Dorośli

Dorośli kłamią. Kłamią dzieciom. O wróżce zębuszce, o świętym mikołaju, o trudnościach na rynku pracy i wizji bycia nikim jeśli nie odrobisz pracy z geometrii. Dzieci tak łatwo przyjmują kłamstwa. Problem zaczyna się gdy dorastasz, gdy zaczynasz widzieć wiążące Cię sieci przeinaczeń, przesady i niedomówień. Cienka linka oplatająca Twoją dłoń marionetki utkana z ich wersji rzeczywistości tnie nadgarstki. Taniec trwa za długo. Za wiele powtórzeń tych samych figur. Bycia wdzięcznym, współczującym. Ramiona i łydki masz w siniakach, bo obijasz się o ściany sceny, którą wypełniasz w całości. Brak miejsca na ruch i swobodę. Przed sceną pustka. Wiesz że w nią wpadniesz. Wpadniesz, gdy spróbujesz zerwać więzy. Wpadniesz, gdy same znikną, bo lalkarza zabierze czas. Upadek lalki której nigdy nie pozwolono być prawdziwym chłopcem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Gdy lalkarza zabierze czas, lalka nadal tańczy z przyzwyczajenia... Pustkę też wymyślili dorośli, albo niebo z Bogiem, Bóg też podobno jest na widowni...
    Wspaniały text, w sensie przekazu.
    Pozdrawiam ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    To ten trudniejszy sposób dorastania, bez miejsca na bunt, zerwanie nitek. Bo przecież dorastanie, dojrzewanie, to burzenie. A później budowanie po swojemu. Ale - może tak było dawniej. Dawniej dorastanie wyglądało inaczej. Teraz często trwa dłużej, trudniej jest odciąć pępowinę, a więc i te sznurki przy nadgarstkach, zamiast je zerwać, znosi się ich wrzynanie się w skórę.
    Dawniej szesnastolatkowie szukali sobie drugiego domu w jakiejś grupie społecznej, dwudziestolatkowie stawali się rodzicami... Dzisiaj młodość ciągnie się do trzydziestego piątego roku życia, zamiast wychowywać dziecko, wciąż się dzieckiem jest, bunt młodzieńczy się odpuszcza, dla wygody. A może - ze strachu:

    Przed sceną pustka. Wiesz że w nią wpadniesz. Wpadniesz, gdy spróbujesz zerwać więzy.

    może ze strachu. Bo świat się zmienił. Mimo, że daje więcej szans na korzystanie z materialnego bogactwa, mniej na korzystanie z bogactwa emocjonalnego, uczuciowego. Świat z nas drwi, 'przed sceną pustka".
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Elon Musk sprzedaje perfumy o zapachu palonych włosów:

    https://ithardware.pl/aktualnosci/elon_musk_sprzedaje_perfumy_o_zapachu_palonych_wlosow_i_zarabia_miliony-23821.html
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Smutna prawda ile w życiu możemy.
    Można jednak nieco z życia urwać?
    Pozdr

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania