XXX

XXX

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (46)

  • Zaciekawiony 17.03.2019
    Bardzo klasyczne.
  • Bogumił 17.03.2019
    https://youtu.be/i4M2cLshjtg
  • franekzawór 17.03.2019
    Jesteś, Bogumile, dziwnym fenomenem. Z jednej strony Twoje teksty prozatorskie wzbudzają nienawiść, ludzie nienawidzą się głównie za poglądy i nie ma się co dziwić, że Breivik zrobił taką siekę na Utøyi, bo on tych ludzi tam nienawidził do szpiku kości za poglądy polityczne. Twoje wiersze posiadają śpiewność, ale z drugiej strony ułatwiasz sobie - np. w nieniejszym tekście - tylko rymami krzyżowymi niepełnymi, które niestety są dość łopatologiczne. Może z biegiem lat będzie lepiej, kto wie...
  • Bogumił 17.03.2019
    A wiesz tego Breivika wywołałeś akurat w momencie gdy skończyłem czytać manifest Brentona Tarranta, tego który zabił kilkudziesięciu ludzi w Nowej Zelandii. I on też się powoływał na niego, jako na wzór i inspirację. Oglądałem też ten film, który nagrał. Nie wyobrażam sobie żeby z zimną krwią zrobić coś takiego nawet z największej nienawiści. Nieco mną ten film wstrząsnął, choć wydaje mi się, że nic mnie już nie może zdziwić.
  • franekzawór 17.03.2019
    Bogumile, musisz czytać uważniej. NIGDZIE nie napisałem o Breiviku jako o wzorze do naśladowania! Wyraziłem jedynie moją opinię na temat motywacji, bo wiele osób nie rozumie, o co była ta zadyma tam. O tym nowym czubie nie wiedziałem, dowiedziałem się dopiero dzisiaj. Wiadomo, że będą i kolejni, bo idiotyzmu w połączeniu z fanatyzmem nie brakuje.
  • Bogumił 17.03.2019
    franekzawór Chłopakiem wstrząsnął islamski zamach w Sztokholmie, podczas którego zabita została półgłucha szwedzka dziewczynka (11 latka) Ebba Akerlud biegnąca ze szkoły na spotkanie z matką. Islamista wjechał wtedy (to był 2017 rok) w ludzi ciężarówką. Brenton napisał w manifeście, że mści się między innym za śmierć tej niewinnej dziewczynki. Po tym zamachu zmieniło się jego postrzeganie islamu. Nawiasem mówiąc sprawdziłem, grób Ebby jest regularnie niszczony przez innego muzułmanina, któremu państwo szwedzkie nic nie może za to zrobić, nawet wsadzić do wiezienia, nie mówiąc o wydaleniu z kraju.
  • franekzawór 17.03.2019
    Te manifesty i łzawe twierdzenia tych gostków to jest nic innego, jak zracjonalizowany egoizm nadmuchany do gargantuicznych rozmiarów. Różne są drogi do pozostawienia śladu po sobie na tym świecie, te jasne i te mroczne. Ci jednak, którzy upamiętniają się mordowaniem i bezeceństwem to są zwykli głupcy, gdyż na wieki upamiętnić się nie da w żaden sposób: na wieki to się jedynie da zasnąć.
  • Bogumił 17.03.2019
    franekzawór On akurat chyba nie ma kompleksu Herostratesa. Ale nie zgodzę się z tobą, że na wieki nie da się upamiętnić. Tutaj mój wiersz o Herostratesie. Chyba pierwszy wiersz o nim w historii ludzkości, bo nie znalazłem w sieci żadnego, a wiadomo, czego nie ma w sieci, to nie istniej:

    Polski Herostrates
    W antycznym Efezie

    Nad brzegiem Aegidy

    Wznosiła się świątynia

    Boskiej Artemidy



    Z dawna uznawana

    Za siódmy cud świata

    Służyła kultowi

    Całe długie lata



    Aż razu pewnego

    Chyba dla zabawy

    Podpalił świątynię

    Człowiek żądny sławy



    Słynny Herostrates

    Szewc co był bandytą

    Został najsłynniejszym

    Jońskim celebrytą



    Człowiek ma tę cechę

    Że innych małpuje

    Więc słynnego Greka

    Wielu naśladuje



    Nie było wiadomo

    Czym się motywował

    Stefan Wu gdy w Gdańsku

    Włodarza mordował



    Kiedy już wyłożył

    Swe kawy na ławy

    To się okazało

    Łaknął wiecznej sławy



    I choć dziś przez wielu

    Jeszcze przeklinany

    Tak jak Herostrates

    Będzie pamiętany



    NAPISANO 26.01.2019 GODZINA 14.07
  • franekzawór 17.03.2019
    Oczywiście, że ci goście mają tylko i wyłącznie kompleks Herostratesa. Cała reszta to jest pierdolenie kota w bambus. Ale mimo ich szczerych chęci, nie upamiętnią się na zawsze, gdyż wielu było sławnych bohaterów i wielkich czynów za panowania Cesarstwa Rzymskiego, a jednak nikogo to dzisiaj nie interesuje. Od tych czasów minęło raptem dwa tysiące lat, a kiedyś minie sto tysięcy.
  • Bogumił 17.03.2019
    franekzawór Ja to widzę trochę inaczej. Ludzie do których strzelał Breivik, a raczej ich rodzice, bo on strzelał do dzieci głównie, próbują zmienić Norwegię w kolejny europejski kalifat. On to traktował jako karę dla ludzi, którzy popełniają zbrodnię na narodzie, nie pytając tegoż narodu, czy sobie życzy imigrantów. Jego zbrodnia była akurat bardzo racjonalna, to nie był czyn kryminalny jakiegoś bandyty motywowanego niskimi pobudkami.
  • franekzawór 17.03.2019
    Pisałem, że zracjonalizowaną motywacją była nienawiść polityczna, ale wszystko razem to jest nic innego jak egoizm do potęgi entej, być może nieświadomy.
  • Bogumił 17.03.2019
    franekzawór Ja jego czyn postrzegam raczej jako rozpaczliwą formę samoobrony społeczeństwa norweskiego przed odgórną islamizacją.
  • franekzawór 17.03.2019
    Widocznie nie czytałeś o tej sprawie dokładnie. U Breivika jak najbardziej stwierdzono narcystyczne zaburzenie osobowości, tj. lekarz-psychiatra stwierdził. Breibik robił sobie np. operację plastyczną jak był młody, bo się przejmował tym jak wygląda i to nie jedną, u chłopa to nie jest normalne, przynajmniej nie u tego pokolenia. Zbrodnię popełnił, żeby go zapamiętano i tak ją racjonalizował i będzie to robił aż do śmierci, bo inaczej musiałby się zmierzyć z czymś po zmierzeniu z czym jego osobowość musiałaby się rozpaść w drobny mak.
  • Zaciekawiony 17.03.2019
    Bogumił
    Jakub Sienkiewicz kiedyś śpiewał o Herostratesie
    https://www.youtube.com/watch?v=vQLPKvmz8zI

    Mam wrażenie, że widziałem o nim jakiś wiersz z okresu Młodej Polski, był swego czasu symboliczną figurą przypominaną przez... młodych komunistów wzywających do rozprawienia się z burżuazją.
  • Bogumił 17.03.2019
    Zaciekawiony Hm, w tej piosence jest tylko jedna zwrotka o Herostratesie, dość miernej jakości. To już mój wiersz jest lepszy.

    A co do wiersza, to masz chyba na myśli Lechonia, ale tam Herostrates występuje wyłącznie w tytule.
  • Lamb 17.03.2019
    Bogumił,

    ,,jako rozpaczliwą formę samoobrony społeczeństwa norweskiego przed odgórną islamizacją." - chyba żartujesz. Przemawiają przez Ciebie chyba już jedynie skrajnie prawicowe sympatie, które niejednokrotnie manifestowałeś.

    Zabijanie dzieci - jako rozpaczliwa forma samoobrony społeczeństwa norweskiego?

    Breivik bodajże przez parę lat praktycznie nie wychodził z pokoju, grając w gry komputerowe.
    Nie wiadomo, co wykluło mu się we łbie, ale jego zbrodnia nie może byc wg mnie usprawiedliwona i tłumaczona jako forma samoobrony społeczenstwa, czego on sam by o niej nie mowil.

    Dzieci byly czescia spoleczenstwa btw. O tym zapomnial?
  • Bogumił 17.03.2019
    Lamb Akurat historii Breivika nie znam, poza jakimiś przypadkowymi informacjami z mediów czy jakichś forów, więc nie chciałby się tu podawać za eksperta. Tak gdzieś słyszałem i tyle. A czy to było legendowanie gościa, czy coś wspólnego z prawdą nie mogę potwierdzić, ani zaprzeczyć. Ataku na dzieci oczywiście nie pochwalam. Ale uważam że sami sobie są winni. Ten śmieszny wyrok, miesiąc więzienia za jednego trupa jest wręcz zachętą dla przestępców, lewicowych czy prawicowych, obojętnie.
  • Zaciekawiony 17.03.2019
    Bogumił
    Może tak, mam wrażenie, że Jasieński też coś podobnego napisał.

    Breivik sądząc z działań bardzo chciał być kimś ważnym, mieć wpływ na wielu ludzi. Z tą myślą przewinął się przez różne organizacje a nawet wstąpił do norweskiej loży masońskiej, gdzie szybko zorientował się, że ze spotkań w śmiesznych fartuszkach nic nie wynika.
  • Bogumił 17.03.2019
    Zaciekawiony nie wynikało bo był na stażu i nie miał żadnego stopnia wtajemniczenia.
  • franekzawór 17.03.2019
    Otwarcie wyszło bardzo ładnie: "Do morza zaszedł już księżyc A słońce wzeszło na niebie". Gdybyś całe teksty pisał takie, to byłby naprawdę dobre.
  • betti 17.03.2019
    Oj, Bogumił tak to się pisało w dobie ''romantyzmu'', ile to już lat od tamtej pory minęło... a Ty się tam zatrzymałeś.
  • Bogumił 17.03.2019
    betti greckie rymy kopiowano w Rzymie przez kolejne stulecia, a później w całej Europie znowu przez kolejne dwa tysiąclecia. Zresztą to nie ja, ale Susane Harp, Prawda że cudowna interpretacja:
    https://youtu.be/i4M2cLshjtg
  • Zaciekawiony 17.03.2019
    No wiesz, pisać można jak się chce, byle z tego przebijało coś własnego a nie było tylko powtarzaniem starych frazesów
  • Angela 17.03.2019
    Nie przepadam za wierszem rymowanym, ale było w nim coś ujmującego.
  • Bogumił 17.03.2019
    To tylko nieudolne tłumaczenie starej indiańskiej legendy.
  • Canulas 17.03.2019
    Tutaj już dostajesz ocenowy wpierdol przez pryzmat całokształtu. Ludki i ludkowe, niesypatyzujace z Tobą, dają wyraz małostkowemu niezadowoleniu, wciskając po jednej gwiazdce.
    No cóż. Można zwalczać wszechświat i tak.
    Wiadomo, że rym tu jest dość prosty:
    Szlochasz-kochasz
    Ozdobą-tobą
    i wiadomo...
    Czasem jednak sam radośnie uprawiam częstochowszczyznę i nie będę tego piętnował. Tak Ci grało w otłuszczonym serduszku, tak napisałeś. Szału ni ma, ale tragedyji także. Takie tam cztery, jeśli o gwiazdki idzie. A poza-gwiazdkowo, to może być. Lata mijają, włochata kuleczka ziemia radośnie pędzi przez rubieże nocy, a szczere wyznanie - jakkolwiek (i w jakiejkolwiek) formie nie napisane, na pewno nie powinno być piętnowane.
    Takoż więc DonCanulardo udziela Ci pisemnej pochwały.
    Nie spierdol tego.
  • Bogumił 17.03.2019
    Ja się tymi nienawistnikami nie przejmuję drogi Canulasie. Mamy demokrację i każdy każdego może oceniać jak chce.
    A za ocenę i opinię dziękuję.
    I kłaniam się w pas po staropolsku.
  • Canulas 17.03.2019
    Wstrzymaj konie, młodzieńcze. Za ukłona dziękuję, ale no...
  • madoka 17.03.2019
    I to właśnie było w tym piękne! :)
  • madoka 17.03.2019
    Powiem krótko: bardzo ładne. Takie wiersze chwytają za serce. :)
    Ps. Czy podmiot liryczny jest martwy?
  • Bogumił 17.03.2019
    Ta płacząca meksykańska dziewczyna, to kobieta zdradzona przez kochanka, która postradał zmysły z rozpaczy i utopiła swoje dzieci, a później siebie samą. Jako karę dostała zadanie odnalezienia dzieci, których szuka nad rzekami i innymi zbiornikami wodnymi. Gdy jakieś dziecko napotka, myśli że to jej i wciąga w topiel. Tak samo postępuje z mężczyznami, których uwodzi swoją pięknością i następnie niszczy, za krzywdy, które jej wyrządzili. To bardzo tragiczna postać.
  • madoka 17.03.2019
    Bogumił w wierszu o tym nie ma. Tam raczej podmiotem jest facet. :o
  • Bogumił 18.03.2019
    madoka Tak, facet otumaniony przez arcypiękną wiedźmę, której historię przytoczyłem powyżej. Jestem już chyba jednym z nich, skoro napisałem coś takiego.
  • Miron 17.03.2019
    Przeczytałem. Nawet mi się podoba. Latynoski styl.
  • Bogumił 17.03.2019
    Dziękuję.
  • Bogumił 17.03.2019
    https://youtu.be/i4M2cLshjtg
    Posłuchaj wykonania Susany Harp. Zakochasz się w tej piosence.
  • Miron 17.03.2019
    Bogumił , jeśli chodzi o Breivika to się stanowczo nie zgadzam.Ni czym morderstwa nie można usprawiedliwiać.
  • Bogumił 17.03.2019
    Miron zawsze przy przestępstwie ocenia się okoliczności łagodzące, motywację itp. Mironie
  • Miron 18.03.2019
    Bogumił mnie osobiście obrona takich zwyrodnialców wk****wia. Wyrok jednoznaczny. Pomyśl o ludziach , którzy w trakcie wojny lub przez fanatyków tracą całe rodziny.
    I co ,powinni się mścić?
    ,
  • Bogumił 18.03.2019
    Miron Mogą być jak potulne barany, a mogą się mścić, jak komu wygodnie. Osobiście cenię tych którzy wymierzają sprawiedliwość, choćby czasem była i ślepa. Nie może być tak, żeby zło było całkiem bezkarne. Sądy szwedzkie skazują za gwałty na kobietach na prace społeczne. To jest według ciebie normalne? Bo według nie. Jeśli państwo nie działa powstają rozmaite grupy samoobrony lub działają pojedynczy mściciele.
  • Miło, że napisałeś coś nie politycznego, chociaż rozmowa i tak zeszła na te tematy. Rymy miło, chociaż proste. 4
  • Miło, że napisałeś coś nie politycznego, chociaż rozmowa i tak zeszła na te tematy. Rymy miło, chociaż proste. 4
  • Bogumił 18.03.2019
    No właśnie, temat apolityczny, a dyskusja jak najbardziej:)
  • TrzeciaRano 18.03.2019
    Skąd tyle komentarzy?
  • Margerita 18.03.2019
    Mi się podoba jest bardzo smutne zapraszam na Życie ocenę dam z komputera
  • Bogumił 18.03.2019
    Dziękuję, zajrzę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania