Deleted

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Agnieszka Gu 04.02.2018
    Witam,
    "Pełen słońca i wspomnień, w którym budziłem się i kochałem." - i zawsze w takich przypadkach mam dylemat: Słońce z dużej czy małej? W końcu to nazwa gwiazdy, jak nie przymierzając: Syriusz czy Procjon...

    Technicznie nie mam zastrzeżeń, bo tekst jest dopracowany. Czyta się go płynnie. Przejście między wspomnieniami a "obecnym stanem" precyzyjne i nie zaburza odbioru.
    Jak na cz.1 - zaintrygowała mnie, i to bardzo. Nie udało mi się wyczuć, gdzie akcja się dzieje. Ma początku myślałam, że to baza w kosmosie (np. w rozbudowanej stacji orbitalnej). Potem, że jednak na jakiejś planecie np. Marsie lub którymś z Jowiszowych księżyców? - gdy doczytałam o skraplaniu wody na zewnątrz. W próżni kosmicznej to by się nie sprawdziło. Intrygujące...
    Czekam na cd.
    Pozdrawiam :)
  • Luk Kope 04.02.2018
    Wielkie dzięki za komentarz.

    Rozwiążę dylemat... Wielką literą piszemy nazwę naszej gwiazdy kiedy chodzi nam o termin astronomiczny a nie o opis zjawiska (w tym przypadku promieni słonecznych wpadających do odpowiednio zaprojektowanego budynku). To bardzo niewyraźna granica, jednakże w takim kontekście dopuszczalne jest użycie małej litery. Nie byłoby to możliwe w odniesieniu do innych ciał niebieskich, prócz Ziemi i Księżyca, gdzie taka zasada również obowiązuje. Są to elementy naszej codzienności, co pozwala na pewną swobodę. To zdanie samo w sobie jest nieudane, warto uważniej redagować swoje teksty...

    Więcej wyjaśnię w następnym tekście. Być może... ;]

    Pozdrawiam!
  • Ciekawy tekst, bardzo rokujący i dający nadzieję na ciekawa kontynuację.
    Pozdrawiam
  • Luk Kope 06.02.2018
    Dziękuję!
  • Canulas 06.02.2018
    Bardzo dobry, nostalgicznie poprowadzony tekst. Bardzo lubię teksty niezamknięte. Większa swoboda interpretacyjna pozostaje.

    Obadałbym zapis dialogu

    "- Dobrze Sand, wystarczy - alarm wyłączył się - Co tu się stało?"

    Wtrącenia nieodnoszące się bezpośrednio do dialogu zapisujemy z wielkiej litery. No i po wtrącenia, a dalszym ciągiem dialogowym, kropka.
    Chyba że wtrącenie zastępuje przecinek, wtedy pomijam znak.

    " - Dobrze Sand, wystarczy - Alarm wyłączył się. - Co tu się stało? - tak będzie git.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Bardzo dobry, ładnie napisany tekst.
  • Luk Kope 06.02.2018
    Bardzo dziękuję za uwagi, przyjrzę się temu. :)

    Dialogi nie są jeszcze moją mocną stroną...
  • Canulas 06.02.2018
    Luk Kope, to tylko detal do wypracowania w 5minut. Na portalu masz stosowny tutorial, a gdyby było mało, to na forum są objaśniające wątki.
    Masz na tyle zajebistą bazę i warsztat, że taka ryska na szkle nie ma znaczenia.
  • Luk Kope 06.02.2018
    Canulas

    Diabeł tkwi w szczegółach... ;)
  • KarolaKorman 06.02.2018
    Zaintrygowałeś tym zdjęciem. Do samego końca zastanawiała się czy aby to przeszłość, która pozostała tylko na zdjęciach, a rzeczywistość jest smutnym ciągiem zdarzeń. Dam 5 :) Pozdrawiam :)
  • Luk Kope 06.02.2018
    Dzięki serdeczne za przeczytanie i ocenę. Piszę kolejny kawałek. Powinien pojawić się niedługo. :)
  • Ritha 22.02.2018
    "To mój dom" - lubię rozpoczęcie opowiadania prostym zdaniem, bardzo lubię. Sam tytuł już daje do myślenia, cały tekst także.
    Podoba mi się, aczkolwiek ten o jajecznicy ma lepsze flow według mnie, choć ten jest z kolei bardziej intrygujacy.
    Tak czy siak gwiazd należy się 5 :)
    (ps. Myśle, że gdzieniegdzie brakuje przecinków ;))
  • Luk Kope 15.03.2018
    Dziękuję!

    Przecinki to moja bolączka, poprawię się. ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania