Do odwagi trzeba dojrzeć.

Mam kanarka. Na imię ma Kubuś. Wyglądem przypomina pisklę – żółty, mały, puchaty, śliczny. Od niedawna próbuję nauczyć go wylatywać z klatki. Tydzień temu nie było w ogóle mowy by sam opuścił swój domek. Trzeba było go zwabiać ziarnem, marchewką czy sałatą. Dzisiaj bez żadnej zachęty, tuż po otworzeniu drzwiczek klatki, swobodnie lata po pokoju, delektując się namiastką wolności. Do zdobycia się na odwagę potrzeba czasu, jak również dojrzałości.

 

Odwagą może być również noszenie makijażu. Niektóre dziewczyny źle się czują, gdy mają na sobie szminkę lub pomalowane cieniami powieki. Wszystko z czasem zaczyna się docierać i raptem makijaż sprawia niezwykłą przyjemność. Trzeba dojrzeć do tego, dać sobie czas by potem móc cieszyć się tym co najlepsze.

 

Odwaga to również bycie szczerym. Myślę, że znalazłoby się tutaj wiele osób, którzy zrobili kiedyś coś na co nie mieli ochoty, lub powiedzieli coś z czym tak naprawdę się nie zgadzają. Ja również. Bycie asertywnym i umiejętność mówienia tego co się tak naprawdę czuje, nie jest łatwą sprawą. Wymaga to codziennych ćwiczeń oraz samodyscypliny. Musimy raz się odważyć i pielęgnować to, co już udało nam się osiągnąć. Trzeba być dojrzałym by odważyć się na ten krok, ponieważ zawsze łatwiej jest przytakiwać i siedzieć cicho, niż wziąć nasze dobre samopoczucie i życie we własne ręce. Nikt inny za nas tego nie zrobi.

 

Związek z drugą osobą to również rodzaj odwagi. Wiele osób dojrzewa natychmiastowo, zaraz po spotkaniu swojej wielkiej, jedynej miłości. Wnet okazuje się, że było to tylko zauroczenie, fantazja oraz spełnianie swoich własnych zachcianek. Dojrzały, prawdziwy związek miewa wzloty i upadki, a dojrzałość i jednocześnie odwaga, nie pozwala im się poddać i zrezygnować z tego co najpiękniejsze – z miłości.

 

Odwaga nie musi być utożsamiana tylko z walką na froncie, chyba, że ta walka to także nasze codzienne życie. Zarówno dojrzałość jak i odwaga wymagają czasu, poświęceń jak i ciężkiej pracy.

 

Aleksandra P.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • persse 01.06.2016
    Świetne, mądre, masz 5 ;)
  • misia2016033 02.06.2016
    Dzięki :)))
  • Nazareth 01.06.2016
    Złożony problem jasno wytlumaczony na prostych przykładach. Bardzo fajnie 5
  • misia2016033 02.06.2016
    Starałam się, cieszę się, że się podobało :)
  • DarthNatala 01.06.2016
    Czyżbyś mówiła o własnym "dojrzewaniu". To są kolejne etapy, myślę że połączone. Tak właściwie ja jestem przed tym pierwszym krokiem. A tata staruszka ze mnie :) Daję 5.
  • misia2016033 02.06.2016
    Tak, piszę o sobie, choć jeszcze dużo przede mną :)
  • DarthNatala 02.06.2016
    misia2016033 Wyczułam to. To od razu widać. Bo jak mówiłam ja sama mam problem nawet z tym pierwszym krokiem. Może ten teks mnie zmotywuje do jakieś "pracy" nad sobą. :) A i życzę postępów. Nie muszą być szybkie. Ważne, aby nie ustawać. (przynajmniej ja tak myślę)
  • ausek 02.06.2016
    Fajny tekst. Po przeczytaniu tekstu na myśl przyszło mi dziecko, któremu wiele uchodzi płazem. Czasami chciałabym wrócić do takiego momentu w moim życiu, ale z tym rozumem, który posiadam teraz. Zostawiam zasłużone 5 :)
  • misia2016033 02.06.2016
    Dzięki! Każdy ma własne skojarzenia ze słowem dojrzewanie i odwaga, to podoba mi się najbardziej. Jak również to, że każdy jest w stanie wymyślić własne przykłady opisujące ten temat:)
  • Alicja 02.06.2016
    Mądry tekst. Skłania mnie do przemyśleń, 5.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania