Dom

"Myśl jest pracą inteligencji, marzenie jest rozkoszą. Zastąpić myśl, marzeniem, to jak wziąć truciznę zamiast pokarmu."

-Wiktor Hugo (Nędznicy tom 2)

 

Tysiące niedopowiedzianych zdań, miliony pytań o cel swej drogi. Codzienne poszukiwania bandaży na przechodzone stopy. Zdyszany pytasz o drogę, nie wspominając o wodzie, ty przecież już nie pamiętasz co to woda. Wciąż biegniesz, bo ty przecież o czymś zapomniałeś. Z uśmiechem żartujesz, że już wiesz wszystko, że już skończyłeś układać swoje imię, swoją historię. Pocieszony marzeniami, które stawiasz wyżej od rzeczywistości, zatracasz się w iluzji, opadasz na piaski pustyni, przykrywany przez wiatr niosący drobny piach, nie zdajesz sobie sprawy z bliskości śmierci, która cię otula. A ty w swej myśli biegniesz, targasz głaz swego brzemienia, na swą górę przeznaczoną twemu celowi, lecz góry nie ma głazu również, jesteś tylko ty konający z pragnienia przykrywany przez piach pustyni. -Wracaj do domu. Krzyczy twój duch. Wracaj do domu, tak to jedyne bezpieczeństwo i ukojenie twego serca. Chciałbyś się rozpłakać, ale już nie warto, piach zrobił swoje.

Czy to już koniec marzeń?

Na pewno nie.

Kiedy wrócisz?

 

/watch?v=-8P6U_80r7Y&index=2&list=PL8BCACEAA069B50AA

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Obywatel 12.09.2015
    wygrzebane z dna szuflady stary zapomniany jęk
  • Anonim 13.09.2015
    Piękne słowa :) Choć krótkie, a spodziewałam się czegoś dłuższego idealnie określiło istotę domu, a raczej brak "domu" blisko przestrzeni w jakiej się znajdujemy. Cytat mnie zauroczył za niego dodatkowy plus. Wpiszę go do mojej "księgi cytatów", a książką może się zainteresuje.
  • Anonim 13.09.2015
    Właśnie! Ja też mam z tym wielki problem i już siedzę opatulona kartkami i notatkami z interpunkcji, jednak popracuj nad interpunkcją. Dostałam już tutaj na opowi parę cennych rad i wiem, że teksty które są poprawnie technicznie czyta się jeszcze lepiej :)
  • Obywatel 13.09.2015
    Też mam księgę cytatów ale zapisuję tylko swoje, chyba powinienem otworzyć drugą dla innych. Co do błędów już zacząłem przeglądać forum bo są na nim niektóre naprawdę dobrze napisane poradniki, ale jeszcze będzie się trzeba męczyć z moją dysortografią i dysleksją chwaloną przez nauczycielki za piękne pismo.
  • Amy 13.09.2015
    Efria o błędach wspomniała, więc ja napiszę tylko o treści, a właściwie ograniczę się dzisiaj tylko do krótkiego "podobało mi się". Można to interpretować na wiele sposobów, a ja lubię interpretować, więc masz u mnie plusa. :)
  • Obywatel 14.09.2015
    Wielkie dzięki. Dopiero zaczynam, więc twój komentarz bardzo mnie motywuje :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania