Dlaczego chciałbym głosować na Reagana, Thatcher lub Kohla

W dzisiejszych czasach polityka wydaje się być pełna konfliktów, kłamstw i populizmu. Coraz trudniej jest znaleźć przywódców, którzy mają wizję, odwagę i kompetencje, aby sprostać wyzwaniom współczesnego świata. Dlatego tęsknię za czasami, kiedy na scenie międzynarodowej pojawiali się tacy politycy jak Ronald Reagan, Margaret Thatcher i Helmut Kohl. Oni byli dla mnie wzorami do naśladowania i inspiracją.

 

Ronald Reagan był prezydentem Stanów Zjednoczonych w latach 1981-1989. Był on zwolennikiem wolnego rynku, silnej obrony i promowania demokracji na świecie. Jego determinacja i charyzma pomogły mu w nawiązaniu dobrych relacji z liderami innych krajów, zwłaszcza z Związkiem Radzieckim. Reagan odegrał kluczową rolę w zakończeniu zimnej wojny i upadku komunizmu w Europie Wschodniej. Jego słynne słowa: "Panie Gorbaczow, zburz ten mur!" stały się symbolem wolności i nadziei dla milionów ludzi.

 

Margaret Thatcher była premierem Wielkiej Brytanii w latach 1979-1990. Była ona pierwszą kobietą na tym stanowisku i najdłużej urzędującym premierem XX wieku. Thatcher była zdecydowaną reformatorką, która wprowadziła szereg zmian gospodarczych i społecznych w swoim kraju. Przeprowadziła prywatyzację wielu państwowych przedsiębiorstw, ograniczyła wpływ związków zawodowych i obniżyła podatki. Thatcher była również zwolenniczką integracji europejskiej i współpracy transatlantyckiej. Wspólnie z Reaganem stanowiła silny sojusz przeciwko agresji ZSRR. Thatcher była znana jako "Żelazna Dama" ze względu na swoją nieugiętość i determinację.

 

Helmut Kohl był kanclerzem Niemiec w latach 1982-1998. Był on architektem zjednoczenia Niemiec po upadku muru berlińskiego w 1989 roku. Kohl był także orędownikiem jedności europejskiej i współtwórcą unii walutowej i politycznej. Kohl nawiązał bliską współpracę z Francją i innymi partnerami europejskimi, aby zapewnić pokój i stabilność na kontynencie. Kohl był również przyjacielem Polski i popierał jej członkostwo w Unii Europejskiej i NATO. Kohl był uważany za "ojca Europy" ze względu na jego wkład w proces integracji.

 

Dlaczego chciałbym głosować na tych trzech polityków? Ponieważ uważam, że mieli oni wspólne cechy, które sprawiają, że byli wybitnymi przywódcami. Byli oni:

 

- Wizjonerami: mieli jasną koncepcję tego, jak powinien wyglądać świat i jakie wartości powinny nim kierować.

- Reformatorami: nie bali się podejmować trudnych decyzji i wprowadzać zmian, nawet jeśli spotykały się z oporem i krytyką.

- Przywódcami: potrafili zjednywać sobie ludzi, budować sojusze i negocjować kompromisy, nie tracąc przy tym swojej tożsamości i wiarygodności.

- Optymistami: wierzyli w możliwość poprawy sytuacji i rozwiązywania problemów, nie poddając się pesymizmowi i defetyzmowi.

 

Takich polityków szukam w dzisiejszych wyborach. Nie znalazłem ich jeszcze, ale mam nadzieję, że się pojawią. Bo potrzebujemy ich teraz bardziej niż kiedykolwiek.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Noico1 pół roku temu
    Nie wiem, czemu do Regana i Thatcher dołączyłeś tę męndę Kohla, twórcę euoropejskiego syfilisu. Dziękuję za taką wizję. To była faktycznie wizja na miarę nazistowską kolejnego, tym raz stricte ekonomicznego podboju Europy pod przywództwem Niemiec, ale skończy się jak zwykle terrorem, mordami dla niemyślących po szwabsku.
  • Noico1 pół roku temu
    err mendę
  • Noico1 pół roku temu
    Poza tym Kohl odszedł w niesławie, jakbyś nie wiedział kolego, obciążany za przekręty finansowe, no i on był promotorem kolejnej mendy, jeszcze większej od niego, pochodzącej z komunistycznej NRD Angeli Merkel.
  • Grain pół roku temu
    Twórca specjalnej troski
    przedstawił swoje wnioski
  • Marek Adam Grabowski pół roku temu
    Nie byłbym tak krytyczny wobec Kohl jak Noico, ale zdadzam się, że zrównywanie go czy nawet porównywanie Reganem czy Thatcher jest nie na miejscu. Inna prawa, że ja poszedłbym jeszcze dalej i zamiast Regana tęskniłbym za Eisenhowerem. Trzeba przywrócić prawicę paleokonserwtaywną i podziękować prawicy neokonsewatywnej. Pozdrawia bez oceny ps. Pozwól, ze zrobię sobie u ciebie reklamę mojej powieści Ogrody Ciszy. https://bookedit.pl/produkt/ogrody-ciszy-marek-adam-grabowski/
  • Grain pół roku temu
    Należy to wszystko zapisać, zbrodnie, sprawców, bo pojawią się skurwysyny i powiedzą że nie było tej wojny, obozów. Zaczną zmieniać historię. D. Eisenhower
  • Grain pół roku temu
    Roosevelt (w USA zaraz po Lincolnie) w1935 wymyślił poprzez embargo surowców do Japonii,
    konflikt światowy, na którym Anglia straci bardzo wiele. USA będzie mocarstwem. Resztę wliczył w koszta.
  • Marek Adam Grabowski pół roku temu
    Grain w sumie przewidział co miało nastąpić.
  • Grain pół roku temu
    Marek Adam Grabowski I ROZEGRAŁ
  • Józef Kemilk pół roku temu
    W tamtych czasach nie było tylu mediów jak teraz. No i kupę czasu minęło, więc ludzie wyglądają lepiej niż w rzeczywistości. Można w ramach eksperymentu puścić sobie, co media w tamtych czasach mówiły o Thatcher.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania