Czym dla nas są święta?

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, czym tak naprawdę są święta? Przypomnij sobie czas, gdy byłeś małym dzieckiem. Czekałeś na święta tygodniami. Codziennie wstawałeś i zjadałeś kolejną czekoladkę z kalendarza adwentowego. Pisałeś listy do Świętego Mikołaja. Twoje emocje i ekscytacja w dzień Wigilii były tak silne, że nie wiedziałeś co ze sobą zrobić. Zastanawiałeś się, dlaczego dzieci tak bardzo kochają święta?

Odpowiedź niby prosta. Prezenty. Jakie dziecko ich nie kocha? Wyobrażenie sobie nowej zabawki, z którą możesz robić tyle rzeczy jest po prostu szczytem szczęścia dla dziecka. Czy tak jest naprawdę?

Zastanów się. Dla małego dziecka pieniądze nie są ważne, nie interesuje go majątek, bo tak naprawdę nie ma pojęcia o jego istnieniu. Nie zna wartości pieniędzy. Myślisz, że nowa zabawka rzeczywiście sprawia mu tak dużo radości?

Zauważ te małe rzeczy. Dzieci cieszą się tak bardzo ubierając choinkę. Cieszą się, gdy mogą lepić z mamą pierogi w kuchni. Cieszą się, gdy widzą swoją babcię, którą tak bardzo kochają, miłością taką bezwarunkową, jakiej my już nigdy nie doświadczymy. Cieszą się lepiąc bałwana. Kochają ten dzień. Oczywiście czekoladki, słodycze i prezenty też odgrywają w tym swoją rolę, ale są one naprawdę mniejszością.

Święta, to czas gdy Jezus się narodził. Czas, w którym wszyscy powinni zażegnać spory, albo przynajmniej powstrzymać się od zbędnych kłótni, czy komentarzy. To czas, w którym każdy powinien być dla siebie miły. Jednak najważniejsze w świętach, jest to co nam bardzo ciężko dostrzec. Małe rzeczy.

Boże Narodzenie to dzień, w którym powinniśmy się zatrzymać. Zwrócić uwagę na małe rzeczy. Na uśmiech mamy, gdy słucha świątecznych kolęd. Na brata, który cały dzień się śmieje i obmyśla swoją rozmowę z Mikołajem. Na naszego tatę, który w ten dzień stara się pomóc w domu jak tylko może. Powinniśmy zwrócić uwagę na śnieg leżący za oknem. Na to jakie to wszystko dookoła jest piękne. Jacy powinniśmy być wdzięczni za życie. Dlaczego nie zwracamy uwagi na choinkę, która jest tak pięknie przystrojona?

Gdybyśmy w ten sposób postrzegali święta, czekalibyśmy na nie z utęsknieniem. Niby wszystko takie łatwe, ale jednak żaden dorosły nie potrafi tego dokonać. Może Ty spróbuj? Wprowadź w tegoroczne święta trochę więcej magii niż zazwyczaj.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Neli 23.12.2015
    Wprowadziłaś mnie w tę atmosferę, która nie chciała do mnie dotrzeć. Jutro Wigilia, a za oknem ciepło. Gdzie ten śnieg?! Chyba przez to nie dociera do mnie, że to już święta. Dzięki Tobie bardziej je poczułam. Wesołych! 5
  • KarolaKorman 25.12.2015
    Ja uwielbiam święta ze śniegiem i bez, bo to my tworzymy niepowtarzalny nastrój. Wesołych świąt, 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania