ale jako pracująca w mediach na pewno spotkałaś się z propagandą i na pewno masz jakieś przemyślenia. O to mi chodzi, żeby pokazać jak to działa od wewnątrz.
  • Karawan 22.09.2018
    To nie jest podstawa człowieczeństwa. To Twoje przekonanie, że to podstawa. Inni maja prawo mieć całkiem inne podstawy!!
  • Ozar 22.09.2018
    Karawan Zgoda, ale chyba nie negujesz że prawda, moralność i honor to coś złego?
  • Karawan 22.09.2018
    Ozar Jaka prawda? Jaka moralność? i Jaki honor? Twoje czy moje, a może Nuncjusza? Czy naprawdę jesteś aż tak ślepy czy aż tak głupi? I Ty mówisz o historii? Przecież nawet bladego cienia pojęcia nie masz ani o kulturze ani o historii ani o tym o czym próbujesz pisać! Gdybyś miał nie pisałbyś takich bzdur, które może dobre dla malutkich do trzech lat dzieci ale nie dla dorosłych czy młodzieży!
  • Ozar 22.09.2018
    Karawan Kurde ja nie mam bladego pojęcia? A co napisałem? parę pytań które3 każdy człowiek powinien sobie zadawać codziennie. Co w tym złego że cenie sobie prawdę, moralność i honor? I piszesz to Ty, którego bardzo sobie cenie? Masakra!
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar A może te pojęcia są już tak nie modne, że rzeczywiście moje pytania są zupełnie bez sensu ???
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Jeśli tak, to poddaje sie i wracam honor.
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Może rzeczywiście moje staro patriotyczne poglądy są teraz całkowicie do dupy. Może, ale nie wierzę że świat aż tak się zagubił i popierdolił.
  • Karawan 22.09.2018
    Ozar Niestety podtrzymuję. Gdybyś miał pojęcie wiedziałbyś, że wyrazy o które pytasz zmieniały się w czasie i są różne w różnych szerokościach i długościach geograficznych. Nawet w obrębie jednej rodziny! Czy potrafisz dać definicje użytych przez Ciebie pojęć? NIe! Nikt nie potrafi, bo każda będzie jego SUBIEKTYWNĄ definicją. Tak więc to co zrobiłeś to typowe trollowanie, nawoływanie nie do dyskusji a do gównoburzy z której kompletnie nic nie wynika.
    Ergo wypadam i to o wiele za późno!
  • Ozar 22.09.2018
    Karawan No cóż jakby powiedzieli dyplomaci podpisaliśmy protokoły rozbieżności i do domu. Jednak moim zdaniem to są pytania ponadczasowe i jako takie powinny być zadawane zawsze i wszędzie. Bez prawdy, moralności i honoru nie ma człowieka, jest tylko gnida która go z wyglądu przypomina.
  • Ozar 22.09.2018
    Pytam czy myślenie już umarło na tym portalu?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ok, zgłaszam od razu do admina. To portal literacki, a nie forum polityczno-historyczne
  • Ozar 22.09.2018
    jak musisz trudno twoja wola ...
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar ale to atak na myślenie a nie na tekst! Kufa jesteś zwolennikiem PO czy coś jak można tak reagować kufa dla kogo pracujesz?
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Żeby zabijać logiczne pytania?
  • Aisak 22.09.2018
    rany, ale sie porobiło :(
  • Nuncjusz 22.09.2018
    to wariat
  • Ritha 22.09.2018
    xDD
  • Aisak 22.09.2018
    a możesz nie zgłaszać adminowi?
    bo po co?

    Ozar popełnił błąd, co prawda niewybaczalny, jak niektórzy bluzgacze, ale nie zrobił nic złego.

    Nic złego.
    Oprócz tego, ze ma nas za bezmózgowców.
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Nie mam nikogo za bezmózgowca... Zadałem tylko kilka prostych i oczywistych pytań bez mojego komentarza. Kufa co w tym złego?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Aisak za późno, już poszło. Admin zdecyduje, co z tym fantem zrobić
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Kufa tez napisałem, bo zabijasz dyskusje jak jakiś nazista fanatyk!!!!!
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar na forum z czymś takim! Ile razy to można powtarzać?
    ale ty nie chcesz zrozumieć rzeczy niewygodnych dla ciebie
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar na forum z czymś takim! Ile razy to można powtarzać?
    ale ty nie chcesz zrozumieć rzeczy niewygodnych dla ciebie
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Co złego w tym, że zadałem kilka oczywistych pytań ?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar DYSKUSJE NA TAKIE TEMATY PROWADZI SIĘ NA FORUM
    CAŁA GŁÓWNA JEST ZASPAMMOWANA
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Co zazdrość cie zabija... Przykro mi hahahaha choć nie za bardzo...
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Odwal sie ode mnie czepiasz się nie moich tekstów a mnie samego!
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar jak masz ciekawy pomysł na artykuł lub ciekawostki to napisz, kto ci broni, ale odwal sie ode mnie bo chyba zazdrość cię zżera.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar serio, nie mam czego ci zazdrościć. To że jesteś fanatykiem i oszołem? Ze nie potrafisz się odnaleźć na portalu literackim?
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar nie jestem tobą, by tak samo jak ty postępować, więc mi nie podpowiadaj co mam robić
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Ale to ty się czepiasz nie ja.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    WARIAT
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Nie. Tylko człek który stara się poruszać ważne dla ludzi tematy. Może jestem wariatem, może, ale taki juz jestem i koniec.
  • Aisak 22.09.2018
    ps. Nie jestem amebą.
  • Aisak 22.09.2018
    ps. Chciałabym być amebą.
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak ja czasami też wobec zakłamania tego świata.
  • betti 22.09.2018
    Ozar to napisz o tym wiersz albo artykuł, w ten sposób literaci walczą ze złem tego świata. Proste.
  • Aisak 22.09.2018
    Ozarku, co ty dziecko chcesz zrobić?
    świata nie zbawisz. ludzi nie naprawisz.
    Żyj, raduj się, wychowuj dzieci, własnie masz dzieci, czy przekazujesz im swoje mądrości?
    My nie jestesmy dziećmi.
    Niestety.
    Chociaż bardziej wolałabym byc amebą niz dzieckiem.
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Nie jestem już dzieckiem, czego bardzo żałuje. mam 55 lat już niestety albo stety. ja tylko staram się pokazać zło tego świata. Być może źle, durnie i kiepsko ale mam taki jakiś wewnętrzny przymus. Staram sie pokazać że to co widzimy i słyszymy zazwyczaj nie ejst tym czym jest.
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar I zazwyczaj dostaje w ryja albo kopa. Cóż wybrałem taki los więc nie moge narzekać.
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar są tacy ludzie, którzy sami pachaja sie w paszczę lwa.
    A potem sie dziwią, że lew ich spałaszował a potem beknął.

    Dobra, idę, bo teraz jest mi ciebie żal, i na serio sie poryczę.
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Może masz racje. Moje staro patriotyczne poglądy są już do dupy całkiem./
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Jestem niczym stare drzewo, na które można juz tylko nasiurać i wsio.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Ozar dalej nic nie chcesz zrozumieć z oślim uporem
    Ja mam pretensję nie o pytania, tylko o to, gdzie je zadałeś
    I powtarzam to setny raz, że robi się to na Forum Dyskusyjnym
  • Aisak 22.09.2018
    Ozar rany jestes gorszy od Dejvida przez dobrą zmianą.
    ozar, bo cie strzelę w ekran, jak nie przestaniesz tak pisac.

    ja jestem miękka, jak odmrozone lody, więc nie birze pod włos.

    Zrobiłes mi przykrość.
    Zrobiłeś innym przykrość.

    Bo myslisz, że nie zadajemy takich pytań.
    Nie musimy o tym pisać, myslę, że wiekszość z nas to nieprzystosowani wraźliwcy.

    Ech, Ozarek, Ozarek...
  • Ozar 22.09.2018
    Aisak Nie taki miałem zamysł. Jeśli tak to odebraliście, to jest mi przykro. Chciałem tylko pokazać że słowa prawda, moralność i honor juz umarły. Cóż jestem tylko człowiekiem i czasami sie mylę. Tu pewnie tak i przepraszam tych których uraziłem tym tekstem. Jednak nie to było moim zamysłem a rzucenie haseł.
  • Ozar 22.09.2018
    Nuncjusz Forum może ale rzuciłem tu być może źle, kajam się ale to nie było złośliwym zamiarem.
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Jestem takim starym polskim szlachcicem (przynajmniej duchowo), który uważa za święte słowa "Honor i Ojczyzna" - pomijam Bóg bo to inna bajka. Wiem że teraz to brzmi jak jakiś abstrakcyjny tekst rodem z zaświatów, ale dla mnie to jest ważne. Możemy mieć rożne podejścia do polityki, do tej bandy złodziei która nazywa sie politykami. Ja jednak uważam że Polska jest najważniejsza, taka zwyczajna dla zwykłych ludzi. Bez durnej propagandy i tych wszystkich durnych haseł. To taki krzyk kogoś, kto uważa swoje ideały za świętość, ale one już nie istnieją w normalnym świecie. Jestem przeżytkiem jak dinozaury... ale taki juz jestem
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Kurwa mać...
    A Wy NADAL TUTAJ?!
    Serio?
    Nie możecie skończyć?
    Minęły CZTERY GODZINY OD MOJEGO OSTATNIEGO WEJŚCIA A WY WCIĄŻ PIEPRZYCIE GŁUPOTY -
    JEDEN Z DRUGIM
    A takie fajne teksty się pojawiły - (Chociażby moje)
    Może zajmiecie się czymś bardziej produktywnym niż krytykowaniem siebie nawzajem i zabierzecie się za teksty INNYCH LUDZI!
    FUCK!
    A myślałem że to ja jestem uparty.
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Przyjeb Ozarowi to może w końcu się przymknie
  • Ozar 22.09.2018
    To do mnie ? Taka uwaga przykra?
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Wyżej tekst do Kapelusznika
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Bo NUn już ręce zaciera ....
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar Kapelusznik nie spodziewałem sie że tak zareagujesz ...Kurdę może się mylę w stosunku do ciebie !!!
  • Nuncjusz 22.09.2018
    Wariat
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Ozar
    Sorry ale rozdmuchujesz ognisko w suchym lesie.
    Pożar się rozprzestrzenia.
    Dyskusja o ważnych tematach to jedno
    Kłótnia to drugie
    Jeśli widzisz że dialog nie wychodzi - trzeba wiedzieć kiedy go zakończyć
    A spójrz na komentarze
    Tylko nakręcasz spiralę nienawiści i zrażasz do siebie innych czytelników

    Sorry za szczerość ale nie lubię kiedy ludzie się kłócą bez końca.
    A ta kłótnia trwa już od bardzo długiego czasu.

    A TY NUCJUSZ TEŻ SIĘ OPANUJ

    Jesteś równie winny temu pożarowi co Ozar i reszta
    Jak nie chcesz dyskutować to zostaw komentarz i się odejdź
    Bądź rozsądny i nie ciągnij bezsensownie sporu

    Kurwa.

    Sobota

    weekend

    wiele fajnych tekstów się pojawia

    A WY PIERDOLICIE JUŻ CHYBA O NICZYM
  • Ozar 22.09.2018
    Kapelusznik Może masz rację!
  • Zaciekawiony 22.09.2018
    O tempore, o mores! Znów ktoś odkrywa, że świat nie jest taki piękny jak powinien, a z kolejności od dawnej niewiedzy do nowej wiedzy wnosi, że się pogorszył.

    Tekst to same ogólniki i nie wiadomo za bardzo z czym tu dyskutować, bo każdy trochę inaczej rozumie poszczególne pojęcia.
  • Kapelusznik 22.09.2018
    Zaciekawiony
    Przeczytaj komentarze i lepiej uciekaj - bo tu jest RAGE na nowym poziomie
    Serio - nie chcesz w tym uczestniczyć
    Dobrze ci radzę.
    Już drugi raz próbuję przemówić im do rozsądku a ci wciąż próbują się nawalać przez ekran
  • Ozar 22.09.2018
    Czekałem aż si.e odezwiesz. Co by nie powiedzieć to są podstawowe pojęcia normalnego człowieka i nie wiem dlaczego piszesz że to same ogólniki? Czy prawda, moralność i honor to ogólniki? Kurdę dla mnie to wartości najważniejsze a nie ogólniki! No cóż może się mylę.;..
  • Ozar 22.09.2018
    Ozar To powyżej to do Zaciekawionego.
  • Zaciekawiony 22.09.2018
    Ozar
    Tak, moralność i honor to ogólniki, w dodatku różnie pojmowane przez różnych. To tak jak sytuacja, gdy matka radzi córce aby właściwie się zachowywała, niczego nie tłumacząc:
    - Zachowuj się grzecznie
    - Czyli jak?
    - No grzecznie.
    - Ale dokładniej? Jak pójdę do nocnego klubu to jak mam się zachować?
    - Grzecznie.
    - A jak spodoba mi się chłopak, to jak?
    - Grzecznie...

    Prawda że wszystko jasne, co nie?
  • Zaciekawiony 22.09.2018
    @ Ozar
    "Nie wstawiłem swoich przemyśleń, żeby niczego nie sugerować ot i wsio. " - no i w tym właśnie problem, bo pytania jakie wstawiłeś są tendencyjne, nakierowujące i zawierające pewne założenia, które są twoimi poglądami. Stąd nie bardzo się chce na nie odpowiadać, bo od razu widać jaki jest punkt widzenia pytającego.
  • Ozar 23.09.2018
    Dziękuje wszystkim za komentarze, tak pozytywne jak i negatywne. Jak widzę są ci sami adwersarze co w poprzednim materiale do dyskusji. Wbrew temu, co tu niektórzy pisali, nie jestem jakimś filozofem któremu się wydaje, że może innych pouczać. Staram się tylko rzucać pewne hasła do przemyślenia właśnie tutaj na opowi, ponieważ jest tu sporo inteligentnych ludzi, którzy potrafią zrozumieć i odnieść się do poruszanych przeze mnie problemów. Jednak jeśli nie chcecie takich tematów, to nie będę ich już wrzucał. Na koniec kilka cytatów, które wydają mi się idealne jako podsumowanie.

    Im myśl jest głębsza, tym bardziej wydaje się dziecinna.
    Nikołaj Gogol

    To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego wypowiedziach, To czy jest mądry, po pytaniach.
    Nadżib Mahfuz

    Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie
    Fiodor Dostojewski
  • Nuncjusz 23.09.2018
    Trutniu
    Na Forum!!!
  • MarBe 23.09.2018
    Pozostawiamy myślenie innym jak ono nas boli i jakie jest to wygodne, wtedy za nic nie odpowiadamy.
  • Ritha 27.09.2018
    Dzien dobry :)
    Losujemy tw, Ozzaro? Obijasz sie łokropnie, ino ankiety, historyczne, czyli dla Tjebja łatwe, teksty, a tw pisane nie bylo hohohoho. Co to ma, kufa, znaczyc? :P
  • Ozar 28.09.2018
    Już się zameldowałem pod tematem

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania