Dla tego jedynego

Zanim otworzę oczy, wciągam w nozdrza delikatny, cudowny aromat kawy. Słyszę, jak troszkę niezdarnie krzątasz się po kuchni, pozwalam ci wierzyć, że ten hałas mnie nie budzi, bo przecież chęci masz dobre. Uwielbiam kawę w moim olbrzymim kubku, przyniesioną o poranku, wprost do łóżka, wraz z całusem na dzień dobry. Często zapominasz, kiedy mam urodziny, nigdy zaś o świeżutkich bułeczkach, kiedy wracasz zmęczony po nocnej zmianie. Wiesz, że nie lubię kwiatów, bo żal mi je wyrzucić, kiedy więdną, przepadam natomiast za czekoladkami. Dla ciebie rezygnuję z romansów w telewizji, ty rezygnujesz ze sportu i obojgu nam to odpowiada.

Kiedy byłam młodsza, marzyłam o uczuciu gorącym jak rozżarzone węgle, nie zdając sobie sprawy, że ogień nie tylko grzeje. Bywa, że parzy i niszczy, a gdy taki węgielek wystygnie, wzięty w dłonie, plami. Nasze uczucie jest inne, przypomina polarowy koc otulający serca. Daje bezpieczne ciepło. Zdarza się, że kobieta pragnie, by jej ukochany został również przyjacielem. Nie zawsze się to udaje. Ja mam szczęście, pokochałam przyjaciela.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Angela 02.12.2015
    Dziękuję za anonimowe 5 : )
  • ausek 02.12.2015
    Tym razem tym anonimkiem jestem ja. Ostatnio czytam, a nie mam czasu na komentarze. Piękny tekst, bardzo mi się podoba.:) 5
  • Angela 02.12.2015
    ausek W takim razie dziękuję nieanonimowo : )
  • Lucinda 02.12.2015
    Piękne. Świetny opis, taki prawdziwy, realistyczny i przyjemny w odbiorze:)
    ,,Słyszę (przecinek) jak troszkę niezdarnie krzątasz się";
    ,,pozwalam ci wierzyć (przecinek) że ten hałas mnie nie budzi";
    ,,Często zapominasz (przecinek) kiedy mam urodziny";
    ,,Wiesz (przecinek) że nie lubię kwiatów, bo żal mi je wyrzucić (przecinek) kiedy więdną";
    ,,Kiedy byłam młodsza (przecinek) marzyłam o uczuciu ";
    ,,Bywa (przecinek) że parzy i niszczy";
    ,,Zdarza się (przecinek) że kobieta pragnie". 5:)
  • Angela 02.12.2015
    Dziękuję Lucindo, jesteś nieoceniona : )*
  • little girl 02.12.2015
    Podoba mi się. Daję 5:)
  • Angela 02.12.2015
    Dziękuję little girl, miło że zajrzałaś : )
  • Morelia 02.12.2015
    Pięknie, przyjemnie i szczerze. Piąteczka :)
  • Angela 02.12.2015
    Serdecznie dziękuję : )
  • BreezyLove 02.12.2015
    Fajnie znów tu wrócić i móc przeczytać dawnych ulubieńców ;) 5
  • Angela 02.12.2015
    Fajnie znowu czytać komentarze od osób które czytały mnie jako pierwsze. Dziękuję : )
  • Marzycielka29 02.12.2015
    Czytając, pomyślalam o swoim mężu :) Wspaniale opisane i oddane piękno, jakim jest miłość 5
  • Angela 02.12.2015
    Strasznie dziękuję Marzycielko : )
  • Rasia 02.12.2015
    Uroczy tekst. Jest w nim bardzo dużo ciepła. To jest właśnie sztuka - kochać kogoś nie tak, jak inni oczekują, ale po swojemu, na własnych warunkach, by obojgu było dobrze w ich malutkim świecie. Zostawiam 5 ;)
  • Angela 02.12.2015
    Bardzo, bardzo dziękuję. Jestem wzruszona tak miłymi komentarzami : )
  • Majeczuunia 03.12.2015
    Słitaśne to było. Taki kocyk to skarb i życzę, żebyś go nigdy nie straciła ;)
    Oczywiście 5 :*
  • Angela 03.12.2015
    Dziękuję Maju, też mam nadzieję że będzie okrywał mnie już zawsze, czego i innym życzę : )*
  • Anonim 03.12.2015
    Aż wysłałam to mojej zrzędzie, który narzeka, że jesteśmy jak ogień i woda, jak czerń i biel.
    Angela zdecydowanie zasłużyłaś tutaj na bezpretensjonalne 5, bo tak xD (Ef po raz pierwszy używa argumentu "bo tak", bo tak XD)
  • Angela 03.12.2015
    Nie ja zasłużyłam, tylko mój mąż, dziękuję :) A argument "bo tak" też jest ok : )*
  • Anonim 03.12.2015
    Angela, brak mi słów po prostu, ale chyba jednak coś dopiszę... bo tak w sumie głupio stosować argument "bo tak". Wzruszył mnie twój tekst, pokazał taką niecodzienna prostotę i fakt, że w miłości nie potrzeba wielkich czynów i idei, wielkich słów i wielkich emocji, potrzeba bezpieczeństwa, jest tym co cenię w związkach najbardziej, ty tutaj to ukazałaś, dlatego przypadł mi twój tekst do gustu. Bycie obok, niezdarność drugiej połówki, w której śmiejemy się cicho z uśmiechem, obejmujemy ją niewidzialnym ramieniem i doceniamy to, że się stara, jednocześnie uwiodła mnie tutaj twoja krótka forma, która jak najbardziej mi odpowiadała! O dziwo, bo zazwyczaj lubię dłuższe formy w opowiadaniach, tutaj miałam wrażenie, jakby cały ogrom ludzkiego życia był zawarty tylko w jednej czynności owianej słodką tajemnicą, ponieważ mężczyzna nie wiedział, że kobieta nie śpi i cierpliwie czeka na cudowną kawę. Zauroczyłam się w formie tego tekstu i przekazie... uf. No "bo tak, to dłuższe bo tak".
  • Angela 03.12.2015
    Jeszcze raz dziękuję Efria, o takim komentarzu marzy każdy autor :***
  • comboometga 06.12.2015
    Ciepłe, refleksyjne opowiadanie :) Tekst krótki, a naprawdę piękny :> Zostawiam 5, nie mogłabym nic innego
  • Lady_Makbet 05.01.2016
    Pięknie, zawiało miłością. Uwielbiam romansidła:) 5
  • Przepiękne! Mądra, dojrzała myśl. Czuję się troszkę jakbym podglądała, ale podglądanie takiej więzi nie napełnia wstydem, a jedynie radością :)
  • Angela 13.03.2016
    Jestem wzruszona czytając tak miłe słowa. Dziękuję z całego serca : )
  • Bogumił 15.07.2019
    No piękne uczucie;) rozczuliłem się.
  • Angela 15.07.2019
    Jak widzisz, nie zazdroszczę, bom szczęśliwa od wielu lat : )

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania