Czym jest szczęście?

Czym jest szczęście?

Ktoś pomyśli: dla mnie szczęściem jest zdrowa, szczęśliwa rodzina, a jeszcze ktoś inny, że szczęście to bezpieczeństwo, czy wygoda. Ale zastanawialiście się nad tym od zupełnie innej strony?

Szczęście jest ulotne, czy jednak stałe? Czy tak naprawdę wiesz jak to jest być szczęśliwym? Czy chociaż raz w życiu powiedziałeś sobie; tak, jestem tak chole*nie szczęśliwy?

Nie? Zastanawiałeś sie dlaczego?

Prawda jest taka, że nie ma człowieka, który by powiedział; tak, osiągnąłem wszystko co chciałem, jestem szczęśliwy.

Większość ludzi uważa, że szczęście jest czymś ulotnym, nie da się go zatrzymać. Raz jest, raz nie. Raz płaczeny ze szczęścia, a raz wracamy do szarej, monotonii naszego życia. Myślicie, że tacy ludzie naprawdę znają pojęcie uczucia szczęścia.

Żyjesz, jesteś zdrowy, masz dach nad głową, co jeść to dlaczego wstajesz rano z łóżka narzekając na wszystko co cię otacza? Na herbate, która jest za gorzka, czy na psa, który za głośno szczeka. W ciągu dnia stanie się coś niezwykłego. Cieszysz się, nie możesz opanować emocji, tylko po to, żeby rano wstać i zacząć wszystko od nowa. Jak myślisz byłeś szczęśliwy?

Szczęście jest stałe. Ty jesteś chodzącym szczęściem, cały czas jesteś szczęśliwy, tylko dlaczego tego nie widzisz? Dlaczego nas ludzie tak ciężko zadowolić?

Spróbuj wstać rano i pomyśleć; kurcze nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć tych wszystkich ludzi. Wiesz co jest najważniejsze? Uśmiechaj się, uśmiechaj. Wychodząc z domu uśmiechaj się, wstając uśmiechaj się, odpowiadając przy tablicy, uśmiechaj się. Nie zwracaj uwagi na tych wszystkich ludzi, którzy chcą ci to szczęście zabrać.

Oni nie są szczęśliwi i nigdy nie bedą. Wiesz co? Zacznij od teraz, nie od jutra. Uśmiechnij się i pomyśl tak chcę być szczęśliwy.

Uwierz mi, że po takim dniu, położysz się do łóżka i powiesz. Tak, jestem szczęśliwy i pamiętaj, każdy czasem płacze, tylko nigdy nie zapominaj na końcu się uśmiechnąć.

Szczęśliwi ludzie przyciągają do siebie pozytywne rzeczy.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Lady_Makbet 21.12.2015
    Skwituję to jednym zdaniem, takie życie ;) 5
  • Noodles 22.12.2015
    To super było! Takie pozytywne i zgrabnie napisane; ) 5
  • Malutka18 22.12.2015
    Bardzo dziękuję. ;)
  • Beznadzieja 22.12.2015
    Zgadzam się z tym całkowicie. Ludzie wiecznie marudzą, bo nie potrafią docenić tego co mają. Nawet gdy nie mają na co narzekać, wynajdują sobie coś, często głupiego. Zostawiam ci 5, dobrze napisane i motywujące. Powodzenia w pisaniu, dużo weny życzę.
  • Malutka18 22.12.2015
    Dziękuję za opinię, a co do weny to chyba nie będzie potrzebna. ;) Opowiadania pisze tylko w przypływie emocji i dla siebie, osobiście uważam, że się do tego nie nadaje ;) Ale dziękuję ;)
  • Senezaki 22.12.2015
    Chyba taka jest natura ludzka... Marudzą i marudzą, ale nam też się to zdarza. Nie można nikogo pochopnie oceniać :))
    5
  • Neli 22.12.2015
    Na szczęście ja jestem bardzo pozytywną osobą i mam problem z tym, żeby się nie śmiać. Po prostu nie umiem popatrzyć komuś w oczy nie uśmiechakąc się. Tekst super, bo naprawdę niestety ludzie rzadko tryskają szczęściem, a gdy już ktoś jest szczęśliwy i wszystko go cieszy, to patrzą na niego jak na wariata, czasem ich denerwuje, jak ktoś jest szczęśliwy, a mnie denerwuje, że ich to denerwuje. Kocham tak bardzo małe dzieci, bo one potrafią cieszyć się z głupiego oświetlonego Mikołaja u mnie na rynku. Wprowadzają tyle radości w ten ponury świat. Dobrze, że ktoś zamieścił tu taki tekst. Daję pięć, rzecz jasna, a w wolnej chwili zapraszam do mnie ;))
  • Malutka18 22.12.2015
    Bardzo dobrze ;) Dziękuję, za opinie ;)
  • Rasia 23.12.2015
    "bezpieczeństwo, czy wygoda" - bez przecinka
    "Szczęście jest ulotne, czy jednak stałe" - to samo
    "Czy tak naprawdę wiesz jak" - przecinek przed "jak"
    "sie dlaczego" - się*
    "płaczeny ze szczęścia" - płaczemy
    "co jeść to dlaczego" - przecinek przed "to"
    "wszystko co cię otacza" - przed "co"
    "Na herbate" - herbatę*
    "nigdy nie bedą" - będą*
    Ja też staram się zawsze być optymistką. Wiadomo, nie wszystkie sytuacje udaje mi się przezwyciężyć, ale smutek i cierpienie to nieodłączna część naszego życia. Mi jednak zdarza się czasem powiedzieć, że jestem bezgranicznie szczęśliwa za sprawą tych właśnie drobnych momentów. Może i nie osiągnęłam jeszcze wszystkiego, co chcę, i choć wydaje mi się, że z wiekiem pojawi się tych rzeczy jeszcze więcej, to mam nadzieję, że każdy na końcu swojej drogi będzie mógł powiedzieć, że przeżył dobrze swoje życie :)
    Pozdrawiam, pomimo błędów zostawiam 5, bo temat dobrze ubrany w słowa, zmuszający do refleksji.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania